Re: wat eten we vandaag... deel 36
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- CindyMayella
- 5-sterren

Stamppot broccoli met zelfgemaakte gehaktballen........
Pannenkoeken
Is dat die selluf gemaakte van you and your big mouth?Martine-Tom schreef: Vanavond eet ik rijsttafel![]()
-
BusKay
ja ja die 15 minutes/30 minutes recepies en dan smachten naar z'n handen.Lizzy schreef: Hahahaha, ja geen idee![]()
![]()
Ik ga vandaag weer joetjoepjes van Jamie kijken. Misschien krijg ik wat inspiratie (en nieuwe recepten).
15 minuten... serie 1 afl. 3 is interessant voor jou. Camembert in filo-(nee, geen kliko..) deeg met een salade.
OT: hier Frans stoofpotje... gestoofde prei met mosterd en gebakken aardappeltjes.
en morgen homemade Lasagne uit Bologna
Zo zuurkoolpotjes zijn binnen... 40 liter totaal (1x20/2x10)... morgen een wit kooltje of 10 halen en een zooi zout en dan fermenteren maar.... ??? ???
Nog geen tijd gehad om te kijken 
Maar ik maak rijst noodles met geroerbakte groenten en wel gauw een dressing van Jamie gepikt. Rijstazijn + sesamolie + gember + spaanse peper + knoflook. Ben benieuwd.
Maar ik maak rijst noodles met geroerbakte groenten en wel gauw een dressing van Jamie gepikt. Rijstazijn + sesamolie + gember + spaanse peper + knoflook. Ben benieuwd.
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 36
Was z'n achterdeur niet op slot, of heb je een raampje ingetikt?Lizzy schreef: Nog geen tijd gehad om te kijken
Ik heb verse rode kool opstaan, verder eten we er gekookte aardappels bij en een bio schnitzel.
Offtopic:
Ik las trouwens gister dat Valess- producten van wrongel uit melk en algen gemaakt worden: http://valess.nl/achtergrond.php
Offtopic:
Ik las trouwens gister dat Valess- producten van wrongel uit melk en algen gemaakt worden: http://valess.nl/achtergrond.php
-
BusKay
Kersttip: Zelf IJs maken met de kerst zonder machine??
PARFAIT MET GRAND MARNIER
1 deciliter water
200 gram suiker
9 eidooiers
6 deciliter slagroom
1 halve deciliter Grand Marnier
100 gram geroosterde en fijn gehakte hazelnoten
Verhit het water met de suiker en roer tot de suiker volledig is opgelost. Laat de suiker stroop een paar minuten zachtjes koken. Klop de dooiers los in een kom. Zet deze kom in een pan warm water en giet vervolgens de suikerstroop al kloppend bij de dooiers. Blijf kloppen tot het mengsel dik en schuimig is. Zet de kom dan in een bak ijswater en klop tot de massa is afgekoeld. Klop de slagroom stijf. Roer de Grand Marnier en de gehakte hazelnoten door het dooiermengsel en spatel vervolgens de slagroom er door. Spoel een vorm om met koud water en schep het mengsel in deze vorm. Laat de parfait bevriezen in het vriesvak.
Alle variaties mogelijk op de basis van eieren / suiker / room
PARFAIT MET GRAND MARNIER
1 deciliter water
200 gram suiker
9 eidooiers
6 deciliter slagroom
1 halve deciliter Grand Marnier
100 gram geroosterde en fijn gehakte hazelnoten
Verhit het water met de suiker en roer tot de suiker volledig is opgelost. Laat de suiker stroop een paar minuten zachtjes koken. Klop de dooiers los in een kom. Zet deze kom in een pan warm water en giet vervolgens de suikerstroop al kloppend bij de dooiers. Blijf kloppen tot het mengsel dik en schuimig is. Zet de kom dan in een bak ijswater en klop tot de massa is afgekoeld. Klop de slagroom stijf. Roer de Grand Marnier en de gehakte hazelnoten door het dooiermengsel en spatel vervolgens de slagroom er door. Spoel een vorm om met koud water en schep het mengsel in deze vorm. Laat de parfait bevriezen in het vriesvak.
Alle variaties mogelijk op de basis van eieren / suiker / room
Macaroni á la Kimmetje 
Hier was na het eten nog zo veel rode kool over dat wij maandag een Kimmetje doen en er ligt nog meer dan een halve rode kool in de koelkast... Ik denkd at ik die komende week in 1 keer ga maken en dan weer alles invries.Kim_S schreef: Macaroni á la Kimmetje![]()
De pasta die ik gisteren had gemaakt 
Er is nog wat bonen/tomatensaus over, dat ga ik straks eten, vanavond een boterham.
Haasbiefstuk
van eigen slacht , eindelijk , met entourage, en het fijne is dat er voor ons gekookt wordt .
Zaterdags kook ik niet. 6x p.w. vind ik genoeg. Dus broodjes.