Boy geopereerd. Gaat goed. 1 Wond toch ontstoken?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: En toen...was het even stil

ellenned
5-sterren
5-sterren

Bericht door ellenned »

Hoe is het gegaan vannacht?
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Fijn dat alles goed is gegaan! Dat is een hele opluchting!

Nu komen de moeilijkste dagen. Verwen hem maar lekker en vergeet jezelf niet. Hoop ook dat jullie eerste nacht goed is gegaan en dat jullie aan wat slaap toegekomen zijn!
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

De nacht is best goed gegaan.
Had wel verwacht dat hij meer zou slapen maar wss was de narcose al behoorlijk zijn lichaam uit. Savonds was hij wel heerlijk rustig.
Drinken had meneer geen zin in. De traumeel opgelost in wat water en dat ieder uur gegeven. Kreeg Boy toch wat vocht binnen.
Maar niet willen plassen hoor.
Dus vanochtend om 5 uur heb ik hem met een beetje dwang naar het veldje meegenomen...en daar moest hij toch plassen. Tsja wat wil na 24 uur niet plassen.
Daarna wat eten gegeven met traumeel, pro biotica en extra vocht. Dat ging erin als de spreekwoordelijke koek. :)
Om 8 uur weer wat eten met de pijnstilling, ab en weer extra vocht. Ook dat ging super.
Zojuist nog even laten plassen maar verder lopen wilde Boy niet, dus ook niet gepoept. Maar ja gisteren ook niets gehad.
En nu is het grote vervelen al begonnen, blok hout en flostouw ligt bij hem. Zit hij heel zielig met dat grote flostouw in de bek mij aan te kijken ;D
Dan smelt ik wel en kijk ik snel de andere kant op. Verder maar even niet te veel aandacht geven anders wordt Boy onrustig.
Totdat de flexibele kap er is heeft hij nu een shirtje aan en tot mijn verrassing vindt hij dat nog goed ook!!!!!

Vanavond krijg ik de Doils Skin binnen. Kan ik dat er al bij geven bij al de andere meds?
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Wat fijn dat de operatie goed is gegaan en de schade mee blijkt te vallen binnenin ! Dat is al de 1e positieve stap
Waar kom je vandaan ? Misschien kan ik je wat dingen laten zien wat je zou kunnen doen wat weinig tot geen belasting is maar wel uitput  ;)
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Monique77 schreef: Wat fijn dat de operatie goed is gegaan en de schade mee blijkt te vallen binnenin ! Dat is al de 1e positieve stap
Waar kom je vandaan ? Misschien kan ik je wat dingen laten zien wat je zou kunnen doen wat weinig tot geen belasting is maar wel uitput  ;)

Apeldoorn.

Nu net een  bak eten met groenten en groentennat en meds. Nu ligt hij te slapen.
Het was hier wat onrustig want we zijn ook nog bezig om de kamer te herinrichten. Zul je altijd zien, komt alles tegelijk.
Maar weer niet willen lopen en poepen. Nou ja  zal hij wel niet dringend hoeven.  Wel uit rekken. Dus de achterpoten bijna op de grond. Dat heb ik hem bijna niet zien doen. Of dat nu komt door de pijnbestrijding of dat het allemaal wat makkelijker gaat doordat zijn voorpoten "lekkerder" aanvoelen.
Ben nog heel tevreden. :)
ellenned
5-sterren
5-sterren

Bericht door ellenned »

Ik weet dat Kyran de eerste 2 dagen ook niet poepte.
Het klinkt hoopvol Rosalie!
Laatst gewijzigd door ellenned op wo 19 nov 2014, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Poepen was hier een regelrechte ramp, maar dat was met 3 breuken in het bekken ook niet zo gek natuurlijk. Mén wat waren we blij met de eerste drol!

Ik weet niet precies hoe lang het mag duren, maar bij een operatie valt het hele maag-darm stelsel stil en het heeft even tijd nodig om weer op gang te komen. Dus nog geen zorgen, dat komt nog wel!
Greece
5-sterren
5-sterren

Re: En toen...was het even stil. Boy geopereerd. Gaat goed.

Bericht door Greece »

Weer een goede nacht en vanmorgen alweer gepoept. Gisteravond wel Doils gehad. Heeft wellicht ook geholpen.
Nog steeds mijn shirt aan maar alleen voor de nacht en als er iemand beneden bij hem ligt. Overdag is shirt uit.
Meneer loopt eigenlijk heel goed en mankt maar heel licht. Meent nu dus ook dat hij weer praatjes moet krijgen naar andere honden. En dan sta ik als een malloot  :biggrin2: over hem heen om te zorgen dat hij niet springt. Straks maar eens beginnen met wat clicker oefeningen.
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Nu zie ik vanochtend bij 1 wond over een stukje van ong. 1,5 cm een rood met geel randje. Toen ik dit met mijn vinger aanraakte was dit  vochtig.  Ik merk ook dat Boy er aan wil likken. Het zal irriteren. Dit stukje is dus wat geinfecteerd. Ik denk dat ik er maar even niets aandoe. Boy heeft nog t/m morgen, zondag, ab. Zouden jullie ook even afwachten?
DebbieV
4-sterren
4-sterren

Bericht door DebbieV »

Heb je iets van honing zalf in huis?
ellenned
5-sterren
5-sterren

Bericht door ellenned »

Ja ik geloof ook dat ik beetje honingzalf zou smeren
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Het gele randje is nu weg maar de wondranden zijn niet mooi gesloten. Met of er een gaatje inzit terwijl het onderhuids gehecht is.
Morgen maar even bellen met de kliniek en als het geen kwaad kan dan maar honingzalf erop.
Wil graag dat het goed en snel geneest zodat we na 2 weken aan de slag kunnen met aquatherapie

Pff nog ruim 1 week in de bench. Vind het zo sneu. Wordt er zelf depri van.
Ook morgen maar even informeren na deze 2 weken benchrust mag Boy worden uitgelaten aan de lijn. Maar ja 5 minuten of langer of korter en hoe vaak dan. Helemaal vergeten te vragen met het ophalen.
ellenned
5-sterren
5-sterren

Bericht door ellenned »

Ja informeer eerst maar bij de kliniek, het moet zo mooi mogelijk dicht gaan natuurlijk.

Kan je al wat hersenwerk spelletjes met hem doen in de bench?
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Een beetje. Ben begonnen met wat clickeroefeningen. Clickeren kent hij n.l. niet. Hj raakt er wel opgewonden van.
Een winterwortel helemaal slopen vind ie ook leuk :)
ellenned
5-sterren
5-sterren

Bericht door ellenned »

Ja dat snap ik dat hij daar misschien beetje wild van wordt, hij heeft natuurlijk toch die energie.....Misschien heeft Monique nog tips wat ze aangaf om m geestelijk moe te maken, ik ben ook wel nieuwsgierig naar die spelletjes.

Gelukkig zijn winterwortels goed aan te komen in deze tijd van het jaar...... :D

Plaats reactie