Boy geopereerd. Gaat goed. 1 Wond toch ontstoken?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: En toen...was het even stil. Boy geopereerd. Gaat goed.

Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Hij blijft gelukkig wel in de bench zitten alhoewel ik het liever hebt dat hij ligt. Maar goed hij loopt ook door de bench.
Gelukkig  begint hij al een  beetje te begrijpen dat een click iets lekkers is en als er te lang niets gebeurt kjkt hij mij aan en dan is het click en wat lekkers. Komt goed. ;)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Rosalie schreef: Pff nog ruim 1 week in de bench. Vind het zo sneu. Wordt er zelf depri van.
Ook morgen maar even informeren na deze 2 weken benchrust mag Boy worden uitgelaten aan de lijn. Maar ja 5 minuten of langer of korter en hoe vaak dan. Helemaal vergeten te vragen met het ophalen.
Uh domme vraag, maar hoe moet hij nu poepen en plassen dan?

Dat weekje gaat vast wel weer snel voorbij, even volhouden!
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Hij komt er wel uit om te poepen en te plassen hoor. Maar dat moeten echt p&p rondjes zijn. Verder strenge rust.
Daarna gedurende 4 weken rustig aan uit laten. Maar ja hoe lang mag dat zijn .
P&p rondjes zijn al gauw 5 minuten per keer.
Maar we zijn al op de helft . :P :)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Oooh zo.

Ja, onze P&P rondjes mochten alleen naar het dichtsbijzijnde grasveld en vlug weer terug. Dat die stinkhond daar drie kwartier per keer over deed hebben we maar niet aan de dokter verteld  ;D

Oh en wat me nu te binnen schiet, wat ik ergens eens gelezen heb: autoritjes voor de vermaak. Beetje naar buiten kijken en wat indrukken op doen. Voor Oscar was autorijden heel pijnlijk, maar misschien heb jij er wat aan. Al is het maar voor het gevoel er "even uit" te zijn geweest.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Ons Aafke heeft eindeloos auto gereden. Gingen haar toenmalige bazen bv naar mc drive en daar op P terrein kijken naar de in en uitlopende gasten. Die werd er moe van en had een uitgevoel.

Sterkte met volhouden van rustig houden, is zo lastig.
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Kaela schreef: Oooh zo.

Ja, onze P&P rondjes mochten alleen naar het dichtsbijzijnde grasveld en vlug weer terug. Dat die stinkhond daar drie kwartier per keer over deed hebben we maar niet aan de dokter verteld  ;D

Oh en wat me nu te binnen schiet, wat ik ergens eens gelezen heb: autoritjes voor de vermaak. Beetje naar buiten kijken en wat indrukken op doen. Voor Oscar was autorijden heel pijnlijk, maar misschien heb jij er wat aan. Al is het maar voor het gevoel er "even uit" te zijn geweest.
kira schreef: Ons Aafke heeft eindeloos auto gereden. Gingen haar toenmalige bazen bv naar mc drive en daar op P terrein kijken naar de in en uitlopende gasten. Die werd er moe van en had een uitgevoel.

Sterkte met volhouden van rustig houden, is zo lastig.
Gut ja dan kunnen we ook nog doen. :drive1: Idd alleen al het idee dat hij wat anders ziet dan alleen de kamer
ellenned
5-sterren
5-sterren

Bericht door ellenned »

Wij deden dat ook, Kyran in de fietskar, fietsen naar het bos, daar P&P en weer lekker terug, weer even wat anders om te zien...
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Apeldoorn is net even wat te ver ....  :-[

Ik deed heel veel clicker oefeningen waar Daan moe van werd, maar lees nu dat Boy daar wat druk door kan worden
Zonde, want ze worden er zo lekker moe van en de oefeningen die ik deed waren zeker niet belastend voor zijn lijf

Ook wij reden veel in de auto, en idd lekker op drukke plaatsen gaan zitten met de kofferbak open en hem alles laten observeren  :)
Toen hij wat meer mocht lopen ben ik vaak met de Doggy ride naar de bossen gereden, zodat hij daar wat andere luchtjes kon opdoen voor zijn kleine/korte wandeling, want mijn honden worden dagelijks hetzelfde rondje snel beu

Verder zou ik Boy regelmatig een nylabone, hertegewei of gevulde kong geven (hou rekening met zijn normale voer ivm de weinig beweging die Boy nu krijgt) om hem wat te laten doen in de bench
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Hij wordt niet lichamelijk druk maar hij vind het erg spannend zeg maar. Dus veel hijgen. Maar dat geeft toch niet?
Nylabone met kipsmaak heeft hij maar daar wordt hij erg jeukerig op. Nu ben ik ook nog aan het elimineren en ik vind kip en rund verdacht. Kip weet ik nu wel zeker :)
Hertegewei is dat niet erg hard en een tandensloper?
Kong heeft hij en ga ik vullen met een deel van zijn voer. Thnx Monique

Aanvulling op de kong: hij gaat ermee lopen in de bench ipv dat hij gaat liggen :(

Nog even naar de kliniek gereden om een vervolg ab kuur op te halen. Boy mocht mee in de auto.
Van 1 operatiewond staat een gedeelte van de wondranden open en er komt vocht uit. Ook maar honingzalf erop en het advies om het goed in de gaten te houden. Desnoods temperaturen. Moet ik net bij hem ermee aan komen. Een thermometer in z'n poepert steken ik mag niet eens aan de wondjes zitten >:(

Voorlopig gaan we iedere dag met hem uit rijden. In de auto weliswaar en dan ergens anders maar zijn p&p rkndje.
Laatst gewijzigd door Greece op ma 24 nov 2014, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Hijgen is prima, dan vindt hij het waarschijnlijk erg spannend en snapt hij nog niet helemaal wat je wilt  :)
In het beging (toen Daan de clicker goed doorhad) ben ik gaan oefenen met "leave it" -> begonnen met een snoepje in mijn hand, en voor zijn hoofd gehouden
Als hij hem wilde pakken sloot ik mijn hand, keek hij de andere kant op dan kreeg hij een klik en daarna koppelde ik het commando "leave it" eraan
Snoepjes op de poot leggen met het commando "leave it" en zo steeds nieuwe dingen
Altijd belonen met iets wat net wat lekkerder is dan hetgeen wat hij niet mag, dan wordt hij dubbel en dwars beloond voor het negeren van het lekkers  ;)

Daarna ben ik begonnen met "touch", als eerste mijn hand, daarna een geel post it briefje en inmiddels doen we het met een target stick

Denk dat als je die oefeningen onder de knie hebt je al even verder bent

Hertengewei geef ik de honden ook wel eens, maar laat ze er niet langer dan een uurtje op kauwen en blijf er altijd bij
Hier slijten de tanden er niet van, en in mijn beleving is een nylabone harder

Wij gingen trouwens ook wel eens naar een kinderboerderij met Daan -> ontzettend veel luchtjes en nieuwe indrukken en hij hoefde er niet veel bij te lopen !
Of naast een schoolplein zitten
Op een bankje in het dorp
Op een parkeerplaats bij een uitlaatplek

Oh, en voor een geniet momentje samen ... Lekker naast je leggen op de grond en strijken over de vacht van kop tot staart, en dan langzaam de huid wat gaan rollen
Werd Daan heel rustig van, en het heeft onze band in die tijd enorm versterkt
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Kijk dit zijn leuke oefeningen. Geitenlong ligt al in de droger als de extra lekkere beloning.
Dan ga ik toch maar hertengewei halen. Want dat blok hout heeft hij nu wel gezien.

Monique hartstikke bedankt voor deze tips :-*
Greece
5-sterren
5-sterren

Re: Boy geopereerd. Gaat goed. 1 Wond toch ontstoken?

Bericht door Greece »

De wond aan de linkerpoot vind ik er niet mooi uitzien. Vind dat de wondranden roder en dikker worden. AB kuur is al verlengd en ik smeer er ook honingzalf op. Het meeste gaat in het rompertje zitten en een gaasje erop plakken is lastig. Zit op een lastige plek.
Morgen gaan we terug naar de kliniek om de wond te laten beoordelen.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Hoe gaat het nu met hem? Geneest de wond inmiddels goed? En is het einde van de benchrust in zicht?
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Kaela schreef: Hoe gaat het nu met hem? Geneest de wond inmiddels goed? En is het einde van de benchrust in zicht?
Ja :) Boy heeft vorige week een vervolg ab kuur gekregen met een andere ab. Hij moet ergens in de eerste dag, hij heeft toen eventjes geen rompertje aangehad, kans gezien hebben om er toch aan te zitten. Balen hoor :(
Gelukkig alleen de wondrand was aangedaan, niet het bot pffffff....
Maar nu zit het helemaal dicht.

Ja gelukkig einde is in zicht  van de bench rust. Vandaag mag hij een paar keer de bench uit, even rond de tafel lopen en dan met een bot gaan ligben. Ook het uitlaat rondje is iets groter geworden. Niet veel maar hij komt nu ook weer andere luchtjes tegen.
Ik zie helemaal geen reactie bij hem.

En, last but not least, zaterdag voor de eerste keer aquatherapie. Mag hij na de intake het water in. Gewoon om te kijken hoe hij erop reageert. Hij heeft n.l. nog nooit gezwommen. Ben benieuwd ;)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Fijn dat het goed gaat! Het zijn steeds kleine beetjes, maar elke keer een beetje meer mogen gaat toch al snel de goede kant op!

Ik leef met je mee met de aquatherapie. Oscar mag morgen weer in de hydrobak. En ondanks dat ie dat al die keren prachtig mooi deed, vind ik het toch weer spannend hoor! Komt vast goed met Boy, ze weten wat ze doen. Hij zal het, als zijn vrees voor water niet te groot is, vast ook fijn vinden om te bewegen en zich weer even in te mogen spannen. Dan is de rust thuis daarna ook weer goed te doen!

Plaats reactie