Afvallen, maar hoe?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Afvallen, maar hoe?

wolfdolf
3-sterren
3-sterren

Bericht door wolfdolf »

Ik zou meteen overschakelen op één maaltijd per dag.
Kan je niet gewoon wat minder geven?
Of je kan hetzelfde geven en regelmatig een vastendag invoeren.
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ChantalKrijn »

Vraag Martine anders even, die heeft met Tom juist meer gevoerd en Tom viel daardoor af. Zijn lichaam zat in 'spaarstand'  :)
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Joy reageerde goed op minder eten in combi met extra gekookte groente door de kvv en per dag stukken komkommer en wortel. Ze is 10 kilo en at soms bijna een hele komkommer als ze veel trek had. Nu krijgt ze ook prednison voor haar syri, dus ze heeft daardoor al vraatzucht.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik zou ook 1 maal per dag voeren. Zelfs niet eens apart groentenmix geven. Je zet dat spijsverteringssyysteem aan het werk. Sterker nog, ik zou misschien zelfs een vastendag in gaan voeren. Zodat ze eens in de paar dagen wel helemaal lekker voldaan is. En ik zou ook BARF gaan geven. Dat geeft veel meer voldoening en je kunt dan inderdaad mager gaan voeren. Want geloof mij nou, er gaat heul veul vet in KVV. Dus als je haar mager KVV voert, kun je qua hoeveelheid ook meer geven. En verder zou je biologische extra vergine kokosolie kunnen gaan geven. Dat helpt serieus bij het afvallen maar helpt ook bij de verzadiging (het verzadigde gevoel). En dat geldt eigenlijk ook voor Chiazaad. Als je een papje van Chiazaad met water aan maakt en dat door haar eten gooit, krijgt ze en vitamines, mineralen en vetzuren binnen maar ook geeft het een verzadigt gevoel.

Ik dacht eigenlijk dat jij Flo niet te dik vond?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh, ik lees nu dat ze gecastreerd is?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik zit ineens te denken Els, misschien is het in Flo's geval juist een idee om haar wat extra vetzuren te geven. Dus naast kokosolie ook borage olie. Het klinkt heel gek maar dit soort vetten kunnen helpen bij het afvallen. Aan Borage olie denk ik ook vanwege de castratie en dus de hormoon imbalance.
renate1985
5-sterren
5-sterren

Bericht door renate1985 »

Ze krijgt inderdaad al heel weinig. Als dat vergelijk met onze gecastreerde reu van 35kg. Hij krijgt 750gr per dag.
Hopelijk lukt het met alle tips om Flow te laten afvallen.

Toen basco te dik was ( hij oogt snel dik maar was maar een halve kilo zwaarder)  gingen we wat meer met hem fietsen en zwemmen. Nu word het straks te koud om te zwemmen maar misschien ook wat meer samen fietsen erbij?
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Ja weet je, IK vind haar prachtig en tuurlijk mag er nog wel 2 wat af van mij, maar de da begon te piepen en daarna nog een paar mensen die allemaal die racemodellen gewend zijn die het straatbeeld sieren. En daar word ik dan zo onzeker van, stom natuurlijk want je kent je eigen hond het beste. Inmiddels een goed gesprek hierover gehad met fokker, die ook wel vond dat er wat af mag maar zeker niet teveel. Afijn, dat gewicht weet wat bij show-labjes.

De borage olie gaan we proberen, kokos krijgt ze ondertussen al. We zijn begonnen met fietsen volgens een schema wat ik hier op bp heb gevonden. Ze vond het wel leuk naast de fiets dus dat is in ieder geval weer gewonnen. Ik wil met haar ook naar dat zwembad uit een ander topic in de Bar, horsecentre in België, daar kan ze in warm water lange banen zwemmen. Ook uitstekend voor de spieropbouw uiteraard.
star
3-sterren
3-sterren

Bericht door star »

Ik zou ook gaan voor 1x per dag (na de wandeling) te voeren.
En evt een vastendag als ze daar tegen kan.

Als ik het zo lees eten mijn honden erg veel of jouw hond erg weinig :D

Caïro 45 kg = 1.300 gram
Kaylee 24 ? kg = 900 gram
Sky 22 kg. = 700 gram

Bij alle drie kan je in draf de ribben zien.
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Mijn hond eet erg weinig. Zeker vergeleken met andere labs die ik ken op vers voer.
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Heb je haar schildklier wel is laten testen Els?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, natuurlijk vind je haar prachtig! Ze is ook prachtig, dat is het punt niet! Maar als ik heel eerlijk ben? Vind ik toch dat bij de Labradors de stevigere modellen het straatbeeld sieren. En show Labrador of niet, ik vind het eerlijk gezegd aan de fokkerij om hier wat aan te doen. Want het is niet gezond voor het skelet om honden te fokken die zo zwaar zijn. Een Labrador is gefokt om te jagen en de show Labradors zijn nu niet meer 'fit for function'. En zonder je te willen ontmoedigen, denk ik dat je rekening moet houden met het feit dat Flo altijd aan de maat zal blijven.... Ze komt al uit een gezin van stevige familieleden, ze had zelf ook aanleg, ze is nu ook nog eens gecastreerd en ik ben van mening dat je haar niet echt veel minder kunt gaan voeren. Ze heeft toch haar voedingsstoffen nodig. Je kunt haar hooguit anders gaan voeren (en dan misschien toch iets van een vitamine/mineralen preparaat erbij gaan geven). Eigenlijk snap ik niet zo goed waarom je het advies hebt gekregen om haar te laten castreren :-\. Elke dierenarts kan op zijn vingers natellen dat een hond die toch al wat aan de zware kant is problemen met haar gewicht gaat krijgen na zo'n ingreep :-\. Dus tja, al die dingen bij elkaar opgeteld, denk ik dat het een moeilijke zal worden om Flo af te laten vallen en mag je ook niet het onmogelijke van jezelf en van haar verwachten :-*
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

[quote="Lizzy"]
Ik zou ook 1 maal per dag voeren. Zelfs niet eens apart groentenmix geven. Je zet dat spijsverteringssyysteem aan het werk. Sterker nog, ik zou misschien zelfs een vastendag in gaan voeren. Zodat ze eens in de paar dagen wel helemaal lekker voldaan is. En ik zou ook BARF gaan geven. Dat geeft veel meer voldoening en je kunt dan inderdaad mager gaan voeren. Want geloof mij nou, er gaat heul veul vet in KVV. Dus als je haar mager KVV voert, kun je qua hoeveelheid ook meer geven. En verder zou je biologische extra vergine kokosolie kunnen gaan geven. Dat helpt serieus bij het afvallen maar helpt ook bij de verzadiging (het verzadigde gevoel). En dat geldt eigenlijk ook voor Chiazaad. Als je een papje van Chiazaad met water aan maakt en dat door haar eten gooit, krijgt ze en vitamines, mineralen en vetzuren binnen maar ook geeft het een verzadigt gevoel.

Ik dacht eigenlijk dat jij Flo niet te dik vond?
[/quote]

Lizzy bedoelt vast 'magere barf' hier. :P
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Anne in Duitsland"]
Lizzy bedoelt vast 'magere barf' hier. :P
[/quote]

Eh.... Ja :biggrin2:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

[quote="Els&Flow"]
Ja weet je, IK vind haar prachtig en tuurlijk mag er nog wel 2 wat af van mij, maar de da begon te piepen en daarna nog een paar mensen die allemaal die racemodellen gewend zijn die het straatbeeld sieren. En daar word ik dan zo onzeker van, stom natuurlijk want je kent je eigen hond het beste. Inmiddels een goed gesprek hierover gehad met fokker, die ook wel vond dat er wat af mag maar zeker niet teveel. Afijn, dat gewicht weet wat bij show-labjes.
[/quote]

Natuurlijk is ze prachtig Els! Dat staat los van of ze al dan niet te dik is. Flow is jou kanjer en ik vind haar echt het aller mooiste, liefste hoofd hebben dat ik gezien heb!

Maar hoe je het ook went of keert: te dik zijn is een feit. Daarmee bedoel ik dat het simpelweg zo is of een hond op een goed gewicht is of niet. En dan mag er best wel wat smaakverschil zitten tussen wat schraler of een randje mollig, maar uiteindelijk is het allemaal op feiten gebaseerd. Ik krijg het niet zo goed uitgelegd, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb het idee dat je het als heel kwetsend ervaart als mensen zeggen dat Flow te dik is en dat snap ik wel, maar het feit van Flow haar gewicht doet verder echt niets af aan hoe mooi en lief Flow is!
Bouw heeft ook niets met te dik of te dun te maken. Dat ze zwaarder gebouwd is, veranderd niets aan het feit wat haar gezonde gewicht is. Natuurlijk kun je een zwaarder gebouwde hond nooit in het racemodel krijgen, maar ik mag aannemen dat jou dierenarts dat in ieder geval wel snapt en dus een goed advies aan je gegeven heeft over haar gewicht.

Ik hoop dat met magerder barf voeren het afvallen op een leuke manier zal gaan. Je hond uithongeren is ook geen fluit aan, als ze meer (of in ieder geval niet minder, zo na de castratie) kan eten en een slanker lijntje krijgt, lijkt me dat een win-win situatie!

Plaats reactie