Welke rashond zou je graag willen hebben en komt er vast ook nog wel?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
BusKay
Re: Welke rashond zou je graag willen hebben en komt er vast ook nog wel?
Een Cardigan zou nog eens een zijstraat kunnen zijn...
Doet mij goed om te lezen dat er zo veel Teckel-fans zijn! Haha!
Ik ben liefhebber van vele rassen en wij zullen zeker niet in de Teckels en Petits blijven hangen. Er komt binnen een paar jaar wat groters bij. Maar mijn guilty pleasure is een Corgi. Maar manlief vindt ze afschuwelijk...
Ik ben liefhebber van vele rassen en wij zullen zeker niet in de Teckels en Petits blijven hangen. Er komt binnen een paar jaar wat groters bij. Maar mijn guilty pleasure is een Corgi. Maar manlief vindt ze afschuwelijk...
Echt? Wat raar!Pauline schreef: Ruwharige teckel.
- Pauline
- 5-sterren

Ik dacht.... laat ik eens gek doen!Kim_S schreef: Echt? Wat raar!![]()
![]()
(Voor mij bestaat er geen ander ras....
O ships, verkeerde topic!
Nou wat er hier als grote hond dan op het verlanglijstje staan:
- Gammeldansk
- Bracco Italiano
- Gonczy Polski
Nou wat er hier als grote hond dan op het verlanglijstje staan:
- Gammeldansk
- Bracco Italiano
- Gonczy Polski
Ik heb er echt maar 1 die ik graag zou willen hebben en dat is een rottweiler, ik ben van kinds af aan al gek op dat ras.
Nu is alles hier herplaatser dus ik hoop dat er ooit 1 op mijn pad komt!
Nu is alles hier herplaatser dus ik hoop dat er ooit 1 op mijn pad komt!
Oh oh oh, die kende ik nog niet, wat een leukerdje!suzanne 1 schreef: mini herders bestaan wel......de pyreneese herder......de croatische herder.....
een pyreneese herder weegt zo tussen de 8 en 15 kg.
Zo ontzettend blonT van mij dat ik er geen foto bijzet.Riek schreef: Dit is Happy.
Bijna een mini-herder.
Kruising Border terrier/terveurense herder.
Ze is een herdertje in klein formaat, erg leuke hond.
Het zou gewoon een nieuw ras moeten worden.
Nu dus (hopelijk) wel.
Er zijn echt genoeg gezonde Duitse Herders te vinden hoor. Ik ken (gelukkig) geen enkele Duitse Herder die loopt of eruit ziet zoals jij bedoelt.Fenixjuh schreef: Hier nog minimaal 1 border collie..
Zelf ben ik dol op Duitse Herders, maar vind die doorgezakte poten niets.. In plaats van Jacy zouden we een Working Kelpie nemen, zoiets zou ook ooit nog kunnen..
Geen idee, vind veel honden mooi. Wel richting de herdertypen..
Mijn beide Herders hebben een heel ietsjes aflopende rug, komen allebei uit verschillende werklijnen uit Duitsland en Nederland. Gisteren zijn alle drie mijn honden (ook de Border Collie) voor de jaarlijkse sporthondenkeuring door een orthomanuele dierenarts nagekeken. Gipsy is nu 8 jaar en kampt helaas met een artroseknie maar ze hebben een prima rug, sterkte poten met een prachtig loopvermogen en A heupen.
Er zijn gelukkig echt genoeg fokkers die verantwoord bezig zijn en prachtige gezonde Duitse Herders met goede heupen en rug fokken.
Verder ben ik het helemaal met je eens
Ook de Border Collie vind ik geweldig . Beide zijn het prachtige rassen die erg veel gemeen hebben.
Wat ik ooit echt, echt, echt nog eens wil hebben en die er zeker ooit gaat komen is een Smous!
Ik denk eerlijk gezegd dat wat de meeste Duitse Herder mensen wel mee vinden vallen, qua glijbanen, niet-Herder mensen toch wel heel ernstig aflopende glijbanen vindenRamses1 schreef: Er zijn echt genoeg gezonde Duitse Herders te vinden hoor. Ik ken (gelukkig) geen enkele Duitse Herder die loopt of eruit ziet zoals jij bedoelt.
Mijn beide Herders hebben een heel ietsjes aflopende rug, komen allebei uit verschillende werklijnen uit Duitsland en Nederland. Gisteren zijn alle drie mijn honden (ook de Border Collie) voor de jaarlijkse sporthondenkeuring door een orthomanuele dierenarts nagekeken. Gipsy is nu 8 jaar en kampt helaas met een artroseknie maar ze hebben een prima rug, sterkte poten met een prachtig loopvermogen en A heupen.
Er zijn gelukkig echt genoeg fokkers die verantwoord bezig zijn en prachtige gezonde Duitse Herders met goede heupen en rug fokken.
Verder ben ik het helemaal met je eens, ik ben op mijn 8e ongeveer verliefd geworden op de Duitse Herder en ik blijf het een geweldige hond vinden.
Ook de Border Collie vind ik geweldig . Beide zijn het prachtige rassen die erg veel gemeen hebben.
Wat ik ooit echt, echt, echt nog eens wil hebben en die er zeker ooit gaat komen is een Smous!![]()
![]()
![]()
Welke rashond zou je graag willen hebben en komt er vast ook nog wel?
Als we plaats hebben, dat wil zeggen als er een hond de regenboogbrug overgaat, komt er weer een Podenco of Poedel. Het zal in ieder geval altijd een asielhond of herplaatser zijn!
Maar Lily en Sergi worden allebei 25, dus dat duurt gelukkig nog heeeeel lang!
Maar Lily en Sergi worden allebei 25, dus dat duurt gelukkig nog heeeeel lang!
Laatst gewijzigd door Ruisje op ma 24 nov 2014, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Beide komen er ooit wel. Smousje waarschijnlijk wel binnen nu en 5 jaar.
Als er ooit (misschien ) weer iets komt dan word het geen pup .
Wij gaan zeker weer voor een herplaatser
Maar wel een klein ras
Wij gaan zeker weer voor een herplaatser
Maar wel een klein ras
Als klein meisje was een Duitse Herder mijn beste vriendje....... en altijd een "zwak" voor het ras blijven houden, jammer genoeg is het zoeken als een spelt in een hooiberg naar een gezonde/normaal gebouwde duitser, dat is ook de reden dat ik er nog niet aan begonnen ben.
Maar voordat ik zelf achter een rollator sjokt, hoop ik toch een fijn DH maatje te vinden !
Maar voordat ik zelf achter een rollator sjokt, hoop ik toch een fijn DH maatje te vinden !