Welke rashond zou je graag willen hebben en komt er vast ook nog wel?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Welke rashond zou je graag willen hebben en komt er vast ook nog wel?

Berna
4-sterren
4-sterren

Bericht door Berna »

Er is een bleu fokker in NL.. er is tegenwoordig zelfs een rasvereniging in NL van de picards (je hebt er een paar varianten in).
En ja, super tof ras. Wel een ras waar je iets mee moet doen, gefokt voor de jacht. Rasgroep 7.
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

Lizzy schreef: Dank je wel voor je uitleg :-*
Maar ja, als ik eerlijk ben krijg ik echt pijn in mijn buik hoor, van die laatste foto :-X
Ik ook Lizzy ik ook,  dit is een stand foto van Gipsy die op internet staat. Waarom ze zo worden neergezet is me ook een raadsel.
Zo staat ze normaal helemaal niet maar gewoon met haar voeten bijna onder de heupen en niet zo schuin naar achteren.
De laatste foto had ik ook kunnen weglaten maar ik wilde het verschil laten zien.

Veel mensen zien die foto's en denken dat ze echt zo staan en lopen en dat is dus niet zo, tenminste niet bij gezonde honden.
Laatst gewijzigd door Ramses1 op ma 24 nov 2014, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Lil

Bericht door Lil »

Ramses1 schreef: Ik ook Lizzy ik ook,  dit is een stand foto van Gipsy die op internet staat. Waarom ze zo worden neergezet is me ook een raadsel.
Zo staat ze normaal helemaal niet maar gewoon met haar voeten bijna onder de heupen en niet zo schuin naar achteren.
De laatste foto had ik ook kunnen weglaten maar ik wilde het verschil laten zien.

Veel mensen zien die foto's en denken dat ze echt zo staan en lopen en dat is dus niet zo, tenminste niet bij gezonde honden.
Niet zo extreem als sommige andere DH, maar tov mijn Belgen vind ik het helemaal achteraan echt heel stijl naar beneden gaan. Verder vind ik DH geweldig, maar idd de heupen en ruggen. Heb ook in de africhting hiermee problemen gezien. En pas toen ik met Boris kwam viel sommige mensen op dat hun DH toch een stuk stijler was en dat terwijl Boris al iets te stijl is voor een Belg zegt men (nu is hij kruising, maar heeft ook klachten!)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Chinese naakthond.
En uiteraard weer Beauceron
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Nadia schreef: Chinese naakthond.
En uiteraard weer Beauceron
Echt ? Oh wat grappig ! Had ik niet van jou verwacht...
Maar, ze zijn best leuk  :biggrin2:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Is van het verlanglijstje van mijn wederlief :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Leo wil (als ie te oud is voor een Dalmaat) een Engelse Setter.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Lizzy schreef: Leo wil (als ie te oud is voor een Dalmaat) een Engelse Setter.
:D :D :D

Zoooooooo leuk zijn Boomer en Pippa dus  :D
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

een dalmatiër uiteraard..  :biggrin2:
Maar een kortharige vizsla vind ik ook erg leuk.
Bennie
1-ster
1-ster

Bericht door Bennie »

Een Markiesje.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Ramses1 schreef: Ik ook Lizzy ik ook,  dit is een stand foto van Gipsy die op internet staat. Waarom ze zo worden neergezet is me ook een raadsel.

Heel interessant vind ik dit! Je hebt het over zo worden ze neergezet. Maar ik krijg mijn HH teefje met de beste wil van de wereld niet zo neergezet, met een aflopende rug bedoel ik dan. Omdat, als zij haar hocks recht neerzet (vertikaal), haar rug gewoon recht is. En dat is haar natuurlijk stand. Altijd als ze stilstaat staat ze op die manier.
Hier fototjes:
Afbeelding
Afbeelding
Terwijl mijn reutje vaak met de achterpoten onder de heupen staat, precies zoals jouw hond, waarbij de hocks dan dus niet verticaal staan, maar schuin. Dat deed hij al als pup:
Afbeelding
En nu ook:
Afbeelding
Hij kan wel ook met verticale hocks staan en zijn rug is dan gewoon recht gelukkig:
Afbeelding
Maar uit zichzelf staat hij vaak met zijn poten (voeten dus) onder zijn heupen en met zijn hocks dan dus niet verticaal. Ik heb me heel erg zitten afvragen waar hem dit verschil in zit. En een opvallend verschil in bouw tussen mijn teefje en reutje is dat het reutje een sterk aflopende en vrij lange croup heeft in vergelijking met mijn teefje. Dat is bij jouw hond ook te zien. En daarbij heeft jouw hond heel sterke hoekingen achter, waardoor hij volgens mij niet met rechte hocks en rechte rug kan staan. Denk ik hoor. Iig vind ik dat mijn reutje het begin van een 'foute' bouw laat zien. Niet zo fout dat ik vind dat er iets mis is met hem, maar wel zo fout dat ik hem niet met een hond zal kruizen die ook zo'n croup en zo'n natuurlijke stand heeft.
Ha, leuk dat dit hier zo naar voren komt, want het is toevallig net iets wat me erg bezig houdt :)
Laatst gewijzigd door Esther Q op di 25 nov 2014, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
*loes*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *loes* »

Ik zou er graag nog een cocker bij willen, maar ook het vlinderhondje of de powderpuff vind ik erg leuk. Maar voor nu hebben we er twee en manlief gaat niet overstag  >:(
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Links- of rechtsom staan die poten van die Duitser heel anders onder die hond dan bij die Hollander. De hoekingen zijn veel sterker gedefinieerd bij de Duitser. Geen enkele andere hond kun je net zo glijbanerig neerzetten als zo'n DH zonder dat die omknikkerd. Op YT vind je wel een aantal filmpjes waar je ook honden in de ring ziet met (wat wij vinden) een normale rug en die krijgen 'm ook niet zo extreem in de glijbaanstand gezet.

Edit: Uitleg over de topline:

Laatst gewijzigd door Angelique op di 25 nov 2014, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef: Links- of rechtsom staan die poten van die Duitser heel anders onder die hond dan bij die Hollander. De hoekingen zijn veel sterker gedefinieerd bij de Duitser. Geen enkele andere hond kun je net zo glijbanerig neerzetten als zo'n DH zonder dat die omknikkerd. Op YT vind je wel een aantal filmpjes waar je ook honden in de ring ziet met (wat wij vinden) een normale rug en die krijgen 'm ook niet zo extreem in de glijbaanstand gezet.
Ja, precies mijn idee hoor........
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Angelique schreef: Links- of rechtsom staan die poten van die Duitser heel anders onder die hond dan bij die Hollander. De hoekingen zijn veel sterker gedefinieerd bij de Duitser. Geen enkele andere hond kun je net zo glijbanerig neerzetten als zo'n DH zonder dat die omknikkerd. Op YT vind je wel een aantal filmpjes waar je ook honden in de ring ziet met (wat wij vinden) een normale rug en die krijgen 'm ook niet zo extreem in de glijbaanstand gezet.

Edit: Uitleg over de topline:

Ze zetten op het filmpje de honden in stand met een van de achterpoten naar achteren en eentje naar voren. Is dat omdat ze anders niet kunnen blijven staan? Dat is wat ik Shoko ook zie doen, op de twee foto's van hem zie je een poot meer naar voren dan de achteren en dat doet hij altijd als hij 1 poot met rechte hock neerzet, dan zet hij de andere wat naar voren. Ik heb hem nog nooit zoals Taiga zien staan, met twee achterpoten naast elkaar met rechte hocks. Tuurlijk is het heel anders dan een duitser, maar het is een detail waar ik even op inzoom bij hem.

Plaats reactie