pike schreef:
Nou ja, is er een hond die een kippennek niet in zijn geheel naar binnen werkt? Kippennek kan echt geen kwaad die kleine botjes verteren echt wel. Bij kippenvleugeltjes altijd even het gewricht (bij hele vleugels: de gewrichten) doorknippen.
Verder kan je in het begin idd alle reeds genoemde zachte botjes gebruiken. Eendennek zou ik wel platmeppen want die kunnen soms best hard zijn. .Alle soorten spiervlees zijn bruikbaar en orgaanvlees als hart, lever, nier en pens heb je nodig.
Ik heb geen ervaring met de leverancier uit de genoemde link.
Tja, bij een grote hond, zeker een pup zou ik zelf ook niet gelijk naar een kippenek grijpen, ik zou dan toch beginnen met wat groters, iets wat niet gelijk in 1 teug naar binnen kan. En nee ik zou niet gelijk bang zijn dat pupsel kielhaalt als ze een nek opzuigt maar ik wil dat mijn hond netjes en beheerst leert eten en goed knaagt, en voor een bernerpup is een kippenek nou niet echt knaagwerk. Als ik eenmaal weet dat mijn hond een brave eter is kan ie ze van mij krijgen hoor, maar als het een schrokker is dan komen er gewoon alleen grotere botten op het menu, niet per definitie hardere botten, maar gewoon groter zodat het niet in 1 keer naar binnen kan.
Met een bernerpup zou ik denk ik aan konijnkarkas, kipkarkas, eendennek dat soort botten beginnen, er is genoeg afwisseling te vinden, leuk hoor dat je gaat barfen, pupsel zal je vast dankbaar zijn