Alleen kwartels voor 12 weken? (Naar andere dierenarts geweest!!!!)

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Alleen kwartels voor 12 weken?

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hope schreef: Klopt. Ik had hierover laatst een gesprek met Vroom, en die vind dat we doorslaan in de tijd van elimineren. Nu ga ik niet zeggen dat zij altijd gelijk heeft hoor, ik ken haar nog maar net, maar ze vindt dat we niet te lang moeten doorgaan met proberen of het op voersoort 'A' beter gaat. Vroeger deden ze dat twee weken, toen vier, later zes. Nu vaak al acht en in Amerika zelfs 12. Ze vroeg zich af wanneer we er 14 weken van zouden maken.
OK, nou, ik heb Vroom heel hoog zitten. Ik weet alleen niet of ze jou aanbeveelt om het 6 weken vol te houden omdat Nelson nog zo jong is of dat dit haar standaard advies is. Zou jij dat na willen vragen aan haar?

Overigens zeggen Nederlandse DA's al zo lang ik me kan herinneren (en dat is 20 jaar) dat je een eliminatie dieet 9 tot 12 weken moet volhouden. Dus dat is dan ook in tegenspraak met wat zij zegt. Dus dit is een boeiende. Ik wil mijn tekst en idee best aanpassen maar dan wel goed onderbouwt. En alleen omdat Vroom het zegt is me te mager. Misschien dat jij in het contact met haar kunt navragen hoe het precies zit? En waarom 6 weken volgens haar voldoende is?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Tamara schreef:

Een jaar?  :help:

Nou weet ik het helemaal niet meer..  :'(
Ik zat zelf te denken, 6 of 8 weken.

Ik haal de darmen en maag er nu uit ja, kwam geen graan tegen, wel een heleboel wit spul (vet?) en 2 hele kleine eitjes.

Hoeveel weken vinden jullie dat ik het op kan houden, het gaat om een oorontsteking. Ik weet niet of dat er langer over doet?

De dierenarts had namelijk 2 oorwattenstaafjes laten testen, kwam uit dat ze gisten ect.. had en me Surolan (miconazolnitraat 23mg, polymyxine-b-sulfaat 0,5293 mg, prednisolonacetaat gegeven.  Prednison?  >:(
Ik moet dit nog 3 dagen geven en daarna mee stoppen. Toen wou ze kijken of senna na (nu dus nog 10) weken of ze er nog last van heeft met dit eliminatiedieet. ik schrok ook al van de 12 weken, leek me veels te lang.
Ze wou me ook al hypoallergene brok aansmeren, nadat ik uitdrukkelijk had gezegt nee, wou ze me een 'speciale' kvv geven. Ik heb het maar op barf gehouden  :biggrin2:.

Ik moet wel zeggen dat als dit niet werkt, ze haar vol met prednison willen douwen ik naar een 'natuurlijke'  en ook vers voer adviserende dierenarts ga. (geloof me, waar ik nu ben is al 100 maal beter van waar ik een half jaar geleden zat, ik heb toen met 2 ratjes gehad dat ik een rat meteen wou laten inslapen, het 'nog wel even kon en ik dit kan proberen' en ik ze 2 of 3 dagen later alsnog in moest laten slapen. Wat ik dus al zei toen ik de eerste dag er al met het diertje aankwam. :'( >:( )

Ik heb vandaag alleen nog maar kwartels gegeven. Niks anders. Zo zielig als ze naast me staat en ik de ratjes/cavia fruit of groente aan het voeren ben of zelf fruit of groente ga eten, ze zit me nu de hele tijd zielig aan te kijken, zou ik ook doen als ik van de ene op de andere dag altijd wat kreeg en nu niet meer.  Senna ->  :rant:

Oh ja, het kon ook van pollen, gras, huisstofmijt, ect.. komen.

Is er niet een soort huidtest wat ik kan doen ofzo? of een plas/poep test waarvan ze alle 'stoffen' meteen kunnen bekijken of is dat er niet?
Of kan dit pas als het dieet is uitgesloten?
Als jij zelf aan 6 weken of 8 weken denkt, moet je dat doen.

Ja, dit soort dingen kunnen ook van een pollen of mijt allergie komen. Maar soms hebben honden ook gewoon wel eens wat. En is het eenmalig. De hoeveelste keer is dit dat jouw hond oorontsteking heeft?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hope schreef: Sommige honden krijgen ook oorontstekingen doordat ze gewoon een ander probleem hebben. Soms is het rasgebonden, soms is het een overschot aan afvalstoffen in het lichaam, soms is het voedselallergie.

Als jou hond vrijwel altijd een oorontsteking heeft, ja, dan ging ik elimineren.
Elimineren is een heel gedoe. Met 6 of 8 of 12 weken kwartels ben je er nog lang niet. Daarna ga je namelijk elke 2 tot 3 weken één diersoort toevoegen. Voor je dus aan de vijf diersoorten bent ben je echt maanden verder. Al die tijd moet je opletten dat je hond niets anders binnen krijgt dan zijn eigen menu. En stel je hond krijgt tussendoor een keer een ontsteking, dan nog moet je jezelf afvragen of dat op dat moment voeding is, of dat hij misschien een keer gezwommen heeft en zijn oor niet goed droog was, of iets anders lulligs.

Wat ik zou doen als dit zo af en toe eens voorkomt? Dan ging ik hem eens heel flink ontgiften met groene leem. Vier weken lang. En dat herhaalde ik na acht weken met nog eens een kuur van 4 weken.
Ik weet niet waar je het oor nu mee behandeld, maar ik gooide dat schoonmaakspul van de da in de prullenbak. Dat is vet en ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat er daardoor meer vuil aan/in het oor blijft zitten. Schoonmaken met een droog watje (de schelp) en een paar druppels puur oor erin werkt hier vele malen beter.

Als je echt wil/moet gaan elimineren, dan is het voor jezelf en je hond het beste als je het idee van zielig zijn loslaat. Je hond is niet zielig namelijk. Hij krijgt het beste eten wat er op dat moment voor hem is, hij is vele malen beter af dan de brokkenhonden die de RC meuk krijgen zonder geur en smaak. Hij kan gewoon een snackje krijgen, maar alleen uit zijn eigen trommeltje. Daar went hij echt wel aan, ook als jij de andere dieren in huis groenten en fruit geeft. Krijgt iedereen een stukje appel, krijgt hij een stukje kwartel. Wedden dat hij daar ook blij mee is?
Lizzy schreef: OK, nou, ik heb Vroom heel hoog zitten. Ik weet alleen niet of ze jou aanbeveelt om het 6 weken vol te houden omdat Nelson nog zo jong is of dat dit haar standaard advies is. Zou jij dat na willen vragen aan haar?

Overigens zeggen Nederlandse DA's al zo lang ik me kan herinneren (en dat is 20 jaar) dat je een eliminatie dieet 9 tot 12 weken moet volhouden. Dus dat is dan ook in tegenspraak met wat zij zegt. Dus dit is een boeiende. Ik wil mijn tekst en idee best aanpassen maar dan wel goed onderbouwt. En alleen omdat Vroom het zegt is me te mager. Misschien dat jij in het contact met haar kunt navragen hoe het precies zit? En waarom 6 weken volgens haar voldoende is?
Over drie weken heb ik een afspraak met haar en dan zal ik het vragen, oké?
Laatst gewijzigd door Hope op wo 26 nov 2014, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Graag!
Wendi
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Wendi »

Ik heb ook wel eens gehoord dat die 12 weken dan bestaan uit eerst 6 weken het eliminatiedieet en daarna weer 6 weken het oude voer. Dit om echt zeker te weten dat het van het voer komt. Als het namelijk iets anders is wat zich op andere manier in die 6 weken oplost neem je dus onterecht aan dat het van het voer komt.

Je kunt je natuurlijk afvragen als je hond direct weer klachten krijgt op het oude voer of je daar dan 6 weken mee door moet gaan. Lijkt me van niet.

Iets anders wat ik me afvraag is of je niet juist een allergie tegen die ene diersoort opbouwt als je het al te lang doet.

Je kunt een bloedtest doen en dan testen ze waar je hond allemaal allergisch voor is. Ze testen dan pollen, grassen, mijten en vlooien ed. Geen etensdingen. Het geeft je wel meer inzicht.

Ik ben mijn hond op dit moment aan het hyposensibiliseren nav deze test en hij heeft het deze zomer echt heel erg goed gedaan. Terwijl hij echt erg allergisch is, o.a. voor 10 van de 12 geteste grassen. Aan zijn menu heb ik niets hoeven veranderen.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Maar het oude voer is commercieel.
Het lijkt me niet de bedoeling om daar uberhaupt terug willen naar te gaan.

In die redenatie kan je wel proberen gewoon een algemeen rauw menu te geven en te zien of er dan nog symptomen zijn.
Houdt dan gewoon een diersoort achter de hand zodat je alsnog kan gaan elimineren als het toch nodig blijkt.
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

Lizzy schreef: Als jij zelf aan 6 weken of 8 weken denkt, moet je dat doen.

Ja, dit soort dingen kunnen ook van een pollen of mijt allergie komen. Maar soms hebben honden ook gewoon wel eens wat. En is het eenmalig. De hoeveelste keer is dit dat jouw hond oorontsteking heeft?

De eerste keer, dus vindt het zoiezo al raar dat ze er van alles tegenaan gooit.  ???

Met 2 oorstaafjes testen gedaan, prednison erin douwen en ze had het ook over levenslang prednison trouwens, eliminatiedieet, maarja het kan ook pollen, gras, ect zijn. Ja zo kan ik het ook  :-X.
Ik wil die rotzooi (prednison) niet in mijn hond. Alleen als het echt niet anders kan. Mijn oma die het gebruikte het en haar hele lichaam ging er kapot van. Dus vertrouw het ook niet in mijn hond.
Het waren trouwens gisten in d'r oor.

Haar oren zijn trouwens al weer helemaal schoon en haar anaalklieren ook. (had ze maar 3 weken last van, toen had ze al laaaaang oorontstekingen, paar keer gespoeld en zalf erin gedaan en het was weer over) Maar de oren waren ook al weer een stuk beter geworden toen ik nog niet de eliminatiedieet gaf.
Haar oren waren toen helemaal kapot gekrabd en stank uit d'r oor en toen hebben ze me zalf gegeven (geen idee meer welke) en toen was het al 95 % verminderd.
Ze was toen echt de hele dag aan het krabben en schudden ect.. en nog voor dat ik het dieet had veranderd had was het al weer bijna helemaal weg. Ze heeft echt alleen nog achter in d'r oor een heel klein beetje (moet je echt met een otoscoop bekijken) en ze heeft ook niet meer gekrabd of geschud. nu nog steeds niet.
Ze zei ook dat het aan het ras lag (labrador) en dat als er niks aan gedaan word het chronisch kan worden en ik 4 keer per jaar zou moeten komen omdat de dan moest blijven zalven.

Iets anders wat ik me afvraag is of je niet juist een allergie tegen die ene diersoort opbouwt als je het al te lang doet.
Daar ben ik dus ook bang voor. ongeveer 7 weken moet toch voldoende zijn?

Ik voerde senna iets van 9 of 10 verschillende diersoorten, allemaal goed afgewisseld. Ga maar iets minder (5 of 6 diersoorten) geven denk ik, anders ben ik jaren bezig haha  ;D.
Laatst gewijzigd door Tamara op wo 26 nov 2014, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Grrr...
Nee, dit vind ik ook echt van een mug een olifant maken, in dit geval.
Ja, er krijgen wel wat Lab's last van ooronstekingen die steeds terugkomen. Dat is vaak voedingsgerelateerd in die zin dat het met vers voeren vaak al beter gaat. Niet altijd, maar doorgaans is de brokken schrappen gewoon al genoeg. In die zin kan het inderdaad 'chronisch' worden.  In de zin dat het steeds terugkeert (als ze brokken blijven krijgen en de oorzaak dus niet weggenomen wordt). Maar niet chronisch in de zin dat het daarna niet meer te genezen valt.
Er is altijd nog een moment waarop je kan beslissen om anders te voeren, de oorzaak weg te nemen, en het probleem zo op te lossen. 

De gisten waarover het gaat zijn gisten die standaard aanwezig zijn in oren (Malassezia pachydermatis), maar die bij verminderde weerstand kunnen gaan woekering in het oor.  Dat is de oorzaak van de meeste oorontstekingen bij honden.  En je moet er wel mee opletten omdat als je AB geeft, die gisten nog meer kunnen gaan woekeren.  Maar meestal wordt gewoon een weerstandverhoger en anti-fungicide gegeven.

Dit is geen pro-verse DA zeker?
Ik kan wel volgen dat dit een probleem (chronische ooronstekingen) is dat bij labs vaak voorkomt en dat men kort op de bal wil spelen in de hoop het zo tegen te gaan.  Maar ik denk dat met, als men bij brok blijft, een beetje in het duister tast over het hoe en waarom van die oorontstekingen en een aantal verkeerde conclusie's uitgedragen worden.  Dat gebeurt wel meer als het voedinggerelateerd is...  Als iets niet aanslaat, lag het wel aan iets anders, of was je er te laat bij en is het chronisch...
Dat kan natuurlijk, maar is zeker niet altijd het geval wanneer men dat denkt. Das wel een eenvoudige verklaring...

Ik denk dat deze DA een beetje bang is van deze aandoening, niet goed weet hoe er vat op de krijgen (anders dan levenslang pred) wanneer een hond echt blijft oorontstekingen krijgen.  Daardoor zal ze een beetje overreageren. Meteen het ergste denken, ookal zijn er nog geen aanwijzingen dat het bij jouw hond het geval is. 
Ze zal het wel bij vele labs zien zeker...
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

Grrr...
Nee, dit vind ik ook echt van een mug een olifant maken, in dit geval.
Ja, er krijgen wel wat Lab's last van ooronstekingen die steeds terugkomen. Dat is vaak voedingsgerelateerd in die zin dat het met vers voeren vaak al beter gaat. Niet altijd, maar doorgaans is de brokken schrappen gewoon al genoeg. In die zin kan het inderdaad 'chronisch' worden.  In de zin dat het steeds terugkeert (als ze brokken blijven krijgen en de oorzaak dus niet weggenomen wordt). Maar niet chronisch in de zin dat het daarna niet meer te genezen valt.
Er is altijd nog een moment waarop je kan beslissen om anders te voeren, de oorzaak weg te nemen, en het probleem zo op te lossen. 

Hoi,

Deze dame krijgt wel al 2 jaar barf. vanaf de dag dat ze binnenkwam. Ik geef ze nooooit geen brokken meer  ;)
En ook genoeg variatie, ff kijken.. Paard, eend, kip, kalkoen, konijn, rund, zalm, andere vissoorten, lam, geit, hert.
Ze kreeg de laatste maanden maar 1 dier per 10 dagen denk ik? dus niet 4 x per week rund ofzo.

De gisten waarover het gaat zijn gisten die standaard aanwezig zijn in oren (Malassezia pachydermatis), maar die bij verminderde weerstand kunnen gaan woekering in het oor.  Dat is de oorzaak van de meeste oorontstekingen bij honden.  En je moet er wel mee opletten omdat als je AB geeft, die gisten nog meer kunnen gaan woekeren.  Maar meestal wordt gewoon een weerstandverhoger en anti-fungicide gegeven.

Dit is geen pro-verse DA zeker?

Ze adviseerde me hypoallergene brok aan. denk het niet  ;D
Mijn moeder had ook al eens een woordenwisseling met een andere arts daar over vers voeren.
Ik begin er al niet eens meer aan bij een dierenarts maarja ik moest nu wel  ::)

Ik kan wel volgen dat dit een probleem (chronische ooronstekingen) is dat bij labs vaak voorkomt en dat men kort op de bal wil spelen in de hoop het zo tegen te gaan.  Maar ik denk dat met, als men bij brok blijft, een beetje in het duister tast over het hoe en waarom van die oorontstekingen en een aantal verkeerde conclusie's uitgedragen worden.  Dat gebeurt wel meer als het voedinggerelateerd is...  Als iets niet aanslaat, lag het wel aan iets anders, of was je er te laat bij en is het chronisch...
Dat kan natuurlijk, maar is zeker niet altijd het geval wanneer men dat denkt. Das wel een eenvoudige verklaring...

Ik denk dat deze DA een beetje bang is van deze aandoening, niet goed weet hoe er vat op de krijgen (anders dan levenslang pred) wanneer een hond echt blijft oorontstekingen krijgen.  Daardoor zal ze een beetje overreageren. Meteen het ergste denken, ookal zijn er nog geen aanwijzingen dat het bij jouw hond het geval is. 
Ze zal het wel bij vele labs zien zeker...

ok, ik ga de volgende keer dus lekker een eindje verder rijden naar een natuurlijke vers adviserende dierenarts. Ik had al zo iemand gebeld en die vond dit ook allemaal al raar. (is mijn moeder al is bij geweest en ging toen met een soort van wichelroede aan de gang, deze man titert ook, die vaccinaties, blij toe want het scheelde misty een hele erge knieoperatie die moest gebeuren want anders zou ze haar hele leven mank lopen die de andere dierenarts wou laten uitvoeren, en wat denk je? paar jaar later en er is nog steeds niks aan de hand, ging vanzelf over)
Ik denk dat ik anders deze week maar een afspraak maak. gewoon voor de zekerheid.
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

Els&Flow schreef: Als je eliminatie doet dan kan je toch enkel dan kwartel voeren? Als je nu gans en zwaan bijvoert krijg je toch alsnog geen eerlijk beeld?
De hond mag 12 weken lang absoluut niets anders eten dan het speciale voer. Geen koekje, snoepje, niks. Let er ook op dat de hond niks van straat eet.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1513961
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2775037
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg554997

Bijwerkingen van cortico’s: er zijn vele korte en lange termijn bijwerkingen die het middel heeft waar je van op de hoogte moet zijn voordat de allergische hond behandeld wordt met cortico’s. Ze veroorzaken een toename van honger, ze verhogen een toename van dorst en ze verhogen de uitscheiding van urine. Deze bijwerkingen zien we eigenlijk in bijna zo niet in alle honden die behandeld worden met cortico’s. Zelfs honden die een lage dosering voor een korte periode krijgen hebben last van deze bijwerkingen. En hoewel deze bijwerkingen nog niet eens persee zo schadelijk zijn, zijn ze heel vervelend voor de eigenaar.

Maar, hoe hoger de dosis en hoe langer het medicijn gegeven wordt, hoe erger de problemen worden.  >:( Lange termijn toediening van cortico’s is een totaal ander verhaal. Het langdurig toedienen van cortico’s heeft invloed op alle organen in het hondenlichaam en het lijdt tot serieuze schade aan de het leven van de hond.  >:( Daarnaast zorgen cortico’s ervoor dat het ieder laboratorium onderzoek verstoort wordt omdat het onnatuurlijke veranderingen in de leverenzymen veroorzaakt, witte bloedlichaampjes waardes verandert en schildklierwaardes verandert. Daarnaast kunnen cortico’s niet samen gegeven worden met veel andere medicijnen zoals NCAID’s, Furosemide, etc.

De lijst van ernstige bijwerkingen van langdurig cortico’s toedienen is lang:
1)Hart en cardiovasculaire systeem problemen, hoge bloeddruk.
2)Nier en leverziektes.
3)Huid irritaties, acne, infectie, blauwe plekken, dunner worden van de huid, haarverlies.
4)Hormonale onregelmatigheden die resulteren in onvruchtbaarheid, groeistoornissen, geboorte defecten, bijnierziektes.
5)Spijsverteringsproblemen zoals bloedingen, ontstekingen, pancreasontstekingen en maag/darmperforaties.
6)Immuunsysteem onderdrukking, verminderd vermogen om infecties te weerstaan, bloedarmoede, verlaagd aantal bloedplaatjes.
7)Metabolische onbalans dat resulteert in verhoogd vet in bloed, leververvetting en obesitas.
8)Bewegingsapparaatzwakte dat lijdt tot botontkalking, spierzwakte en kraakbeen vernietiging.
9)Gedragsproblemen zoals agressie, depressie, hyperactiviteit en sloomheid.
10)Oogproblemen die lijden tot glaucoom en staar.
11)Ademhalingsproblemen zoals trombo-embolie en bloedklontering in de longen.
12)Neurologische ziektes zoals epileptie, verlammingen en wankelheid.
  >:(

Door deze bijwerkingen zal een hond die langdurig prednison toegediend krijgt niet zo lang leven als dat het zou doen zonder deze medicijnen.   >:( Daarom is het zo schrijnend dat er zoveel honden met allergieen veroordeeld worden om levensverkortende cortico’s toegediend te krijgen terwijl er geen andere therapie is geprobeerd. Natuurlijk, er zijn enkele honden die niet op andere conventionele therapie of aanvullende therapie reageren en levenslang prednison moeten nemen. En met de juiste dosering en de juiste controle kunnen zelfs deze dieren een redelijk kwaliteit van leven hebben. Maar verdrietig genoeg is het te makkelijk voor eigenaren en dierenartsen om op te geven en iedere keer als de hond jeuk heeft naar cortico’s te grijpen.  >:( Ik kies zelf alleen voor een lange termijn therapie met cortico’s als ik 1 jaar lang alle andere manieren geprobeerd heb en deze geen van alle zijn aangeslagen en mijn enige andere alternatief euthanasie is. Mijn intentie om deze feiten op te noemen is niet om je bang te maken zodat je cortico’s vermijden zal, maar om je te onderwijzen. Wanneer het komt tot behandelen van allergieen zijn er veel betere opties dan te kiezen voor een langdurige of hoog gedoseerde cortico therapie.

Ok, nou ben ik helemaal tegen prednison en is het de laatste keer dat ik naar deze dierenarts ben gegaan, dit vertelde mevrouwtje er niet bij  :yucky:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Tjonge, deze dierenarts krijgt subsidie, sponsoring en een vakantie van RC of zo.
Die wil jou gewoon een dure brok aansmeren. En een hoop andere rotzooi.

Prednison geef je als je de keuze hebt tussen je hond laten inslapen en prednison geven. Zo iets.

Weet je wat ik deed? Ik maakte het oor lekker schoon, deed er een paar dagen wat druppels Puur Oor in en gaf vier weken groene leem. En ondertussen zocht ik met spoed naar een andere da.
Tamara
4-sterren
4-sterren

Re: Alleen kwartels voor 12 weken? (Naar andere dierenarts geweest!!!!)

Bericht door Tamara »

Ik ben vandaag naar een andere dierenarts geweest.

Ik moest ook weer gewoon alles gaan geven (paard, kip, eend, ect..) en op barf blijven.

Hij gaf me Bonusan darmocare pre (probiotica??),

Afbeelding

Doils skin (omega 3) (stond een zwarte labrador op het potje trouwens)

Afbeelding

en Phytonics multivit (vitamines) mee.

Afbeelding

Hij had het over de darm, dat dit het eerste groeit als ze geboren worden en dat ze dat die eerst weer in orde moest komen hiermee, en eventueel een zalfje geven (ikzelf denk puur oor?) als de oor weer wat opspeelt.
Naar 1 keer per dag eten geven gaan en 2 dagen vasten per week.

Het zou zeker 6 maanden duren voordat het weer helemaal over was.

Hij had het ook over de evolutietheorie van darwin (kende ik al, geloof ik ook in) en dat als ik dit boek zou lezen al veel meer te weten te komen over hoe een hond (en mens, ect...) in elkaar zit.

Ik kreeg op me kop omdat ik senna al had laten steriliseren. Wat ik nog steeds een goed idee vind/vond i.v.m. ziektes die ze kon krijgen en er nog steeds achter sta, alhoewel ik zijn redenering ook wel goed vond (in de natuur doen ze dit ook niet).

hij had het ook over het geven van knollen en bessen, maar wat het precies is weet ik nog niet? Dit zouden ze eten in de natuur.
Laatst gewijzigd door Tamara op vr 28 nov 2014, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Wat heeft je hond precies dan?

Voor alleen een oorontsteking hoeft er toch geen hele medicijnkast open?
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

Hope schreef: Wat heeft je hond precies dan?

Voor alleen een oorontsteking hoeft er toch geen hele medicijnkast open?

alleen oorontsteking en anaalklieren. en een heel klein plekje op haar been wat een beetje hard was, met een zalfje zacht werd en er nu nooit geen haar meer op groeit maar wel helemaal over is. Ik heb het hier over een plekje van 2 bij 2 cm.

Was duur trouwens, 162 euro.. Je gaat toch niet zeggen dat ik dit voor niks heb uitgegeven?  :cry2: :doh:
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

162 euro voor een oorontsteking, anaalklieren en een zalfje? Dure kliniek. :-X

Knollen en bessen, tja, ik zeg dan geef lekker een groentemix met af en toe een stukje fruit. Wat voor knollen en wat voor bessen had ie in gedachten? Die doils kan je goed geven hoor, maar die darmocare vind ik onzin. Goede, gezonde voeding is veel belangrijker. Oorontsteking aanpakken bij de kern, dus oren goed schoon houden, niet te vaak schoonmaken, niet in het oor porren maar met een babybillendoekje de oorschelp zo nu en dan schoonmaken en mocht het een ontsteking dreigen te worden puur oor gebruiken of desnoods een tubetje surolan halen bij je dierenarts.

Plaats reactie