Grrr...
Nee, dit vind ik ook echt van een mug een olifant maken, in dit geval.
Ja, er krijgen wel wat Lab's last van ooronstekingen die steeds terugkomen. Dat is vaak voedingsgerelateerd in die zin dat het met vers voeren vaak al beter gaat. Niet altijd, maar doorgaans is de brokken schrappen gewoon al genoeg. In die zin kan het inderdaad 'chronisch' worden. In de zin dat het steeds terugkeert (als ze brokken blijven krijgen en de oorzaak dus niet weggenomen wordt). Maar niet chronisch in de zin dat het daarna niet meer te genezen valt.
Er is altijd nog een moment waarop je kan beslissen om anders te voeren, de oorzaak weg te nemen, en het probleem zo op te lossen.
Hoi,
Deze dame krijgt wel al 2 jaar barf. vanaf de dag dat ze binnenkwam. Ik geef ze nooooit geen brokken meer

En ook genoeg variatie, ff kijken.. Paard, eend, kip, kalkoen, konijn, rund, zalm, andere vissoorten, lam, geit, hert.
Ze kreeg de laatste maanden maar 1 dier per 10 dagen denk ik? dus niet 4 x per week rund ofzo.
De gisten waarover het gaat zijn gisten die standaard aanwezig zijn in oren (Malassezia pachydermatis), maar die bij verminderde weerstand kunnen gaan woekering in het oor. Dat is de oorzaak van de meeste oorontstekingen bij honden. En je moet er wel mee opletten omdat als je AB geeft, die gisten nog meer kunnen gaan woekeren. Maar meestal wordt gewoon een weerstandverhoger en anti-fungicide gegeven.
Dit is geen pro-verse DA zeker?
Ze adviseerde me hypoallergene
brok aan. denk het niet
Mijn moeder had ook al eens een woordenwisseling met een andere arts daar over vers voeren.
Ik begin er al niet eens meer aan bij een dierenarts maarja ik moest nu wel
Ik kan wel volgen dat dit een probleem (chronische ooronstekingen) is dat bij labs vaak voorkomt en dat men kort op de bal wil spelen in de hoop het zo tegen te gaan. Maar ik denk dat met, als men bij brok blijft, een beetje in het duister tast over het hoe en waarom van die oorontstekingen en een aantal verkeerde conclusie's uitgedragen worden. Dat gebeurt wel meer als het voedinggerelateerd is... Als iets niet aanslaat, lag het wel aan iets anders, of was je er te laat bij en is het chronisch...
Dat kan natuurlijk, maar is zeker niet altijd het geval wanneer men dat denkt. Das wel een eenvoudige verklaring...
Ik denk dat deze DA een beetje bang is van deze aandoening, niet goed weet hoe er vat op de krijgen (anders dan levenslang pred) wanneer een hond echt blijft oorontstekingen krijgen. Daardoor zal ze een beetje overreageren. Meteen het ergste denken, ookal zijn er nog geen aanwijzingen dat het bij jouw hond het geval is.
Ze zal het wel bij vele labs zien zeker...
ok, ik ga de volgende keer dus lekker een eindje verder rijden naar een natuurlijke vers adviserende dierenarts. Ik had al zo iemand gebeld en die vond dit ook allemaal al raar. (is mijn moeder al is bij geweest en ging toen met een soort van wichelroede aan de gang, deze man titert ook, die vaccinaties, blij toe want het scheelde misty een hele erge knieoperatie die
moest gebeuren want anders zou ze haar hele leven mank lopen die de andere dierenarts wou laten uitvoeren, en wat denk je? paar jaar later en er is nog steeds niks aan de hand, ging vanzelf over)
Ik denk dat ik anders deze week maar een afspraak maak. gewoon voor de zekerheid.