Re: Wat heb je enzovoort....deel 612
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Zo even trots zijn op mijn kleine beer. Kleine beer is een echte jager en heb super veel moeite gehad om dat enigszins onder controle te krijgen. Nog altijd loop ik enkel een aantal vaste routes die ik zelf super ken en waar weinig wild zit. Als ik met iemand oploop gaat ze of even vast of ik zorg dat ik consequent blijf checken en mijn aandacht bij haar hou. Korte tijd terug liep ik in schemerdonker met iemand op, schemerdonker is extra risico op jacht. Ik wist niet dat die hond ook wel graag op pad gaat, opeens gingen ze beiden het pad af. Ik floot en daar was mijn kleine beer weer (ze was dus nog geen 5 seconden het pad af geweest), we hebben toen lang op de andere hond moeten wachten en alhoewel kleine beer wel "opgewonden" was, was ze uitstekend te controleren (wel zekerheidshalve een lijn eraan gedaan). Vanmorgen stak er opeens een ree ons pad over, duidelijk zichtbaar. Ze is enkel recht naar voren gerend, en nog voor het oversteekpad van de ree besloot ze keihard naar mij toe te rennen voor heel veel lekkers. We hebben daarna nog drie keer het reëenspoor moeten kruizen, ik kon duidelijk aan haar lezen dat ze het ook "rook", maar telkens koos ze voor voer. Al dat trainen heeft dus toch echt vruchten afgeworpen. We houden ons keurig netjes aan onze vaste routes en ik blijf waaks, maar het gaf echt een kick dat ze nu zelfs niet meer van het pad af is gegaan om een stukje spoor uit te werken. De vorige keer was dus ook geen "toeval" dat ze terugkwam.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

De watermeneer belde gistermiddag, dat ze vandaag om 8 uur zouden komen om de pomp te controleren. Om 9.20 uur heb ik maar eens gebeld, of ze misschien de sloot in waren gereden vanwege de gladheid. Nee, ze waren aan het inladen en kwamen er nu aan. 
Gelukkig was de loodgieter er wel om 8 uur, zodat ik niet voor niets om halfacht naast m'n bed stond.
Gelukkig was de loodgieter er wel om 8 uur, zodat ik niet voor niets om halfacht naast m'n bed stond.
Wow Kira, dat is echt super knap! Gaaf! En een enorme beloning voor al het harde werken! Kleine beer wist wel dat je even een opsteker kon gebruiken 
Re: Re: Wat heb je enzovoort....deel 612
Ik heb nu 4,2 kilo vlees... misschien toch een beetje veelMini's 3-tal schreef: Als maaltijd 200gr pp, als hapje 100 pp?
Ik hoop van harte dat het een luxe probleem is!Ronald schreef: Eigenlijk dus gewoon een luxe probleem
Oud spreekwoord zegt: je kunt beter op twee paarden wedden voordat de boer de put dempt. Of zoiets.
Heb wel veeeeel minder stress dan gisteren
Gewoon in blokjes snijden en stoven. Eén pan met een beetje Indisch gekruid, één pan met een beetje Hollands gekruid, één pan à la Belgique (dus in de Leffe of zo). Moet jij eens kijken of je overhoudt...eelke schreef: Ik heb nu 4,2 kilo vlees... misschien toch een beetje veelkan het de vriezer in. Te weinig is ook zo lullig...
En dat scheelt dan ook weer. Je kunt in elk geval een beetje trainen voor het assessment van de andere functie. En zo hep elk voordeel zijn voordeel!Kim_S schreef: Ik hoop van harte dat het een luxe probleem is!
Heb wel veeeeel minder stress dan gisteren![]()
- Charlie Angel
- Moderator
Een knuppel en een emmer koud water doen de truc.BusKay schreef: En dat zonder afstandsbediening???![]()
![]()
Heel veel succes weer Kim!
Kleine beer is gewoon een superknappe beer.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Beschouw het inderdaad maar als een oefenassessment! Welke baan is leuker trouwens, die van gisteren of van vandaag? En hoe ver is het weg, en hoeveel uur en en en? Volgens mij weten we nog helemaal niets over die banen van jou!
Die van gisteren is (lijkt) leuker.Anne in Duitsland schreef: Beschouw het inderdaad maar als een oefenassessment! Welke baan is leuker trouwens, die van gisteren of van vandaag? En hoe ver is het weg, en hoeveel uur en en en? Volgens mij weten we nog helemaal niets over die banen van jou!
Het zijn allebei sales-banen. Waarbij ik laboratorium-gerelateerde producten verkoop aan klanten in ziekenhuizen en bedrijven. Bij die van gisteren is het voor de regio Noord-NL, bij die van vandaag voor half NL (dus of de noordelijke helft of de oostelijke helft).
Met auto van de zaak, en allerlei andere leuke extra's. Wel 40 uur per week, maar daar ontkom je bijna niet aan in dit werk.
Meneer S is van plan om minder te gaan werken als 1 van de 2 banen doorgaat. Dat kan dan ook gewoon
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Klinkt goed! *ruikt barflijntjes*Kim_S schreef: Die van gisteren is (lijkt) leuker.
Het zijn allebei sales-banen. Waarbij ik laboratorium-gerelateerde producten verkoop aan klanten in ziekenhuizen en bedrijven. Bij die van gisteren is het voor de regio Noord-NL, bij die van vandaag voor half NL (dus of de noordelijke helft of de oostelijke helft).
Met auto van de zaak, en allerlei andere leuke extra's. Wel 40 uur per week, maar daar ontkom je bijna niet aan in dit werk.
Meneer S is van plan om minder te gaan werken als 1 van de 2 banen doorgaat. Dat kan dan ook gewoon![]()
OT: die waterf*ckers zijn er nog steeds niet. Ik had al tien keer met de honden kunnen gaan wandelen ondertussen, maar ja, als je verwacht dat er mensen komen...
En dan zeggen ze wat van Zuid-Europeanen....Anne in Duitsland schreef: Klinkt goed! *ruikt barflijntjes*Ik duim hard voor jullie dat het eindelijk weer bergop mag gaan!
OT: die waterf*ckers zijn er nog steeds niet. Ik had al tien keer met de honden kunnen gaan wandelen ondertussen, maar ja, als je verwacht dat er mensen komen...![]()
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Nou, inderdaad. Zelfs de smoesjes zijn hetzelfde: 'we wachten op die en die want die moet eerst dat en dat doen en die heeft problemen en dus kunnen wij nog niet...' Enige verschil met Zuid-Europa is dat ik de Zweden wel geloof als ze dat zeggen.Mini's 3-tal schreef: En dan zeggen ze wat van Zuid-Europeanen....
Gezien het voor de bokbierproeverij is gaat er natuurlijk bok in! En is het merendeel van de 20 mensen mannelijk, dus ik vraag me inderdaad af of ik wel overhoudt.Ronald schreef: Gewoon in blokjes snijden en stoven. Eén pan met een beetje Indisch gekruid, één pan met een beetje Hollands gekruid, één pan à la Belgique (dus in de Leffe of zo). Moet jij eens kijken of je overhoudt...
Probleem is alleen dat mijn soeppan vol is en er eigenlijk nog een batch van 2 x 700 gram vlees, ui, knoflook en bier bij moet. ff kijken of ik ergens een grotere pan kan regelen.
Maar het ruikt al goddelijk. Heb er een thee ei met laurier, kruidnagel en tijm in hangen.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Zo zeg, ik begin weer een beetje op te warmen (na een kom soep, warme chocomel met slagroom en een stukje warme Marokkaanse appeltaart met slagroom). 
Gruwels, wat was het koud vanmorgen.
Gruwels, wat was het koud vanmorgen.
Dat was precies mijn tekst !! +1 dusKaela schreef: Wow Kira, dat is echt super knap! Gaaf! En een enorme beloning voor al het harde werken! Kleine beer wist wel dat je even een opsteker kon gebruiken![]()
OT: Lekkere ochtendrit gereden, moest wel helemaal achterin Ridderkerk iemand ophalen die maar besloten had om niet uit bed te komen
Vanmiddag hele drukke middagrit. Ik probeer de paracetamol af te bouwen ivm de hoofdpijn