Handwerken
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Handwerken
Het is nog wel best een werk. En als de sliert helemaal af is, ben ik er nog niet.
Ik ga vanavond beginnen... ik heb een compleet pakket besteld, maar er zat maar 1 bol wol bij
ben wel benieuwd hoe lang die sjaal gaat worden....
-
judith1967
- 5-sterren

Ik kan echt helemaal niet breien,vroeger wel gedaan,hoor,maar of het was te strak of te los.
Ben door dit topic weer geinspireerd en zo brei loom lijkt mij wel wat.
Ben vandaag op pad geweest,maar ja op ons winkelcentrumpje zit niet zoveel.
De Action had enkel de ronde brei ringen(6 stuks voor 4.99) en ook hele mooi kleuren wol,de boekenvoordeel had ook de ronde ,maar ik wil graag de rechte.
Dus ga eens op i-net zoeken.
De Action had enkel de ronde brei ringen(6 stuks voor 4.99) en ook hele mooi kleuren wol,de boekenvoordeel had ook de ronde ,maar ik wil graag de rechte.
Ik kon het ook niet hoor. En uit mijn herinnering van vroeger was het ook altijd te strak of te los of er waren plotseling steken extra of steken minder. Ik ben zelf You tube filmpjes gaan kijken en ben gewoon begonnen. Tot nu toe gaat alles goed en kloppen de steken ook nog aan het einde. :-)judith1967 schreef: Ik kan echt helemaal niet breien,vroeger wel gedaan,hoor,maar of het was te strak of te los.
-
judith1967
- 5-sterren

Jaa dat kan ik mij ook wel herinneren steken teveel of te weinigErna schreef: Ik kon het ook niet hoor. En uit mijn herinnering van vroeger was het ook altijd te strak of te los of er waren plotseling steken extra of steken minder. Ik ben zelf You tube filmpjes gaan kijken en ben gewoon begonnen. Tot nu toe gaat alles goed en kloppen de steken ook nog aan het einde. :-)
Hoe ik dat voor mekaar kreeg?
Geen idee
breien en haken
heerlijk zo af en toe
ik haal eigenlijk alles van deze site: patronen, tips, en garen.
http://www.garnstudio.com/lang/nl/kategori_oversikt.php
ik haal eigenlijk alles van deze site: patronen, tips, en garen.
http://www.garnstudio.com/lang/nl/kategori_oversikt.php
-
judith1967
- 5-sterren

Vandaag bij de Zeeman brei ramen gekocht en paarse wol 
Nog even goed naar de filmpjes kijken en dan ga ik ook beginnen
Nog even goed naar de filmpjes kijken en dan ga ik ook beginnen
Wat moet t worden?koekje schreef: Het is nog wel best een werk. En als de sliert helemaal af is, ben ik er nog niet.
Breien vind ik leuk om te doen, met name truien. Punniken heb ik voor het laatst gedaan op de kleuterschool, meer dan vijftig jaar geleden
met een leeg houten garenklosje waarin spijkers zaten. Ik zou werkelijk niet meer weten hoe dat ging, maar dat klosje zie ik nog steeds voor me 
-
judith1967
- 5-sterren

Hee dat ziet er leuk uit! Hoe werkt dat? 
Het is niet zoiets als punniken, maar dan krijg je een echt breiwerkje ipv een sliert.
-
judith1967
- 5-sterren

Filmpje:Kim_S schreef: Hee dat ziet er leuk uit! Hoe werkt dat?![]()
De breiramen komen bij de Zeeman vandaan 5 euries heel pakketje,de wol komt daar ook vandaan.
Dat kan ik ook!
Ik kan niet goed zien of je het hebt gedaan. Maar tip: neem de draad van de bol wol uit het midden. Dan kun je gewoon doorwerken en hoef je de draad niet steeds af te wikkelen.
Ik kan niet goed zien of je het hebt gedaan. Maar tip: neem de draad van de bol wol uit het midden. Dan kun je gewoon doorwerken en hoef je de draad niet steeds af te wikkelen.
- Pauline
- 5-sterren

Je kunt op deze manier toch alleen maar recht stukken breien en niet meerderen en minderen?