Vogelgriep in NL

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Vogelgriep in NL

deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Hoe zit het eigenlijk dan met de eieren die die zieke beesten hebben gelegd.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Roosj schreef: Er zijn al zeker 3 bedrijven besmet in NL hoor..
Nou joh goh, dat wisten we niet hoor  ::) Maar na die drie bedrijven.......die gevonden waren VOORdat ik dit bericht schreef is er niks meer gevonden...toch?
Aurora Borealis
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Aurora Borealis »

Angelique schreef: Nou joh goh, dat wisten we niet hoor  ::) Maar na die drie bedrijven.......die gevonden waren VOORdat ik dit bericht schreef is er niks meer gevonden...toch?
er is tot nu toe niks bijgekomen en het verbod is ook al een heel eind versoepeld. er worden ook weer kippen en eieren vervoerd en naar de slachthuizen gebracht. alleen mest en strooisel is nog steeds verboden.

we moeten wel rekening houden dat het in december en januari karig gaat worden met kip voor zowel mens als dier. heb ik vanmorgen te horen gekregen. Ik denk dat we maar aan het hamsteren moeten gaan  ;D
Becky
3-sterren
3-sterren

Bericht door Becky »

Misschien een beetje een stomme vraag, maar hoe zit het met kwartel (+eieren), parelhoen, fazant, partijs, sneeuwhoen en ander (wild) pluimvee? Kan je die nog wel gewoon voeren? Hoe groot is de kans dat als je kip /kalkoen voert het besmet is met het virus?
Laatst gewijzigd door Becky op wo 26 nov 2014, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Becky schreef: Misschien een beetje een stomme vraag, maar hoe zit het met kwartel (+eieren), parelhoen, fazant, partijs, sneeuwhoen en ander (wild) pluimvee? Kan je die nog wel gewoon voeren? Hoe groot is de kans dat als je kip /kalkoen voert het besmet is met het virus?
Wild van een jager kan besmet zijn, maar wild van een slachterij zou gecontroleerd moeten zijn.

Voor kwartel eieren geldt hetzelfde als kippen eieren: 2 minuten koken.
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

deja schreef: Hoe zit het eigenlijk dan met de eieren die die zieke beesten hebben gelegd.
2 minuten koken ;)
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Mogen de kipjes al weer los ja toch?

Plaats reactie