Cairns zijn heerlijke honden. De volgende hond wordt echt weer Cairn.............. Ze hebben een lief karakter en zijn zo gek als een deurchelsey schreef: Vind dit heel moeilijk! Geen border collie want die kan ik niet bieden wat ze nodig hebben (wegens kids enz) Eigenlijk is mijn koningspoedel wel een toffe combinatie van werklust maar niet overdreven en schoonheid (dat is niet het belangrijkste) en hij heeft ook "humor" heerlijk! Dus ik denk dat het niet bij één koningspoedel blijft. Voor ooit een ruwharige standaard teckel, heerlijke hondjes. Of een Cairn terrier vind ik ook heel leuke honden, klein en pittig!
Welke rashond zou je graag willen hebben en komt er vast ook nog wel?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Welke rashond zou je graag willen hebben en komt er vast ook nog wel?
-
Antonia
- 5-sterren

Mijn allergrootste liefde is en blijft de Ierse Wolfshond. Maar of er daar ooit nog een van komt dat weet ik niet.
Verder ben ik fan van de ruwharige teckel. Ik heb het geluk dat Pip, de ruwharige teckel van een goede vriendin van mij, zeer geregeld in mijn roedeltje rondloopt.
Verder ben ik fan van de ruwharige teckel. Ik heb het geluk dat Pip, de ruwharige teckel van een goede vriendin van mij, zeer geregeld in mijn roedeltje rondloopt.
Zeven Ierse wolfshonden op een landgoed in Wales. Die foto zit muurvast in m'n hoofd. Hoe ik erbij kom? Geen idee. Volgend leven misschien?
Voor nu vind de Basset hound prachtig maar te ver afstaan van een "gewone" hond. Koningspoedel? Prachtige herinneringen aan.
Voor nu vind de Basset hound prachtig maar te ver afstaan van een "gewone" hond. Koningspoedel? Prachtige herinneringen aan.
Hannoveraanse Zweethond. Of een Albany Basset. Maar das geen echte rashond volgens mij.
Hannoveranen zijn wel heel gaaf. Maar ook heulll groot!Juul schreef: Hannoveraanse Zweethond. Of een Albany Basset. Maar das geen echte rashond volgens mij.
We hadden er een op de zweetwerktraining. Drago is niet klein, maar naar een Hannoveraan leek hij een mini
Mijn vriend en ik houden van honden met een natuurlijk uiterlijk. .....wsl gaat er ooit een saarloos komen en/of een witte herder. Ik heb ook een zwak voor Duitse herders maar die rug weerhoudt me ervan er ooit weer 1 te nemen
Daar hebben we het op de vorige pagina's uitgebreid over gehad.suzanne 1 schreef: Mijn vriend en ik houden van honden met een natuurlijk uiterlijk. .....wsl gaat er ooit een saarloos komen en/of een witte herder. Ik heb ook een zwak voor Duitse herders maar die rug weerhoudt me ervan er ooit weer 1 te nemen
En bij een goede fokker zul je echt een Duitse Herder met rechte rug en A heupen kunnen vinden.
Als ik ooit een hond zou nemen zou het een oudduitse herder, een witte herder of een Drentsche patrijs zijn.
Maar ik neem geen hond. Veel te veel gedoe. Dit had ik dus eigenlijk in dat andere topic moeten plaatsen, bedenk ik me nu.
Maar ik neem geen hond. Veel te veel gedoe. Dit had ik dus eigenlijk in dat andere topic moeten plaatsen, bedenk ik me nu.
Maar is het risico niet altijd hoger bij een ras dat daar om bekend staat, hoe goed de bloedlijn ook is? Je blijft met rashonden natuurlijk een beperkte genenpoel houden.Ramses1 schreef: Daar hebben we het op de vorige pagina's uitgebreid over gehad.
En bij een goede fokker zul je echt een Duitse Herder met rechte rug en A heupen kunnen vinden.
Geen retorische vraag dit, ik vraag het me oprecht af.
Met alle respect, maar daar waren de meningen nog steeds vrij verdeeld over. Niet over de A heupen, maar over de rechte rug.Ramses1 schreef: Daar hebben we het op de vorige pagina's uitgebreid over gehad.
Welke rashond zou je graag willen hebben en komt er vast ook nog wel?
Sheltie
Golden Retriever
Australische Herder
Schapendoes
Wetter
Ik ben nog jong
Edit: oh en een Stabijtje natuurlijk!
Golden Retriever
Australische Herder
Schapendoes
Wetter
Ik ben nog jong
Edit: oh en een Stabijtje natuurlijk!
Laatst gewijzigd door Leonie. op zo 30 nov 2014, 06:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb een Duitse herder gehad met ' rechte rug' zoals jij bedoeld.....toen wij hem kregen testten ze nog niet op dm.....en dat had ie dus, wel A heupen trouwens....maar toch durf ik dus geen Duitse herder meer te nemen.....laat ze die rug eerst nog maar rechter fokken. Ik vind de voorkant en het karakter helemaal geweldig. ....helemaal mijn ras ....maar vanaf na de schoft vindt ik ze gewoon echt lelijk nu....en ondanks goede rug vind ik ze toch zwakker in de achterhand dan bijv een mechel....en dat vind ik een dikke NORamses1 schreef: Daar hebben we het op de vorige pagina's uitgebreid over gehad.
Barzoi! Ooh een barzoi 
En een wolfhond achtige. Misschien een Tsjechslowaak. Low content.. Geen Saarloos ivm karakter..
Edit: Deerhoud, ook prachtig
Maar mijn eerste droomraw heb ik al!
En een wolfhond achtige. Misschien een Tsjechslowaak. Low content.. Geen Saarloos ivm karakter..
Edit: Deerhoud, ook prachtig
Maar mijn eerste droomraw heb ik al!
Laatst gewijzigd door Akeyti op zo 30 nov 2014, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lil
helaas wel ja, want ik wil al jaren graag een DH. Maar heb bij goede fokker en rechte rug genoeg problemen gezien. De meeste zeer gezonde DH deden niet zo heel lang IPO. Men vindt trouwens de achterhand van Boris al te stijl..... daarom heeft hij ook problemen (gehad) en die achterhand is vele malen minder stijl dan die van een rechte africhtings DH. Ik heb 3 jaar bij een vereniging voor DH getraind, dus heb er heel veel de revue zien passeren en mij daarop gebaseerd dat de tijd nog niet rijp is voor een DH. Een paar mensen zijn nu trouwens voor de sport overgestapt op mechels/hollanders en kruisingen daarvan en die waren echt verliefd op de DH.Kaela schreef: Met alle respect, maar daar waren de meningen nog steeds vrij verdeeld over. Niet over de A heupen, maar over de rechte rug.
-
judith1967
- 5-sterren

Vind een hoop rassen leuk,dus mijn lijstje is best wel divers,maar of er na Dorian nog een hond(je) komt
Maar deze honden vind ik wel erg leuk:
Middenslag Schnauzer
Middenslag poedel(manlief wil graag een grote
)
Ierse Terrier
Cairn Terrier
Gladharige foxterrier
Maar deze honden vind ik wel erg leuk:
Middenslag Schnauzer
Middenslag poedel(manlief wil graag een grote
Ierse Terrier
Cairn Terrier