Ik ken er dan wel weer zat, daar staat alleen als nieuws dat er pups geboren zijn (die zijn allang besproken voordat er iets geboren is). Maar die worden wel weer verkocht aan anderen dan alleen familie en vrienden... Maar goed, een site van de kennel zal ook wel adverteren zijn, denk ik. Die fokkers hebben ook soms jaren geen nestje en dan 2 per jaar, vervolgens weer jaren niet. Maar die 2 per jaar kunnen zomaar ervoor zorgen dat je ook al boven die 20 uitkomt.kira schreef: Ik vind dit wel van de zotte.
De overheid zal naar ik verwacht als zij dit wil controleren ook zonder probleem kunnen controleren. De dierenarts moet chippen en de chip moet aangemeld worden bij de databank. Die databank kan ongetwijfeld zo ingericht worden dat je enkel kunt invoeren met een uniek bedrijfsnummer dan wel met een nummer waarop een vrijstelling is gegeven, welke vrijstelling je enkel kunt krijgen indien je aan de vereisten doet om als niet bedrijfsmatig aangemerkt te worden. Daar iedereen met een nestje adverteert (vroeger het briefje in de supermarkt, tegenwoordig de website of marktplaatsvermelding) is feitelijk een ieder bedrijfsmatig bezig. Ik ken tenminste niemand die niet adverteert met een nest. Zelfs bij een oepsnestje gebeurd dit nog. Als ik kijk naar de regelgeving dan krijg ik het gevoel dat er of niet over is nagedacht hoe ver dit doorwerkt, of dat de Nederlandse overheid er voor wil zorgen dat er binnenkort geen dieren meer als huisdier worden gehouden.
Bij onze RV wordt er nog een speciale avond georganiseerd, als er duidelijk is wat het allemaal betekent. En dat laatste is juist enorm lastig, niemand lijkt het precies te weten. Wij waren van plan om ook een kennelnaam aan te vragen en ooit een keer een nestje te fokken, maar ik kijk eerst wel even hoe het de komende jaren gaat. Een hoop van de eisen uit de nieuwe wet zou hier niet eens gerealiseerd kunnen worden, dan zouden we moeten verhuizen en op zo'n manier honden gaan houden dat ik er de lol niet van inzie (het nut ook niet). Op deze manier lijkt het dat de broodfokkers weer alles goed geregeld hebben en het de goede fokkers onmogelijk gemaakt wordt. Net als de invoerregels van volgend jaar.