wanneer doen jullie de hond de "winterjas" aan?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wanneer doen jullie de hond de "winterjas" aan?

BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Bericht door BlissSpirit »

Ook hier geen jas voor de dames.
Hebben zelf een dikkere winterjas dan ik  :D ;)
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Heb hier wel een paar jasjes maar alleen voor als het heel hard sneeuwt.
Anders wil Jules echt niet naar buiten  :biggrin2:
Binno
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Binno »

Moos nooit, hij heeft een prima vacht.
(na het zwemmen in de winter soms wel een soort 'badjas' als hij in de auto gaat om zijn spieren niet teveel te laten afkoelen)
Gian krijgt wel een jasje aan als het flink regent en als het koud is in combinatie met sneeuw of regen, of als het heel guur is buiten.
Vocht en kou is geen goeie combinatie voor Gian, dan gaat hij al snel bibberen. Hij is dan ook in no-time kletsnat tot op zijn huid dus tja.
Gewoon koud dat gaat nog wel, we stappen meestal ook wel goed door.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Luna krijgt haar jas aan als ik merk dat ze het koud gaat krijgen. Ze heeft nog steeds een erg slechte haardos en ze is nu , denk ik geschat, 1/3 haarloos, en daar komt ook geen haar meer in. Ik heb haar winterjassen dus al klaarliggen.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Winterjassen gaan pas aan als het echt vriest en daarbij een snijdende wind. Of koud plus regen. ;)
Lekker fris vriezend weer kunnen ze wel hebben, zeker als overdag de zon schijnt. Bij vorst en gure wind of met nattigheid loopt Lily als een trillend rietje van 'gaan we nog niet naar huis'. ;) Dat vind ik ook weer sneu en dan gaat de jas aan. En hier worden ook de voetzooltjes met vaseline ingesmeerd als er sneeuw ligt en dus zout gestrooid is. Klompjes ijs aan haar poten is nog steeds een probleem. Ik haal de meeste tussentijds weg, maar helemaal voorkomen lukt niet. Schoentjes gaat ze niet leuk vinden, dus beginnen we ook niet aan. Lily is eigenlijk een grotere koukleum dan die warmbloedige Spanjaard. :biggrin2:
doortjeayla
1-ster
1-ster

Bericht door doortjeayla »

Mijn teckel krijgt nu een truitje aan, alhoewel met deze kou een jasje ook wel prima zou zijn. Ik wacht met de jasjes meestal tot het echt vriest en sneeuwt
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Nooit.... :)
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Boomer heeft genoeg spekjes en vacht.
En zolang P nog vrijwillig de zee in springt terwijl ik dacht te bevriezen tijdens de wandeling....
Oftewel, de dames etter dragen geen jas.
Wel draagt P een badjas als ze de auto in gaat met d'r natte lijfje.
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Nooit!  :D
Ze heeft een winterjas aan toch? Kijk maar naar de foto.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op wo 03 dec 2014, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
choopy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door choopy »

Darky heeft al een paar weken zn jasje al weer aan. Maar dit is nog een redelijk dunne variant.
Zodra ik voel dat zijn rug niet meer warm is na het wandelen of als ik aan hem merk dat hij wat stijver wordt in zn rug, dan gaat de dikke winterjas erop.
Vandaag was het hier de hele dag -1/ -2 en vond zijn rug niet heel warm meer aanvoelen, dus denk dat de dikkere jas alvast uit de kast gehaald gaat worden.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Een gezonde hond hoeft geen jas aan, tenzij je duidelijk tekenen van kou ziet, zoals rillen of staken.

Oscar heeft een jas vanwege zijn rug. Ik ben nog een beetje zoekende naar wanneer het wel moet en wanneer niet. Het is niet alleen kou, maar ook wind en regen die meespelen. Dus ik bekijk nu maar gewoon een beetje wat me logisch lijkt. Tijdens de training, als hij ook veel stil ligt, krijgt ie hem nu al aan. Vanmorgen met rennen naast de fiets niet. Zelfde weer, andere activiteit.
Schoentjes heb ik nog nooit gebruikt. Enige reden zou voor mij pekel zijn, want daar heeft Oscar last van en dan kunnen we niet fietsen. Als de hond veel vacht tussen zijn pootjes heeft, kun je dat ook knippen, zodat er minder ijsvorming kan ontstaan.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Pike heeft nooit een jas aan, die heeft altijd een flink pak haar en vindt het juist lekker als het was frisser wordt. En als het koud wordt dan loopt hij wat harder.
Duc heeft sinds dit jaar een (dun) gevoerde regenjas. Hij is ziek en snel koud, en zeker als hij net geplukt is en hij niet veel haar heeft is de regen op zijn huid te koud en loopt hij te rillebillen. Maar als het alleen koud is zonder regen dan heeft hij geen jas, dan loopt ook hij wat harder nog harder dan normaal  :biggrin2: Ook krijgt hij hem 's ochtends vroeg aan want ook in de ochtend heeft hij koud, echt koud dus met een ondertemperatuur, maar gelukkig is dat de laatste weken toch wat aan het verbeteren.
Armagnac is na zijn laatste pluk ook niet rijk bedeeld met haar en heeft het nu met name koud. Hij wou telkens bij ons op bed komen slapen en lag daar dan te bibberen. Hij heeft nu 's nachts dan ook een lekkere fleecepiama aan. Buiten niet, daar loopt ook hij gewoon nog harder dan normaal en bibbert hij ook niet. Ik wil er geen kasplantje van maken.
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Nooit! Voeten kort knippen=geen sneeuwballen meer. Ja die sokken gaan er dan af.
Ze hebben geen jas nodig.
doortjeayla
1-ster
1-ster

Bericht door doortjeayla »

Het is idd zo dat honden een vacht hebben, maar de honden van tegenwoordig liggen veel bij de kachel, waardoor ze toch wat minder beschermd zijn tegen de kou buiten. Verder is het zo dat kleine hondjes sneller longontsteking oplopen. Info heb ik van de dierenarts :)
Buiten dat vind ik het vooral in de sneeuw en regen fijn dat mijn teckel geen natte buik krijgt ;)
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Nooit!

Vorig jaar heeft Appie voor het errst sneeuw mee gemaakt.... was ie helemaal verzot op.... We hebben 'em echt binnen moeten houden, anders bleef hij buiten...... Enige nadeel is, dat we de 'sneeuwballen' uit zn haren moeten halen als ie weer binnen komt...... Tja, voor de rest, als het regent of vriest.... Loopt hij zelf ook een stuk sneller, dus eerder terug in ons warme huisje.... Volgens trimster heeft ie, na het plukken, nog steeds een erg dikke ondervacht... Lekker droog wrijven als we weer binnen zijn......

Plaats reactie