wanneer doen jullie de hond de "winterjas" aan?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Martine-Tom
Re: wanneer doen jullie de hond de "winterjas" aan?
Puur voor het model, zoiets zou ik zoeken voor hem:
[img]http://cdn.lil.nl/upload/20/products/11 ... ori[2].jpg[/img]
- Pauline
- 5-sterren

Dat denk ik dus niet, daar heeft hij nooit problemen mee gehad tenminste. En het is niet dat hij niets meer kan, sterker nog..... hij hijgt nog dat het een lieve lust is als hij "loopt" of "rijdt". Kost best veel inspanning. Ik ben zelf meer bang dat hij een koude rug krijgt, maar misschien heb ik het wel helemaal fout.Martine-Tom schreef: Ik weet niet hoe zijn HotWheels er precies uitzien maar ik zou eigenlijk eerder zoeken naar een trui of jas die de borst bedekken, denk dat ie het vooral daar koud zal krijgen.
- Pauline
- 5-sterren

Dat lukt niet met zijn wieltjes.Martine-Tom schreef: Puur voor het model, zoiets zou ik zoeken voor hem:
- Pauline
- 5-sterren

Natuurlijk kan ik ook zelf wat maken als het nodig blijkt te zijn.
-
Martine-Tom
Daar was ik al bang voorPauline schreef: Dat lukt niet met zijn wieltjes.
Als het je puur om de rug gaat is die jas die jij als voorbeeld deelde wsl al prima
Die jas heb ik ook voor Oscar, als regenjas (wel goed insprayen, zo vreselijk waterdicht is ie niet). Hij is niet dik, maar er zit wel lekker fleece in. En hij is heel soepel, naar mijn idee zit dat lekker.
Ik vind hem wel vrij lang aan de zijkanten, weet niet of dat onhandig is bij de korte pootjes van Joep.
Ik vind hem wel vrij lang aan de zijkanten, weet niet of dat onhandig is bij de korte pootjes van Joep.
Zou je die laatste twee niet strippen dan ipv plukken? Klinkt alsof je dat bij pike ook al doet nl?pike schreef: Een Fauve is in weze ook een hond die geen jas behoeft. Dikke stugge vacht, lekkere onderwol. Maar, helaas zijn er nogal wat met geen of weinig onderwol, en als ze geplukt zijn dan zijn ze deels gewoon kaal. Helaas is de vacht wat dat betreft een ondergeschoven kind in de fokkerij. Als de bovenlaag maar lekker stug is is het oké, naar onderwol wordt niet gekeken. Pike heeft zelfs 2 lagen onderwol, dus die heeft het inderdaad nooit koud, maar Duc en Armagnac hebben op hun rug vrijwel geen onderwol. Die krijgen dus koud.
Als Joep voorheen geen koukleum was, zal hij nu waarschijnlijk ook geen jas nodig hebben, ook al maakt hij gebruik van wieltjes. Maar een ding speelt wel door mijn hoofd, en dat is een overblijfsel uit de paardenwereld. Een dierenarts zei mij ooit over een deken over je paard gooien: Het paard heeft het niet koud maar het is wel belangrijk dat je de nieren warm houdt. In hoeverre dat klopt geen idee. Maar, alss ik dat naar de hond extrapoleer dan zou ik zeggen: zorg dat er wat over de rug ligt als je bang bent dat het te koud voor hem wordt. Borst is niet zo belangrijk. Ook een laag-bij-de-grond-hond hoeft het niet koud te hebben in de winter met ijs en sneeuw. Pike is zo'n laag-bij-de-grond-geval en die heeft het nooit koud al hangen er ijspegels en grote sneeuwballen aan zijn buikPauline schreef: En ook van jassen heb ik geen verstand. Is dit wat?
http://www.medicanimal.nl/Trixie-Orl%C3 ... AoxM8P8HAQ
Ik heb dus nog geen idee of Joep een jas nodig heeft. Op dit moment heeft hij nog behoorlijk warm tijdens zijn inspanningen om te lopen.
wanneer doen jullie de hond de "winterjas" aan?
Ik heb jarenlang dezelfde gehad, maar toen Sergi er eentje te grazen heeft gehad heb ik andere gekocht. En... ik moet zeggen, die zitten een stuk beter en lijken wat warmer en steviger. Voor Lily gelijk een maat groter besteld, omdat het oude jasje bij haar staart wat omhoog kroop. Wij hebben deze, bij Zooplus voor ongeveer €10Pauline schreef: En ook van jassen heb ik geen verstand. Is dit wat?
http://www.medicanimal.nl/Trixie-Orl%C3 ... AoxM8P8HAQ
Ik heb dus nog geen idee of Joep een jas nodig heeft. Op dit moment heeft hij nog behoorlijk warm tijdens zijn inspanningen om te lopen.
Er zit geen flap onder de buik en gaat gemakkelijk aan en uit.

Ze moest natuurlijk wel even passen toen het een keer regende.
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Pauline, dit zijn jasjes speciaal voor teckels gemaakt, wel duur maar prachtig:Pauline schreef: Natuurlijk kan ik ook zelf wat maken als het nodig blijkt te zijn.
http://www.westlandseteckels.nl/teckeljasjes.html
- Pauline
- 5-sterren

Die zijn veel te warm voor Joep, daar hoef ik helemaal niet over te denken. Ik hoop eigenlijk dat hij het ook nu niet koud zal hebben. Zoals Pike al schreef deden in het verleden ijsballen over zijn hele lijf en aan zijn piemel hem helemaal niets, hoop dat dat nog zo zal zijn.Lazy Garfield schreef: Pauline, dit zijn jasjes speciaal voor teckels gemaakt, wel duur maar prachtig:
http://www.westlandseteckels.nl/teckeljasjes.html
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Oke maar wel hele mooie jasjes toch? Wellicht meer iets voor gladharige teckeltjes.Pauline schreef: Die zijn veel te warm voor Joep, daar hoef ik helemaal niet over te denken. Ik hoop eigenlijk dat hij het ook nu niet koud zal hebben. Zoals Pike al schreef deden in het verleden ijsballen over zijn hele lijf en aan zijn piemel hem helemaal niets, hoop dat dat nog zo zal zijn.
Saartje heeft ook nooit een jas aan, ik vind het ook eigenlijk geen gezicht.
En Saartje heeft naar mijn idee en hele dikke ondervacht.
Ik heb nog twee jassen van Jonas liggen maar Ilan heeft het tot nu nog niet nodig gehad. Mocht hij het koud krijgen of na een koude speurles krijgt hij er een aan (ook al zijn ze hem iets te groot volgens mij ).
- Pauline
- 5-sterren

Joep heeft, volgens zijn trimster, een geweldige vacht. Hij is in stripvacht en heeft een goede onderwol.Lazy Garfield schreef: Oke maar wel hele mooie jasjes toch? Wellicht meer iets voor gladharige teckeltjes.
Saartje heeft ook nooit een jas aan, ik vind het ook eigenlijk geen gezicht.
En Saartje heeft naar mijn idee en hele dikke ondervacht.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Moyra heeft nu nog geen jas nodig. Maar als ik aan haar zie dat ze bij bepaalde weersomstandigheden niet meer blij buiten loopt dan zal ik zeker kijken of ze het met een jas aan prettiger vindt.