wanneer doen jullie de hond de "winterjas" aan?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: wanneer doen jullie de hond de "winterjas" aan?
Ik heb ooit voor mijn (eveneens ruwharige) teckeltje een regenjas gekocht. Beestje was per slot van rekening al 15, had altijd al de pest aan regen gehad, nou vooruit dan op haar oude dag, zo goed als blind, mocht zij wel een regenjasje. En op een goede dag waren we aan de wandel en het begint plots te gieten. Niet zo'n klein beetje. Ho stop. Jasje snel uit rugzak, jasje aan terwijl manlief probeert de paraplu erboven te houden want het regende gelijk goed door. Rugzak om en hopla daar gaan we weer. Uhhh nee hoor daar ga ik niet in lopen. kom op Noes, lopen! Nee ik wil niet. Hop hop we gaan verder! nee ik begin er niet aan. Nou, Noes was een echte teckel en die was niet van plan om ook maar een stap te zetten met een jasje aan en als een teckel iets niet wil dan wil een teckel dat niet en gaat dat ook echt niet lukken. Dus rugzak af, jasje weer uit, jasje in rugzak, rugzak weer om, inmiddels was ik zelf half verzopen maar teckel was tevreden. We konden weer verder en Noes trotseerde dapper de stromende regen zoals ze dat al 15 jaren lang had gedaan 
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Hahaha wat een geweldig en herkenbaar verhaal! En echt wat een teckel niet wil doen ze ook niet. Saartje gaat soms in het bos gewoon op een kruising van paden staan en als ik dan een pad inloop wat ze niet wil gaat ze liggen. Kan ik doen wat ik wil dan laat ze zich gewoon op haar rug voortslepen tot ze haar zin krijgt.pike schreef: Ik heb ooit voor mijn (eveneens ruwharige) teckeltje een regenjas gekocht. Beestje was per slot van rekening al 15, had altijd al de pest aan regen gehad, nou vooruit dan op haar oude dag, zo goed als blind, mocht zij wel een regenjasje. En op een goede dag waren we aan de wandel en het begint plots te gieten. Niet zo'n klein beetje. Ho stop. Jasje snel uit rugzak, jasje aan terwijl manlief probeert de paraplu erboven te houden want het regende gelijk goed door. Rugzak om en hopla daar gaan we weer. Uhhh nee hoor daar ga ik niet in lopen. kom op Noes, lopen! Nee ik wil niet. Hop hop we gaan verder! nee ik begin er niet aan. Nou, Noes was een echte teckel en die was niet van plan om ook maar een stap te zetten met een jasje aan en als een teckel iets niet wil dan wil een teckel dat niet en gaat dat ook echt niet lukken. Dus rugzak af, jasje weer uit, jasje in rugzak, rugzak weer om, inmiddels was ik zelf half verzopen maar teckel was tevreden. We konden weer verder en Noes trotseerde dapper de stromende regen zoals ze dat al 15 jaren lang had gedaan![]()
Jeppe en Pezzo zijn allebei oud aan het worden en wandelen met de kou niet voor hun lol. Dus 10 minuten in het park met de kou vinden ze wel best, daarna weer snurken op de bank. Ik doe ze alleen een regenjasje aan als we 's avonds het laatste kleine rondje buiten lopen terwijl het regent.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Zoë vindt dat je niet meer kunt bewegen als je een jas aan hebt. Die heeft dus nooit een jas aan. Mijn oude herder met gewrichtsproblemen kreeg een jas aan als het iets van kouder dan 5 graden was.
Hier twee honden die meer jassen aan de kapstok hebben dan ikzelf...
Enja ze hebben een vacht maar hebben geen ondervacht, ze hebben ook geen vetlaagje (al probeer ik dat wel te kweken in de herfst door ze meer eten te gaan geven) ze hebben het dus koud.
Eentje geeft het aan, die heeft als bijnaam "trilkippie" dat zegt genoeg denk ik
De andere laat niets merken maar begin met koud weer af te vallen als hij geen jas aan krijgt.
Ziggy, de trilkip, draagt al een tijdje een jas. Zodra de wind hier in de polder onaangenaam wordt gaat haar jas aan. Mijn beide honden hebben van dun shirt tot dikke bodywarmer en van dunne regenjas tot dik gevoerde winterjas. Zo kan ik ze bij elk type weer wat aantrekken.
Persoonlijk zou ik dus zorgen dat je voor je honden een dunnere jas hebt die ze nu aan kunnen en als het straks echt winter gaat worden je ze een dikkere jas aan kan doen. Ik had eerst maar 1 soort jas, een winterjas met fleece, en die kreeg ze dan al in de herfst aan. Tegen de tijd dat het winter was had ze niet meer genoeg aan die jas.
De ene hond krijgt hier dus iets aan zodra ze aangeeft het koud te hebben, de andere hond krijgt wat aan zodra de wind echt guur is.
Enja ze hebben een vacht maar hebben geen ondervacht, ze hebben ook geen vetlaagje (al probeer ik dat wel te kweken in de herfst door ze meer eten te gaan geven) ze hebben het dus koud.
Eentje geeft het aan, die heeft als bijnaam "trilkippie" dat zegt genoeg denk ik
Ziggy, de trilkip, draagt al een tijdje een jas. Zodra de wind hier in de polder onaangenaam wordt gaat haar jas aan. Mijn beide honden hebben van dun shirt tot dikke bodywarmer en van dunne regenjas tot dik gevoerde winterjas. Zo kan ik ze bij elk type weer wat aantrekken.
Persoonlijk zou ik dus zorgen dat je voor je honden een dunnere jas hebt die ze nu aan kunnen en als het straks echt winter gaat worden je ze een dikkere jas aan kan doen. Ik had eerst maar 1 soort jas, een winterjas met fleece, en die kreeg ze dan al in de herfst aan. Tegen de tijd dat het winter was had ze niet meer genoeg aan die jas.
De ene hond krijgt hier dus iets aan zodra ze aangeeft het koud te hebben, de andere hond krijgt wat aan zodra de wind echt guur is.
Laatst gewijzigd door zurca op do 04 dec 2014, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Tequila krijgt een jasje aan als hij stil in een koude ruimte moet liggen. Hier in Spanje hebben wij geen verwarming en de huizen zijn slecht/niet geïsoleerd hier, dus kan het nogal koud zijn. Zodra ik Tequila koud vind aanvoelen krijgt hij zijn jasje aan. Tequila heeft twee maanden met een gebroken heup rondgelopen voor hij geopereerd werd. Dus bij kou wordt hij stram, vandaar de jas. Buiten nooit, want hij rent zoveel en zo hard dat hij het gelijk warm heeft.
Ohja vergeet ik nog...beide honden hebben ook een pyama 
Ging mij dat eigenlijk een stapje te ver maar 5 maal per nacht mijn bed uit omdat Trilkippie ligt te piepen omdat ze haar dekentje kwijt is, vond ik een heel goede reden om haar een pj te geven. En het werkt!! Met pj aan geen kou meer 's nachts en dus geen gepiep en dus niet tig keer mijn bedje uit 8)
Voor een aantal een bekende foto maar ik show 'm nog een keertje;

Ging mij dat eigenlijk een stapje te ver maar 5 maal per nacht mijn bed uit omdat Trilkippie ligt te piepen omdat ze haar dekentje kwijt is, vond ik een heel goede reden om haar een pj te geven. En het werkt!! Met pj aan geen kou meer 's nachts en dus geen gepiep en dus niet tig keer mijn bedje uit 8)
Voor een aantal een bekende foto maar ik show 'm nog een keertje;

zurca schreef:
![]()
Ze is om te stelen, dat kouwkleumpje!
Noortje heeft sinds vandaag ook een eigen jas. Gisteren had ze het de laatste vijf of tien minuten van de wandeling duidelijk koud en ook toen ze thuis was bleef ze nog een tijdje bibberen.
zurca schreef:
En als ze niet in slaap kan komen, kan ze ook nog schaapjes tellen.
Waar heb je die gekocht? Ik wil voor Tequila ook een pijama.
Ik heb de PJ's gekocht vanuit de UK, is wel speciaal voor windhonden...Laura2004 schreef: Waar heb je die gekocht? Ik wil voor Tequila ook een pijama.
http://www.akcreations.co.uk/whichpyjamas.html
Maar hier verkopen ze, ze ook en ik geloof dat deze mevrouw ook jassen en pj's maakt voor andere rassen; http://www.momoshondenjasjes.be/hondenk ... yjamas.htm
Bedankt! Ik ga eens meten of Tequila ze wellicht past. Hij is best rank en lang.zurca schreef: Ik heb de PJ's gekocht vanuit de UK, is wel speciaal voor windhonden...
http://www.akcreations.co.uk/whichpyjamas.html
Maar hier verkopen ze, ze ook en ik geloof dat deze mevrouw ook jassen en pj's maakt voor andere rassen; http://www.momoshondenjasjes.be/hondenk ... yjamas.htm
Fjurdy heeft zijn winterjas ook al aan. Ik heb een Hurtta voor hem. Maar afgelopen week kreeg ik van iemand een Eisbär jasje van zooplus. Die heb ik hem aangetrokken en daar loopt hij makkelijker mee. Fjurdy heeft op zijn rug niet veel vacht meer, dus dat moet warm blijven.
die heb ik ook net vandaag binnen,bedankt voor de tip,mooi ding voor weinig geldRuisje schreef: Ik heb jarenlang dezelfde gehad, maar toen Sergi er eentje te grazen heeft gehad heb ik andere gekocht. En... ik moet zeggen, die zitten een stuk beter en lijken wat warmer en steviger. Voor Lily gelijk een maat groter besteld, omdat het oude jasje bij haar staart wat omhoog kroop. Wij hebben deze, bij Zooplus voor ongeveer €10
Er zit geen flap onder de buik en gaat gemakkelijk aan en uit.
Ze moest natuurlijk wel even passen toen het een keer regende.![]()
Ik heb niet eens een jas voor de poppeloppies dus kunnen ze niet aan. Ze gaan ook nog tseeds vrijwillig het water in dus.... zolang ze in beweging zijn hebben ze het niet koud.
Als er sneeuw ligt hebben ze wel snel last van ballen kijk maar:

tegnwoordig doe ik een beetje olie in de vacht dan heb je minder last van die ballen.
Als er sneeuw ligt hebben ze wel snel last van ballen kijk maar:

tegnwoordig doe ik een beetje olie in de vacht dan heb je minder last van die ballen.