Gemiste kans rasvereniging?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Gemiste kans rasvereniging?
Holysh*t, dat had ik niet eens gezien, 45 honden en 16 pups
. En het was alleen mis omdat ze in benches sliepen.....? Kuch.
Nou, dat dacht ik ook.Lizzy schreef: Holysh*t, dat had ik niet eens gezien, 45 honden en 16 pups. En het was alleen mis omdat ze in benches sliepen.....? Kuch.
Maar je hebt benches en benches. In de bench die hier voor Oscar staat kun je prima 4 westies laten slapen hoor, dan kunnen er 3 uitgestrekt liggen en de 4de kan er rondjes omheen rennen. In de benches die op de foto bij het artikel staat, is het nogal krapjes met meer dan 1 hondje per bench.
Waarom zouden er meer boetes moeten zijn?nathasja schreef: 45volwassen honden en 16pups.. en dan een boete voor de benches, is dat alles [emoji15]
Kan aan mij liggen hoor, maar 61 honden in 1 fokkerij? Vind ik niet normaal hoor, klinkt als productie draaien.
Laatst gewijzigd door nathasja op wo 03 dec 2014, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Angelique
- 5-sterren

[quote="nathasja"]
Kan aan mij liggen hoor, maar 61 honden in 1 fokkerij? Vind ik niet normaal hoor, klinkt als productie draaien.
[/quote]
Misschien lopen er wel 25 bejaarden bij. Daarbij is het niet verboden om 45 honden te hebben en als ze goed verzorgd zijn, dan is er weinig te klagen denk ik. Ze schrijven het net zo alsof los en en rond het huis lopen iets heel ernstigs is. Ik lees ook niks over verwaarloosde dieren of iets in die trand.
En het ging er niet eens om dat de benches te klein waren, ergens in die regeltjes staat dat benches niet geschikt zijn als dierverblijven, dus vandaar de boete. Blijkbaar moeten er kennels zijn en moeten de honden daarin opgebost zitten. En zelfs productie draaien is niet verboden, de rijkserkende kennels doen niet anders en je hebt er niet eens 45 honden voor nodig. Las vandeweek ergens, 3 teven die alledrie "per ongeluk" tegelijk een groot nest gaven en voila, 40 pups in 3 worpen.
[/quote]
Misschien lopen er wel 25 bejaarden bij. Daarbij is het niet verboden om 45 honden te hebben en als ze goed verzorgd zijn, dan is er weinig te klagen denk ik. Ze schrijven het net zo alsof los en en rond het huis lopen iets heel ernstigs is. Ik lees ook niks over verwaarloosde dieren of iets in die trand.
En het ging er niet eens om dat de benches te klein waren, ergens in die regeltjes staat dat benches niet geschikt zijn als dierverblijven, dus vandaar de boete. Blijkbaar moeten er kennels zijn en moeten de honden daarin opgebost zitten. En zelfs productie draaien is niet verboden, de rijkserkende kennels doen niet anders en je hebt er niet eens 45 honden voor nodig. Las vandeweek ergens, 3 teven die alledrie "per ongeluk" tegelijk een groot nest gaven en voila, 40 pups in 3 worpen.
[quote="nathasja"]
[/quote]
Mijn ding is het ook niet maar het aantal honden is niet maatgevend om te bepalen of de honden wel of niet goed verzorgd worden. En dat is iets wat uit dit bericht niet op te maken is. Er zijn zat mensen met 1 hond die er niet voor kunnen zorgen en er zijn ook eigenaren met veel honden die er uitstekend voor zorgen.
[/quote]
Mijn ding is het ook niet maar het aantal honden is niet maatgevend om te bepalen of de honden wel of niet goed verzorgd worden. En dat is iets wat uit dit bericht niet op te maken is. Er zijn zat mensen met 1 hond die er niet voor kunnen zorgen en er zijn ook eigenaren met veel honden die er uitstekend voor zorgen.
Dat is zeker, er zijn genoeg mensen die nergens goed voor kunnen zorgen.
Maar even los van de 16pups, 45 honden de aandacht en verzorging geven die ze horen te krijgen, daar kun je haast personeel voor aannemen..
Maar even los van de 16pups, 45 honden de aandacht en verzorging geven die ze horen te krijgen, daar kun je haast personeel voor aannemen..
ben blij dat ze eindelijk ook daar naar kijken, in die kleine vliegtuigbenches waar de honden zich nauwelijks kunnen verroeren... kende ook zo'n fokker van cavjes, keurig netjes, daar niet van, maar de honden zaten groot deel van de dag in hele kleine hokjes... dat is toch geen dieren welzijn. En ja buiten dat dit gewoon een productie fokker ook al test je de honden en is alles ok, maar dan nog, zou het goed zijn om een maximaal aantal nesten en honden te hebben, van mij mag het.
Tja, wat voor een leven heeft zo'n hond dan, ken hier een fokker die amerikaanse cockers allemaal apart in kleine benches houdt. Te erg voor woorden.
Gr. Ingrid
Gr. Ingrid
[quote="Erna"]
[/quote]
Ja er zijn zat mensen met 1 hond die er niet voor kunnen zorgen, maar er zit simpelweg ook een maximum aan het aantal honden wat je in je eentje goed verzorgen kan. En dat is wat mij betreft niet een hard getal, want dat hangt ook erg van de persoon, de leefruimtes ed af.
Maar 61 honden ligt wat mij betreft vér boven de grens wat je in je eentje goed kan verzorgen en ook als je met zijn tweetjes bent. Met 61 honden heb je personeel nodig om met goed fatsoen aan de zorg van de honden te voldoen. Alleen al dagelijks eten geven en hun uitwerpselen opruimen red je al niet in je eentje.
[/quote]
Ja er zijn zat mensen met 1 hond die er niet voor kunnen zorgen, maar er zit simpelweg ook een maximum aan het aantal honden wat je in je eentje goed verzorgen kan. En dat is wat mij betreft niet een hard getal, want dat hangt ook erg van de persoon, de leefruimtes ed af.
Maar 61 honden ligt wat mij betreft vér boven de grens wat je in je eentje goed kan verzorgen en ook als je met zijn tweetjes bent. Met 61 honden heb je personeel nodig om met goed fatsoen aan de zorg van de honden te voldoen. Alleen al dagelijks eten geven en hun uitwerpselen opruimen red je al niet in je eentje.
[quote="Kaela"]
[/quote]
Ik heb nergens kunnen lezen dat de honden door 1 persoon verzorgd worden hoor. Wie weet is het wel een gezin met 6 kinderen waarbij iedereen een steentje bijdraagt. Of is het een heel familie ding.
Zonder de feiten te kennen (en die ken ik ook niet) wordt er maar van uitgegaan dat het aantal honden maatgevend is voor het wel of niet goed verzorgen van de honden. Dat vind ik gek.
[/quote]
Ik heb nergens kunnen lezen dat de honden door 1 persoon verzorgd worden hoor. Wie weet is het wel een gezin met 6 kinderen waarbij iedereen een steentje bijdraagt. Of is het een heel familie ding.
Zonder de feiten te kennen (en die ken ik ook niet) wordt er maar van uitgegaan dat het aantal honden maatgevend is voor het wel of niet goed verzorgen van de honden. Dat vind ik gek.
-
Martine-Tom
Heb je gelijk in Erna 
Alleen als ik even nadenk en uitga van een echtpaar wat 60 honden verzorgt, als je ze per dag 5 minuten persoonlijke aandacht wil geven, even een borstel erdoor, een aai over de bol...ben je toch al snel 5 minuten verder....5 minuten per dag voor 60 honden....dat is gewoon al 5 uur
Dus zo op gevoel, als het idd om een echtpaar zou gaan wat deze honden verzorgd, daarnaast nog een normaal leven en mss werk heeft...nee dan kan ik me niet voorstellen dat je 60 honden kan verzorgen...
Al denk ik dat er ook een verschil zit in het hebben van 1 of 2 honden tov een roedel van 6 of meer (ofzo) denk dat je dan toch anders omgaat met het hebben van honden, niet beter of slechter maar simpelweg anders
Tom is natuurlijk maar alleen en haalt nu veel aandacht bij mij, maar ik merk al dat als er logeerhonden zijn dat een stuk minder is omdat ze ook veel bij elkaar halen, dus dat zal in een grotere roedel ook wel zo werken.
Geen idee waar mijn persoonlijke max zou liggen, maar 60 voor een huishouden zonder speciaal personeel klinkt mij als ietwat teveel in elk geval....
Alleen als ik even nadenk en uitga van een echtpaar wat 60 honden verzorgt, als je ze per dag 5 minuten persoonlijke aandacht wil geven, even een borstel erdoor, een aai over de bol...ben je toch al snel 5 minuten verder....5 minuten per dag voor 60 honden....dat is gewoon al 5 uur
Dus zo op gevoel, als het idd om een echtpaar zou gaan wat deze honden verzorgd, daarnaast nog een normaal leven en mss werk heeft...nee dan kan ik me niet voorstellen dat je 60 honden kan verzorgen...
Al denk ik dat er ook een verschil zit in het hebben van 1 of 2 honden tov een roedel van 6 of meer (ofzo) denk dat je dan toch anders omgaat met het hebben van honden, niet beter of slechter maar simpelweg anders
Geen idee waar mijn persoonlijke max zou liggen, maar 60 voor een huishouden zonder speciaal personeel klinkt mij als ietwat teveel in elk geval....
Als je ervoor kiest om 45 honden te hebben (45, want de pups zijn tijdelijk) dan heb je geen 'normaal' leven. Je kunt dat niet vergelijken/wegzetten tegen een 'normaal' leven zoals een groot gedeelte van de levens van het merendeel van NL. Er staat ook nergens in het bericht dat de honden niet goed verzorgd zouden zijn. Er is een boete gegeven voor het 's nachts laten slapen in benches. Niets meer en niets minder zodat je ervan uit mag gaan dat de honden goed verzorgd zijn geweest.Martine-Tom schreef: Heb je gelijk in Erna
Uiteraard ga je anders om met meerdere honden dan wanneer je er maar eentje hebt. Als ik zie hoe de honden (14) hier met elkaar om gaan dan hebben ze ook geen 24/7 aandacht van de mens nodig. Sterker nog, ik vind het eigenlijk een gemis voor honden als ze de enige hond in een huishouden zijn. Wij mensen kunnen hondengedrag en hondencommunicatie nooit voor de volle 100% nabootsen hoeveel we ook ons best zullen doen. Ook niet als we 24/7 met ze bezig zijn. Dat honden prima gedijen in een omgeving waar ze de enige hond zijn is een verdienste van de hond, niet van de mens. Maar als je mij vraagt of honden gelukkiger zouden zijn in een huishouden met meer honden dan zal ik volmondig ja zeggen. Een hond alleen is altijd afhankelijk van de mens voor uitdaging, wandelen en actief plezier.Al denk ik dat er ook een verschil zit in het hebben van 1 of 2 honden tov een roedel van 6 of meer (ofzo) denk dat je dan toch anders omgaat met het hebben van honden, niet beter of slechter maar simpelweg andersTom is natuurlijk maar alleen en haalt nu veel aandacht bij mij, maar ik merk al dat als er logeerhonden zijn dat een stuk minder is omdat ze ook veel bij elkaar halen, dus dat zal in een grotere roedel ook wel zo werken.
Ik weet heel goed waar mijn persoonlijke max ligt in de situatie waarin ik nu leef maar ik vind niet dat je kunt stellen dat 45 honden in een huishouden niet ok is wanneer je de feiten niet kent. Het is totaal niet bekend ( in ieder geval niet via dit bericht) hoe de leefomstandigheden van deze honden is. De honden liepen los in en om het huis en dat lijkt mij al positief. Ze zaten dus niet in vieze kleine kennels om zoveel mogelijk pups op de wereld te zetten. Wie weet hebben deze mensen wel 4 hectare grond om hun huis waar de honden zich de hele dag kunnen uitleven. Misschien ook niet maar dat is op basis van dit ene bericht niet op te maken en ik vind het dan niet juist om gelijk de conclusie te trekken dat deze honden een rotleven hebben.Geen idee waar mijn persoonlijke max zou liggen, maar 60 voor een huishouden zonder speciaal personeel klinkt mij als ietwat teveel in elk geval....
En nu ga ik ff kijken of ik onder een hete douche mijn rug weer recht krijg want er slaapt al nachtenlang een oude dalmaat die het op dit moment niet zo makkelijk heeft tussen ons in. Ook met 14 honden heb je geen normaal leven en ook dat is een keuze geweest. Ze doen nog steeds de dingen die ze ook zouden doen wanneer ze de enige hond geweest zouden zijn.
Dan verschillen wij daarover van mening. Ik vind niet dat een normaal echtpaar (kinderen zouden wat mij betreft geen verantwoording in deze dienen te dragen en ik vind het geen goede situatie als de ouders de hulp van de kinderen structureel nodig hebben om voor de dieren te kunnen zorgen) voor 40-60 honden kunnen zorgen. Tijdelijk of niet, die pups zijn er nu wel en hebben veel aandacht en verzorging nodig.Erna schreef: Ik heb nergens kunnen lezen dat de honden door 1 persoon verzorgd worden hoor. Wie weet is het wel een gezin met 6 kinderen waarbij iedereen een steentje bijdraagt. Of is het een heel familie ding.
Ik zeg hiermee niet dat deze hondjes niet goed verzorgd worden. Ik vind dat wel aannemelijk, omdat je met zoveel honden al een complete dagtaak hebt aan voeren en schoonmaken. Het zijn ook nog eens honden die periodiek vachtverzorging nodig hebben, zelf doen is haast onmogelijk met zoveel honden, het uitbesteden kost een godsvermogen met zoveel honden. Persoonlijke aandacht, ook al heeft een roedelhond dat minder nodig dan een hond alleen, schiet er dan binnen de kortste keren bij in. Ook als je er je fulltime baan van maakt, wat toch zeker consequenties voor het inkomen moet hebben. Tenslotte wordt hier op BP altijd verteld dat je van fokken nauwelijks wat overhoudt.
Overigens vind ik de berichtgeving geen enkele maatstaaf om te beoordelen of de honden goed verzorgd worden of niet. Een boete geven omdat de honden snachts in een bench liggen is natuurlijk volkomen onzinnig. De helft van de Nederlandse huishonden ligt snachts en als de baasjes van huis zijn in een bench. Dat komt dus neer op domme regeltjes naleven en valt voor mij in dezelfde orde van grote als "zolang een dier eten en drinken heeft en droog kan liggen wordt ie niet mishandeld".
En dat is dus precies wat ik continu zeg!Kaela schreef:
Overigens vind ik de berichtgeving geen enkele maatstaaf om te beoordelen of de honden goed verzorgd worden of niet.