13 juli 2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: 13 juli 2015

-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

:-* Congrats!
sella

Bericht door sella »

Gefeliciteerd! Als je gemberthee lust? Dat helpt een vriendinnetje van mij heel goed bij de misselijkheid nu ze 15 weken zwanger is.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Van Harte PoP en meneer PoP!

En je niet teveel zorgen om je eten maken hoor. Als je altijd zo gezond eet, heb je een goede basis en dan kun je echt wel wat hebben. Je zorgen maken is minsten zo ongezond! Lekker genieten van het wondertje in je buik!
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Van harte gefeliciteerd!  :groupwave2:
luka en kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door luka en kira »

Oohhhh wat een leuk nieuws! Hopen dat je misselijkheid snel wegtrekt en dan...
Genieten met een hoofdletter!  :-*
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Van harte gefeliciteerd !!  Ik hoop dat je misselijkheid en weerstand tegen een bepaald soort eten snel over is :)
Simone V
5-sterren
5-sterren

Bericht door Simone V »

Gefeliciteerd  :wiggle: ik hoop dat je gauw van je misselijkheid af bent!
ik heb ook wel gehoord dat gember daartegen helpt.
Tinydreams
1-ster
1-ster

Bericht door Tinydreams »

Gefeliciteerd! En wat betreft de misselijkheid,  ik at heel stug door. Misselijk of niet.  Was niet altijd even fijn maar zo kwam ik er het beste doorheen.
Maar vooral veel genieten! Die 9 mnd vliegt echt voorbij.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

suzanne 1 schreef: Wat leuk,  gefeliciteerd! Ik  had aan het bbegin van deze zwangerschap ook dat ik geen smoothies naar binnen kreeg en juist wel suiker. ....met mn lichaam was niks mis verder (ook geen zwangerschapssuiker) mn hele lichaam stond gewoon op zn kop van de hormonen.  Ik heb toen ook weer brood gegeten terwijl ik dat nooit meer deed. Ik kwam er achter op een gegeven moment dat soep wel goed gaat dus maakte ik lekker soep voor mezelf (groentes) voor meerdere dagen zodat ik het alleen nog op hoefde te warmen.  En ging dat ipv brood eten.  Nu met 31 weken zwangerschap (gaat zo snel) kan ik gelukkig wel weer smoothies drinken. ...na 17 weken alweer eigenlijk,  dus dat bied hoop  ;)
Ik heb er nu alleen niet genoeg meer aan. Ik eet nu veeeeel meer. mag ook wel, de uk groeit nu ontzettend snel en ik ben maar heel weinig in gewicht aangekomen.  Ik slik trouwens wel zwangerschap vitamines van vsm en visolie.

hoop dat je wat aan mn verhaal hebt, geniet er van. ...over een paar weken ben je ook niet meer zo moe etc
Tis altijd leuk om andere verhalen te horen.

Ik ben begonnen met soep omdat ik al vanaf het begin van de zwangerschap (nog voor ik het wist) de hele dag door honger kreeg.  En dan is soep iets goeds om de maag te vullen zonder bij te komen.
Maar sinds een paar weken wordt ik ook misselijk van soep, dus spijtig genoeg geen oplossing...

@WillyP,  ook bedankt voor jouw verhaal.
Ik hoop wel dat het geen 7 maand blijft duren.  Mijn ma heeft dat ook een keertje gehad.  Toen bleek na de geboorte dat de baby allergisch was aan koemelk en bij de volgende zwangerschap heeft ze dat zoveel mogelijk vermeden en toen ging het veel beter.  Ze beweert ook dat ze bij mijn zusje misselijk werd van wortelen en Barbara lust ook echt geen wortelen.  :P
Als het bij mij zoiets is, is mijn baby alleszinds al niet gek van spinazie  :puke:    En ik eet dat normaal zo graag!!  :-\

Ik moet mezelf wel dwingen om steeds kleine beetjes te eten, want anders wordt ik inderdaad zeker misselijk. Maar soms ben ik achteraf nog misselijker dan voor het eten, als het echt niet goed valt.  Dan kan dat wel 12u duren voor dat weer weg is en kan ik echt helemaal onderuit zijn.
Maar goed, ik merk wel dat het nog slechter kan.
Ik houdt het meeste gelukkig wel binnen, omdat ik nogal naar mijn lichaam luister.  Niet te veel in een keer dwingen en als na een hap of zo meteen blijkt dat het me niet bevalt, zoek ik iets anders.
Ik weet dat ik iets mag nemen, maar ik wil dat liever niet te veel doen. Tijdens de feesten zal ik dat wel doen, dan wil ik me liever een beetje beter voelen.
Ik ga nog eens gember halen ja.  De vorige is op. Ik heb dat nog al gehoord dat dat helpt. Ik drink normaal wel geen thee, maar ik kan dit wel proberen.  Zou het ook nog helpen in ijsthee-vorm? Als ik vb citroenthee zet, met gember erin en dan afkoel, mag dat? Want ik ben dus niet gek van thee en kan me voorstellen dat ik daar dan ook niet erg veel zin in heb.  Ik kan het zowiezo wel wat uitproberen.  :)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op zo 07 dec 2014, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Wat een geweldig bericht, gefeliciteerd!  :flowers:

Misselijkheid is naar, ik heb het beide zwangerschappen in de eerste drie maanden heel erg gehad.
VK deed er niet moeilijk over; het kind groeit toch wel.  :D Dat vond ik op dat moment niet leuk om te horen, maar zo werkt het wel.  ;) :)
En idd, blijven eten is beter dan helemaal niks eten.
Sterkte!  :bigarmhug:
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Proficiat!!!!

ivm voeding: momenteel moet je niet te veel gaan opletten op je voeding, eten wat er binnen blijft!
Ik ben in het begin 9kg kwijt geraakt, ondertussen is er een halfje terug bij en ik ben 19 weken ver nu.
Zolang je niet lelijk gaat doen en elke dag fastfood dan kan het echt geen kwaad om eens te zondigen nu ;)
sella

Bericht door sella »

Ja hoor je kan de gemberthee ook laten afkoelen.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, zoveel kwijt!  :o
Kan dat geen kwaad?

Ik probeer wel zeker niet af te vallen. En dat lukt tot nu toe wel vrij goed.  Ik weeg nog gewoon evenveel als voor ik zwanger werd. 
Volgens internet zou er al een kg bij mogen zijn aan extra bloed en vocht, maar waarschijnlijk hoeft dat niet.
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

Van harte gefeliciteerd!!!!
Focus je niet teveel op gewicht,de baby zorgt echt wel goed voor zichzelf hoor! Ik ben mijn hele zwangerschap in totaal maar 7 kilo aangekomen, in de eerste maanden ook helemaal niet, pas na 5 maand begon ik het te merken.
Hoop dat die misselijkheid snel verleden tijd is :-*
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Oh Wat mij ECHT GOED tegen de misselijkheid heeft geholpen. (ik had eerst gember capsules en nux vomica geprobeerd) zijn sea bands.. Van die elastieken bandjes om je polsen met een druk knoopje welke op een bepaald punt op je pols duwt.
Ze zijn bij de drogist te krijgen. Ik geloof dat de hema ze op het moment in de aanbieding heeft.

Plaats reactie