Het "wat eten we met de kerst topic?"

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het "wat eten we met de kerst topic?"

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Veel  :D
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Eerste kerstdag uit eten en tweede kerstdag houden we er rekening mee dat ik zou kunnen werken. En we zijn er nog niet over uit wat we dus 2e kerstdag doen.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Kerstavond nog geen idee. 1ste kerstdag bij mijn ouders mini wokken. Halen van te voren chinese tomatensoep bij de chinees. verse groente, woksausjes. lekker. Wat mini loempia's erbij.
Als toetje, eton mess.

2de kerstdag zouden we eigenlijk gourmetten bij schoonouders.. Maar mijn schoonvader heeft hier in het kooktijdschrift gebladerd, daar stond gevulde kalkoen in. Nu wilt hij heel graag dat eten. Dus worden de plannen gewijzigd. Mijn schoonmoeder gaat gevulde kalkoen maken. Ergens staat het me heel erg tegen, zo'n kerst kalkoen..
Ik denk dat ik de rest van de week vega ga koken om het te compenseren.. OF ik ga kijken of ik ergens een bio/blije kalkoen kan scoren :)
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Sowieso bitterballen in bladerdeeg uit de oven, de rest zie ik nog wel.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Mijn moeder van 89 is te logeren dus het wordt iets traditioneels. Een dag konijn (daarbij gaan dan wel de stoofpeertjes van Pauline  :biggrin2:) en een dag rosbief. Verse groentes erbij. Verse fruitsalade toe. Geen voorafjes want dan krijgt ze haar bordje niet meer op  ::)
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Nadia schreef: Kerstavond nog geen idee. 1ste kerstdag bij mijn ouders mini wokken. Halen van te voren chinese tomatensoep bij de chinees. verse groente, woksausjes. lekker. Wat mini loempia's erbij.
Als toetje, eton mess.

2de kerstdag zouden we eigenlijk gourmetten bij schoonouders.. Maar mijn schoonvader heeft hier in het kooktijdschrift gebladerd, daar stond gevulde kalkoen in. Nu wilt hij heel graag dat eten. Dus worden de plannen gewijzigd. Mijn schoonmoeder gaat gevulde kalkoen maken. Ergens staat het me heel erg tegen, zo'n kerst kalkoen..
Ik denk dat ik de rest van de week vega ga koken om het te compenseren.. OF ik ga kijken of ik ergens een bio/blije kalkoen kan scoren :)
Een KellyBronze ;) Kost wat, maar dan heb je de ultieme blije Kerstkalkoen! :biggrin2:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Moet mijn leverancier eens aan de jas trekken. Die levert voor de hondjes blij kalkoen. Moet voor ons ook kunnen ;)
Kinnie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kinnie »

Niet zo veel. Zit in de nacht dit jaar met kerst. Alleen 2e kerstdag gourmetten met t gezin. 1e kerstdag ws niets bijzonders.
Lil

Bericht door Lil »

bohhh, daar ga ik op mijn eerste vrije dag wel over nadenken. De 22e weet b ik dat wel.
claudiaB
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door claudiaB »

Kerstavond een indische rijsttafel met de kinderen.
1e kerstdag eten we bij mijn moeder, geen idee wat ze op tafel zet en 2e kerstdag word waarschijnlijk de restjes opeten  :biggrin2:
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

Ik eet niet thuis, geen 1 dag, dus geen idee wat ik eet :)
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Op de eerste kerstdag gaan we met zijn (bijna) allen naar yuniku (jammie) voor de lunch..

Tweede kerstdag denk ik zijn we met zijn tweeën en zo niet dan komt mijn jongste zoon langs. Wat ik dan eet geen idee...
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

eerste dag brunch bij vrienden, tweede zouden schoonouders en zwager komen, maar ik heb nog geheel geen inspiratie. Sowieso eten wij altijd met de Kerst boerenkool, dus waarschijnlijk dan op 2e Kerstdag. Wel extra lekker met uitgebakken spekjes, gebakken uitjes, zilveruitjes, augurken, jus en rookworst natuurlijk  :P
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Nog geen idee waar we kerst vieren. Zijn we thuis dan staat er 1 avond stamppot op het menu en 1 avond pannenkoeken met spek, met appel en met rozijnen. En een lekkere kerstcake als dessert. Maar het kan ook zomaar zijn dat we de kerstdagen aan boord zijn. Dat weet ik ongeveer 3 dagen van tevoren, dus geen kerststress dit jaar met veel visite, maar allerlei last minute improvisaties zijn mogelijk. :biggrin2:
Samjo
3-sterren
3-sterren

Bericht door Samjo »

Kerstavond boerenkool met worst.
1e kerstdag komt de grill plaat op tafel en ben nog op zoek naar wat groente die daar op kunnen, iemand ideeën?
2e kerstdag nog geen idee waar ik dan eet :biggrin2:

Plaats reactie