Het "wat eten we met de kerst topic?"
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Het "wat eten we met de kerst topic?"
Eerste kerstdag zal wel traditioneel groentesoepje met rollade en stoofpeertjes worden bij schoonmoeder (vorig jaar poging gedaan tot helpen door voorgerecht/hoofdgerecht/nagerecht te verdelen maar dat was drama omdat schoonmoeder zonder overleg besloot dat het toch maar weer zoals altijd moest
) en tweede kerstdag is vooral beetje borrelen met hapjes en drankjes en hopelijk maakt mijn moeder dan weer lekker zelf mosterdsoep of preisoep met quiche 
1e kerstdag gaan we naar mijn zus, gezellig doggies mee, die het uitstekend kunnen vinden met haar 2 labradors. Daarna 's avonds gaan we gezellig wokken.
2e kerstdag is altijd gereserveerd voor onze beste vrienden, maar wel met een vader erbij die net weduwnaar is en een ex schoonzus die voor het eerste jaar alleen is met kerst. Dit jaar hebben we een kerstmenu besteld en hoeven we niet in de keuken te staan. Warm ophalen en aanschuiven maar.
2e kerstdag is altijd gereserveerd voor onze beste vrienden, maar wel met een vader erbij die net weduwnaar is en een ex schoonzus die voor het eerste jaar alleen is met kerst. Dit jaar hebben we een kerstmenu besteld en hoeven we niet in de keuken te staan. Warm ophalen en aanschuiven maar.
Ik zou zeggen: Paprika, courgette, aubergine, champignons en uien en eventueel geblancheerde broccoli of bloemkool?Samjo schreef: Kerstavond boerenkool met worst.
1e kerstdag komt de grill plaat op tafel en ben nog op zoek naar wat groente die daar op kunnen, iemand ideeën?
2e kerstdag nog geen idee waar ik dan eet![]()
kerstavond gaan we steengrillen bij mijn stief-schoonvader (de 2e ex-man van mijn schoonmoeder, mijn Schatzi beschouwt hem als zijn vader), 1e kerstdag gaan we bij mijn schoonmoeder en haar 3e man eten, de tante en neef van mijn Schatzi komen ook. Er zaleen buffet zijn; de huidige man van mijn schoonmoeder gaat een aantal van zijn vegetarische specialiteiten maken en bakt waarschijnlijk brood, ik maak thuis falafel deeg om dat dan daar te bakken en we nemen een couscous salade en knoflookdip van de Turk mee en mijn zwagrer had het er vorige week over dat er ook konijn zal zijn en dat zijn verloofde een taart bakt.
Tweede kerstdag weet ik nog niet, maar ik denk dat we net als vorig jaar weer lekker falafel met veel liflafjes gaan eten.
Tweede kerstdag weet ik nog niet, maar ik denk dat we net als vorig jaar weer lekker falafel met veel liflafjes gaan eten.
Eerlijk gezegd nog geen idee. Sowieso met de familie maar welke dag met wie en waar en wat moet nog worden ingevuld 
Ik ga koken voor mijn ouders en broer met gezin. Dus dat wordt wel een uitdaging!
Vooraf en toe wil ik allemaal kleine hapjes maken. Zodat iedereen kan kiezen. Lekker ook veel vega dingen erbij, dan heeft meneer K ook ruim keus. Als hoofdgerecht ga ik denk ik vrij simpel doen met van die kant en klare vleesdingen van de AH. Wat aardappeltjes erbij, een of twee groentes en wat bijgerechtjes. Maar hoe en wat, dat weet ik nog niet precies. Daar ga ik de komende weken voor kijken, bedenken en voorbereiden.
Tweede kerstdag gaan we ongetwijfeld voor de restjes, er zal vast genoeg overblijven!
Vooraf en toe wil ik allemaal kleine hapjes maken. Zodat iedereen kan kiezen. Lekker ook veel vega dingen erbij, dan heeft meneer K ook ruim keus. Als hoofdgerecht ga ik denk ik vrij simpel doen met van die kant en klare vleesdingen van de AH. Wat aardappeltjes erbij, een of twee groentes en wat bijgerechtjes. Maar hoe en wat, dat weet ik nog niet precies. Daar ga ik de komende weken voor kijken, bedenken en voorbereiden.
Tweede kerstdag gaan we ongetwijfeld voor de restjes, er zal vast genoeg overblijven!
Ik heb mazzel dit jaar
. Ik hoef alleen voor de wijn en het toetje te zorgen.
Ik ben vandaag aan het proefdraaien met "bosvruchten tiramisu met speculaas". Wel jammer dat er geen drank in dit recept gaat.....

Mijn zus en schoonzus doen de rest!
Ik ben vandaag aan het proefdraaien met "bosvruchten tiramisu met speculaas". Wel jammer dat er geen drank in dit recept gaat.....
Mijn zus en schoonzus doen de rest!
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 22 dec 2014, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
1e Chinees, 2e goormet.
Tenzij Vera's snotneus roet in het eten gooit, dan is de planning 1 van die dagen zuurkoolstamp en de andere nog onbekend.
Tenzij Vera's snotneus roet in het eten gooit, dan is de planning 1 van die dagen zuurkoolstamp en de andere nog onbekend.
Kerstavond home made soep met home made brood. 1e pasta en 2e stamppot. We zijn samen thuis, lekker makkelijk dus. 
wij gaan de 1ste gourmetten en de 2de naar de wok
Eerste dag gourmet en tweede dag kaasfondue met vooraf bruchetta met peer,
blauwe kaas, honing en pijnboompitten
Nagerechten worden door anderen verzorgd
blauwe kaas, honing en pijnboompitten
Nagerechten worden door anderen verzorgd
Eerste kerstdag eten we vorm gerookte eendenbout, dan een amuse die broerlief maakt. Hoofdgerecht een kwartel met zoete aardappel puree en rode kool en als toetje iets met rood fruit enzo..
Tweede kerstdag, geen idee.. ga bij vrienden eten!
Kerstavond, kreeft!!
Tweede kerstdag, geen idee.. ga bij vrienden eten!
Kerstavond, kreeft!!
- Ruby/Billy
- 5-sterren

1e: Aardappels, groente, rollade en een toetje met stoofpeertjes
2e: Soep, gegrilde kip , een salade en als toetje ijs.
We zijn dit jaar samen, geen zin om weer voor alles te moeten zorgen en dat iedereen "gezellig" zit en wij alles maar mogen regelen.
2e: Soep, gegrilde kip , een salade en als toetje ijs.
We zijn dit jaar samen, geen zin om weer voor alles te moeten zorgen en dat iedereen "gezellig" zit en wij alles maar mogen regelen.
1e kerstdag weet ik nog niet, dan zijn we thuis met zijn viertjes. Ik wil wel wat lekkers maken, maar het zal geen 3-gangen menu worden.
2e kerstdag gaan we gourmetten bij mijn ouders.
2e kerstdag gaan we gourmetten bij mijn ouders.
Kerstavond ga ik koken voor mijn ouders. En manlief natuurlijk 
Garnalencoctail vooraf, kalfsoester met wat verschillende groenten, aardappelrozetjes en stoofpeertjes en dan een plavlovataart als dessert.
Ik kan echt totaal niets wat niet duidelijk beschreven staat dus ik hoop dat het lukt
1e kerstdag eten we iets lichts en simpels, 2e kerstdag zijn we uitgenodigd bij mijn schoonouders.
Garnalencoctail vooraf, kalfsoester met wat verschillende groenten, aardappelrozetjes en stoofpeertjes en dan een plavlovataart als dessert.
Ik kan echt totaal niets wat niet duidelijk beschreven staat dus ik hoop dat het lukt
1e kerstdag eten we iets lichts en simpels, 2e kerstdag zijn we uitgenodigd bij mijn schoonouders.