[quote="spreeuwtje"]
Ok.. Direct...
Dan zal ik mij daar op instellen. (Brrrrrrr)
[/quote]
Bah, dat zijn geen leuke berichten. Heel veel succes en sterkte morgen.
Maak je niet te druk over een punctie. Vond de mammografie vervelender dan de punctie. Daar merkte ik weinig van.
Weet niet hoe ze het in jouw ziekenhuis doen, maar hier in Nijmegen deden ze alles op één dag.
[quote="MarijeEnBoomer"]
Als de mammogram geen duidelijkheid geeft zullen ze hoogstwaarschijnlijk een punctie nemen.
En dan zou ik aan de hand van wat er is gaan denken wat je er mee wilt.
Succes morgen.
[/quote]
+1
Bij mij hebben ze destijds ook gelijk een punctie genomen. Zowel van het knobbeltje als van het lymfekliervocht in mijn oksel. Ik zal niet zeggen dat het geheel pijnloos was, maar het was ook niet heel erg verschrikkelijk. In ieder geval kon het me op dat moment weinig schelen of dat het pijn deed of niet. Ik vond de zenuwen om de uitslag 10 x erger. Die uitslag kreeg ik pas 3 dagen later en dat zijn de langste 3 dagen uit mijn leven geweest.
Ik wens je morgen heel veel sterkte!
Sterkte!
Over het algemeen zullen ze bij het vermoeden van iets kwaadaardigs niet zo snel een punctie nemen ivm het grotere risico op metastasen wat dat met zich mee brengt... Bij twijfel zullen ze het altijd weg halen en onderzoeken. Vaak wordt dan op de OK ook al verder onderzocht in de betreffende oksel.
@kinnie, zo doen ze dat bij de dierenarts ook dus dacht ik dat dit in humane situaties t zelfde was.
Naja, we zien t wel. Ik ben blij met jullie meningen en ideeën. Allemaal zaken die ik daar kan overleggen.
Wel of niet weghalen, ja dat is moeilijk, ergens zou je zeggen van hoort er niet weg ermee. Maar aan de andere kant kan weg ermee ook heel veel impact hebben. (dat was in onze situatie zo) Dus die keuze is niet altijd heel erg makkelijk. Het is afhankelijk van hoe, wat, waar. Dus daar kan je je dan over in laten lichten en nadenken en nadenken etc. Dat is dan in het geval dat ze weten dat het niet kwaadaardig is natuurlijk.