Het grote babytopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik sluit daar bij aan. Nu geeft bv wel spuit luiers. Maar dit klinkt me iets te vaak en veel. Ik heb bij Dwayne letterlijk nog nooit poep tot in de nek gehad. Wel lekkages en ook wel goede. Maar nooit meer als pakweg 3cm boven de luier rand.
Zo'n poonami komt nu nog maar zelden voor. Dwayne krijgt nog volop bv hij eet er nog maar weinig van.

Luiers van de Aldi ken ik niet. Maar kennis heeft ze altijd gebruikt en is tevree.
Kruitvat luiers vind ik ook prima :)
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Toen Tess begon met vaste voeding werd haar poep vrijwel meteen vaster en ze at toen maar een paar hapjes groente/fruit per dag. Het heeft zelfs een keer verstopping opgeleverd in het begin en ik ben met 7 maanden begonnen met bijvoeding. Zelfs als Vera nauwelijks vast voedsel eet zou je toch verandering moeten merken lijkt mij.
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Hier zelfs op de bv op leeftijd van Vera nooit poohnamies gehad... Daarvoor wel af en toe, maar dat was eerder uitzondering dan regel...
En inderdaad net als Esther ook vastere poep vanaf het begin van vast voedsel (zelfs bij de minimale hoeveelheid die ze toen at)

Nu alleen nog dunnere ontlasting als ze niet lekker is...

Sent from my iPad using Tapatalk
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Afbeelding

Vandaag bezig gegaan met een kerstpakketje voor Evi's gastouder...
Zelfgemaakte kaars, nu nog iets leuks/lekkers kleins er bij en dan geven [emoji4]

Sent from my iPad using Tapatalk
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Dat is schattig!

Ik heb mn licht opgestoken bij een verpleegkundige en die zei dat een allergisch kind veel meer klachten had en er niet zo blakend gezond als Vera uit zou zien. Ik ben wat verzamelingen elders gaan inventariseren over BV-baby's en hun ontlastingpatroon en dat is toch ook allemaal erg wisselend en ik krijg er niet direct het idee van dat dat van Vera ziekelijk afwijkend is.
Overigens heeft ze gisteren niet gekakt.
Nu heeft ze weer een Lidl-pamper aan  *living om the edge*  :biggrin2:
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Spannend!

Jeetje, mijn dochter kan eten :o
Als ze geprakt krijgt moeten wij altijd beslissen dat ze genoeg heeft ( omdat we het beu zijn van te geven) ::)
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

@koekje. Geen ervaring hier met baby,s maar al als baby had ik problemen met fruit, waren het toen katoenen luiers en babybedjes die vol lagen met spuitontlasting, nu is een kwart stukje appel ruim voldoende voor een dagje omhelsing met het toilet. Daar voel ik mij niet ziek bij, geen buikpijn, kramp oid.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Ik zoek een leuke pop. Ze had eentje gekregen maar die was foeilelijk en maakte lawaai ::)
Die heb ik dus weggegeven.
Maar nu dus een andere pop.

Vind ze allemaal zo typisch. De zachte poppen vind ik zelden mooi en ik zou graag een niet blanke pop hebben.

Ik vond deze geweldig maar te groot ( nuja, voor later is dat niet erg. Maar ik ga vooral niet zoveel betalen :o
Niemand die ergens een gelijkaardige pop weet die wel betaalbaar is?
http://www.etsy.com/nl/listing/19558710 ... =related-1
Laatst gewijzigd door Sieglinde op wo 10 dec 2014, 06:38, 1 keer totaal gewijzigd.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Diezelfde shop heeft ook goedkopere in het assortiment zie ik. Hier (in de zin van in de stenen winkels) hebben ze dat helemaal niet. Alleen kale blanke poppen.
Als je een goedkope optie zoekt, denk ik dat je toch online zou moeten zoeken.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Nja ik vrees het ook.

Ik heb vannacht aan je moeten denken Koek ;D

3 keer er uit omdat ze kletsnat was. 3 keer verse kleren en opfrissen ( was gelukkig gewoon plas) en 2 keer mezelf ook ( want ze lag op mij te slapen :P)
Heb dan luier maatje 5 aangedaan en ze sliep dan ein de lijk.

Pfieuw. Nog nooit meegemaakt
Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

Koekje, ik heb een zoon die heel heftig reageerde op appel (en nog eigenlijk)... zonder dat hij ook maar ietsje ziek was. Dus als Vera zo vreselijk veel en met kracht poept dan zou ik toch eens proberen om er achter te komen waar dat van komt. Iets dat jij eet, omdat je bv geeft, of iets dat ze zelf eet. Kost wat moeite en tijd maar het is zo fijn als je weet waar het van komt! Zowel voor jezelf als voor Vera  :)
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Sieglinde schreef: Ik zoek een leuke pop. Ze had eentje gekregen maar die was foeilelijk en maakte lawaai ::)
Die heb ik dus weggegeven.
Maar nu dus een andere pop.

Vind ze allemaal zo typisch. De zachte poppen vind ik zelden mooi en ik zou graag een niet blanke pop hebben.

Ik vond deze geweldig maar te groot ( nuja, voor later is dat niet erg. Maar ik ga vooral niet zoveel betalen :o
Niemand die ergens een gelijkaardige pop weet die wel betaalbaar is?
http://www.etsy.com/nl/listing/19558710 ... =related-1

sieglinde online heb ik geen idee, maar als ik me niet vergis hebben ze wel "kleurpopjes" bij Suprabazar. Maar zonder auto is dat helaas wel een heel eind voor jullie :s Als er geen haast bij is wil ik binnenkort wel eens kijken. Ik ga na nieuwjaar eens op speelgoedjacht voor de opvang en ik zou zowiso ook graag enkele poppen hebben voor de kindjes. En ik was toch van plan om wat verschillende poppen te zoeken.
Bij Ikea hebben ze zowiso een gekleurde stoffenpop maar die vind ik persoonlijk niet mooi :s Nu voor zo'n kleintjes zou ik me dat niet echt aantrekken want je kan ze wassen ;)
Urs
5-sterren
5-sterren

Bericht door Urs »

Lekker geslapen, van 22.00 tot 3 uur en na de fles tot half 7 en Olaf tot 7.15 u.

De normale pop Annabel is een fijne pop met zacht lijf. Maar tegenwoordig is er de mini Annabel en ook met geluiden. Weet niet of de gewone nog te krijgen is.

Een bruine pop met zacht lijf moet te vinden zijn , alleen waar ???
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Rubens barn poppen zijn zacht leuk en in allerlei types
Urs
5-sterren
5-sterren

Bericht door Urs »

Ik ga n draagconsulente raadplegen. Denk dat het wel fijn is om Olaf in n draagdoek rond te sjouwen, handen vrij hebben is wel handig als hij net eind van de middag begin avond onrustig is en Elena naar bed moet enzovoorts.

Plaats reactie