Het grote babytopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dat is zeker fijn :)
Ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest :)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

En het is ook praktisch!

http://www.draagdoekconsulenten.nl/index.php
Links boven  op de pagina kan je je eigen regio selecteren en dan komen er adressen uit.
Als je over een tijdje ook kunt rugdragen, is het nog makkelijker; dan kan je tussendoor gewoon koeien melken en kaas maken.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Vera heeft weer gekakt, deze keer netjes in de pamper. Wel van voor naar achter vol.
Het beste van allemaal was dat meneer de pamper vanochtend verschoonde.

Iemand ervaring met pamperbroekjes? Vera wil al een tijd niet meer blijven liggen met pamperen. Broekje kan je dan sneller omhoog schuiven.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Die zijn er toch niet in zo'n kleine maat? Ik vind die zwemluiers, ook van die broekjes, in ieder geval een ramp om liggend aan te krijgen. Daarvoor moeten ze echt tegen je aan staan of liever zelfstandig staan.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

koekje schreef: Vera heeft weer gekakt, deze keer netjes in de pamper. Wel van voor naar achter vol.
Het beste van allemaal was dat meneer de pamper vanochtend verschoonde.

Iemand ervaring met pamperbroekjes? Vera wil al een tijd niet meer blijven liggen met pamperen. Broekje kan je dan sneller omhoog schuiven.

eerlijk ik zou eerst het kakaprobleem aanpakken en dan pas met broekies werken...
Broekies bij zo'n kleintje is niet handig en dan moeten ze al minimaal maat 5 dragen als ik me niet vergis.
Ik gebruik die broekies pas tijdens hun zindelijkheistraining, eerder niet.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ow, dan moeten we daar nog even mee wachten.
Als je haar wegzet, blijft ze natuurlijk wel staan ergens tegenaan, maar nog niet zo heel stabiel uiteraard. Maar dan leggen we haar nog even iedere keer terug op het aankleedkussen.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Het is hier ook een gevecht hoor, verschonen.  :biggrin2:
Ik begin altijd maar liedjes te zingen, dat zorgt nog wel voor wat afleiding.

Andere vraag aan de mama's.
Een peuterbedje, kan dat al met 16 maanden? Slapen is nog steeds een gevecht, hij haat het om opgesloten te zitten. Dat is ook de reden dat die box zo snel weg was hier. Leg ik hem op ons bed of de bank slaapt hij goed, ook al ben ik uit de ruimte. Leg ik hem in zijn bed of in een campingbed, niet slapen en huilen. Ik wil dus zo'n peuterbedje gaan proberen. Maar ja, het leeftijdsadvies loopt erg uiteen...
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Wel dat was hier ook zo de vraag...
Ik kan me dus niet herinneren wanneer Eneas of Éowynn naar een groter bed gegaan zijn :s
Éydis is nu 15,5 maand, en ik speel met het idee om haar kleine bed aan de kant te zetten voor ons prutske en haar groot bed al te zetten...
Echter vrees ik dat ze daar niet in gaat blijven liggen :s
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Als hij geen hele gekke toeren uithaalt, zie ik het probleem niet in een peuterbed.

Wij slapen samen en ik zie daarmee het probleem van slapen op de bank (voor de dutjes) en in het grote bed ook niet, maar dat moet ieder voor zich weten. Ik denk dat het belangrijk is dat hij zich zo prettig mogelijk voelt. En als dat niet in een ledikant of campingbedje is, dan maar op een andere manier.
Wat zijn je bezwaren om hem niet zn dutjes op de bank te laten doen en hem niet bij jullie in bed te laten slapen?
De dutjes zullen vanzelf stoppen (waarschijnlijk binnen een jaar) en bij jullie in bed slapen heeft hij voor zn 16e vast al geen zin meer in.
Leonike
3-sterren
3-sterren

Bericht door Leonike »

Jantina schreef: Het is hier ook een gevecht hoor, verschonen.  :biggrin2:
Ik begin altijd maar liedjes te zingen, dat zorgt nog wel voor wat afleiding.

Andere vraag aan de mama's.
Een peuterbedje, kan dat al met 16 maanden? Slapen is nog steeds een gevecht, hij haat het om opgesloten te zitten. Dat is ook de reden dat die box zo snel weg was hier. Leg ik hem op ons bed of de bank slaapt hij goed, ook al ben ik uit de ruimte. Leg ik hem in zijn bed of in een campingbed, niet slapen en huilen. Ik wil dus zo'n peuterbedje gaan proberen. Maar ja, het leeftijdsadvies loopt erg uiteen...
De kleine van een vriendin ligt al vanaf 11 maanden in een ledikantje met de zijkant eruit. Die sliep ook niet in iets wat gesloten was.

Peuterbedje kan prima met 16 maanden. Evt. een randje erop tegen het eruit rollen.
Een peuterbedje wordt vaak opgemaakt met een dekbed ipv deken. Dekbed wordt i.v.m. kans op wiegendood afgeraden onder de 2 jaar. Hoofdkussen ook.
Hier is onze ledikantdeken groot genoeg voor het peuterbed (waar ze nog niet in slaapt).
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

koekje schreef: Als hij geen hele gekke toeren uithaalt, zie ik het probleem niet in een peuterbed.

Wij slapen samen en ik zie daarmee het probleem van slapen op de bank (voor de dutjes) en in het grote bed ook niet, maar dat moet ieder voor zich weten. Ik denk dat het belangrijk is dat hij zich zo prettig mogelijk voelt. En als dat niet in een ledikant of campingbedje is, dan maar op een andere manier.
Wat zijn je bezwaren om hem niet zn dutjes op de bank te laten doen en hem niet bij jullie in bed te laten slapen?
De dutjes zullen vanzelf stoppen (waarschijnlijk binnen een jaar) en bij jullie in bed slapen heeft hij voor zn 16e vast al geen zin meer in.
O daar geef ik je gelijk in, prettig voelen is prio nummer 1. Hij slaapt het grootste deel van de nacht ook tussenin. Maar juist omdat hij daar zo lekker kan slapen, gun ik hem ook zo zijn eigen, veilige plekje. En dat is zijn kamertje nu niet voor hem. Ik wil daarom proberen of een peuterbedje minder paniek oproept. Ik heb bij Ikea inderdaad die met de opstaande randen gezien, nog wel wat veiliger dus.
Super bedankt voor jullie reacties weer.  :-*
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Ik heb vorig jaar voor een vriendin haar dochtertje een bruine pop gekocht bij Bart Smith. Ik dacht dat ie van baby born of zoiets was, was na sinterkerst en dus in de uitverkoop.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Letterlijk de hele dag met Dwayne in bed gelegen. Voornamelijk geslapen. Hij heeft een lange slaap gedaan van 11 tot 15.45 dus ik ook.
Ik slaap nooit overdag. Nu wel en direct 5 uur geslapen.
Nu maar hopen dat ik vannacht kan slapen ;D
Zo maar eens opstaan :D
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

ik heb geen baby meer  :'( :'(
Platvoet heeft te grote voeten voor babyslofjes
Afbeelding
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nadia schreef: Letterlijk de hele dag met Dwayne in bed gelegen. Voornamelijk geslapen. Hij heeft een lange slaap gedaan van 11 tot 15.45 dus ik ook.
Ik slaap nooit overdag. Nu wel en direct 5 uur geslapen.
Nu maar hopen dat ik vannacht kan slapen ;D
Zo maar eens opstaan :D
Waaat? O ik ben daarvoor veel te veel een ritme mens. Wel lekker hoor als je zo makkelijk bent!

Plaats reactie