Anale probleempjes - alles is goed!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Anale probleempjes

Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Kan idd een poliepje zijn! Heeft Radja ook gehad,anaalklieren waren altijd mooi leeg,maar idd sleetje rijden,en bleek een poliep te zijn!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Vanmiddag afspraak bij de dierenarts, maar ik moet zeggen dat het anale gebied een stuk rustiger lijkt nu ik het een paar keer met zilverater heb schoongemaakt. De ijzer/visgeur heb ik ook niet meer geroken, en Scotch lijkt er ook minder aan te willen zitten. Maar dat neemt niet weg dat we het wel allemaal even door de da laten bekijken. Update volgt!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Zooo zeg, dat was met het da-bezoekje wel. Twee volle uren zijn we in de weer geweest, die arme Scotch. Na goed, het eerste kwartier nam ze de tijd om onze gegevens in de computer te zetten, vragen over Scotch te stellen etc. Ze knipperde niet eens met d'r ogen toen ik zei dat we barften. :biggrin2: Vervolgens een uitgebreid algemeen lichamelijk onderzoek (oren, ogen, tanden, hart, spieren achterpoten en nog wat meer kneepjes hier en daar). Daarna eerst naar de poot gekeken. Het was in ieder geval geen door extern letsel ontstaan wondje, maar dat was mijzelf ook al duidelijk. Toen eerst maar met de anale klachten aan de gang gegaan. Anaalklieren waren leeg, maar uit eentje kwam wel wat bloederig vocht. Dat zoveel mogelijk eruit geknepen. Het 'poliepje' is zeer waarschijnlijk een uitgang geweest voor dat bloederige vocht, al was de verbinding tussen poliepje en anaalklier nu wel dicht. Ze heeft toen een canule gepakt en de boel met een kookzoutoplossing uitgespoeld. Er kwam wat stolselachtig spul mee daarbij, dus dat is ook weg nu. Daarna was ze klaar met de anus en heeft ze een monster genomen van het 'histiocytoom' op de poot. Dat wordt opgestuurd, en over een week ongeveer krijg ik de uitslag. Scotch heeft nu een kap op en een rubber schoentje om zijn voet, om te voorkomen dat de boel vuil wordt en/of dat hij eraan gaat likken.

En toen waren we dus twee uur verder. Tjissus, wat had ik een hoofdpijn toen we weer buiten stonden. De da bleek namelijk uit Denemarken te komen en sprak Zweeds met een zwaar Deens accent - ik hoorde het meteen al bij binnenkomst, zo zwaar. Nou kan ik me inmiddels best goed redden in het Zweeds, en ik heb de afgelopen 15 jaar in zoveel verschillende buitenlanden gewoond dat ik wel gewend ben om tijdens een gesprek de godganse tijd díé woorden eruit te pikken die me genoeg informatie geven om te begrijpen wat er gezegd wordt, maar dat vergt wel enorm veel concentratie. Bovendien was het behoorlijk warm in de behandelkamer, en met uitzondering van dat eerste kwartier stond ik ook nog eens met een husky tegen me aan gedrukt die goed in z'n vacht zit. Wat was ik blij toen ik weer frisse lucht kon happen buiten! :biggrin2:

Maar Scotch gedroeg zich voorbeeldig, ik stond er zelf versteld van. Hij is geen fan van dierenartsbezoekjes en moet altijd wel even grommen. Maar de hele tijd dat de da in en om z'n anus stond te peuteren gaf hij geen kik (ze zei nog: "Krijgt hij ook bot? Ik kan de stukjes voelen." :biggrin2:), ook niet toen ze met een pincet een stukje weefsel wegnam voor analyse. En evenmin toen ze die wrat op zijn poot met een naald te lijf ging. Hij was zo waanzinnig braaf! Zal de ouderdom wel zijn. :biggrin2:

In ieder geval ligt ie nu rustig naast me te snurken met z'n kap op. Hij heeft ab meegekregen (vooral vanwege z'n anus, want iedere keer dat hij op z'n kont gaat zitten, komt ie natuurlijk in contact met vuil), en vloeibare Metacam voor de pijn. Al heb ik niet de indruk dat hij veel pijn heeft, maar goed.

Over een week weet ik dus meer over z'n poot. Ik houd u op de hoogte!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Tjesus zeg 2 uur  :o
pfff, kan me voorstellen dat je blij was weer buiten te staan.
Hopelijk is het met zijn anus nu over na het kuurtje en is zijn bultje op zijn poot niets ernstigs.
Beterschap met de dappere koelbloedige man!
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Knappe Scotch!  :-*

Nu maar duimen voor goede uitslag.. :duimen:
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Aai voor Scotch! En neem er zelf ook een een goeie borrel!  :-*
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Het lichaam had dus zelf een kanaaltje gemaakt vanaf de anaalklieren naar een uitgang in de vorm van een poliepje ??? Wonderlijk! :o

Voelen, prikken en gepeuter in z'n kont... Wat een kanjer is Scotch!! En dat is geen ouderdom, maar karakter, Annemarie! :) Een hele dikke :-* op z'n schone kontje!

Uiteraard had jij na deze onderneming een borrel verdiend en dat zal wel gelukt zijn! ;)
Wij gaan nu verder :duimen: voor een goede uitslag van het gezwelletje op zijn poot.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Nou Marlène, of het karakter is, weet ik niet. Scotch is eigenlijk een ontzettende drama queen. :biggrin2: Maar het gaat goed met 'm, hij is volledig en totaal mijn Kotchiebotchie, en z'n anus en omstreken zien er goed uit. De poot probeert hij aan te likken wanneer hij zijn kap niet draagt, dus die laten we nog maar even om.

Enne, thank God for beer! :biggrin2:
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

OOk hier duimen we voor Scotch  :duimen: :duimen:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Wow, ik vind Scotch een enorme knapperd! Je kunt toch werkelijk geen dramaqueen zijn als je twee uur lang aan je kont laat peuteren!!!  ;D

Hopelijk is het leed nu geleden, want knap of niet, er zal vast niemand op een herhaling van zetten zitten te wachten!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Kaela schreef: Wow, ik vind Scotch een enorme knapperd! Je kunt toch werkelijk geen dramaqueen zijn als je twee uur lang aan je kont laat peuteren!!!  ;D
Het is een echte mannenhond, dus misschien vond ie het stiekem wel leuk. :naughty: ;D
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Anne in Duitsland schreef: Het is een echte mannenhond, dus misschien vond ie het stiekem wel leuk. :naughty: ;D
:o :o :o
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Kaela schreef: :o :o :o
Geintje! :P :-*
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Ha, de da belde net (nog erger: naar Zweeds met een Deens accent via de telefoon moeten luisteren). Ze had de uitslag al gekregen van de poot, er zaten alleen normale bloedcellen in het monster, niks kwaadaardigs! :groupwave2: Nu is het dus een kwestie van wachten tot de boel weer goed dicht is. Af en toe schoonmaken met chloorhexidrine, en ervoor zorgen dat hij er niet constant aan likt. Daar heeft hij nu steeds zijn schoentje voor aan; de kap draagt hij niet meer, want zijn anale regio laat hij met rust. ('t Is wel een goochemerd hoor, tijdens de wandeling draagt hij het schoentje niet omdat hij dat al een keer had verloren, en na het wandelen wil hij niet meteen naar binnen. Nou prima, blijf je toch lekker buiten. Komt ie na een kwartier blaffen dat ie naar binnen wil, kan ik duidelijk zien dat hij het korstje eraf heeft gelikt. ::) Even aan denken straks dat ik slimmer ben dan hij en hem dat schoentje aantrek zodra we weer in de tuin staan. :biggrin2:)

Kortom, alles goed hier. Bedankt voor de steun allemaal! :-*
espagne5
1-ster
1-ster

Re: Anale probleempjes - alles is goed!

Bericht door espagne5 »

peri anaalfistels ????????????

Re: Anale probleempjes - alles is goed!

Plaats reactie