atopie
Moderator: Lizzy
Re: atopie
Bedankt voor de tips van de supplementen, staan weer op het lijstje dingen om uit te proberen. Wij kregen ook nog een tip over zoowiera, dat schijnt ook heel goed te helpen. Zo blijven wij aan modderen, ik zal proberen iets vaker even wat te schrijven. Gr Sandy
Er loopt hier een topic van iemand wiens hond heel veel baadt heeft bij een ionisator (om de lucht mee te reinigen). Ik dacht "ik geef het even door". Sterkte met Joy.Smeugie schreef: Sorry even een tijdje druk geweest, joy is momenteel ook loops. Wij staan nog steeds op de eend en konijn, ook qua snack. Verder geven wij de yucca intensive. Ik onderhoud haar huid omdat wij haar in de winter niet kunnen wassen aangezien ze de trap naar boven niet oploopt met een lotion van Virbac. In de zomer wassen wij haar altijd in de tuin en als het echt moet in de winter gaat zij naar de trimsalon maar dat is een dure hobby 25 euro per week wassen. Haar flanken zijn nog steeds dun behaard en ze heeft ook nog wat ontstekingen maar momenteel is het even te doen maar dat komt mi ook door de wintermaanden, dan zijn alle mijten ed dood. Dus nu even rust en dan zien wat het voorjaar brengt. Een bezoekjes aan Erwin van Gijtenbeek staat ook nog op onze agenda. Tot zover even een kleine up date. Gr Sandy
Ja, RitaH kocht de ionisator XJ-3500 bij Hoca die tijdelijk in aanbieding staat.Lizzy schreef:Er loopt hier een topic van iemand wiens hond heel veel baadt heeft bij een ionisator (om de lucht mee te reinigen).
En ik ben erg blij met dat ding en Nanu ook.
Hij heeft nog wel eens een plekje, met Dermacool van Virbac in de hand te houden en te verbeteren.
Eens in de week gemiddeld even Dexoral en onze Nanu is echt eindelijk zichzelf, een totaal andere hond hebben wij nu.
Hij is speels, maar ook op tijd rustig, slaapt rustiger en is nu een stabiele herder zoals een odh hoort te zijn.
Hij heeft nog wel eens een plekje, met Dermacool van Virbac in de hand te houden en te verbeteren.
Eens in de week gemiddeld even Dexoral en onze Nanu is echt eindelijk zichzelf, een totaal andere hond hebben wij nu.
Hij is speels, maar ook op tijd rustig, slaapt rustiger en is nu een stabiele herder zoals een odh hoort te zijn.
Bedankt maar die heb ik staan. Ik had hem voor mijzelf op de slaapkamer maar nooit echt verschil gemerkt. Het staat nu beneden voor Joy, baad het niet schaad het niet.Lizzy schreef: Er loopt hier een topic van iemand wiens hond heel veel baadt heeft bij een ionisator (om de lucht mee te reinigen). Ik dacht "ik geef het even door". Sterkte met Joy.
Momenteel gaat het weer wat minder met haar. Ze zit aan het eind van haar loopsheid en ik vermoed toch dat dit er wel invloed op heeft. Ze is extreem onrustig en weer zeer dun behaard met hier en daar een ontsteking. Ik heb niet het idee dat de yucca iets doet.
Eigenlijk ben ik soms gewoon radeloos en heb ik het zo met haar te doen.
Ik denk dat een bezoekje naar heiloo eerder komt dan gepland, voor een second opinion.
Gr Sandy
Mijn atopische hond heeft enorm veel baat bij een kleine, dagelijkse dosering van chlorella. Per toeval ben ik hiermee begonnen als een stap in het eliminatiedieet, dat hij ook volgt (volgde). De stank die standaard om hem heen hing verdween, de vachtkwaliteit verbeterde en de huid werd veel rustiger. Het lijkt te werken als een soort van reiniging.
Voor mijn hond weet ik inmiddels zeker dat het werkt, omdat ik bij gebrek aan chlorella laatst een periode ben gestopt. De stank en de huidontstekingen (in de vorm van eerst bultjes en daarna korstjes, die met vacht en al uitvallen) kwamen snel terug. Een week na opnieuw begonnen te zijn met chlorella, verdween dit alles weer.
Chlorella is niet duur vergeleken met andere supplementen (zo'n 20 euro voor 1000 tabletten hier via het forum), maar je moet het wel zien als een aparte toevoeging bij het eliminatiedieet.
Overigens geef ik mijn hond van een kleine 35 kg standaard 5 tabletten per dag. Na een periode gestopt te zijn heb ik eerst opgebouwd naar 10 per dag en daarna terug naar 5. Als hij per ongeluk iets van de straat heeft gepikt o.i.d. verhoog ik de chlorella ook tijdelijk, zodat het lijf zichzelf sneller kan zuiveren.
Voor mijn hond weet ik inmiddels zeker dat het werkt, omdat ik bij gebrek aan chlorella laatst een periode ben gestopt. De stank en de huidontstekingen (in de vorm van eerst bultjes en daarna korstjes, die met vacht en al uitvallen) kwamen snel terug. Een week na opnieuw begonnen te zijn met chlorella, verdween dit alles weer.
Chlorella is niet duur vergeleken met andere supplementen (zo'n 20 euro voor 1000 tabletten hier via het forum), maar je moet het wel zien als een aparte toevoeging bij het eliminatiedieet.
Overigens geef ik mijn hond van een kleine 35 kg standaard 5 tabletten per dag. Na een periode gestopt te zijn heb ik eerst opgebouwd naar 10 per dag en daarna terug naar 5. Als hij per ongeluk iets van de straat heeft gepikt o.i.d. verhoog ik de chlorella ook tijdelijk, zodat het lijf zichzelf sneller kan zuiveren.
Hoe bedoel je "hier via het forum? €20,- voor 1000 tabletten"?
Heel af en toe organiseert iemand een bestelling voor de leden van het forum hier. Zo'n 1x per jaar dus niet vaak, maar daar heb ik ze meestal vandaan.RitaH schreef: Hoe bedoel je "hier via het forum? €20,- voor 1000 tabletten"?