Vraagje over hoestdrank met Noscapine
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Vraagje over hoestdrank met Noscapine
Thijm werkt goed bij hoesten. Je zou ook water kunnen koken, een thee-ei met tijm erin hangen en 8 minuten laten trekken, en dan nog wat honing er doorheen roeren.
Voor mijn Schatzi die verkouden was en ziek dreigde te worden met keelpijn en licht hoesten heb ik 's avonds voor hij naar bed ging water gekookt met citroensap en honing, dat dronk hij het en overdag heb ik kamillethee gemaakt van kamillebloemetjes (die heb ik fijngewreven) en honing.
Voor mijn Schatzi die verkouden was en ziek dreigde te worden met keelpijn en licht hoesten heb ik 's avonds voor hij naar bed ging water gekookt met citroensap en honing, dat dronk hij het en overdag heb ik kamillethee gemaakt van kamillebloemetjes (die heb ik fijngewreven) en honing.
Bij hoest is het hier fluimucil zuigtablettentijd. Dan ben ik er meestal zo vanaf. Daar zit acetylcysteine in, maar de huismerken met hetzelfde spul werken toch vaak niet. Daarnaast stomen met Rhinocaps met kamfer en buiten het feit dat je ff je longen eruit hoest (zo moet het dus zijn om te stoppen met roken) ben ik er dan zo vanaf.
-
Martine-Tom
Grappig om te lezen, als ik echt verkouden ben heb ik altijd zin in zoute dingen, chips en pinda's enzp, volgende keer eens proberen te spoelen met zout waterBorke schreef: Wat mij bij ernstig hoesten verlicht, is bij iedere hoestprikkel gorgelen met licht gezouten water en het daarna ook gewoon inslikken. Smaakt vies, maar van al die zoete troep wordt ik misselijk en het helpt minder goed dan gezouten water.
Mijn schoonmoeder nam ook wel een snuf zout op haar hand en likte dat af, nog smeriger, maar helpt goed.
Variant op die citroengroc is er een dubbele borrel in te doen, maar dat is meer iets voor later op de dag 8)
Gorgelen met alcohol (iets sterks, niet pure alcohol) helpt sowieso.
En heel veel ijskoud water drinken.
Je vermindert er de hoestprikkel mee en verzacht de keel.
Sterkte Lizzy, want hoesten vind ik, naast je stem kwijt raken, het allerergste van een stevige kou![]()
Het werkt heel goed, ook als je weg moet gaan. Dan neem ik een plastic half liter flesje gevuld mee, telkens een slokje en als ik alleen ben, ook telkens even gorgelen.Martine-Tom schreef: Grappig om te lezen, als ik echt verkouden ben heb ik altijd zin in zoute dingen, chips en pinda's enzp, volgende keer eens proberen te spoelen met zout water![]()
Werkt ook goed tegen keelpijn.
Het is echt een tip uit de oude doos, want als mijn schoonmoeder nog zou leven, dan was ze nu bijna 100 jaar geweest
Wow, wat een mooie tips allemaal! Ik ga het allemaal uitproberen 
Niet al die alcoholrecepten tegelijk hoop ikLizzy schreef: Wow, wat een mooie tips allemaal! Ik ga het allemaal uitproberen![]()
Jawel, zeker welBorke schreef: Niet al die alcoholrecepten tegelijk hoop ik![]()
![]()
![]()

En mijn excuus is "moest, van barfplaats"
Jij hebt ook echt geen eigen mening hè, loopt maar weer met de massa mee, nou ja wel van BP, maar tochLizzy schreef: Jawel, zeker wel![]()
![]()
. Met een beetje mazzel hoest ik de komende dagen niet meer
En mijn excuus is "moest, van barfplaats"![]()
Gatver, ik zit aan het heet water met uitgeperste citroen 
Pot Vicks gekocht ook. Vanavond voeten insmeren. Ik heb er hoge verwachtingen van 
Als het nou allemaal niet helpt ( zou zo maar eens kunnen), haal dan van die capsules van Daro tegen kriebelhoest. Ik mocht ze niet hebben tijdens mn zwangerschap, maar het actieve werkende bestanddeel is beter en sterker dan noscapine.
Krijg ineens een visioen dat Lizzy een medicijnkast vol heeft met middeltjes straks 
Heb je ook keelpijn? Want dan werkt gorgelen met water met daarin wat druppels tea tree als een tierelier.
-
Martine-Tom
Mocht je daar niet tevreden over zijn, een halve rode ui onder je voet, sok erover en slapen schijnt ook te helpenLizzy schreef: Pot Vicks gekocht ook. Vanavond voeten insmeren. Ik heb er hoge verwachtingen van![]()
En marineren met ketjap.Martine-Tom schreef: Mocht je daar niet tevreden over zijn, een halve rode ui onder je voet, sok erover en slapen schijnt ook te helpen![]()
Volgende ochtend langzaam garen met gesneden knoflook.