Anne in Duitsland schreef:
Als ik wist dat de overgangsperiode maar drie seconden duurt, zou ik wel proberen minder vaak te wassen, maar de ervaring leert mij dat het iets langer duurt.

[/b]
Bij mij pas

10 jaar. Ben momenteel aan de acupunctuur om de klachten terug te dringen.
En volgens de prikker kun je daar verder je leven lang last van blijven houden
Verder ben ik heel "primitief" opgegroeid. Met een waterput buiten op het erf, en in een schuurtje ernaast was de plee. Krantje in stukken gesneden en die papiertjes op een vleeshaak geprikt. Dat was ons wc papier...

"s zomers verging het van de vliegen, in de winter vroor de pies je ongeveer aan je kont vast

.
In bad: 1 x per week in de teil, het water moest uit de put komen , en op de kachel verwarmd worden. Put was 18 meter diep. Dus het was al een hele klus om voldoende water te hebben voor een gezin met 5 kids... Mag duidelijk zijn dat we nog niet eens allemaal vers water in de teil hadden.
En of ik er wat aan heb overgehouden....nee.... En ik weet me ook echt wel te redden als de waterdruk voor een paar uurtjes van de kraan is.
Wij beseffen met z'n allen veel te weinig wat een luxe dat het is om een douche te hebben met warm en koud stromend water, hier naar behoeven gebruik van te kunnen maken, en vinden het al snel een not-done om niet dagelijks onder de douche te gaan.
Ook op dit gebeid zouden we echt wel wat kunnen consuminderen.