Ja die ken ik ook. Maar dat ik/wij die kennen doet niets af aan het feit dat ganging up bij alle soorten honden kan voorkomen. Groot of klein. En dat je dan als eigenaar haast altijd aan het kortste eind trekt qua appèl.Lizzy schreef: Ik ken mensen die makkelijk 8 honden onder controle hebben. Ik ken nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer mensen die 1 hond niet eens onder controle hebben/kunnen houden.
Maar goed, let's agree to disagree.
Het zal je maar gebeuren.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Het zal je maar gebeuren.
+1!!!Lizzy schreef: Nou, ik durf het wel hardop te zeggen hoor. Van mij mag er per direct onmiddellijk een permanent verbod komen op dit soort honden. Op het fokken en het houden. Want het spijt me, maar sinds dat verbod is opgeheven, neemt het aantal van dit soort honden enorm toe. En in deze overvolle maatschappij horen ze in mijn ogen niet thuis. Te meer niet daar het type mens wat er gemiddeld mee loopt minder dan echt helemaal niks van honden weet en hier alleen mee loopt vanwege 'de uitstraling'. Echt. Weg ermee. Ja, ik generaliseer. En het zij zo. De mensen die zich niet aangesproken hoeven te voelen, voelen zich vast niet aangesproken. En als ze zich wel aangesproken voelen: als je de schoen niet past, moet je 'm niet aantrekken.
-
Roef & Hidde
- 5-sterren

+1!!Lizzy schreef: Nou, ik durf het wel hardop te zeggen hoor. Van mij mag er per direct onmiddellijk een permanent verbod komen op dit soort honden. Op het fokken en het houden. Want het spijt me, maar sinds dat verbod is opgeheven, neemt het aantal van dit soort honden enorm toe. En in deze overvolle maatschappij horen ze in mijn ogen niet thuis. Te meer niet daar het type mens wat er gemiddeld mee loopt minder dan echt helemaal niks van honden weet en hier alleen mee loopt vanwege 'de uitstraling'. Echt. Weg ermee. Ja, ik generaliseer. En het zij zo. De mensen die zich niet aangesproken hoeven te voelen, voelen zich vast niet aangesproken. En als ze zich wel aangesproken voelen: als je de schoen niet past, moet je 'm niet aantrekken.
Ja, ik heb echter liever 9 Old English Sheepdog's die zich tegen mijn honden keren (als dat al bestaat) dan 1 klapkaak die denkt een grote muil te moeten hebben.Nadia schreef: Ja die ken ik ook. Maar dat ik/wij die kennen doet niets af aan het feit dat ganging up bij alle soorten honden kan voorkomen. Groot of klein. En dat je dan als eigenaar haast altijd aan het kortste eind trekt qua appèl.
- Inge en Bono
- 5-sterren

De RAD heeft het aantal bijtincidenten niet verminderd en is daarom afgeschaft....
Ik vind staffies, nog steeds, geweldig. En met een verantwoordelijke baas, is er niks aan de hand. Maar.... dit ras trekt een hoop idioten aan.
En dan zijn daarin 2 soorten idioten; zij die het ras stoer vinden en ermee 'patsen'. En zij die vinden dat deze honden net zo sociaal zijn als willekeurig welk ander ras en ze dus overal laten loslaten lopen
Ik begin er niet meer aan; staffies
Ik vind staffies, nog steeds, geweldig. En met een verantwoordelijke baas, is er niks aan de hand. Maar.... dit ras trekt een hoop idioten aan.
En dan zijn daarin 2 soorten idioten; zij die het ras stoer vinden en ermee 'patsen'. En zij die vinden dat deze honden net zo sociaal zijn als willekeurig welk ander ras en ze dus overal laten loslaten lopen
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Niet met je eens! Ganging up zie ik hier ook wel eens met een groepje honden maar één keer schreeuwen is dan meestal genoeg om het te beindigen.Nadia schreef: Ja die ken ik ook. Maar dat ik/wij die kennen doet niets af aan het feit dat ganging up bij alle soorten honden kan voorkomen. Groot of klein. En dat je dan als eigenaar haast altijd aan het kortste eind trekt qua appèl.
Een hond aan stukken bijten is heel wat anders.
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Ik zie ze in je handtekening nog wel staan?Inge en Bono schreef: De RAD heeft het aantal bijtincidenten niet verminderd en is daarom afgeschaft....
Maar je hebt ze nu niet meer?
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

ik reageer net zoKaela schreef: Ik ook. Ik ben ongelooflijk stom daarin, maar bij elke hond die we tegen komen maak ik razendsnel, volledig gevoelsmatig en volkomen subjectief de afweging: als dit mis gaat, heb ik dan na afloop nog een levende hond? En als mijn antwoord daarop nee is, dan maak ik dat ik wegkom. En er zijn een aantal rassen/types waarbij is bij voorbaat die vraag al met nee beantwoord en dat is dan maar heel jammer voor de goeien onder hun.
- Inge en Bono
- 5-sterren

Ze...? ik heb er een gehad; Bono, de leukste liefste geweldigste, mijn grote hondenmeneerliefdeLazy Garfield schreef: Ik zie ze in je handtekening nog wel staan?
Maar je hebt ze nu niet meer?
En nee, Bono is niet meer bij ons, we hebben hem in moeten laten slapen
Laatst gewijzigd door Inge en Bono op di 16 dec 2014, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Bah wat vreselijk zeg!!
Toch wil ik ook even reageren.
Helaas zijn het wel dit soort berichten wat mensen bang maakt en doet omlopen.
Ik heb een Cane Corso (oke, dit is een ander ras) en ik moet deze al zolang als hij oud is verdedigen. (bijna 6)
Het is echt een vreselijk lieve hond maar ik heb dagelijks te maken met mensen die voor ons omlopen, omdraaien etc.
Waarschijnlijk omdat zijn uiterlijk enigszins iets weg heeft van het genoemde ras.
En ik vind dat ook behoorlijk frustrerend! Begrijp me niet verkeerd hoor want ik snap het ergens wel dat mensen bang worden en bepaalde honden willen ontwijken maar de andere kant is ook niet altijd even leuk!
Zo had ik dit weekend nog een discussie met een moeder die haar kind de bosjes in duwde omdat ik er langs moest. Als reactie op mijn opmerking dat ze haar kind alleen maar bang van honden maakt kreeg ik: dat mijn hond er wel erg gevaarlijk uitzag met al dat kwijl aan zijn kin.
Ik hou dan mijn mond maar weer en loop dan lekker met hond door. Maar je wordt er echt ook wel een keer moe van.
Als het niet aardig overkomt is dat niet de bedoeling!
Ik heb een Cane Corso (oke, dit is een ander ras) en ik moet deze al zolang als hij oud is verdedigen. (bijna 6)
Het is echt een vreselijk lieve hond maar ik heb dagelijks te maken met mensen die voor ons omlopen, omdraaien etc.
Waarschijnlijk omdat zijn uiterlijk enigszins iets weg heeft van het genoemde ras.
En ik vind dat ook behoorlijk frustrerend! Begrijp me niet verkeerd hoor want ik snap het ergens wel dat mensen bang worden en bepaalde honden willen ontwijken maar de andere kant is ook niet altijd even leuk!
Zo had ik dit weekend nog een discussie met een moeder die haar kind de bosjes in duwde omdat ik er langs moest. Als reactie op mijn opmerking dat ze haar kind alleen maar bang van honden maakt kreeg ik: dat mijn hond er wel erg gevaarlijk uitzag met al dat kwijl aan zijn kin.
Ik hou dan mijn mond maar weer en loop dan lekker met hond door. Maar je wordt er echt ook wel een keer moe van.
Als het niet aardig overkomt is dat niet de bedoeling!
Kan. Toch zijn er genoeg situaties geweest die ook flinke schade hebben veroorzaakt met niet stafford gerelateerde rassen.Lazy Garfield schreef: Niet met je eens! Ganging up zie ik hier ook wel eens met een groepje honden maar één keer schreeuwen is dan meestal genoeg om het te beindigen.
Ik kom ook lieverd een groep oessen dan Staffords tegen.
Maar ik doe er alles aan om een groep honden niet te introduceren bij een enkele hond. Of ik nu met die enkele of met die groep loop.
Ik doelde met mijn 1 op 1 is al vreselijk niet alleen met Staffords 
Ja weet je, ik krijg altijd te horen dat ik een enge herder heb. Echt joh, als ik een euro kreeg voor elke keer dat mensen mij vertellen dat hun hond gebeten is door een herder, dan hoefde ik niet meer te werken! Maar ik heb er geen last van.Nero schreef: Bah wat vreselijk zeg!!
Sterker nog, ik juig het alleen maar toe als mensen omlopen, omdraaien etc! Mensen moeten eens ophouden met al die "hij doet niets hoor" of "laat ze het zelf maar uitzoeken" ontmoetingen waarbij honden een ontmoeten opgedrongen krijgen waar ze negen van de tien keer zelf helemaal geen zin aan hebben. Als je eenmaal weet wat tekenen van spanning en stress zijn, dan weet je gelijk ook dat de gemiddelde hond-hond ontmoeting op straat niet in het belang van de hond is. Maar wij mensen willen dat, wij mensen willen dat Fifi en Fikkie leuk kunnen spelen! Maar in de meeste gevallen zie je alleen maar signalen van de hond die aangeven dat ze het heel zo leuk niet vinden. Opgeheven pootjes, oren naar achter, oogwit, staart heel hoog of heel laag, bevriezen en vaak zelf vluchten. En pas als al die dingen structureel niet helpen gaan ze uitvallen en dan krijgen vooral de kleine hondjes weer het etiket dapper opgeplakt. Terwijl ze gewoon schijtbang zijn.
Eens. Toch doet het mij wel een hele hoop. En doet het me echt zeer en verdriet als ik hoor dat mensen 'mijn' ras willen verbieden en daardoor eigenlijk ook 'tegen' mijn liefste Kain zijn.Kaela schreef: Ja weet je, ik krijg altijd te horen dat ik een enge herder heb. Echt joh, als ik een euro kreeg voor elke keer dat mensen mij vertellen dat hun hond gebeten is door een herder, dan hoefde ik niet meer te werken! Maar ik heb er geen last van.
Sterker nog, ik juig het alleen maar toe als mensen omlopen, omdraaien etc! Mensen moeten eens ophouden met al die "hij doet niets hoor" of "laat ze het zelf maar uitzoeken" ontmoetingen waarbij honden een ontmoeten opgedrongen krijgen waar ze negen van de tien keer zelf helemaal geen zin aan hebben. Als je eenmaal weet wat tekenen van spanning en stress zijn, dan weet je gelijk ook dat de gemiddelde hond-hond ontmoeting op straat niet in het belang van de hond is. Maar wij mensen willen dat, wij mensen willen dat Fifi en Fikkie leuk kunnen spelen! Maar in de meeste gevallen zie je alleen maar signalen van de hond die aangeven dat ze het heel zo leuk niet vinden. Opgeheven pootjes, oren naar achter, oogwit, staart heel hoog of heel laag, bevriezen en vaak zelf vluchten. En pas als al die dingen structureel niet helpen gaan ze uitvallen en dan krijgen vooral de kleine hondjes weer het etiket dapper opgeplakt. Terwijl ze gewoon schijtbang zijn.
Ook al weet ik dat Kain niet de gemiddelde staf is en reageert hij vooral gewoon als hond en niet als 'klapkaak' het gaat me niet in de koude kleren zitten. Dus ik kan helaas niet zeggen dat ik er geen last van heb. Was het maar zo.
-
renate1985
- 5-sterren

Dit ben ik niet met je eens.Lazy Garfield schreef: Niet met je eens! Ganging up zie ik hier ook wel eens met een groepje honden maar één keer schreeuwen is dan meestal genoeg om het te beindigen.
Basco is ook 1x aangevallen door een roedel van 6 honden.
Basco werd constant bereden door een grote leonberger en de eigenaar deed er niks aan, ik kon niet bij basco komen en hij niet bij mij dus hij gaf 1 snauw om duidelijk te maken dat het klaar was. Dit accepteerde die leonberger niet en vloog op basco en de rest van die roedel vloog ook op hem.
Ik gaf 1 brul en die werkte niet. Dus bal uit mijn zak gehaald en ik kon 3 honden afleiden en een vriend van mij trok basco tussen de andere 3 uit en toen besloot de baas ook een keer in te grijpen.
En dit waren honden van leonberger tot teckel! Dus nee, 1 schreeuw is niet genoeg helaas. Als we de roedel tegen komen moet ook alles aan de lijn en we moeten flink uitwijken voor elkaar want als ze de kans krijgen vliegen ze elkaar opnieuw aan.