Het zal je maar gebeuren.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
renate1985
- 5-sterren

Re: Het zal je maar gebeuren.
Wat verschrikkelijk voor die vrouw en kind en labrador dat dit heeft kunnen gebeuren 
-
nikèdog2000
- 5-sterren

als mijn honden een hond of honden aan zien komen dan lezen mijn honden de anderen
als de hond deugt dan gaan ze even kijken
deugen ze niet of zijn ze niet interessant dan gaan ze gewoon hun gang
en dan doen ze net of er geen honden zijn
ik roep ze ook nooit bij me
en ja van mij mogen ze alles wat er op lijkt een muilkorf om
als de hond deugt dan gaan ze even kijken
deugen ze niet of zijn ze niet interessant dan gaan ze gewoon hun gang
en dan doen ze net of er geen honden zijn
ik roep ze ook nooit bij me
en ja van mij mogen ze alles wat er op lijkt een muilkorf om
Heb alleen pag. 1 van dit topic gelezen.. en ja, ik zie me weer staan met mijn 10 weken oude bernerpup die tussen de klapkaken van een boerboel terecht kwam.
Wat moet je toch met die honden in de maatschappij.
Ik zeg : inslapen die bijtende blaffers,
heb heel erg te doen met het baasje van dat labje, en wens hem-haar hierbij veel sterkte.
Ik maak graag plaats voor bijna elke hondenbezitter die ik tegen kom.
leuk lopen is het overigens niet
Wat moet je toch met die honden in de maatschappij.
Ik zeg : inslapen die bijtende blaffers,
heb heel erg te doen met het baasje van dat labje, en wens hem-haar hierbij veel sterkte.
Ik maak graag plaats voor bijna elke hondenbezitter die ik tegen kom.
leuk lopen is het overigens niet
Laatst gewijzigd door nova op di 16 dec 2014, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- pearlsofpassion
- Moderator
Ik heb dit toch ook hoor.Nicky en Pip schreef: Ik heb zelf "zo'n" hond en nee ik ga nu niet het ras ophemelen, maar het enige dat verboden moet worden is zulke eigenaren.
Niet je verantwoordelijkheid nemen en maar lekker los laten lopen, niet weten wat je aan de lijn hebt en maar denken dat er alleen een goede opvoeding nodig is.
Ik kan hier zo ontzettend kwaad om worden! Oh, dat doetie anders nooit![]()
Walgelijk!! In en in triest voor de labrador en z'n eigenaren.![]()
Ik heb al een paar keer last gehad met een hond, en dat waren steeds Jack Russels of maltezers, die gewoon in je enkels gaan hangen als je voorbij komt. Echt letterlijk! Ratten noemden we ze als kind.
Dat loopt dan maar los op straat en als je als kind, op de fiets, of met een hond voorbij komt, kan je dus niet verder lopen zonder die in je enkels hangt he.
Daar schop ik dus naar he, maar dat helpt helemaal niets, ze blijven gewoon net buiten je bereik en als je je omdraait, vliegen ze weer op je af.
Ok, als een Staff dat doet, heb je meer schade. Maar voor mij blijven de eigenaars verantwoordelijk. Het kan best zijn dat dat soort honden het sneller uit zichzelf doen, maar een slechte eigenaar kan gelijk welke hond om zeep helpen.
Tuurlijk zijn er een heleboel van dit soort eigenaren die staff's net extra stoer vinden, maar het ligt aan de eigenaar. Verbied die honden en dan kiezen ze wel een ander soort hond en maken daar een bijtmachine van. Ik ken ook labradors die ronduit gevaarlijk zijn.
Vorig jaar is er in belgie een meisje aangevallen door een roedel honden en dat waren geen pitbull's of staff's of herders. Ik geloof dat er labs tussen zaten.
Honden blijven roofdieren en hebben territoriale neigingen. Gelijk welk ras, je moet daar rekening mee houden en je moet je verantwoordelijkheid nemen. Als je niet om kan met moeilijkere honden, neem er dan een gemakkelijkere, en als je zelfs een maltezer niet de baas kan, neem dan geen hond.
Als je je hond niet op kan voeden, zorg dan dat hij niet los kan. Niemand lastig kan vallen.
En voor mij is dat echt ongeacht het ras.
Ik vind het trouwens ook ronduit misdadig dat die honden strenger gestraft worden dan de eigenaar.
Een eigenaar mag gewoon zijn hond om zeep helpen en als die hond dan doet waarvoor hij opgevoed is, dan wordt hij vermoord. Kan dat dier daar nu iets aan doen? Heeft die dat dan verdient?
Ik weet ook wel dat je die niet in leven kan houden als ze echt gevaarlijk zijn, maar ik vind dat echt vreselijk voor die hond! Ik vind dat puur dierenmishandeling.
Het bewijst maar weer eens hoeveel meer rechten mensen hebben tov dieren. Das zo onfair!
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 16 dec 2014, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- pearlsofpassion
- Moderator
Eens!Inge en Bono schreef: De RAD heeft het aantal bijtincidenten niet verminderd en is daarom afgeschaft....
Ik vind staffies, nog steeds, geweldig. En met een verantwoordelijke baas, is er niks aan de hand. Maar.... dit ras trekt een hoop idioten aan.
En dan zijn daarin 2 soorten idioten; zij die het ras stoer vinden en ermee 'patsen'. En zij die vinden dat deze honden net zo sociaal zijn als willekeurig welk ander ras en ze dus overal laten loslaten lopen
Ik begin er niet meer aan; staffies
Net als bij elk dier moet je wel weten wat je in huis haalt en waar je aan begint. En daar zit net het probleem want vele mensen denken hun dieren wel eens te kneden naar wat zij graag willen ipv omgekeerd.
Eens met hierboven!
- Angelique
- 5-sterren

Volgesn mij had die RAD maar weinig te doen met dit soort situaties (hond doodt hond) en is die in het leven geroepen na een aantal hond bijt mensincidenten. En ja nee, als dezelfde dombol dan weer een hond verziekt zal die net zo makkelijk een mens bijten.
Ik zou zeggen, begin eens met het duitse modelletje...je mag zo'n hond hebben, maar dan wel onder voorwaarden. En controleer en handhaaf dat ook.
Ik zou zeggen, begin eens met het duitse modelletje...je mag zo'n hond hebben, maar dan wel onder voorwaarden. En controleer en handhaaf dat ook.
- Angelique
- 5-sterren

Geen idee hoe dat slot erop kwam.....
Maar Nadia, jij hebt toch ook eens laten vallen dat je geen staff meer wilt omdat het zo veel werk is om ze als normale hond te laten functioneren, en dat je zelfs nu nog soms je hart vast houdt? Waarom doet het je dan nog zo'n zeer? Juist jij weet dat het een enorme uitdaging en verantwoordelijkheid is.Nadia schreef: Eens. Toch doet het mij wel een hele hoop. En doet het me echt zeer en verdriet als ik hoor dat mensen 'mijn' ras willen verbieden en daardoor eigenlijk ook 'tegen' mijn liefste Kain zijn.
Ook al weet ik dat Kain niet de gemiddelde staf is en reageert hij vooral gewoon als hond en niet als 'klapkaak' het gaat me niet in de koude kleren zitten. Dus ik kan helaas niet zeggen dat ik er geen last van heb. Was het maar zo.
Omdat het een verschil is tussen 'niet meer de juiste hond voor in je eigen situatie' en het willen verbieden (soms hoor ik ook uitroeien) van je ras.eelke schreef: Maar Nadia, jij hebt toch ook eens laten vallen dat je geen staff meer wilt omdat het zo veel werk is om ze als normale hond te laten functioneren, en dat je zelfs nu nog soms je hart vast houdt? Waarom doet het je dan nog zo'n zeer? Juist jij weet dat het een enorme uitdaging en verantwoordelijkheid is.
Een staf (opvoeden) is in mijn huidige gewoon te arbeids intensief. Maar dat wilt niet zeggen dat ik vind dat het ras maar aan banden gelegd moet worden.
Want ja. De reacties trek ik me wel persoonlijk aan. Kijk eens een verdwaalde reactie van nee het is niet mijn ras oid dat is goed te behappen. Maar een stormvloed van reacties dat deze honden eigenlijk niet moeten bestaan en Kain daarbij dus ook niet dat doet gewoon zeer
Uitroeien is sowieso een woord wat niet gebruikt mag worden iddNadia schreef: Omdat het een verschil is tussen 'niet meer de juiste hond voor in je eigen situatie' en het willen verbieden (soms hoor ik ook uitroeien) van je ras.
Een staf (opvoeden) is in mijn huidige gewoon te arbeids intensief. Maar dat wilt niet zeggen dat ik vind dat het ras maar aan banden gelegd moet worden.
Want ja. De reacties trek ik me wel persoonlijk aan. Kijk eens een verdwaalde reactie van nee het is niet mijn ras oid dat is goed te behappen. Maar een stormvloed van reacties dat deze honden eigenlijk niet moeten bestaan en Kain daarbij dus ook niet dat doet gewoon zeer
Mag ik vragen wat dan jouw oplossing is? Als je naar heel nederland kijkt, en dus ook de niet geschikte baasjes mee moet rekenen?
-
Martine-Tom
Tom heeft een paar breedbek vriendjes, een rednose pitt en een staff kruising, en dat gaat super samen, baasjes zijn ook uit het juiste hout gesneden, ze spelen regelmatig samen, en toch moeten de baasjes er altijd bovenop blijven staan, je kan niet onbezorgd op een bankje gaan zitten terwijl de honden wat snuffelen en spelen. In tijd van niks kan het ineens omslaan, en áls het omslaat is het ook gewoon fout, dus ze blijven alert en bij het kleinste teken dat ze opgewonden raken worden ze teruggeroepen, en dat doen ze ook braaf hoor, ze laten zich ook uit een focus halen, maar het lijkt me zo lastig en vervelend dat je ze nooit onbezorgd kan laten ravotten (nou moet je natuurlijk altijd opletten als honden spelen, maar er zit een verschil tussen een oogje in het zeil houden en er bovenop zitten zeg maar).
En idd, ik vertrouw Tom volledig met die honden, omdat ik de baasjes vertrouw, die kennen de honden, die weten wat ze aan de lijn hebben hangen, en die handelen ook verantwoord.
En idd, ik vertrouw Tom volledig met die honden, omdat ik de baasjes vertrouw, die kennen de honden, die weten wat ze aan de lijn hebben hangen, en die handelen ook verantwoord.
- Inge en Bono
- 5-sterren

Ja, daar heb je gelijk in, de RAD werd in het leven geroepen vanwege bijtincidenten naar mensen, niet vanwege bijtincidenten naar dieren. Mijn opmerking daarover was dus idd niet relevantAngelique schreef: Volgesn mij had die RAD maar weinig te doen met dit soort situaties (hond doodt hond) en is die in het leven geroepen na een aantal hond bijt mensincidenten. En ja nee, als dezelfde dombol dan weer een hond verziekt zal die net zo makkelijk een mens bijten.
Overigens is agressie jegens hond of mens heel verschillend; een staff heeft een zeer lage bijtdrempel naar honden, maar mensen bijten hoort echt níét, nóóít, in het ras. Helaas wordt er zoveel gekl**t met het ras/die kruisingen dat die drempel jegens mensen ook zwaar verlaagd is
Het duitse modelletje; daar ben ik groot voorstander van!
Gecontroleerd fokken en verkopen. Dus niet fokken zonder stamboom. Zonder stamboom kun je ook lieve staffords fokken. Maar er zijn bepaalde bloedlijnen die je niet moet willen. Met stamboom heb je beter zicht op de afstamming en dus karakter. Zoals ik met Kain heb gedaan. Dat heeft goed uitgepakt.eelke schreef: Uitroeien is sowieso een woord wat niet gebruikt mag worden idd![]()
Mag ik vragen wat dan jouw oplossing is? Als je naar heel nederland kijkt, en dus ook de niet geschikte baasjes mee moet rekenen?
En dan gecontroleerde verkoop. Inderdaad richting de Duitse standaarden. Gedragstesten. Aub wel wat beter dan de mag.
Maar het begint imo al bij het fokken.
Het ras verbieden heeft imo gewoon geen zin het probleem verplaatst zich en er zijn meerdere rassen die een flink stuk gevaarlijker zijn dan de Stafford maar die thank god niet populair zijn.
Ja daar zit t gevaarlijke m natuurlijk ook echt in.Nadia schreef: Gecontroleerd fokken en verkopen. Dus niet fokken zonder stamboom. Zonder stamboom kun je ook lieve staffords fokken. Maar er zijn bepaalde bloedlijnen die je niet moet willen. Met stamboom heb je beter zicht op de afstamming en dus karakter. Zoals ik met Kain heb gedaan. Dat heeft goed uitgepakt.
En dan gecontroleerde verkoop. Inderdaad richting de Duitse standaarden. Gedragstesten. Aub wel wat beter dan de mag.
Maar het begint imo al bij het fokken.
Het ras verbieden heeft imo gewoon geen zin het probleem verplaatst zich en er zijn meerdere rassen die een flink stuk gevaarlijker zijn dan de Stafford maar die thank god niet populair zijn.
Dus dan toch een verbod op stamboomloze stafords. Wordt daar in duitsland veel op gecontroleerd? Want dat is ook nog lastig, wie controleert dat? En net als met drugs, als je het illegaal maakt, wordt het dan niet juist aantrekkelijker?