Het zal je maar gebeuren.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Het zal je maar gebeuren.
Ik denk het wel. Maar ik denk als je echt goed gaat controleren en uitvoert. Inbeslagname stamboomloze of verkeerde fok en dit ECHT goed uitvoert dat men het niet wilt riskeren hun hond kwijt te raken. Als de mogelijkheid is tot een legale aanschaf.
Duitsland is groot, in de ene staat word er beter gecontroleerd dan de andere.
Duitsland is groot, in de ene staat word er beter gecontroleerd dan de andere.
Ja Nadia, het is altijd pijnlijk dat de goede onder de slechte moeten lijden.... Ik vind dat ook echt lullig voor jeNadia schreef: Omdat het een verschil is tussen 'niet meer de juiste hond voor in je eigen situatie' en het willen verbieden (soms hoor ik ook uitroeien) van je ras.
Een staf (opvoeden) is in mijn huidige gewoon te arbeids intensief. Maar dat wilt niet zeggen dat ik vind dat het ras maar aan banden gelegd moet worden.
Want ja. De reacties trek ik me wel persoonlijk aan. Kijk eens een verdwaalde reactie van nee het is niet mijn ras oid dat is goed te behappen. Maar een stormvloed van reacties dat deze honden eigenlijk niet moeten bestaan en Kain daarbij dus ook niet dat doet gewoon zeer
En met alle respect, maar er zitten bij dit soort type honden fokkers waarvan ik denk dat je ook daar niet teveel hoeft te verwachten. Bovendien, dat is ook niet controleerbaar, hetgeen jij voorstelt.
Ik weet niet wat het Duitse model inhoud maar als dat is: aanlijnplicht en muilkorfplicht, altijd en overal en er gehandhaafd gaat worden; vind ik het ook best. Maar mijn ervaring met Nederland? Dat dit niet werkt. Men doet in NL niet aan handhaven. Dat kost altijd teveel geld. En dan blijft er in mijn ogen maar weinig over. Verbieden. Toen dit ras verboden was, zag ik er in R'dam en Den Haag heeeeeeeeeeeeel af en toe toch eens een lopen. Nu zijn ze zelfs in Z'meer serieus niet meer te tellen, in R'dam is het helemaal vreselijk.
Wij hebben ook een "vechthond" volgens Duitse begrippen. Alleen in Niedersachsen, waar wij wonen, geldt deze regel niet (meer). Vandaar dat Ozje bij ons woont. Anders waren we er nooit aan begonnen.
Ze zou altijd aan een lijntje van maximaal een meter moeten lopen, gemuilkorfd. Dus geen lange lijn, geen flex, en al helemaal niet los. De omheining van de tuin moet minimaal 2 meter hoog zijn. En je betaalt heel veel meer hondenbelasting. Dat bij elkaar zou voor ons reden genoeg zijn om het niet te doen.
Nou houden wij heel erg rekening met het feit dat Oz vreemden op het erf haat. En zal ze dus ook nooit op het erf zijn als wij bezoek krijgen. Er staat niet voor niks een hek, en we zijn er altijd bij als ze op het erf is. In de stad zou het echt ontzettend gevaarlijk zijn om haar te houden, hier op de boerderie kunnen we het goed handelen. Ze is overigens een ontzettend knuffelbeest voor ons en de kindjes en alle dieren hier. Ze heeft alleen een bloedhekel aan vreemden. Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets zou gebeuren, vandaar dat we heel voorzichtig zijn.
Er gaat hier na Oz nog wel weer een grote dogachtige hond komen als waakhond. Maar een Mastín Espa?ol zal het niet meer worden.
Ik ken trouwens een paar geweldige staffjes en ben er helemaal verliefd op, maar toch zal er hier geen komen omdat ik niet het risico wil lopen dat ik net de verkeerde tref...
Ze zou altijd aan een lijntje van maximaal een meter moeten lopen, gemuilkorfd. Dus geen lange lijn, geen flex, en al helemaal niet los. De omheining van de tuin moet minimaal 2 meter hoog zijn. En je betaalt heel veel meer hondenbelasting. Dat bij elkaar zou voor ons reden genoeg zijn om het niet te doen.
Nou houden wij heel erg rekening met het feit dat Oz vreemden op het erf haat. En zal ze dus ook nooit op het erf zijn als wij bezoek krijgen. Er staat niet voor niks een hek, en we zijn er altijd bij als ze op het erf is. In de stad zou het echt ontzettend gevaarlijk zijn om haar te houden, hier op de boerderie kunnen we het goed handelen. Ze is overigens een ontzettend knuffelbeest voor ons en de kindjes en alle dieren hier. Ze heeft alleen een bloedhekel aan vreemden. Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets zou gebeuren, vandaar dat we heel voorzichtig zijn.
Er gaat hier na Oz nog wel weer een grote dogachtige hond komen als waakhond. Maar een Mastín Espa?ol zal het niet meer worden.
Ik ken trouwens een paar geweldige staffjes en ben er helemaal verliefd op, maar toch zal er hier geen komen omdat ik niet het risico wil lopen dat ik net de verkeerde tref...
Het verbieden van rassen lijkt me weinig zinvol. Dan wordt er gewoon op kruisingen gefokt en komen er nieuwe rassen met dezelfde problemen, gefokt door mensen zonder expertise die inspelen op de vraag. De vraag naar dit type honden blijft bestaan. En dan krijg je gewoon honden zonder stamboom dus officieel zonder bekende leeftijd of ras, en waar leg je dan als handhaver de grens? Op het oog? Dat is vragen om rechtszaken.
Ik erken ook echt dat het Stafford houden een oplossing vraagt. Het ras verbieden is imo geen optie.
De controles zijn duur. Gaat nl dat betalen?
De regels wat kim zegt zou voor mij een reden zijn om dergelijke hond nooit meer te houden. Muilkorfplicht kan ik me nog wel in vinden. Maar altijd aan max 1 meter lijn. Denk dat daar geen hond blij van word. En mogelijk nog meer problemen creëert.
De controles zijn duur. Gaat nl dat betalen?
De regels wat kim zegt zou voor mij een reden zijn om dergelijke hond nooit meer te houden. Muilkorfplicht kan ik me nog wel in vinden. Maar altijd aan max 1 meter lijn. Denk dat daar geen hond blij van word. En mogelijk nog meer problemen creëert.
Dat zouden ook de belangrijkste redenen voor ons zijn om het niet te doen. De aanlijnplicht en muilkorfplicht.
Alleen geldt dat waar wij wonen dus niet. Vind ik erg krom.
Alleen geldt dat waar wij wonen dus niet. Vind ik erg krom.
Er was een verbod. En dat werkte prima.
Idd krom. Maar dat is wel meer in Duitsland. De ene gemeente mogen Staffords. De andere niet.
Muilkorven zou ik nog kunnen accepteren. Het ziet zo sneu en agressief uit. Denk dat een hond dit wel accepteerd als hij niet anders gewend is. Net als tuig/lijn
Wat koka, kova, kovo. Nouja .. Boven mij zegt. Ben ik mee een . Er zijn zat kruisingen die niks met Staffords oid te maken maar er genoeg op lijken. Waar trek je een grens?
Muilkorven zou ik nog kunnen accepteren. Het ziet zo sneu en agressief uit. Denk dat een hond dit wel accepteerd als hij niet anders gewend is. Net als tuig/lijn
Wat koka, kova, kovo. Nouja .. Boven mij zegt. Ben ik mee een . Er zijn zat kruisingen die niks met Staffords oid te maken maar er genoeg op lijken. Waar trek je een grens?
Dus niet. Want bijtincidenten bleven (evenveel).Lizzy schreef: Er was een verbod. En dat werkte prima.
Dat zijn niet de bijt-bijt incidenten waar we het nu over hebben...... Bijt incidenten blijven altijd bestaan. Puur omdat Pitbulls bijten, Golden Retrievers ook.Nadia schreef: Dus niet. Want bijtincidenten bleven (evenveel).
Nogmaals, ze waren verboden. En toen kon ik niet over de hoofden van dit soort honden door de stad lopen. Nu wel. En dat veranderde op de dag dat ze niet langer verboden waren.Nadia schreef: Idd krom. Maar dat is wel meer in Duitsland. De ene gemeente mogen Staffords. De andere niet.
Dat werkte allerminst prima en op de lange termijn had het tot populariteit van weer andere agressieve rassen geleid of waren licht agressieve rassen agressiever gefokt. Verbieden lijkt makkelijk maar werkt zelden.Lizzy schreef: Er was een verbod. En dat werkte prima.
De rad wet leidde ook tot de dood van een hele hoop onschuldige honden.
Nogmaals, ze waren verboden. En toen kon ik niet over de hoofden van dit soort honden door de stad lopen. Nu wel. En dat veranderde op de dag dat ze niet langer verboden waren.
Ik zeg ook niet dat de RAD terug moet komen.Nadia schreef: De rad wet leidde ook tot de dood van een hele hoop onschuldige honden.