Het zal je maar gebeuren.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het zal je maar gebeuren.

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Me and my boys! schreef: dat schrijf ik ook.....ging erom dat andere rassen het ook doen.... inc die kleintjes....maar ook goldens, labradors, dobermans enz...
Volgens mij zijn wij het ook wel eens :biggrin2:

Maar het is zo hoor, je hoeft er niet eens een groepje voor tegen te komen. Een kennis van mij was bijna d'r Harzer Fuchs kwijt in een aanvaring 1 op 1 met een Pitbull. En dat is waarom ik ze ook uit de weg ga. Altijd. Overal. Het blijven honden. Alle honden. Ook die van ons. OK, die van Lique proberen zelfs nog een lammetje te reanimeren :biggrin2: en ik ken wel meer honden die echt alleen maar lief lief lief zijn. Maar gemiddeld genomen kunnen honden ook wel eens niet lief zijn. En is het niet altijd 100% duidelijk waarom de ene keer er een waas over de ogen trek en de andere keer niet. En ik zeg je eerlijk Ellen, ik heb ook niet alleen maar leuke ervaringen met Herders. Net zoals andere mensen ook niet alleen maar leuke ervaringen hebben met Dalmaten. Het blijven honden.

Maar de domheid van zo'n vrouw, om 6 van dit soort honden los te laten lopen, terwijl ze voor sommige al muilkorfplicht had, terwijl ze voor sommige al korte aanlijnplicht had.... Deze honden liepen dus alle 6 los, zonder halsband, zonder niks :-X :-X :-X
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Soms zou je willen dat de politie in zo'n situatie zonder verdere toelichting al die beesten ter plekke mag afschieten. :-X
saluki
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door saluki »

Vrienden van mij gaan wandelen met hun twee Saluki's komt  er een meneer aan met zijn (pit) bul ,. hij kent de twee redelijk goed,... gaat zo out of the blue op de twee af, grijpt er een in de voorpoot.
Alles kapot gebeten, alles door. Is na heel veel kundigheid van de dierenarts en veel zorg gelukkig goed gekomen.
Pitbul is de volgende dag ingeslapen door de eigenaar en terecht.
Ook een ware terreur is hier de kleine tot middelkleine k*tkeffers die vaak gevechten uitlokken en waarvan de eigenaren het nog leuk vinden ook dat ze zo te keer gaan.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Lizzy schreef: Volgens mij zijn wij het ook wel eens :biggrin2:

Maar het is zo hoor, je hoeft er niet eens een groepje voor tegen te komen. Een kennis van mij was bijna d'r Harzer Fuchs kwijt in een aanvaring 1 op 1 met een Pitbull. En dat is waarom ik ze ook uit de weg ga. Altijd. Overal. Het blijven honden. Alle honden. Ook die van ons. OK, die van Lique proberen zelfs nog een lammetje te reanimeren :biggrin2: en ik ken wel meer honden die echt alleen maar lief lief lief zijn. Maar gemiddeld genomen kunnen honden ook wel eens niet lief zijn. En is het niet altijd 100% duidelijk waarom de ene keer er een waas over de ogen trek en de andere keer niet. En ik zeg je eerlijk Ellen, ik heb ook niet alleen maar leuke ervaringen met Herders. Net zoals andere mensen ook niet alleen maar leuke ervaringen hebben met Dalmaten. Het blijven honden.

Maar de domheid van zo'n vrouw, om 6 van dit soort honden los te laten lopen, terwijl ze voor sommige al muilkorfplicht had, terwijl ze voor sommige al korte aanlijnplicht had.... Deze honden liepen dus alle 6 los, zonder halsband, zonder niks :-X :-X :-X
oh maar dat geeft ook niet, ik weet best en soms snap ik t ook wel dat mensen(iig niet alle mensen) even gecharmeerd zijn van herders, want er kunnen id mega loeders tussen zitten! En heel eerlijk... ook bij herders ben ik voorzichtig ondanks dat ik ze zelf heb..... tja id..het blijven dieren/honden....
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Me and my boys! schreef: die koop je overal..... via internet.... je kan zo n hond ook niet houden met een lijntje waar bv die van jou of mij aan vast zitten...
Wel nee, heb je de foto gezien? Dat koop je niet zo op een willekeurige webshop hoor!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

die foto op t strand heb ik gezien... die halsbanden in verschillende kleuren iig wel... en moet zeggen dat ik meer staffs met die grote ringen zie lopen..
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ik vind het idee van een soort hondenbewijs, een soort examen voor je een hond mag hebben wel iets (de inhoud even daargelaten, maar puur dat je iets moet doen om een hond te mogen houden, iets van rassenkennis erin, iets van etiquette, zoiets) en dat mag ook best geld kosten, dan haal je de mensen die nu denken dat ze een hond willen en gelijk een schuurhond ergens vandaan plukken er al uit. Lijkt me ook redelijk te handhaven, kan je in theorie gewoon iedereen die met een hond loopt om zijn bewijs vragen.
Is jouw hond betrokken bij een vechtpartij, word er aangifte tegen je hond gedaan komt er een streep achter je naam, zoiets lijkt me handhafbaar, dan zit je ook niet met waar trek je de rasgrens, geld het gewoon voor iedereen, ook Tom kan bijten immers.

Ik denk dat je het algemener moet maken wil het werken, anders krijg je idd kruisingen die minimaal zo gevaarlijk zijn en dat schiet ook niet op.

Overigens vind ik de engste hond hier een Hovawart, daar loop ik met liefde 3 straten voor om  :-X
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik heb ook een k#tkeffer maar die loopt vast. Gaat bijna nooit los. En bijten doet ze niet, maar kabaal maken wel.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ja maar lieve Martine, ik vind het leuk bedacht hoor. Maar hoe vaak heb jij je rijbewijs moeten laten zien? Hoe vaak wordt je op straat om je ID gevraagd? Hoe vaak zal men naar je 'hondenbewijs' vragen? ik denk 0 keer. En dat heel veel mensen die gok dus nemen, zeker de types die geen hond zouden moeten nemen. En heel eerlijk, laat de politie zich in hemelsnaam met belangrijkere zaken bezig houden dan met het controleren van hondenbewijzen. Gewoon dit soort rassen, kruissingen, look-a-likes verbieden. En de huidige exemplaren verplicht muilkorven. Het mooie met een hond is dat ie echt uitgelaten moet worden en dat er dus altijd wel mensen zijn die dan voor het zien van een dergelijke hond de politie wel bellen. Ik ben dus niet zo bang dat er dan in een ander circuit toch mee gefokt kan worden.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Me and my boys! schreef: die foto op t strand heb ik gezien... die halsbanden in verschillende kleuren iig wel... en moet zeggen dat ik meer staffs met die grote ringen zie lopen..
Afbeelding

Kun je deze zien Ellen? Ik denk dat het deze is die Jantina bedoeld. Ik zat ook echt zo  :-X :-X :-X :-X achter mijn buis
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Jantina schreef: Ja maar lieve Martine, ik vind het leuk bedacht hoor. Maar hoe vaak heb jij je rijbewijs moeten laten zien? Hoe vaak wordt je op straat om je ID gevraagd? Hoe vaak zal men naar je 'hondenbewijs' vragen? ik denk 0 keer. En dat heel veel mensen die gok dus nemen, zeker de types die geen hond zouden moeten nemen. En heel eerlijk, laat de politie zich in hemelsnaam met belangrijkere zaken bezig houden dan met het controleren van hondenbewijzen. Gewoon dit soort rassen, kruissingen, look-a-likes verbieden. En de huidige exemplaren verplicht muilkorven. Het mooie met een hond is dat ie echt uitgelaten moet worden en dat er dus altijd wel mensen zijn die dan voor het zien van een dergelijke hond de politie wel bellen. Ik ben dus niet zo bang dat er dan in een ander circuit toch mee gefokt kan worden.
Helemaal gelijk in, maar stel dat de staff van de buren jouw hond aanvalt dan zou er wel gecontroleerd kunnen worden, geen bewijs is hond weg, zoiets. Zelfde als je nu aagehouden word voor loslopen bijvoorbeeld, dan moet je je ID al laten zien voor de boete, geen hondenbewijs, hond weg...

Ik zeg ook niet dat het dé oplossing is maar ik denk wel dat je het algemener moet trekken als alleen geen staff en geen pitt meer, want hoe trek je dan die grens bij kruisingen ....
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Lizzy schreef: Afbeelding

Kun je deze zien Ellen? Ik denk dat het deze is die Jantina bedoeld. Ik zat ook echt zo  :-X :-X :-X :-X achter mijn buis
Die ja, die dragen ze op die strandfoto ook. Walchelijk.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Jantina schreef: Ja maar lieve Martine, ik vind het leuk bedacht hoor. Maar hoe vaak heb jij je rijbewijs moeten laten zien? Hoe vaak wordt je op straat om je ID gevraagd? Hoe vaak zal men naar je 'hondenbewijs' vragen? ik denk 0 keer. En dat heel veel mensen die gok dus nemen, zeker de types die geen hond zouden moeten nemen. En heel eerlijk, laat de politie zich in hemelsnaam met belangrijkere zaken bezig houden dan met het controleren van hondenbewijzen. Gewoon dit soort rassen, kruissingen, look-a-likes verbieden. En de huidige exemplaren verplicht muilkorven. Het mooie met een hond is dat ie echt uitgelaten moet worden en dat er dus altijd wel mensen zijn die dan voor het zien van een dergelijke hond de politie wel bellen. Ik ben dus niet zo bang dat er dan in een ander circuit toch mee gefokt kan worden.
Ik zou het (stel deze regel zou komen) echt weigeren om Kain constant te muilkorven. Hij vind het geweldig om wat stokken mee te nemen onderweg, wat modderkluiten te mollesteren etc. Voor Kain is een muilkorf ook echt niet nodig.

Als je "deze" rassen gaat verbieden, komt men met andere rassen aan die wellicht nog veel enger zijn dan een stafford.
Noem, een tosa Inu, thai ridgeback, kaukasische hond, turkse herder. Deze zijn nu allemaal nog niet zo populair maar grote kans dat ze dit wel gaan worden als men moet gaan uitwijken. Nou, dan word je ook niet blij. (ik noemde maar gewoon even een paar rassen die mij zo te boven schoten).

En wanneer je honden gaat verbieden op hun looks, is erg moeilijk. Want een boxer mix lijkt al snel op een stafford achtig iets. Een ridgeback kruising idem. Zelfs labrador kruissingen kunnen veel weg hebben van een stafford.

Een hondenbewijs zie ik ook wel zitten. Alleen al op het feit dat dan hopelijk een hoop mensen uberhaubt geen hond (meer) aanschaffen. En die controles. Tja, er moet toch IETS veranderen.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Martine-Tom schreef: Helemaal gelijk in, maar stel dat de staff van de buren jouw hond aanvalt dan zou er wel gecontroleerd kunnen worden, geen bewijs is hond weg, zoiets. Zelfde als je nu aagehouden word voor loslopen bijvoorbeeld, dan moet je je ID al laten zien voor de boete, geen hondenbewijs, hond weg...

Ik zeg ook niet dat het dé oplossing is maar ik denk wel dat je het algemener moet trekken als alleen geen staff en geen pitt meer, want hoe trek je dan die grens bij kruisingen ....
In het buitenland lossen ze dat makkelijk op door er '-achtigen' achter te zetten. Dan omvat dat ook de mixen en stamboomloze honden.
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Jantina ik heb een quote uit jouw reactie maar deze opmerking is door meerdere personen gegeven en deze zin geeft het wel mooi weer:
Gewoon dit soort rassen, kruissingen, look-a-likes verbieden. En de huidige exemplaren verplicht muilkorven.

Ik ben wel benieuwd hoe de voorstanders hiervan dit voor zich zien..

Wat verstaan jullie onder dit soort rassen? Pitbulls en Staffs zijn al genoemd worden ook de dog achtigen hieronder verstaan? Am-bulldog, Old English bulldog maar Engelse Bulldog en Franse Bulldog dan ook? De naam zegt ten slotte al waar ze in oorsprong ooit voor gefokt zijn. Bull terriers ook dan? Die vallen ten slotte ook onder dit soort honden.

Alle look a likes moeten ook allemaal weg/dood/verboden worden. Aan welke kenmerken moeten de look a likes dan voldoen om gedood/verboden te mogen worden? Korte strakke vacht, stevige gedrongen bouw, goed gevulde kaakpartij? Gaat er dan bv een meetlintje om de kaakpartij en als die meer is dan XX dan moet hij dood? Of gaat er dan een soort van kaakkracht test ontwikkeld worden net zoals veel mensen op BP de snoeischaar test hebben om te kijken of ribben geschikt zijn om te eten. Daar kan dan misschien zo'n hond voor gebruikt worden als hij het bot doorkrijgt komt er een kruisje in het vakje "dood" en krijgt hij hem niet door komt er een kruisje in het vakje "geschikt"? En hoe gaan we dan om met rassen die niet onder "dit soort" rassen vallen maar wel een stevige kop hebben, worden die dan uitgezonderd of moeten die dan ook dood?

Wat nu als er gefokt gaat worden op exemplaren met een harig vachtje zodat ze niet meer als dusdanig herkenbaar zijn, dat gebeurt overigens al. Er zijn ook heel slanke Staffs met een puntneus, mogen die dan wel?

En als we zover zijn dat al dit soort rassen, kruisingen, look-a-likes dood en verboden zijn, zijn we dan van de problemen af?

Het is verschrikkelijk dat dit hondje is doodgebeten door een roedel van 6 honden. Het hondje was over alle kanten kansloos en dit had nooit mogen gebeuren. Maar wat doen we dan met andere rassen die wel eens een hondje of kat (dat gebeurt natuurlijk ook) hebben doodgebeten, gaan we daar dan uiteindelijk hetzelfde traject voor in? En welke rassen zijn dan wel goed, welke hebben wel bestaansrecht in onze huidige maatschappij? En worden deze honden dan gehoorzaam geboren of moet een eigenaar dan nog steeds zelf zijn verantwoordelijkheid nemen en zich verdiepen in het dier dat hij in huis gehaald heeft. 

En stel he, het voorbeeld van Ellen met het roedel chi's die haar herders aanvallen. Stel dat een van de herders het een keer zo zat is dat hij hap terug zegt.. een chi stelt niets voor dus bedoeld of onbedoeld het hondje kan zo maar dood of ernstig gewond zijn. 3x Raden wat er in de krant komt te staan.... vast niet AGRESSIEVE CHI DOODGEBETEN DOOR LIEVE HERDER

Tja zomaar wat vragen die door mijn hoofd spelen bij het lezen van dit topic...  :-\

Plaats reactie