Herplaatsen van die honden heeft geen zin lijkt me.Inge en Bono schreef: Voor mij was dat absoluut niet bezwaarlijk; dat andere mensen zouden omlopen als ze mij met Bono aan zouden zien komen. Dat gebeurde echter nooit; ik liep altijd om, als ik andere mensen met honden tegenkwamEn niet omdat Bono niet keurig kon negeren hoor, want dat kon hij prima. Maar de meeste andere hondeneigenaren die ik tegenkwam, wisten niet wat voor hond ze aan de lijn hadden blijkbaar, want die honden mochten wel fixeren en grommen en blaffen naar mijn hond. En dan was mijn hond de agressieveling, als hij reageerde(en ja, dat was hij dan ook; want hij liet zich niet uitdagen, dan ging hij ervoor)
Ik vind ze geweldig; staffies. En voor mij hoeven die staffies die de labrador zo afschuwelijk afgeslacht hebben, geen spuitje te krijgen. Die honden volgden hun instinct. Een border collie krijgt ook geen spuitje als hij schapen gaat drijven, en een labrador ook niet als hij het water in springt. En ik weet dat schapen drijven of het water inspringen niet te vergelijken is. Het is ook niet bedoelt als vergelijken, maar als voorbeeld van instinct. Maar het was gewoonweg niet de schuld van die honden, hoe méér dan afschuwelijk het ook is wat er gebeurd. De baas, die moet een eeuwig houdverbod krijgen voor welk dier dan ook, híj was verantwoordelijk! Die honden moeten een nieuwe baas, een echte, een die weet waar dit soort honden toe in staat zijn en zich daar naar schikt. Want je kiest voor een bepaald ras, mét de bijbehorende eigenschappen. Kan je daar niet mee omgaan.... kies dat ras dan niet
Ik word er verdrietig van. Om de labrador, om zijn/haar baasje. Maar ook om wat een mooi ras wordt aangedaan, door dit soort hersenloze mensen![]()
Zelf zal ik er niet meer aan beginnen; staffies. Maar ik zal er altijd een zwak voor houden.
Het was ook niet de eerste keer dat ze de fout ingingen begreep ik.
Dat vechtgedrag krijg je daar nooit meer denk ik.
Dus wat mij betreft inslapen!