Het zal je maar gebeuren.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het zal je maar gebeuren.

Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Inge en Bono schreef: Voor mij was dat absoluut niet bezwaarlijk; dat andere mensen zouden omlopen als ze mij met Bono aan zouden zien komen. Dat gebeurde echter nooit; ik liep altijd om, als ik andere mensen met honden tegenkwam  ;) En niet omdat Bono niet keurig kon negeren hoor, want dat kon hij prima. Maar de meeste andere hondeneigenaren die ik tegenkwam, wisten niet wat voor hond ze aan de lijn hadden blijkbaar, want die honden mochten wel fixeren en grommen en blaffen naar mijn hond. En dan was mijn hond de agressieveling, als hij reageerde(en ja, dat was hij dan ook; want hij liet zich niet uitdagen, dan ging hij ervoor)

Ik vind ze geweldig; staffies. En voor mij hoeven die staffies die de labrador zo afschuwelijk afgeslacht hebben, geen spuitje te krijgen. Die honden volgden hun instinct. Een border collie krijgt ook geen spuitje als hij schapen gaat drijven, en een labrador ook niet als hij het water in springt. En ik weet dat schapen drijven of het water inspringen niet te vergelijken is. Het is ook niet bedoelt als vergelijken, maar als voorbeeld van instinct. Maar het was gewoonweg niet de schuld van die honden, hoe méér dan afschuwelijk het ook is wat er gebeurd. De baas, die moet een eeuwig houdverbod krijgen voor welk dier dan ook, híj was verantwoordelijk! Die honden moeten een nieuwe baas, een echte, een die weet waar dit soort honden toe in staat zijn en zich daar naar schikt. Want je kiest voor een bepaald ras, mét de bijbehorende eigenschappen. Kan je daar niet mee omgaan.... kies dat ras dan niet

Ik word er verdrietig van. Om de labrador, om zijn/haar baasje. Maar ook om wat een mooi ras wordt aangedaan, door dit soort hersenloze mensen  :'(
Zelf zal ik er niet meer aan beginnen; staffies. Maar ik zal er altijd een zwak voor houden.
Herplaatsen van die honden heeft geen zin lijkt me.
Het was ook niet de eerste keer dat ze de fout ingingen begreep ik.
Dat vechtgedrag krijg je daar nooit meer denk ik.
Dus wat mij betreft inslapen!
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op wo 17 dec 2014, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Waarom zou herplaatsen geen zin hebben?
Nogmaals;
Inge en Bono schreef: Die honden moeten een nieuwe baas, een echte, een die weet waar dit soort honden toe in staat zijn en zich daar naar schikt. Want je kiest voor een bepaald ras, mét de bijbehorende eigenschappen. Kan je daar niet mee omgaan.... kies dat ras dan niet
Nee, dat vechtgedrag krijg je er niet uit, dat is een raseigenschap. Maar en daar issie weer; met een verantwoordelijke baas gebeurt dit niet

Als een groep teckels een das vangt en uit elkaar trekt, moet men die groep teckels dan ook laten inslapen?
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Inge en Bono schreef: Waarom zou herplaatsen geen zin hebben?
Nogmaals; Nee, dat vechtgedrag krijg je er niet uit, dat is een raseigenschap. Maar en daar issie weer; met een verantwoordelijke baas gebeurt dit niet

Als een groep teckels een das vangt en uit elkaar trekt, moet men die groep teckels dan ook laten inslapen?
Als een groep teckels een das vangt en uit elkaar trekt
Heb ik nog nooit gehoord of gelezen.
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Laatste nieuws is dat de eigenaren van de pitts graag contact willen met de eigenaresse van de lab. Ik weet niet of ik dat zelf zou willen, denk het eigenlijk niet..

http://www.omroepwest.nl/nieuws/17-12-2 ... vechthonde
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Alleen, ik vraag me wel af. Hoe gelukkig worden/zijn deze honden dan nog? STEL ze komen bij een van ons. Jou, mij, elkato, Ellen, Kaela. Iemand die weet hoe ze met zulke karakters moeten om gaan.
Elke wandeling weer worden deze honden aan stress onderworpen.
Ik vraag me af of deze honden niet beter af zijn over de regenboog brug.

Ze zijn immers al behoorlijk verpest met een flinke rugzak.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Lazy Garfield schreef: Kom op zeg! Wel heel erg overtrokken vind je ook niet?
Nee niet dus. Ook teckels kunnen loei agressief zijn. Met goed misselijke exemplaren.
Nu zal de stelling niet gebeuren. Gewoon omdat teckels de kracht niet hebben een gemiddelde hond te vermoorden.
Maar het ging er om hoe jij je zou voelen als opeens zo over jouw ras gesproken werd.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Inge en Bono schreef: Waarom zou herplaatsen geen zin hebben?
Nogmaals; Nee, dat vechtgedrag krijg je er niet uit, dat is een raseigenschap. Maar en daar issie weer; met een verantwoordelijke baas gebeurt dit niet

Ik zie hier in de straat staffords lopen waarbij de moordlust hun uit de ogen druipt. Echt dóódeng die honden en ja, ik zie echt ook wel leuke tot je-moet-ze-onder-controle-houden-en-dan-gebeurd-er-niets staffords. Deze honden, die bezorgen mij buikpijn, hartkloppingen en rechtopstaande nekharen, ze zijn ENG. Er is een vrouw die er meerdere van dat kaliber heeft (toeval?) en die neemt op haar manier verantwoording. Ze zijn altijd aangelijnd, ze neemt ze strak naast haar als er een hond in de buurt komt en toen een jack russel een keer wilde "spelen" heeft ze haar stafford opgehangen om de jack russel zijn leven te redden. Gelukkig (of als je het mij vraagt eigenlijk niet  :-X) overleefde de stafford dat. Maar hoe kan zij nou garanderen, midden in de stad, dat het nooit misgaat. Als die honden los komen, dan gaan ze doelbewust op zoek naar andere honden om ze om zeep te helpen. Kan zij beloven dat haar riem nooit breekt? Kan de musketon nooit losschieten? Kan de halsband écht niet over zijn kop of kapot? Vergeet nooit iemand de poort van de tuin of de voordeur?
Dit gaat goed totdat het mis gaat en is van heel andere orde van grote dan bij "normale" honden. En de honden die de labrador gedood hebben vallen voor mij onder deze categorie. Het gaat goed totdat het mis gaat en je moet wel een heel bijzonder baasje, met heel veel en super veilige faciliteiten zijn, wil je ook maar enigszins realistisch de garantie kunnen geven dat dit niet meer gebeurd.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Herplaatsen klinkt leuk, maar de asielen zitten vol met "dit soort honden" die niet overweg kunnen met andere honden en waar ook al geen plek voor te vinden is.

En tenzij ik voor mezelf zou kunnen garanderen dat zo'n hond never nooit de kans krijgt om weer een andere hond te slopen zou ik zo'n potentiële moordenaar niet in huis halen.

En het verschil tussen teckel molt das en hond molt hond, is dat de 1ste situatie niet dagelijks voorkomt en de 2de wel aangezien deze honden toch ook naar buiten moeten, de straat op en dan dagelijks..wat, meerdere keren per dag blootgesteld worden aan prikkels die hun instinct prikkelen.  En om het maar bout te zeggen..die das is van niemand. Als deze 6 honden met z'n allen een konijn in de duinen hadden kapotgetrokken hadden we ook allemaal gezegd...das niet zo mooi, foei, probeer herhaling te voorkomen aub.
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Hier in de buurt loopt een uit de kluiten gegroeide pitt xxl, score is tot nu toe 3 schilders.  :-X Het is voor ons echt een lieve hond, we kennen hem van pup af aan maar ja, hij heeft dus wel 3x de schilder te pakken gehad. Komt nog bij dat het een jonge reu is die zn plaats gaat bepalen, tegenwoordig mijd zn baasje het losloopgebied en het strand ook om die reden want tja.. grote zware lompe xxl pitbull die zn plek wil bepalen= gevaarlijk. Het is al een paar keer net goed gegaan, maar ik snap werkelijk niet wat iemand bezield om in zo'n druk stuk als waar wij wonen zo'n ras te gaan houden.
Vanmiddag ging hij tekeer aan zn visdraad tegen een jonge staff reu van 8 maanden, ook een mannetjesputter pur sang, ook aan vislijntje.. dat was niet grappig en niet fraai om te zien en ik was heel erg blij dat ik met Flow veilig in de auto zat.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Els&Flow schreef: Laatste nieuws is dat de eigenaren van de pitts graag contact willen met de eigenaresse van de lab. Ik weet niet of ik dat zelf zou willen, denk het eigenlijk niet..

http://www.omroepwest.nl/nieuws/17-12-2 ... vechthonde
Enige vorm van spijt getuigen doet het goed in de rechtszaal. Ik zou het ook niet hoeven hoor. :(
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Kaela schreef: Deels natuurlijk wel. Maar alle rassen die jij noemt, zijn naar hun mensen toe héél anders dan de staffords. Ik vind staffords echt fantastisch leuke honden. Gezellig, lief, vrolijk, grappig. En dat is ook waarom de meeste mensen die ik ken ze hebben! Het enige nadeel is wat mij betreft de hond-agressie in combinatie met hun fysieke verschijning.
De rassen die jij hierboven noemt hebben een totaal ander karakter en zijn dermate moeilijker voor en naar de baas toe, dat ik niet verwacht dat ze ooit zó populair worden als staffords. De grote groep van ik-wil-een-hond-voor-het-stoer, zijn na 2 weken klaar met het gemiddelde gedrag van die rassen. Daar moeten ze echt moeite voor doen ipv een stevige stoere halsband doen en andere honden vermijden (of op laten eten).
Het was ook niet mijn bedoeling om een valide vergelijking te maken. Maar puur om te zeggen dat verbieden het probleem enkel verspreid. En dat waren we volgensmij wel eens :)
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Kaela schreef: Ik zie hier in de straat staffords lopen waarbij de moordlust hun uit de ogen druipt. Echt dóódeng die honden en ja, ik zie echt ook wel leuke tot je-moet-ze-onder-controle-houden-en-dan-gebeurd-er-niets staffords. Deze honden, die bezorgen mij buikpijn, hartkloppingen en rechtopstaande nekharen, ze zijn ENG. Er is een vrouw die er meerdere van dat kaliber heeft (toeval?) en die neemt op haar manier verantwoording. Ze zijn altijd aangelijnd, ze neemt ze strak naast haar als er een hond in de buurt komt en toen een jack russel een keer wilde "spelen" heeft ze haar stafford opgehangen om de jack russel zijn leven te redden. Gelukkig (of als je het mij vraagt eigenlijk niet  :-X) overleefde de stafford dat. Maar hoe kan zij nou garanderen, midden in de stad, dat het nooit misgaat. Als die honden los komen, dan gaan ze doelbewust op zoek naar andere honden om ze om zeep te helpen. Kan zij beloven dat haar riem nooit breekt? Kan de musketon nooit losschieten? Kan de halsband écht niet over zijn kop of kapot? Vergeet nooit iemand de poort van de tuin of de voordeur?
Dit gaat goed totdat het mis gaat en is van heel andere orde van grote dan bij "normale" honden. En de honden die de labrador gedood hebben vallen voor mij onder deze categorie. Het gaat goed totdat het mis gaat en je moet wel een heel bijzonder baasje, met heel veel en super veilige faciliteiten zijn, wil je ook maar enigszins realistisch de garantie kunnen geven dat dit niet meer gebeurd.
Ja, die zijn eng. En eerlijk; die kloppen niet.
Een stafford, een échte stafford, wil niet elke hond vermoorden die hij zij tegenkomt. Een echte stafford laat zich niet uitdagen, die reageert pas als hij benaderd wordt, in zijn/haar cirkel/gefixeerd wordt. Die gaat niet op zoek, die reageert pas als hij uitgedaagd wordt
Hoe je kan garanderen, midden i de stad, dat het nooit mis gaat? Niet, en mede daarom begin ik er niet meer aan. En dat ligt vooral aan al die mensen die maar vinden dat hun hond overal maar los moet kunnen lopen, en dat die hond overal maar moet kunnen gaan buurten  ;) En dan kon ik in die situaties Bono prima in bedwang houden, maar ik wil dat niet meer. Ik wil niet het risico nemen dat mijn hond gebeten wordt, omdat ik hem in bedwang moet houden en de andere hond daarmee zijn gang moet laten gaan.
Lazy Garfield schreef: Heb ik nog nooit gehoord of gelezen.
Ik ook niet. Maar ik vroeg ''als dat zou gebeuren'' wat zou jouw mening daarover zijn? Want het jagen op, is instinct van de teckel. De honden een spuitje, of het hele ras verbieden?
Nadia schreef: Alleen, ik vraag me wel af. Hoe gelukkig worden/zijn deze honden dan nog? STEL ze komen bij een van ons. Jou, mij, elkato, Ellen, Kaela. Iemand die weet hoe ze met zulke karakters moeten om gaan.
Elke wandeling weer worden deze honden aan stress onderworpen.
Ik vraag me af of deze honden niet beter af zijn over de regenboog brug.

Ze zijn immers al behoorlijk verpest met een flinke rugzak.
Ja, dat vind ik een goede vraag..... En een hele moeilijke om antwoord op te geven.... Ja, ik denk dat je gelijk hebt. In dit geval is het ''geproefd hebben van bloed'' wel een die opgaat, vrees ik.  :'(
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja dat denk ik ook. :(
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Angelique schreef: Herplaatsen klinkt leuk, maar de asielen zitten vol met "dit soort honden" die niet overweg kunnen met andere honden en waar ook al geen plek voor te vinden is.

En tenzij ik voor mezelf zou kunnen garanderen dat zo'n hond never nooit de kans krijgt om weer een andere hond te slopen zou ik zo'n potentiële moordenaar niet in huis halen.

En het verschil tussen teckel molt das en hond molt hond, is dat de 1ste situatie niet dagelijks voorkomt en de 2de wel aangezien deze honden toch ook naar buiten moeten, de straat op en dan dagelijks..wat, meerdere keren per dag blootgesteld worden aan prikkels die hun instinct prikkelen.  En om het maar bout te zeggen..die das is van niemand. Als deze 6 honden met z'n allen een konijn in de duinen hadden kapotgetrokken hadden we ook allemaal gezegd...das niet zo mooi, foei, probeer herhaling te voorkomen aub.
Even op dat laatste, dat is toch krom; er wordt een dier vermoord.....

Ach eigenlijk.... wil ik gewoon zeggen dat ik enorm baal van eigenaren zoals die ongelooflijke (nou ja, laat ik in mijn taalgebruik geen stereotiepe staff eigenaar lijken ;) maar och, wat ben ik boos op die man) En dat ik het zo vreselijk meer dan sneu vind dat alle honden hier de dupe van zijn.....
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Inge en Bono schreef: Ja, die zijn eng. En eerlijk; die kloppen niet.
Een stafford, een échte stafford, wil niet elke hond vermoorden die hij zij tegenkomt. Een echte stafford laat zich niet uitdagen, die reageert pas als hij benaderd wordt, in zijn/haar cirkel/gefixeerd wordt. Die gaat niet op zoek, die reageert pas als hij uitgedaagd wordt
Dan ken ik erg veel staffords die niet kloppen. En of dat nou iets zegt over de rest van het ras/type of niet, ze wonen hier wel allemaal midden in de stad waar het erg druk is met honden  :-X
Inge en Bono schreef: Even op dat laatste, dat is toch krom; er wordt een dier vermoord.....

Ach eigenlijk.... wil ik gewoon zeggen dat ik enorm baal van eigenaren zoals die ongelooflijke (nou ja, laat ik in mijn taalgebruik geen stereotiepe staff eigenaar lijken ;) maar och, wat ben ik boos op die man) En dat ik het zo vreselijk meer dan sneu vind dat alle honden hier de dupe van zijn.....
Het is ook heel erg dat de honden er de dupe van zijn. Want naast die moordlust zijn het wel gewoon honden. In een 100% veilige situatie waarschijnlijk fantastisch leuke honden. En het is heel triest dat dit weer een schoolvoorbeeld is van hoe een dier de dupe kan worden voor zijn baas.

Het verschil tussen moordlust en jagen is ook wel het gemak waarmee het te voorkomen is. Wij houden Oscar altijd aan de lijn. En ja, die lijn kan ook breken enz, maar het moet wel heel mal gaan, wil dat precies op een ongelukkig moment voorkomen. Omdat wij die ongelukkige momenten ook mijden als de pest (kiezen waar we wandelen, hoe laat enz). Woon je midden met je moordlustige staff in de stad, dan is dat niet te doen, omdat al je momenten zowat ongelukkige momenten worden. Maar goed, ik ben het wel met je eens hoor, een haas of een das is ook een dier en dat is ook niet goed te keuren. Ik vind dat daar over het algemeen ook nogal eens erg makkelijk over gedacht wordt. Maar dat er geen landelijke heisa van komt, snap ik ook wel weer.

Plaats reactie