El_Kato schreef:
Chapeau! Dit is precies zoals ik het voel maar wat ik niet op die manier op papier (beeldscherm) krijg
Ik vindt pitjes, staffords heel leuke honden, mijn zwarte lab haar beste vriendin was een wit pitje, als je die door de modder zag scheuren samen. En de mensen maar dat je dat durft!
Voor dit specifieke witte pitje stak ik mijn handen in het vuur, maar we hielden beide meiden goed in de gaten of er wat veranderde in gedrag.
Er lopen nu ook hier schatten van exemplaren rond met heel fijne baasjes, maar er lopen ook een heleboel klootviolen van bazen rond met hun staffords en look alikes met heel veel pinnen banden ect, en ja ik loop echt tien straten om voor die honden en hun heel onsociale bazen.
Maar het is en blijft geen match 6 loslopende klapkaken tegen 1 aangelijnde labrador.
Inge en Bono schreef:
Een stafford, een échte stafford, wil niet elke hond vermoorden die hij zij tegenkomt. Een echte stafford laat zich niet uitdagen, die reageert pas als hij benaderd wordt, in zijn/haar cirkel/gefixeerd wordt. Die gaat niet op zoek, die reageert pas als hij uitgedaagd wordt
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb ooit een stafford, een hele echte, te logeren gehad. Stafford met alles erop en eraan en van prima afstamming. In 3 dagen tijd heeft ie 7 honden hier in huis te grazen gehad. Volkomen uit het niets, zonder aanleiding, godzijdank zonder grote schade en gelukkig 6 honden van onszelf. De 7e was een 13 jarige herdertje die rustig in de kamer lag te slapen. Stafford kwam vanuit de tuin binnen en dook meteen op haar poot af. Needless to say dat de stafford de rest van zijn tijd bij ons in de bench heeft doorgebracht. Nooit meer een stafford hier in huis!
Ik denk dat die honden nog wel gelukkig kunnen leven mits ergens alleen geplaatst bij iemand met verstand van het ras in een rustige omgeving. Veel wandelen in rustige gebieden (langs rustige wegen ed) en aangelijnd!
Of ik er zelf aan zou beginnen Nee, ik denk het niet… of wel als er een klik is met de hond en deze goed op training/afleiding reageert. Ik weet het eigenlijk niet… een Staff is niet mijn ras en Pitbul vind ik mooi om te zien maar niet voor de heb. Am-Bull of OEB daar ligt mijn hart
Probleem is wel dat de asiels van grote steden idd vol zitten met "dit soort" honden en de meeste daarvan hebben in het beste geval geen opvoeding gehad en in het slechtste geval een zeer traumatisch verleden.
Ik heb zelf een stafford, maar heb ook het achterliggende verhaal mogen horen, waarin de eigenaars gedwongen werden tot muilkorfplicht omdat dit geen eerste incident was. Er gaat zelfs een brief rond op FB met die muilkorfplicht die de eigenaar had. Ze hebben openlijk verklaard dat er een roedelverstoorder was.
Iets waarbij ik zeg "waar zit je met je domme kop als eigenaar om met dit soort honden zulke spelletjes te spelen" Men had al een muilkorfplicht, er zat een roedelverstoorder tussen. Dat is vragen om problemen.
Even vooropgesteld, die slachting waar dit topic mee begon, dit had nooit, maar dan ook nooit mogen gebeuren!!!!!!! Waarom in hemelsnaam loopt iemand met 6 loslopende honden? Je komt gewoon ogen, oren en reactievermogen tekort. Ongeacht het ras.
Ben zelf al meer dan 12 jaar Cane Corso eigenaar. We hebben zelfs al een nestje gefokt. Ja, het zijn flinke honden, ja ze worden vergeleken met "klapkaken", wat een vreselijk naar woord is overigens...
Ja, als mijn honden een kleine hond terechtwijzen, of erger als in snappen, corrigeren, dan is het een oneerlijke strijd. Aan mij als eigenaar van onze joekels dus de taak om dit te voorkomen. Onze honden mogen dus gewoon niet spelen met kleine hondjes. Alleen al een poot kan groot letsel veroorzaken. Met als kanttekening wel dat ik tot vervelens toe meemaak dat baasjes van kleine honden hond maar laten doen, "want hij doet niets". Kan zijn, maar een goed bedoelde spelende poot van die van mij kan al veel narigheid veroorzaken, hoe goed gemeend ook. Daar wordt ook nooit rekening mee gehouden.
Wij hebben een super sociale CC en een niet sociale CC. We wandelen dus met beiden apart. Af en toe gaan we naar een wei in de buurt, waar we overal overzicht hebben, waar zij samen kunnen rennen en gek doen. Dat doen we altijd met 2 personen om alles te kunnen overzien.
Lopen we met onze niet sociale CC aan de lijn, kort aan de lijn en onder appél, laten mensen nog immer hun honden naar hem toe lopen, gewoon los, joh, ze zoeken het wel uit. Nee!! Haal je hond terug, de mijne is niet sociaal! Dan worden we aangekeken of we gek zijn, hij heeft zo'n leuke kop.... Hij heeft idd een lekker bekkie, maar we waarschuwen niet voor de lol. Wij zetten alle zeilen bij om een confrontatie te voorkomen, maar men vindt ons maar raar.
Pleit ik eigenaren van de "gevaarlijke honden en klapkaken" vrij? Nee, verre van dat. Maar ik pleit wel voor meer begrip voor de reactie van een hondenbaas als die aangeeft dat contact niet goed gaat. On geacht het ras.
Nogmaals, de tragedie waar dit topic om begon, had nooit, maar dan ook nooit mogen gebeuren.
Had ook zeker niet mogen gebeuren, eigenaar is meermaals gewezen op het feit dat als hij geen actie ondernam, dit verkeerd zou aflopen. Diverse buurtgenoten waren doodsbang, waardoor er door de burgemeester een aanlijnplicht kwam en voor één hond een muilkorf plicht. De roedelverstoorder had dus niet eens dit mogen veroorzaken.
De eigenaar voelt zich niet verantwoordelijk woorden zoals "Alleen ik kan omgaan met mijn honden, ik weet wat ik doe, gewoon flink slaan en eens laten zien wie de baas is " Gaan er in het rondte op facebook.
Het is een ware tragedie, dat deze honden, bij die eigenaar zaten. De opvoeding die de honden geboden is, was niets meer dan alleen maar agressie opwekkend en hij heeft zelf voor deze dodelijke situatie gezorgd. Verantwoordelijkheid nemen voor de situatie is ook iets, wat hij tot nu toe nog niet gedaan heeft.
Zoals ik al zei, ik heb een lieve stafford meisje met een verleden. Ze is een schat, laat zich bijten door katten en chihuahua's, zonder enig teken dat ze hier mogelijk agressief kan worden. Enige wat ze doet, is bescherming zoeken bij het vrouwtje. Wij voeden haar sociaal op en hebben haar op haar plek laten zetten door een grote dikke bordeaux dog, toen ze amper 18 weken was. Omdat die hond een beetje "De grote bink van het bos is" Leek het mij geschikt om haar daar mee in contact te brengen zodat ze gelijk weet "Ik ben geen baas".
Ik kom hier gillende keukenmeiden tegen in het bos, met hun loslopende rattenkruipers die mijn hond aanvallen. Terwijl ze gillen zeggen ze "uw hond is gevaarlijk u moet haar aanlijnen, u hoort hier niet te lopen". Een uitstekende situatie om mijn meid een trigger te geven tot agressie. Maar niks.... Haar staart gaat tussen de benen, ze gaat direct liggen en ondertussen, mag ik een grommende, bijtende slaande en gillende rattenkruiper met haar bek van mijn stafford afhalen. Maar ach mijn hond is gevaarlijk.
Ik wordt zo zat van die vooroordelen. Wanneer een herder een teckel tot dood toe bijt, staat er niks in het nieuws. Wanneer een malthezer een kind in het gezicht verwond, lezen we er niks over. En wanneer een rotweiler kruizing herder een man bijt met ook diverse wonden tot gevolg, mag ik het horen van anderen, want ook dit is nooit in het nieuws geweest. Ik wordt er misselijk van dat men zo negatief en laag over een ras kan denken, wat vals is gemaakt door de mens.
I'm proud to be a stafford owner. But i see my self as a dog owner not a stafford owner.
Me and my boys! schreef:
tja maar dan komen we weer op t ... hoe reageer je als er iets is wat jouw ras aangaat....
HEel simpel. Het is mijn ras niet,ik ben slechts liefhebber en fokker en als het gros er anders over denkt en een eigenschap er in gaat fokken die ik onverantwoord vind is het simpel en houdt het voor mij op. Ik zou weigeren een potentiele moordmachine in huis te hebben, mee op straat te lopen of laat staan te fokken. Ik heb wat dat betreft een gezond stel hersenen. En er zijn zo veel leuke rassen dat ik echt wel weer iets anders vind.
dat bedoel ik dus niet.... ik reageerde op lazy garfield.... dat als t over JOUW ras gaat hoe er dan gereageerd word....
stuk terug werd er geschreven hoe je je zou voelen als er over jouw ras zo werd gepraat.....
Laatst gewijzigd door me and my boys op do 18 dec 2014, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben dan toch wel weer benieuwd welke rassen dan volgens jou geen potentiële moordmachines zijn. En dan wat gespecificeerder dan alle "dat soort" achtigen.
Maar ach mijn 3 potentiele moordmachines liggen na de ochtendwandeling heerlijk samen op elkaar te slapen in een van de 3 manden. De Tucjes en het glaasje wijn bewaar ik voor vanmiddag maar ik pak er nog een kop koffie en een koekje bij
Me and my boys! schreef:
dat bedoel ik dus niet.... ik reageerde op lazy garfield.... dat als t over JOUW ras gaat hoe er dan gereageerd word....
stuk terug werd er geschreven hoe je je zou voelen als er over jouw ras zo werd gepraat.....
Ik heb daar eens even over nagedacht hoe ik het zou vinden en wat ik zou doen als ik liefhebber was van een ras wat zo hondintolerant is dat het bij gevecht subiet voor de kill gaat.
Ik zou dit alles wat er nu gebeurd met groot verdriet en lede ogen aanzien. Dit alles wat er gebeurd zorgt er namelijk voor dat mijn ras ten dode is opgeschreven, omdat er ooit maatregelen genomen gaan worden. Al zijn die maatregelen maar in de zin dat andere hondeneigenaren dit een keer beu worden en men net als daar over de plas nog maar weinig twijfelt om deze honden subiet af te slachten als er zich een gevecht voordoet of als er mogelijke dreiging is.
Het eerste wat ik zou doen is bevestigen dat het idd moordmachines kunnen zijn en dat vergelijking met een woeste teckel of chi niet opgaat. Ik zou niet gaan bagataliseren zodat de naievelingen maar blijven denken...het ligt allemaal aan de opvoeding. Want de naievelingen zijn in potentie nog meer gevaar voor het ras dan de "standaardtypen" die het ras in eerste al een stigma bezorgde. Want die naievelingen kopen een hond om gezellig mee in het park te gaan wandelen zonder enige kennis van wat ze aan de lijn hebben en dus ook zonder enige maatregelen om te voorkomen dat de hond op tild slaat. En tot een bepaalde leeftijd kan dat wellicht ook wel, maar ineens niet meer en op het moment dat het ineens niet meer kan is er al een slachtoffer geweest. De naieveling is dus altijd 1stap te laat. Ik zou dus als liefhebber gewoon gaan propageren dat het geen sinicure is om deze hond te houden en dat er voor de doorsneehondeneigenaar weinig lol aan is om altijd op je hoede te moeten zijn en anno 2014 al standaard met de nek aangekeken te worden. Ik zou de maatregelen opsommen die ik als liefhebber van het ras en van honden in het algemeen neem om te voorkomen dat mijn geliefde fikkie een andermans geliefde fikkie kapotbijt. En na dit alles ga ik maar heel hard hopen dat iig die berg naievelingen tot inkeer komt en toch maar weer kiest voor geen hond of iig een hond die natuurlijk ook kan bijten, maar die niet standaard voor de kill gaan. En dit dan alles in de hoop dat er voor mij., als liefhebber van zo'n ras ooit nog exemplaren over blijven.
ycheyenne schreef:
Ik wordt zo zat van die vooroordelen. Wanneer een herder een teckel tot dood toe bijt, staat er niks in het nieuws. Wanneer een malthezer een kind in het gezicht verwond, lezen we er niks over. En wanneer een rotweiler kruizing herder een man bijt met ook diverse wonden tot gevolg, mag ik het horen van anderen, want ook dit is nooit in het nieuws geweest. Ik wordt er misselijk van dat men zo negatief en laag over een ras kan denken, wat vals is gemaakt door de mens.
Ja ho eens even, dit is niet een gevalletje 1 hond bijt 1 andere hond dood. Dit is een geval van 6 honden (die ook al aanlijn en muilkorfverplichtingen hadden) die moedwillig een aangelijnde hond komen afslachten. Als het 6 herders waren geweest had het ook echt wel in de krant gestaan.