Het zal je maar gebeuren.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het zal je maar gebeuren.

-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Afschuwelijk, wat er gebeurd is.  :'( En ik zou ook zo 123 niet een kant en klare oplossing weten.
Voorop staat voor mij de verantwoordelijkheid van de baas. Helaas wordt die verantwoordelijkheid vaak niet genomen en moet er op een andere manier bijgestuurd worden.
En dan wordt het lastig.  :-\

Mijn eigen ervaring met een 'vechthond'.  ;)  Wij hebben een Rhodesian Ridgeback gehad.
Een schat van een hond, deed geen vlieg kwaad en stond goed onder appèl. Nooit problemen gehad, maar ik ging er wel standaard vanuit dat niet iedereen het leuk vind om dit ras tegen te komen.
Dus: niet op andere honden/mensen af laten lopen, en pas contact maken als de andere eigenaar dat goed vind. Eigenlijk zoals het altijd zou moeten tussen honden, en zoals ik het nog steeds doe. Ook nu met mijn nep-teckel.  :)

En dan nog zijn er altijd mensen die het nodig vinden om opmerkingen te maken over 'vechthonden'. Dat zegt meer over hen dan over mij, dacht ik dan maar, maar leuk is het niet.  :P

Ik hoop dat er nu serieus gekeken gaat worden naar een oplossing voor dit steeds groter wordende probleem. Heb al een aantal dingen voorbij zien komen (Zwitserland) waar ik me prima in zou kunnen vinden.

En regeltjes zijn 1 ding, handhaven is een tweede.  :D
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Angelique schreef: Ik heb daar eens even over nagedacht hoe ik het zou vinden en wat ik zou doen als ik liefhebber was van een ras wat zo hondintolerant is dat het bij gevecht subiet voor de kill gaat.

Ik zou dit alles wat er nu gebeurd met groot verdriet en lede ogen aanzien. Dit alles wat er gebeurd zorgt er namelijk voor dat mijn ras ten dode is opgeschreven, omdat er ooit maatregelen genomen gaan worden. Al zijn die maatregelen maar in de zin dat andere hondeneigenaren dit een keer beu worden en men net als daar over de plas nog maar weinig twijfelt om deze honden subiet af te slachten als er zich een gevecht voordoet of als er mogelijke dreiging is.
Het eerste wat ik zou doen is bevestigen dat het idd moordmachines kunnen zijn en dat vergelijking met een woeste teckel of chi niet opgaat.  Ik zou niet gaan bagataliseren zodat de naievelingen maar blijven denken...het ligt allemaal aan de opvoeding. Want de naievelingen zijn in potentie nog meer gevaar voor het ras dan de "standaardtypen"  die het ras in eerste al een stigma bezorgde. Want die naievelingen kopen een hond om gezellig mee in het park te gaan wandelen zonder enige kennis van wat ze aan de lijn hebben en dus ook zonder enige maatregelen om te voorkomen dat de hond op tild slaat. En tot een bepaalde leeftijd kan dat wellicht ook wel, maar ineens niet meer en op het moment dat het ineens niet meer kan is er al een slachtoffer geweest. De naieveling is dus altijd 1stap te laat. Ik zou dus als liefhebber gewoon gaan propageren dat het geen sinicure is om deze hond te houden en dat er voor de doorsneehondeneigenaar weinig lol aan is om altijd op je hoede te moeten zijn en anno 2014 al standaard met de nek aangekeken te worden. Ik zou de maatregelen opsommen die ik als liefhebber van het ras en van honden in het algemeen neem om te voorkomen dat mijn geliefde fikkie een andermans geliefde fikkie kapotbijt.  En na dit alles ga ik maar heel hard hopen dat iig die berg naievelingen tot inkeer komt en toch maar weer kiest voor geen hond of iig een hond die natuurlijk ook kan bijten, maar die niet standaard voor de kill gaan. En dit dan alles in de hoop dat er voor mij., als liefhebber van zo'n ras ooit nog exemplaren over blijven.
uiteraard... maar ook dit bedoel ik niet...
kijk....ik heb enge herders..... zo n 24 jr al.... en ik heb in te begin me vreselijk lopen opwinden vanwege alle opmerkingen ed die ik naar mn hoofd kreeg geslingerd, kon me opwinden om mensen die voor me omliepen, die hun hond of kind optilde, die me voor vuil uitmaakte dat ik met zulke engerds en gevaarlijke honden en dan zelfs nog 3 durfde rond te lopen, dat ik ze zelfs los liet..... woest en verdrietig werd ik erom....nu niet meer, nu denk ik dan loop je lekker om en laat ze gewoon lullen.....
ook als er geschreven word/werd bv ook hier op de bp, face book en weet ik veel wat nog meer, over herders.... t zal me nu een worst wezen....
dus ja ik snap bv nadia wel, ook zij vind t lastig en dat is t ook....... maar als je dan bv een herman de teckel(om t ff bij die te houden) tegen kom die gewoon zo n beetje iedere wandelaar in zn kuiten bijt... konijnen dus opvjaagd en id echt wel doodbijt,mollen op graaft en afmaakt, op kinderen afstuift in in t park enz enz..... want dat gebeurd dus echt wel en nee die zullen geen mensen of honden doodbijten maar kunnen die wel giga verminken want heel eerlijk, ik heb tegen die eigenaar gezegd terwijl ik er met mn oppaskindje liep dat als die teckel op t kind af zou komen die dus echt nooit zou kunnen bijten of hij zou een kunstgebit voor hem aan moeten schaffen...
ik bedoel dus eigenlijk hiermee en met mn vorig post te zeggen... over vele honden valt wat te zeggen en dan kan je nog zo zeggen van dat doet mijn hond niet en dat zal id wel zo zijn maar er zijn er wel die etters zijn.......
en dan gaan bv in dit geval teckeleigenaren ook in de verdedigingmodus, dat ze er nog nooit van gehoord hebben ed..... prima hoor...maar t gebeurd dus wel en nogmaals zullen er hopelijk geen doden vallen...maar er gebeuren wel dingen met rassen die niet door de beugel kunnen....dan voel je je aangesproken of niet,  maar t is wel waar.....
ook met herders... er zitten loeders bij...bij alle rassen
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Angelique schreef: Ik heb daar eens even over nagedacht hoe ik het zou vinden en wat ik zou doen als ik liefhebber was van een ras wat zo hondintolerant is dat het bij gevecht subiet voor de kill gaat.

Ik zou dit alles wat er nu gebeurd met groot verdriet en lede ogen aanzien. Dit alles wat er gebeurd zorgt er namelijk voor dat mijn ras ten dode is opgeschreven, omdat er ooit maatregelen genomen gaan worden. Al zijn die maatregelen maar in de zin dat andere hondeneigenaren dit een keer beu worden en men net als daar over de plas nog maar weinig twijfelt om deze honden subiet af te slachten als er zich een gevecht voordoet of als er mogelijke dreiging is.
Het eerste wat ik zou doen is bevestigen dat het idd moordmachines kunnen zijn en dat vergelijking met een woeste teckel of chi niet opgaat.  Ik zou niet gaan bagataliseren zodat de naievelingen maar blijven denken...het ligt allemaal aan de opvoeding. Want de naievelingen zijn in potentie nog meer gevaar voor het ras dan de "standaardtypen"  die het ras in eerste al een stigma bezorgde. Want die naievelingen kopen een hond om gezellig mee in het park te gaan wandelen zonder enige kennis van wat ze aan de lijn hebben en dus ook zonder enige maatregelen om te voorkomen dat de hond op tild slaat. En tot een bepaalde leeftijd kan dat wellicht ook wel, maar ineens niet meer en op het moment dat het ineens niet meer kan is er al een slachtoffer geweest. De naieveling is dus altijd 1stap te laat. Ik zou dus als liefhebber gewoon gaan propageren dat het geen sinicure is om deze hond te houden en dat er voor de doorsneehondeneigenaar weinig lol aan is om altijd op je hoede te moeten zijn en anno 2014 al standaard met de nek aangekeken te worden. Ik zou de maatregelen opsommen die ik als liefhebber van het ras en van honden in het algemeen neem om te voorkomen dat mijn geliefde fikkie een andermans geliefde fikkie kapotbijt.  En na dit alles ga ik maar heel hard hopen dat iig die berg naievelingen tot inkeer komt en toch maar weer kiest voor geen hond of iig een hond die natuurlijk ook kan bijten, maar die niet standaard voor de kill gaan. En dit dan alles in de hoop dat er voor mij., als liefhebber van zo'n ras ooit nog exemplaren over blijven.
Hear Hear! Hier loopt ook een vrouw in het losloop gebied. Met haar oude beagle die je bijna kan rollen en die nog amper voorruit komt, en met de 10 maanden oude staff van dochterlief die moet werken. Een tijdje terug even mee staan praten, en werkelijk; GROTE verbazing toen ik vertelde dat het nu nog wel leuk ging met andere honden maar dat het niet vanzelfsprekend was dat dat altijd zo zou blijven. Echt, die mensen denken dat het gewoon een kwestie is van ; "wat je ze gewend maakt". En dat is juist zo levensgevaarlijk en daarom zitten er zoveel in het asiel.
*Gabriëlle*
3-sterren
3-sterren

Bericht door *Gabriëlle* »

Me and my boys! schreef: uiteraard... maar ook dit bedoel ik niet...
kijk....ik heb enge herders..... zo n 24 jr al.... en ik heb in te begin me vreselijk lopen opwinden vanwege alle opmerkingen ed die ik naar mn hoofd kreeg geslingerd, kon me opwinden om mensen die voor me omliepen, die hun hond of kind optilde, die me voor vuil uitmaakte dat ik met zulke engerds en gevaarlijke honden en dan zelfs nog 3 durfde rond te lopen, dat ik ze zelfs los liet..... woest en verdrietig werd ik erom....nu niet meer, nu denk ik dan loop je lekker om en laat ze gewoon lullen.....
ook als er geschreven word/werd bv ook hier op de bp, face book en weet ik veel wat nog meer, over herders.... t zal me nu een worst wezen....
dus ja ik snap bv nadia wel, ook zij vind t lastig en dat is t ook....... maar als je dan bv een herman de teckel(om t ff bij die te houden) tegen kom die gewoon zo n beetje iedere wandelaar in zn kuiten bijt... konijnen dus opvjaagd en id echt wel doodbijt,mollen op graaft en afmaakt, op kinderen afstuift in in t park enz enz..... want dat gebeurd dus echt wel en nee die zullen geen mensen of honden doodbijten maar kunnen die wel giga verminken want heel eerlijk, ik heb tegen die eigenaar gezegd terwijl ik er met mn oppaskindje liep dat als die teckel op t kind af zou komen die dus echt nooit zou kunnen bijten of hij zou een kunstgebit voor hem aan moeten schaffen...
ik bedoel dus eigenlijk hiermee en met mn vorig post te zeggen... over vele honden valt wat te zeggen en dan kan je nog zo zeggen van dat doet mijn hond niet en dat zal id wel zo zijn maar er zijn er wel die etters zijn.......
en dan gaan bv in dit geval teckeleigenaren ook in de verdedigingmodus, dat ze er nog nooit van gehoord hebben ed..... prima hoor...maar t gebeurd dus wel en nogmaals zullen er hopelijk geen doden vallen...maar er gebeuren wel dingen met rassen die niet door de beugel kunnen....dan voel je je aangesproken of niet,  maar t is wel waar.....
ook met herders... er zitten loeders bij...bij alle rassen
En toch, ik heb liever een aanvallende teckel, die kun je daadwerkelijk een kunstgebitje aan laten meten als het moet, maar bij een herder, dogachtige of ander groot ras, is afweren toch echt niet zo makkelijk soms zelfs onmogelijk als je bijvoorbeeld alleen bent.

Ik zou het helemaal niet zo verkeerd vinden als er een soort rijbewijs voor honden ingevoerd zou worden, en hoe groter en sterker de hond hoe meer je moet laten zien wat je in je mars hebt en of je om de goede rede een hond wil.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ik zeg ook niet dat ik liever een teckel of een weet ik veel voor klein ding wil ..... gaat mij om dat de mensen die een hond/ras hebben die word gehekeld dat behoorlijk klote vinden, iig de mensen die een hart heeft voor zijn hond....
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Me and my boys! schreef: ik zeg ook niet dat ik liever een teckel of een weet ik veel voor klein ding wil ..... gaat mij om dat de mensen die een hond/ras hebben die word gehekeld dat behoorlijk klote vinden, iig de mensen die een hart heeft voor zijn hond....
Tja je wil toch zelf zo'n hond? All in the game.
Mensen die jou niet kennen weten toch niet dat jij ze goed onder controle hebt?
*Gabriëlle*
3-sterren
3-sterren

Dat is ook niet leuk, maar ik zou het wel relatieveren, want zelfs met een schattig klein wit hondje (waar sommige mensen zelfs van schrikken omdat hij bewoog en wel echt bleek te zijn), zijn er mensen die omlopen, kinderen of honden snel wegtrekken (dan kan ik het niet laten om te zeggen, hij heeft nog niet gegeten) of naar je kijken alsof je een hoop stront aan de riem hebt, en ja er zijn zelfs mensen die het nodig vinden om naar ze te schoppen omdat zij zelf niet van kleine hondjes houden... eehh blijf dan zelf uit de buurt.
Grote honden tja voor veel mensen is een hond al iets dreigends en een grote is gewoon eng.

En als ik bij mij in de trimsalon kijk naar de honden die gewond zijn geraakt doordat ze door een andere hond werden gebeten, is toch wel het overgrote gedeelte gebeten door een grote(re) hond, dus ook ik waarschuw om kleine honden uit de buurt van iedere grote hond te houden tenzij mensen de hond kennen of echt aan de hond zien dat deze het echt goed bedoeld. Ik ben gek op herders staffies enz. heerlijke honden, maar als ik met een hond van mijzelf of van een klant loop, moeten ze uit de buurt blijven, en dat hoeft de eigenaar zich echt niet persoonlijk aan te trekken.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

nog een xtje....
nadia heeft een staff.... heerlijk ding en nee niet iedereen weet hoe zij met hem om gaat maar zij draagt het ras een warm hart toe, als je dan hoort of leest hoe mensen over dat ras in t algemeen praat dan kan dat best vervelend zijn, spreek dus uit ervaring...
ik heb dat wel gehad en boeit me niet meer...
dat is t enige wat ik ermee bedoelt...
herinner me dat ook jij weleens heb gereageerd als er over jou ras gesproken werd... want jou hondje deed dit of dat niet waar t toen over ging.... dat vond je vervelend, ontkende het of weet ik veel wat...
en tja 'je wilt zelf toch zo n hond'? smaken verschillen he.... niet iedereen heeft een flippende staff(aanverwante rassen, herders, dobbers, rott weilers, en weet ik veel wat nog meer) en zorgt ervoor dat ie niet flippen kan...

mensen die mij niet kennen weten dat niet.... zien ze snel genoeg.... andersom krek hetzelfde

'tja, je wilt zelf toch zo n hond'?  klopt, smaken verschillen gelukkig... je moet er toch niet aan denken dat er enkel herders of teckels oid rondlopen
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

*Gabriëlle* schreef: Dat is ook niet leuk, maar ik zou het wel relatieveren, want zelfs met een schattig klein wit hondje (waar sommige mensen zelfs van schrikken omdat hij bewoog en wel echt bleek te zijn), zijn er mensen die omlopen, kinderen of honden snel wegtrekken (dan kan ik het niet laten om te zeggen, hij heeft nog niet gegeten) of naar je kijken alsof je een hoop stront aan de riem hebt, en ja er zijn zelfs mensen die het nodig vinden om naar ze te schoppen omdat zij zelf niet van kleine hondjes houden... eehh blijf dan zelf uit de buurt.
Grote honden tja voor veel mensen is een hond al iets dreigends en een grote is gewoon eng.

En als ik bij mij in de trimsalon kijk naar de honden die gewond zijn geraakt doordat ze door een andere hond werden gebeten, is toch wel het overgrote gedeelte gebeten door een grote(re) hond, dus ook ik waarschuw om kleine honden uit de buurt van iedere grote hond te houden tenzij mensen de hond kennen of echt aan de hond zien dat deze het echt goed bedoeld. Ik ben gek op herders staffies enz. heerlijke honden, maar als ik met een hond van mijzelf of van een klant loop, moeten ze uit de buurt blijven, en dat hoeft de eigenaar zich echt niet persoonlijk aan te trekken.
eens.... hier maak ik vaak t andersom mee....... mensen die hun kleintjes vrolijk op de jongens af laat rennen.... de grote en t feit dat ze met zn 3tjes zijn, ik wil t gewoon niet hebben... gevolg.. regelmatig een pittige discussie dat als mijn honden niet sociaal ik moet oplazeren en dan kan ik 100x uitleggen dat ze geen honden opvreten maar als er wat zou gebeuren en denk alleen maar aan een ren spelletje dat zo n kruimel giga omver gelopen kan worden oid.  dan nog moet ik opzouten en laatst te horen gekregen dat ik maar naar een hondenschool moet gaan omdat ze niet zijn opgevoed....terwijl een springende opdringende keffende kleine in de staart hing van mn jongens... roepen had geen zin want het luisterde niet dus.....
*Gabriëlle*
3-sterren
3-sterren

En met een klein hondje heb je het exact andersom, loslopende grote honden die "vrolijk" op je aangelijnde kleine hond afkomen, en dan kwaaie eigenaren omdat mijn reu hun hond knoerthard in zijn billen beet, nou hun hond was echt niets aardigs van plan, maar hij droop wel af.

Ik zou dat soort mensen uitleggen dat een fiat panda het in een botsing ook niet redt tegen de lijnbus, en dat die bus niet meer schuld heeft alleen doordat die groot is, en je beter met een klein hondje dus kan voorkomen dat je in zo'n situatie komt, vaak begrijpen mensen het met vergelijkingen beter, want hondentaal en gezond verstand overheerst niet in het gemiddelde park.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ja id.... jammer is dat he...
Lil

Bericht door Lil »

*Gabriëlle* schreef: En met een klein hondje heb je het exact andersom, loslopende grote honden die "vrolijk" op je aangelijnde kleine hond afkomen, en dan kwaaie eigenaren omdat mijn reu hun hond knoerthard in zijn billen beet, nou hun hond was echt niets aardigs van plan, maar hij droop wel af.

Ik zou dat soort mensen uitleggen dat een fiat panda het in een botsing ook niet redt tegen de lijnbus, en dat die bus niet meer schuld heeft alleen doordat die groot is, en je beter met een klein hondje dus kan voorkomen dat je in zo'n situatie komt, vaak begrijpen mensen het met vergelijkingen beter, want hondentaal en gezond verstand overheerst niet in het gemiddelde park.
als je het niet erg vindt ga ik die jatten. goede vergelijking. hier een leuke enthousiaste 50 kg die nooit geleerd heeft hoe te reageren of hoe zijn lijf goed te gebruiken. en ik krijg moeilijk uitgelegd dat het gevaarlijk is als hij met 4 poten bovenop een kleine springt. hij weet dat het bij die van pa niet mag en doet dat absoluut niet meer, maar hij schakelt niet door naar andere situaties dus bij elke kleine hond zou hij dat opnieuw moeten leren. en dan wilt de v eigenaar van de kleine hond ze laten spelen, maar ik niet.
ycheyenne
1-ster
1-ster

Bericht door ycheyenne »

Ik ben altijd op mijn hoede in het bos, kijkend welke rassen ik tegen kom met mijn stafford, ik vermijd kleine hondjes, want die dagen haar uit. Dat is iets wat ik absoluut niet goed keur. Maar ik zeg ook ten alle tijden. Ik heb een stafford GEEN monster.  ;D
Alles wordt maar afgeschoven op de pittbulls en de staffords, maar o wee als bv ik een keer begin over een malamute wat een baby dood heeft gebeten. Of een Teckel een kind in het gezicht heeft verwond ( buitenlandse kranten zetten die namelijk wel openbaar) Nee dat mag een stafford eigenaresse niet delen, niet in Nederland rond laten gaan. Dat die honden net zo gevaarlijk zijn.

We hadden een stafford x pitt kruising. En ik durf eerlijk te zeggen, die heeft mij een keer aangevallen :-[. Ik durf ook eerlijk te zeggen dat het MIJN EIGEN schuld was. Die hond was niks gewend en altijd in een hoekje getrapt. Mensenaandacht kende hij niet. En ik ging vrolijk zijn nagels knippen, wat hij niet kende. Hij schrok van het geluid, heeft mij gegrepen. Ik weet niet wie erger schrok, hij of ik. Enige wat ik weet was dat hij direct als een baby tegen me aan kroop, ik een uur lang hem heb gewiegd en heb zitten janken als een klein kind. Daarna hebben we de hele dag samen op de bank gelegen, films kijken, hij dicht tegen mij aan. Hele tijd mijn arm likjes geven, waar hij mij gebeten had. Deze hond werd als gevaarlijk en agressief bestempeld, zou katten afmaken en hij kon totaal niet met andere honden overweg. Vanaf dat moment met zijn nagels ben ik met hem gaan werken. We kregen een kitten, waar hij "mama" van werd, want kitten werd compleet verzorgt door hem. Van brokjes brengen tot dekentje over kitten heen trekken. Ze was nog maar 4,5 week dat ze tussen zijn poten lag te rillen omdat ze te veel had meegemaakt. Daarna gingen wij na het bos, eerst met muilkorf, 1 lijn compleet vastgekoppeld aan mij, ander lijn "lieten we hem mee uit" dus op 2 fronten vast. En hij negeerde honden, hij liep er om heen. En eenmaal een paar maand verder, had hij voor het eerst gespeeld met een hond van zijn kaliber . Die twee begonnen maatjes te worden en sindsdien hadden we nooit meer wat met hem. Heb nog nooit zo'n maatje gehad. Ik was zijn vrouw, dat wist de hele buurt. Iedereen wist ook dat als ze binnen kwamen ze eerst moeten horen van mij "is oke" want anders hield hij ze tegen. Zodra ik zij "is oke" ging hij voor iedereen liggen, mocht iedereen aan hem komen. Liefst wel graag met een koekje erbij want hij was een rasechte snoepkont.

Als ik iemand tegen kom die zijn of haar hond (groot of klein) netjes aangelijnd heeft, voel ik mij verplicht om dat ook te doen, de loslopende kan anders inderdaad dominant gaan reageren een situatie wat onnodig gemotiveerd moet worden en dus gewoon respect voor lijn. Wou alleen dat men ook eens rekening hield met het feit dat als mijn meid aangelijnd loopt, hun hun pokke keffertje ook eens aanlijnen ( maar nee beestje is braaf en zal niks doen)  >:(. Al hoewel, daardoor loop ik in de week wel kilometers meer om. Het heeft dus ook voordelen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

ycheyenne schreef: Ik ben altijd op mijn hoede in het bos, kijkend welke rassen ik tegen kom met mijn stafford, ik vermijd kleine hondjes, want die dagen haar uit. Dat is iets wat ik absoluut niet goed keur. Maar ik zeg ook ten alle tijden. Ik heb een stafford GEEN monster.  ;D
Alles wordt maar afgeschoven op de pittbulls en de staffords, maar o wee als bv ik een keer begin over een malamute wat een baby dood heeft gebeten. Of een Teckel een kind in het gezicht heeft verwond ( buitenlandse kranten zetten die namelijk wel openbaar) Nee dat mag een stafford eigenaresse niet delen, niet in Nederland rond laten gaan. Dat die honden net zo gevaarlijk zijn.

We hadden een stafford x pitt kruising. En ik durf eerlijk te zeggen, die heeft mij een keer aangevallen :-[. Ik durf ook eerlijk te zeggen dat het MIJN EIGEN schuld was. Die hond was niks gewend en altijd in een hoekje getrapt. Mensenaandacht kende hij niet. En ik ging vrolijk zijn nagels knippen, wat hij niet kende. Hij schrok van het geluid, heeft mij gegrepen. Ik weet niet wie erger schrok, hij of ik. Enige wat ik weet was dat hij direct als een baby tegen me aan kroop, ik een uur lang hem heb gewiegd en heb zitten janken als een klein kind. Daarna hebben we de hele dag samen op de bank gelegen, films kijken, hij dicht tegen mij aan. Hele tijd mijn arm likjes geven, waar hij mij gebeten had. Deze hond werd als gevaarlijk en agressief bestempeld, zou katten afmaken en hij kon totaal niet met andere honden overweg. Vanaf dat moment met zijn nagels ben ik met hem gaan werken. We kregen een kitten, waar hij "mama" van werd, want kitten werd compleet verzorgt door hem. Van brokjes brengen tot dekentje over kitten heen trekken. Ze was nog maar 4,5 week dat ze tussen zijn poten lag te rillen omdat ze te veel had meegemaakt. Daarna gingen wij na het bos, eerst met muilkorf, 1 lijn compleet vastgekoppeld aan mij, ander lijn "lieten we hem mee uit" dus op 2 fronten vast. En hij negeerde honden, hij liep er om heen. En eenmaal een paar maand verder, had hij voor het eerst gespeeld met een hond van zijn kaliber . Die twee begonnen maatjes te worden en sindsdien hadden we nooit meer wat met hem. Heb nog nooit zo'n maatje gehad. Ik was zijn vrouw, dat wist de hele buurt. Iedereen wist ook dat als ze binnen kwamen ze eerst moeten horen van mij "is oke" want anders hield hij ze tegen. Zodra ik zij "is oke" ging hij voor iedereen liggen, mocht iedereen aan hem komen. Liefst wel graag met een koekje erbij want hij was een rasechte snoepkont.

Als ik iemand tegen kom die zijn of haar hond (groot of klein) netjes aangelijnd heeft, voel ik mij verplicht om dat ook te doen, de loslopende kan anders inderdaad dominant gaan reageren een situatie wat onnodig gemotiveerd moet worden en dus gewoon respect voor lijn. Wou alleen dat men ook eens rekening hield met het feit dat als mijn meid aangelijnd loopt, hun hun pokke keffertje ook eens aanlijnen ( maar nee beestje is braaf en zal niks doen)  >:(. Al hoewel, daardoor loop ik in de week wel kilometers meer om. Het heeft dus ook voordelen.
Dit soort "zie je wel hoe lief ie is en hoe ongevaarlijk?!" al dan niet gepaard gaand met dit soort foto's:

Afbeelding

Om het te bewijzen.

Sorry, maar die zijn voor mij dus omgekeerd bewijs.

En uitspraken als "als een herder een teckel dood bijt staat het niet in de krant" helpen ook niet in de strijd tegen vooroordelen tegen dit ras.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Ik had mij voorgenomen niet meer te reageren in dit topic, maar ik wil wel even aangeven dat ik het hier volledig mee eens ben. Niet alleen helpt het niet tegen de vooroordelen. Het is, mi, respectloos naar de labrador en zijn baasje om te bagatelliseren wat er gebeurd is. En ik vind dat dat gebeurt, op het moment dat mensen dergelijke foto's en reacties plaatsen.

Plaats reactie