Bakken is ontspanning

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bakken is ontspanning

M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

K&D schreef: Ok, dan klopt dat beeld dus wel aardig... :biggrin2:
De eerste lichting heeft denk ik iets te lang gebakken. De hondjes hebben voorlopig jawbreakers.
De tweede lichting is beter maar nog steeds vrij 'knapperig'. Het glazuur knapt nog niet van de tanden af als ze afgekoeld zijn.
Binnenkort een poging met gewone bloem in plaats van rogge. Vóórdat het 5 december is wil ik echte zachte taaie pepernoten.
Of wat minder bloem en bakmeel gebruiken... dan worden ze ook smeuïger
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Vanmiddag een heerlijk gevuld speltbrood gebakken met rozijnen, noten en zelfgemaakt amandelspijs. http://www.smakelijck.nl/blog/gevuld-speltbrood-/
Het makkelijkste brood om te bakken, zonder gist , geen broodbakmachine nodig en klaar in 50 minuten!

Afbeelding
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ziet er goed uit!
ellenned
5-sterren
5-sterren

Bericht door ellenned »

Ohh die ga ik ook maken! Maar jij kan zo een blog gaan schrijven over je bakkunsten, wat een prachtige foto s heb jij er altijd bij! Krijg er trek van ::)
fransbulletje

Vanmorgen deze heerlijke taartjes gebakken.
Had geen pecannoten maar wel walnoten dus die gebruikt.
http://www.smakelijck.nl/blog/mini-pecan-taartjes-/

Afbeelding
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

:dribble:  :dribble:  :dribble:
Ruby/Billy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruby/Billy »

fransbulletje schreef: Vanmiddag een heerlijk gevuld speltbrood gebakken met rozijnen, noten en zelfgemaakt amandelspijs. http://www.smakelijck.nl/blog/gevuld-speltbrood-/
Het makkelijkste brood om te bakken, zonder gist , geen broodbakmachine nodig en klaar in 50 minuten!

Afbeelding

Die ga ik dit weekend maken  :dribble: :dribble:, maar dan glutenvrij, heb nog meel genoeg in huis en de notenboer heb ik de bestelling noten al gemaild, dan heb ik ze zaterdag als hij op de markt staat.
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

fransbulletje schreef: Vanmiddag een heerlijk gevuld speltbrood gebakken met rozijnen, noten en zelfgemaakt amandelspijs. http://www.smakelijck.nl/blog/gevuld-speltbrood-/

Afbeelding
Recept opgeslagen, ziet er heerlijk uit!!
fransbulletje

En we bakken nog even door...

Verantwoorde chocoladecake!
Recept: 250 gram speltmeel- 100 gram kokosbloesemsuiker - 1 ei - 250 ml kokosmelk ( zonder E nummers of andere enge toevoegingen) - 60 gram cacao - 2 eetlepels honing - 1 theelepel baking soda.
Meng alles doorelkaar tot een egaal stevig beslag, voeg eventueel nog wat extra pure chocolade, in stukjes gehakt, toe.
Doe dit in een brownievorm of cakeblik.
Oven 160 graden, brownievorm 30 minuten, cakevorm misschien wat langer, controleren met sateprikker of het gaar is.
Niet noodzakelijk maar wel lekker en staat gezellig wat gesmolten pure chocolade erover en bestrooien met kokossnippers/rasp en wat cranberry's.

Afbeelding
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Wie mag dat allemaal opeten???? :o :o :o
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

fransbulletje schreef: En we bakken nog even door...

Recept: 250 gram speltmeel- 100 gram kokosbloesemsuiker - 1 ei - 250 ml kokosmelk ( zonder E nummers of andere enge toevoegingen) - 60 gram cacao - 2 eetlepels honing - 1 theelepel baking soda.
Meng alles doorelkaar tot een egaal stevig beslag, voeg eventueel nog wat extra pure chocolade, in stukjes gehakt, toe.
Oven 160 graden, brownievorm 30 minuten, cakevorm misschien wat langer, controleren met sateprikker of het gaar is.
Niet noodzakelijk maar wel lekker en staat gezellig wat gesmolten pure chocolade erover en bestrooien met kokossnippers/rasp en wat cranberry's.

Afbeelding
Oh die is echt heul lekker vond ik, en collega's en toen ook nog cliënten en..... toen was ie op  :D
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

fransbulletje schreef: En we bakken nog even door...

Afbeelding
Elvira weet jij of ik om te zoeten ook gewelde abrikozen kan gebruiken?
fransbulletje

Pauline schreef: Elvira weet jij of ik om te zoeten ook gewelde abrikozen kan gebruiken?
Geen idee dit is een variatie op een kruidkoek. Volgens mij moet het wel lukken wordt hij vast wat smeuïger van maar dat is wel lekker.
fransbulletje

lianneke schreef: Wie mag dat allemaal opeten???? :o :o :o
We zijn met zijn tweetjes  :D
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

fransbulletje schreef: Geen idee dit is een variatie op een kruidkoek. Volgens mij moet het wel lukken wordt hij vast wat smeuïger van maar dat is wel lekker.
Heb je dan ook nog een advies hoeveel abrikozen ipv de kokosbloesemsuiker? Laat ik ze een nachtje wellen en ga ik morgen aan de slag.

Edit: zal ik het gewoon vervangen door het gewicht suiker?

Plaats reactie