Sher schreef:
Als je dan gaat zoeken (wat ik dus heb gedaan) kun je op "vechthonden" een hele lijst honden vinden, waar inderdaad de bullterriër bij staat. Ook de Rhodesian Ridgeback staat daar bij. Nou dat zal dan inderdaad wel zo zijn. Ik weet ook niet goed wat ik daar dan mee moet. Deze zomer heeft Noortje daar nog mee gespeeld, Noortje vond het leuke honden die lekker snel konden rennen.

Ik weet wel dat als ik in de verte een clubje van 7 amstaffs aan zie komen (vooral met die belachelijke kettingen om hun hals), dat ik dan desnoods een paar kilometer om loop. Zoiets ziet er gewoon niet uit als een gezellig wandelclubje.
Ik heb de laatste pagina's na elkaar doorgelezen en ik moet gewoon erg glimlachen bij de draai in je redenering die je de laatste pagina's gemaakt hebt.

De reacties die je nu plaatst staan vrij hoekig op wat je 5 pagina's geleden postte. En dat is als compliment bedoelt he!

Het siert je dat je er minstens voor openstaat om erbij na te denken en het onderwerp vanuit verschillende aspecten bekijken.
Ik wil daarmee niet zeggen dat iedereen die erover zou nadenken, dan ook tot deze conclusie zou komen. Er zijn hier heel wat mensen die er wel degelijk erg goed over nagedacht hebben, voorheen of niet. En dan nog zullen de meningen altijd verschillend zijn.
Maar het is wel leuk om te zien dat er ook meningen bijgeschaafd worden.
De mijne ook trouwens.
Ik kan wel volgen dat het feit dat de gevolgen bij honden met zo'n krachtige kaken veel drastischer zijn en dat dat de risicobepaling meer naar de ene kant doet uitslaan.
Voor de rest blijf ik redelijk bij wat ik voorheen geschreven heb, maar dat die gevolgen bij een gevecht met zo'n hond erger zijn, maakt inderdaad wel verschil.
Het blijft de eigenaar in de eerste plaats voor mij.
En ik kan het niet laten me af te vragen of er geen fokkers zijn die specifiek proberen om deze rassen minder hond-aggressief te fokken?