Het zal je maar gebeuren.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het zal je maar gebeuren.

Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

keetje schreef: Nog even over mijn verhaaltje eerder, ...op andere fora worden al dit soort honden over 1 kam geschoren, alles in deze categorie honden is een klapkaak, op die manier reageerde ik dus.
Als je dan gaat zoeken (wat ik dus heb gedaan) kun je op "vechthonden" een hele lijst honden vinden, waar inderdaad de bullterriër bij staat. Ook de Rhodesian Ridgeback staat daar bij. Nou dat zal dan inderdaad wel zo zijn. Ik weet ook niet goed wat ik daar dan mee moet. Deze zomer heeft Noortje daar nog mee gespeeld, Noortje vond het leuke honden die lekker snel konden rennen.  :-\
Ik weet wel dat als ik in de verte een clubje van 7 amstaffs aan zie komen (vooral met die belachelijke kettingen om hun hals), dat ik dan desnoods een paar kilometer om loop. Zoiets ziet er gewoon niet uit als een gezellig wandelclubje.  :-\
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Hope schreef: Geen woorden voor.
Ik zou echt getraumatiseerd raken als dit met Nelson zou gebeuren.

Deze mensen mogen van mij een levenslang verbod krijgen op het houden van honden. Als je gewoon echt totaal je verantwoordelijkheid niet neemt, op elk vlak, dan is het klaar. Arme Fajah. Arme baasjes.
En wat een "geluk" dat ze de hond pakte en niet het kind.
wat er bij mij gewoon ook niet in gaat is dat ze de honden gewoon terug in de maatschappij hebben gelaten.. de nitwit wie daar goedkeuring voor heeft gegeven.......
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Sher schreef: Als je dan gaat zoeken (wat ik dus heb gedaan) kun je op "vechthonden" een hele lijst honden vinden, waar inderdaad de bullterriër bij staat. Ook de Rhodesian Ridgeback staat daar bij. Nou dat zal dan inderdaad wel zo zijn. Ik weet ook niet goed wat ik daar dan mee moet. Deze zomer heeft Noortje daar nog mee gespeeld, Noortje vond het leuke honden die lekker snel konden rennen.  :-\
Ik weet wel dat als ik in de verte een clubje van 7 amstaffs aan zie komen (vooral met die belachelijke kettingen om hun hals), dat ik dan desnoods een paar kilometer om loop. Zoiets ziet er gewoon niet uit als een gezellig wandelclubje.  :-\
Ik heb de laatste pagina's na elkaar doorgelezen en ik moet gewoon erg glimlachen bij de draai in je redenering die je de laatste pagina's gemaakt hebt.  :)
De reacties die je nu plaatst staan vrij hoekig op wat je 5 pagina's geleden postte. En dat is als compliment bedoelt he!  ;)
Het siert je dat je er minstens voor openstaat om erbij na te denken en het onderwerp vanuit verschillende aspecten bekijken.

Ik wil daarmee niet zeggen dat iedereen die erover zou nadenken, dan ook tot deze conclusie zou komen.  Er zijn hier heel wat mensen die er wel degelijk erg goed over nagedacht hebben, voorheen of niet.  En dan nog zullen de meningen altijd verschillend zijn.
Maar het is wel leuk om te zien dat er ook meningen bijgeschaafd worden.
De mijne ook trouwens.
Ik kan wel volgen dat het feit dat de gevolgen bij honden met zo'n krachtige kaken veel drastischer zijn en dat dat de risicobepaling meer naar de ene kant doet uitslaan. 
Voor de rest blijf ik redelijk bij wat ik voorheen geschreven heb, maar dat die gevolgen bij een gevecht met zo'n hond erger zijn, maakt inderdaad wel verschil.
Het blijft de eigenaar in de eerste plaats voor mij.
En ik kan het niet laten me af te vragen of er geen fokkers zijn die specifiek proberen om deze rassen minder hond-aggressief te fokken?
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

pearlsofpassion schreef: Ik heb de laatste pagina's na elkaar doorgelezen en ik moet gewoon erg glimlachen bij de draai in je redenering die je de laatste pagina's gemaakt hebt.  :)
De reacties die je nu plaatst staan vrij hoekig op wat je 5 pagina's geleden postte. En dat is als compliment bedoelt he!  ;)
Het siert je dat je er minstens voor openstaat om erbij na te denken en het onderwerp vanuit verschillende aspecten bekijken.

+1  :)
En ik kan het niet laten me af te vragen of er geen fokkers zijn die specifiek proberen om deze rassen minder hond-aggressief te fokken?
Ja, die zijn er. Maar tegenstanders daarvan zijn bang dat het stukje hond-agressie vastzit aan hun oneindige tolerantie naar mensen..... Vroeger, in de pit, moesten mensen hun pithond eruit kunnen halen, uiteraard zonder dat zij zelf gebeten zouden worden. Een hond die uithaalde(zelfs maar gromde) naar een mens, werd niet getolereerd.
Het is niet vastgesteld, dát het zo is, maar men ziet wel dat honden die toleranter zijn naar soortgenoten, vaker een lagere bijtdrempel hebben naar mensen. En daar is men doodsbang voor.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Eigen roedel eerst, als het ware?
En al de bedreigingen voor de eigen roedel worden aangepakt?
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Ja, daar is men bang voor.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

keetje schreef: Tja, weet je, ik heb een paar jaar in Duitsland gewoond en zou echt die mensen de huid helemaal vol kunnen schelden en ze zouden het nog verstaan ook. :biggrin2: Maar wat zegt dat over mij? Dat ik inderdaad die asociale ben met die asociale vechthond. Bevestigend dus. Neen, dat doe ik niet  (meer) heb ik afgeleerd.  :)
Daarom stel ik ook niet voor dat je maar je in je beste Duits van leer moet trekken tegen hen. :P
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Inge en Bono schreef: Ja, die zijn er. Maar tegenstanders daarvan zijn bang dat het stukje hond-agressie vastzit aan hun oneindige tolerantie naar mensen..... Vroeger, in de pit, moesten mensen hun pithond eruit kunnen halen, uiteraard zonder dat zij zelf gebeten zouden worden. Een hond die uithaalde(zelfs maar gromde) naar een mens, werd niet getolereerd.
Het is niet vastgesteld, dát het zo is, maar men ziet wel dat honden die toleranter zijn naar soortgenoten, vaker een lagere bijtdrempel hebben naar mensen. En daar is men doodsbang voor.
Men zou zich dan best mogen realiseren dat de angst die ze zelf hebben voor die lagere bijtdrempel naar mensen, dezelfde angst is als die andere mensen nu hebben vanwege de hond-agressie. Het zou natuurlijk best zonde zijn als hun positieve eigenschappen verdwijnen, maar aan de andere kant maakt die oneindige tolerantie naar mensen ze ook zo makkelijk voor het verkeerde publiek. Hoe happig zouden zijn nog op deze types zijn als die oneindige tolerantie wat minder wordt?
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Een Rhodesian Ridgeback is allesbehalve een vechthond, maar een jachthond. Rasgroep van de lopende honden. karakter lijkt ook erg veel op de bassets bijvoorbeeld.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Wat ik me afvraag: als 'klapkaakeigenaar' (weet even geen betere korte term om alle vechthonden (wat ook geen fijn woord is) samen te vatten), als je zo'n bericht leest, krijg je dan niet de behoefte om actie te ondernemen? Om een petitie op touw te zetten, dat de bezitters van deze zes honden nooit meer een (vecht)hond mogen bezitten, omdat ze door hun toedoen jullie geliefde rassen landelijk door de drek hebben gehaald? Om een petitie op touw te zetten, dat er een protocol komt voor mensen die dit soort honden willen bezitten, dat die eerst aan een hoop eisen (registratie, scholing, weet ik veel) moeten voldoen voordat ze tot de aanschaf kunnen overgaan? Dat de politie het recht moet krijgen om iedereen die met zo'n hond op straat loopt naar het bewijs mogen vragen dat ze aan dat protocol voldoen, en als ze dat bewijs niet kunnen leveren, dat de hond dan in beslag wordt genomen totdat het bewijs kan worden overlegd? Dat er een regel moet komen dat je met slechts één klapkaak tegelijk over straat mag lopen, en dat als je er zeven hebt, je dus maar zeven keer hetzelfde rondje moet lopen? Dat als je dus met twee of meer van zulke honden loopt, de politie het recht heeft je een boete op te leggen of je honden in beslag te nemen? Of iets in die geest? Ik noem maar wat maatregelen hoor, het hoeven niet deze te zijn. Waar het mij om gaat: jullie ras is weer eens flink te kijk gezet door een stel onverantwoordelijke idioten. Wordt er ook iets ondernomen om dit soort excessen in de toekomst te voorkomen? En dan bedoel ik niet: vertellen over je eigen hond en hoe braaf die is, want hoewel ik dat zonder meer geloof, is er dus op niet-individueel niveau een groot probleem met jullie rassen dat door zulke verhalen gewoon niet verdwijnt.

Ik heb ook een levendig voorstellingsvermogen, en zou willen dat ik dat laatste krantenbericht niet had gelezen. Die arme Faja. En arm vrouwtje. :'(
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ze hebben er 7... liepen er met 6 buiten... de zevende mogen ze iig houden
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Inge en Bono schreef:
+1  :)
Ja, die zijn er. Maar tegenstanders daarvan zijn bang dat het stukje hond-agressie vastzit aan hun oneindige tolerantie naar mensen..... Vroeger, in de pit, moesten mensen hun pithond eruit kunnen halen, uiteraard zonder dat zij zelf gebeten zouden worden. Een hond die uithaalde(zelfs maar gromde) naar een mens, werd niet getolereerd.
Ja maar jeetje zeg, er zijn toch tientallen rassen die wel met andere honden over straat kunnen en die geen lage bijtdrempel hebben naar mensen? Ik vraag me af of dit niet gewoon een smoesje is (niet van jou hoor, van 'men'). Je geeft zelf ook al aan dat niet is vastgesteld dat het zo is. En vroeger, ja, vroeger moest de boxer ook stieren jagen. Daarom werden er bepaalde eigenschappen in de boxer sterker ontwikkeld. Maar we leven nu in 2014 en de boxer hoeft niet meer achter de stieren aan. Zoals de gemiddelde pitbull tegenwoordig ook niet meer in de pit hoeft, toch? 

Edit: en zelfs al zou die angst gegrond zijn, dat tolerantie naar soortgenoten tot minder tolerantie naar mensen leidt (hoe meer ik daarover nadenk, hoe grotere onzin me dat lijkt), zou je dan als fokkers juist niet de ambitie moeten hebben om ervoor te zorgen dat dat niet gebeurt? Dat het een het andere niet uitsluit? Dat kan toch iets zijn waar je je als rasfokker op richt?
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op za 20 dec 2014, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Anne in Duitsland schreef: Wat ik me afvraag: als 'klapkaakeigenaar' (weet even geen betere korte term om alle vechthonden (wat ook geen fijn woord is) samen te vatten), als je zo'n bericht leest, krijg je dan niet de behoefte om actie te ondernemen? Om een petitie op touw te zetten, dat de bezitters van deze zes honden nooit meer een (vecht)hond mogen bezitten, omdat ze door hun toedoen jullie geliefde rassen landelijk door de drek hebben gehaald? Om een petitie op touw te zetten, dat er een protocol komt voor mensen die dit soort honden willen bezitten, dat die eerst aan een hoop eisen (registratie, scholing, weet ik veel) moeten voldoen voordat ze tot de aanschaf kunnen overgaan? Dat de politie het recht moet krijgen om iedereen die met zo'n hond op straat loopt naar het bewijs mogen vragen dat ze aan dat protocol voldoen, en als ze dat bewijs niet kunnen leveren, dat de hond dan in beslag wordt genomen totdat het bewijs kan worden overlegd? Dat er een regel moet komen dat je met slechts één klapkaak tegelijk over straat mag lopen, en dat als je er zeven hebt, je dus maar zeven keer hetzelfde rondje moet lopen? Dat als je dus met twee of meer van zulke honden loopt, de politie het recht heeft je een boete op te leggen of je honden in beslag te nemen? Of iets in die geest? Ik noem maar wat maatregelen hoor, het hoeven niet deze te zijn. Waar het mij om gaat: jullie ras is weer eens flink te kijk gezet door een stel onverantwoordelijke idioten. Wordt er ook iets ondernomen om dit soort excessen in de toekomst te voorkomen? En dan bedoel ik niet: vertellen over je eigen hond en hoe braaf die is, want hoewel ik dat zonder meer geloof, is er dus op niet-individueel niveau een groot probleem met jullie rassen dat door zulke verhalen gewoon niet verdwijnt.

Ik heb ook een levendig voorstellingsvermogen, en zou willen dat ik dat laatste krantenbericht niet had gelezen. Die arme Faja. En arm vrouwtje. :'(
Wat een goede vraag Anne  :)
Bij mij is die gedachte, heel eerlijk gezegd niet opgekomen... Ik denk dat dat komt, omdat ik de BT niet als klapkaak, vechthond oid zie  :-[ 
Ik heb mij in deze discussie gemengd, omdat ik de stafford nog steeds een warm hart toedraag, maar blijkbaar niet dusdanig dat zoiets bij mij opgekomen is  :-\ Je zet mij even goed aan het denken..... 

Men lijkt af te wachten wat er nu gaat gebeuren, maar ik heb, volgens mij, nergens gelezen dat er stafford- of pitbulleigenaren zijn die inderdaad het initiatief nemen om een voorstel te doen ter voorkoming van opnieuw een regeling als de RAD....
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Anne in Duitsland schreef: Ja maar jeetje zeg, er zijn toch tientallen rassen die bekend staan om hun tolerantie naar mensen en die geen lage bijtdrempel hebben naar mensen? Ik vraag me af of dit niet gewoon een smoesje is (niet van jou hoor, van 'men'). Je geeft zelf ook al aan dat niet is vastgesteld dat het zo is. En vroeger, ja, vroeger moest de boxer ook stieren jagen. Daarom werden er bepaalde eigenschappen in de boxer sterker ontwikkeld. Maar we leven nu in 2014 en de boxer hoeft niet meer achter de stieren aan. Zoals de gemiddelde pitbull tegenwoordig ook niet meer in de pit hoeft, toch? 

Edit: en zelfs al zou die angst gegrond zijn, dat tolerantie naar soortgenoten tot minder tolerantie naar mensen leidt (hoe meer ik daarover nadenk, hoe grotere onzin me dat lijkt), zou je dan als fokkers juist niet de ambitie moeten hebben om ervoor te zorgen dat dat niet gebeurt? Dat het een het andere niet uitsluit? Dat kan toch iets zijn waar je je als rasfokker op richt?
Ik weet het niet, ik weet het echt niet.... Ik kan mij niet voorstellen dat een stukje karakter zo vasthangt aan het andere stukje karakter, dat als je het ene er uit fokt, het andere er ook uitgaat.... Maar uitsluiten kan ik het ook niet?
En dan als ik, weer, naar ons Lizje kijk; die was zó verschrikkelijk ontzettend netjes naar andere honden. En voor mensen bestond er ook geen liever meisje; iedereen die Liz kende, was weg van haar. Dus.... ik weet het niet. Het is mijn ervaring niet dat het zo is. Maar dat is mijn ervaring tegenover anderen die anders vertellen.

Ik benoemde het, omdat PoP aanhaalde; waarom wordt daar niet op gefokt, maar ik weet simpelweg niet of het klopt hoe de tegenstanders denken. Misschien is het een smoesje, al snap ik niet waarom. Want, de echte staffliefhebber kickt niet op het hondagressieve; die neemt het op de koop toe.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Inge en Bono schreef: Men lijkt af te wachten wat er nu gaat gebeuren, maar ik heb, volgens mij, nergens gelezen dat er stafford- of pitbulleigenaren zijn die inderdaad het initiatief nemen om een voorstel te doen ter voorkoming van opnieuw een regeling als de RAD....
Nu zie ik dat ik het weer doe; ik benoem weer de staff-/pitbulleigenaar, niet de BTeigenaar of een van de andere rassen die door anderen als vechthond/klapkaak wordt gezien  :-[ Hoewel voor anderen de BT wellicht onder de vechthond valt, denk ik dat er maar heel weinig BTeigenaren zijn die daar zo over denken.
Laatst was er een topic ''hoe zien de ouders van jouw honden eruit''  Daar plaatste ik de ouders van onze Liz; 2 dikke loebassen. De meeste BT's zijn zo, helaas. Dat helaas slaat overigens op het overgewicht. En er zijn echt wel pinnige BT's bij, Lu is veel minder tolerant dan Liz was, maar dat heftig agressieve zie je eigenlijk niet bij de BT, niet meer als bij willekeurig ander ras

Plaats reactie