eerste keer portioneren
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: eerste keer portioneren
Ik vond de pens nu wel meevallen, maar daarentegen was het ook bevroren 
- Inge en Bono
- 5-sterren

jasmijn schreef: O ja een lintzaag![]()
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Cindy, zaag je daarmee hard bevroren blokken spiervlees aan stukken? En botwerk?
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Ja maar ook ontdooid als er nog even een stukje af moet. Het blok mag alleen niet hoger zijn, bij deze lintzaag, dan 9 cm.Anne in Duitsland schreef: Cindy, zaag je daarmee hard bevroren blokken spiervlees aan stukken? En botwerk?
dan had ik dus niks met de lintzaag kunnen doen
waren allemaal grote brokken.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Aha. Maar bevroren gaat dus goed met zo'n lintzaag. Lijkt me wel handig. Ze zijn er neem ik aan ook met hogere dinges dan 9 cm?Cindy de Wolf schreef: Ja maar ook ontdooid als er nog even een stukje af moet. Het blok mag alleen niet hoger zijn, bij deze lintzaag, dan 9 cm.
Tuurlijk, hoe maken ze anders schenkels?Anne in Duitsland schreef: Aha. Maar bevroren gaat dus goed met zo'n lintzaag. Lijkt me wel handig. Ze zijn er neem ik aan ook met hogere dinges dan 9 cm?
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Oooww, wat zijn we weer wakker vandaag!Mini's 3-tal schreef: Tuurlijk, hoe maken ze anders schenkels?![]()
Moet jij geen bruilofstaart uitzoeken, of iets anders nuttigs?
Om hele ribbenkasten door te zagen, gebruiken wij altijd een elektrische decoupeerzaag. Ik vind een decoupeerzaag gemakkelijker schoon te maken dan een lintzaag.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Om Michiel een plezier te doen zal ik niet vragen naar merk en foto's, maar zelf tzt even goegelen.Doranto schreef: Om hele ribbenkasten door te zagen, gebruiken wij altijd een elektrische decoupeerzaag. Ik vind een decoupeerzaag gemakkelijker schoon te maken dan een lintzaag.
Wij hebben een oude simpele Bosch pst 50. Ik denk niet dat ze nog worden gemaakt, maar er zullen vast wel opvolgers voor zijnAnne in Duitsland schreef: Om Michiel een plezier te doen zal ik niet vragen naar merk en foto's, maar zelf tzt even goegelen.![]()
Wat voor zaagblad gebruik je dan? Hout/metaal/laminaat?Doranto schreef: Om hele ribbenkasten door te zagen, gebruiken wij altijd een elektrische decoupeerzaag. Ik vind een decoupeerzaag gemakkelijker schoon te maken dan een lintzaag.
Met mijn lintzaag zaag ik de grote (ca 40 x 70 cm) bevroren blokken van ca 20 kg in stukken Hij is niet geschikt voor precisiewerk, maar hij kan tot ca 50 cm hoog zagen
Gewoon standaard houtMini's 3-tal schreef: Wat voor zaagblad gebruik je dan? Hout/metaal/laminaat?
- Chase en Nellie
- 1-ster

Och, die eerste keer :-p ik bleef maar bezig! Ik dacht echt, waar ben ik aan begonnen!
Nu 9 maanden later gaat het al veeeel vlotter. Je wordt er ook gemakkelijker in. De eerste x was alles tot op de gram juist, nu al veel minder. De ene keer wat meer, dan wat minder, en over een paar dagen gezien kom je netjes uit.
Orgaanmix doe ik ook niet meer, wat een werk! Een pensdag, een dag hart en een dag nier, en de lever is in halve porties verdeeld, want kleine meid gaat er wel eens van aan de dunne anders. Dan krijgen ze bij hart en bij nier nog een halve portie lever. Zo heb ik 3 dagen karkas + orgaan en 4 dagen karkas + spiervlees. Werkt hier perfect! Het zijn wel meer zakjes dan bvb per dag verpakken, maar qua verwerksnelheid levert het me teveel winst op.
Nu 9 maanden later gaat het al veeeel vlotter. Je wordt er ook gemakkelijker in. De eerste x was alles tot op de gram juist, nu al veel minder. De ene keer wat meer, dan wat minder, en over een paar dagen gezien kom je netjes uit.
Orgaanmix doe ik ook niet meer, wat een werk! Een pensdag, een dag hart en een dag nier, en de lever is in halve porties verdeeld, want kleine meid gaat er wel eens van aan de dunne anders. Dan krijgen ze bij hart en bij nier nog een halve portie lever. Zo heb ik 3 dagen karkas + orgaan en 4 dagen karkas + spiervlees. Werkt hier perfect! Het zijn wel meer zakjes dan bvb per dag verpakken, maar qua verwerksnelheid levert het me teveel winst op.