Het zal je maar gebeuren.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het zal je maar gebeuren.

Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

En ik dwaal ongelooflijk af, met mijn vorige post  :-[ Ik zat hardop te denken geloof ik  ???
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Inge en Bono schreef: Wat een goede vraag Anne  :)
Bij mij is die gedachte, heel eerlijk gezegd niet opgekomen... Ik denk dat dat komt, omdat ik de BT niet als klapkaak, vechthond oid zie  :-[ 
Ik heb mij in deze discussie gemengd, omdat ik de stafford nog steeds een warm hart toedraag, maar blijkbaar niet dusdanig dat zoiets bij mij opgekomen is  :-\ Je zet mij even goed aan het denken..... 

Men lijkt af te wachten wat er nu gaat gebeuren, maar ik heb, volgens mij, nergens gelezen dat er stafford- of pitbulleigenaren zijn die inderdaad het initiatief nemen om een voorstel te doen ter voorkoming van opnieuw een regeling als de RAD....
Ik dacht, ik vraag het maar, want met wat je nu steeds ziet komen we ook niet verder: er vindt een incident plaats, waarop de ene helft van de bevolking roept om een rasverbod en de andere helft komt vertellen dat ze zelf zo'n hond hebben of kennen en dat die zo lief en sociaal is en dat het altijd aan de eigenaar ligt. Wat in principe ook zo is, natuurlijk. Maar wordt er dan ook iets aan 'de eigenaar' gedaan vanuit die rassen zelf? Want eerlijk gezegd word ik alleen maar cynisch van die verhalen op individueel niveau, over hoe lief en sociaal 'het ras' eigenlijk diep vanbinnen is. Fijn, denk ik dan, maar ondertussen staat er wel weer een gruwelijk stuk in de krant. Ik zou kotsziek worden, als klapkaakeigenaar, van diezelfde draaimolen, iedere keer weer dat een hond van mijn ras bij een incident betrokken is.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Inge en Bono schreef: En ik dwaal ongelooflijk af, met mijn vorige post  :-[ Ik zat hardop te denken geloof ik  ???
Geeft niet, ik praat ook de halve dag tegen mezelf. ;
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Anne in Duitsland schreef: Ik dacht, ik vraag het maar, want met wat je nu steeds ziet komen we ook niet verder: er vindt een incident plaats, waarop de ene helft van de bevolking roept om een rasverbod en de andere helft komt vertellen dat ze zelf zo'n hond hebben of kennen en dat die zo lief en sociaal is en dat het altijd aan de eigenaar ligt. Wat in principe ook zo is, natuurlijk. Maar wordt er dan ook iets aan 'de eigenaar' gedaan vanuit die rassen zelf? Want eerlijk gezegd word ik alleen maar cynisch van die verhalen op individueel niveau, over hoe lief en sociaal 'het ras' eigenlijk diep vanbinnen is. Fijn, denk ik dan, maar ondertussen staat er wel weer een gruwelijk stuk in de krant. Ik zou kotsziek worden, als klapkaakeigenaar, van diezelfde draaimolen, iedere keer weer dat een hond van mijn ras bij een incident betrokken is.
Ik ben geen lid van de betreffende rasverenigingen, of welke rasvereniging dan ook, maar je zou toch ook verwachten dat er vanuit de PBCN en de ASTCH wel enige (re)actie zou komen/worden ondernomen. Ik heb daar niks over gehoord/gelezen. Maar dat kan ook zijn omdát ik er geen lid van ben.....

Ik ga jouw vraag eens op het staffordforum stellen, als jij dat goed vindt? Misschien wordt er wel degelijk iets ondernomen.... Al twijfel ik daar hard aan  :-\
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Inge en Bono schreef: Ik ben geen lid van de betreffende rasverenigingen, of welke rasvereniging dan ook, maar je zou toch ook verwachten dat er vanuit de PBCN en de ASTCH wel enige (re)actie zou komen/worden ondernomen. Ik heb daar niks over gehoord/gelezen. Maar dat kan ook zijn omdát ik er geen lid van ben.....

Ik ga jouw vraag eens op het staffordforum stellen, als jij dat goed vindt? Misschien wordt er wel degelijk iets ondernomen.... Al twijfel ik daar hard aan  :-\
Ja hoor, stel maar! Graag zelfs, want ik ben daar echt benieuwd naar!
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

pearlsofpassion schreef: Ik heb de laatste pagina's na elkaar doorgelezen en ik moet gewoon erg glimlachen bij de draai in je redenering die je de laatste pagina's gemaakt hebt.  :)
De reacties die je nu plaatst staan vrij hoekig op wat je 5 pagina's geleden postte. En dat is als compliment bedoelt he!  ;)
Het siert je dat je er minstens voor openstaat om erbij na te denken en het onderwerp vanuit verschillende aspecten bekijken.
Nou, eigenlijk is het geen draai in mijn redenering. Dat was ook de reden dat ik me aangevallen voelde. Helaas komt op een forum alles vrij zwart-wit over, terwijl aan de meeste dingen wel meerdere kanten zitten.
Uiteindelijk ben ik een hondenliefhebber en vroeger thuis hadden we herders, uit werklijnen nog wel. In alle honden zit wel een bepaalde mate van agressie, ik denk dat het goed is dat mensen dat beseffen.
Voor mij blijft nog steeds overeind dat ik echt nooit met een hond zou kunnen lopen, waarvan ik bang moest zijn dat hij (bij een moment van onoplettendheid) een andere hond zou kunnen verscheuren. Mijn liefde voor mijn hond zou nooit op kunnen wegen tegen de verantwoordelijkheid die ik voelde tegenover andere hondjes.
Ik ben wel heel blij dat ik duidelijk heb kunnen maken dat ik zeker niet zomaar onschuldige honden haat en niet blind ben voor gradaties.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Zo'n petitie klinkt leuk. Zelf zou ik bang zijn dan er regels gesteld welke het houden van niet leuker maken. Muilkorf aanlijnplicht. En euthanasie van onschuldige honden.
Want heb eerlijk gezegd te weinig vertrouwen in het beheer van bovenaf.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Maar is er echt sprake van een structureel maatschappelijk probleem?  Daar ben ik oprecht benieuwd naar. Ik zit hier in Spanje en ben eerlijk gezegd totaal niet bezig met dit probleem,  gezien de grote problemen die hier zijn.
Hier zijn overigens strenge regels voor het houden van potentieel gevaarlijke hondenrassen en toch heeft iedere opgeschoten 18 jarige idioot zo'n ras sinds een aantal jaar en vooral juist in de kleine dorpjes,  ik geloof zelf niet zo in regelgeving en controle als oplossing.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Daarnaast wil ik toch ook benadrukken dat ik nooit zal beweren dat hond agressie altijd aan de eigenaar ligt. Ik bestrijd alleen dat alle honden van dit soort rassen potentiële moordmachines zijn. Dit is afhankelijk van allerlei aspecten,  karakter,  opvoeding etc.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Nadia schreef: Zo'n petitie klinkt leuk. Zelf zou ik bang zijn dan er regels gesteld welke het houden van niet leuker maken. Muilkorf aanlijnplicht. En euthanasie van onschuldige honden.
Want heb eerlijk gezegd te weinig vertrouwen in het beheer van bovenaf.
Maar niets doen is toch ook geen optie? Onder het motto: daar komt toch niets van terecht? Dan blijf je toch doorhobbelen van incident naar incident? Want dit zal heus niet de laatste keer zijn dat jouw ras of een vergelijkbaar ras de krant haalt.

En 'het houden van niet leuker maken' is, voorlopig althans, natuurlijk alleen maar het doel van zo'n petitie. Dan beginnen minder mensen eraan, en dan hopelijk vooral minder van diegenen die nu om alle verkeerde redenen zo'n hond nemen. Hopelijk hou je dan alleen degenen over die echt om het ras geven.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op za 20 dec 2014, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Laura2004 schreef: Maar is er echt sprake van een structureel maatschappelijk probleem?  Daar ben ik oprecht benieuwd naar. Ik zit hier in Spanje en ben eerlijk gezegd totaal niet bezig met dit probleem,  gezien de grote problemen die hier zijn.
Hier zijn overigens strenge regels voor het houden van potentieel gevaarlijke hondenrassen en toch heeft iedere opgeschoten 18 jarige idioot zo'n ras sinds een aantal jaar en vooral juist in de kleine dorpjes,  ik geloof zelf niet zo in regelgeving en controle als oplossing.
Ja, dat vind ik wel. Sowieso is 1 zo'n afschuwelijke gebeurtenis al meer dan veel te veel, maar het gebeurt veel te vaak. En wellicht niet vaker dan met andere rassen, maar de schade is vele malen groter.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Laura2004 schreef: Maar is er echt sprake van een structureel maatschappelijk probleem?  Daar ben ik oprecht benieuwd naar. Ik zit hier in Spanje en ben eerlijk gezegd totaal niet bezig met dit probleem,  gezien de grote problemen die hier zijn.
Hier zijn overigens strenge regels voor het houden van potentieel gevaarlijke hondenrassen en toch heeft iedere opgeschoten 18 jarige idioot zo'n ras sinds een aantal jaar en vooral juist in de kleine dorpjes, ik geloof zelf niet zo in regelgeving en controle als oplossing.

Waar geloof jij dan in? (Oprechte vraag, niet cyinisch bedoeld!) In leven en laten leven? Dat kan waarschijnlijk in landen als Spanje, waar plek genoeg is, maar in Nederland is de boel te veel samengepakt om maar gewoon niets te doen aan het probleem. En ja, zo te lezen ís het een probleem. Het regent klachten over asociale eigenaars van gevaarlijke honden, nav zo'n gebeurtenis in Katwijk. Vandaar dat ik de oplossing ook bij de eigenaar zou willen zoeken: wie mag zo'n hond hebben, en wat moet je daarvoor doen, om dat te mogen.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Dat weet ik ik oprecht niet.  Ik zou willen dat deze rassen op een diervriendelijke manier langzaam zouden verdwijnen,  want ze trekken te veel idioten aan. Maar hoe dit te realiseren, geen idee.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Laura2004 schreef: Dat weet ik ik oprecht niet.  Ik zou willen dat deze rassen op een diervriendelijke manier langzaam zouden verdwijnen,  want ze trekken te veel idioten aan. Maar hoe dit te realiseren, geen idee.
Fokverbod?
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Jantina schreef: Een Rhodesian Ridgeback is allesbehalve een vechthond, maar een jachthond. Rasgroep van de lopende honden. karakter lijkt ook erg veel op de bassets bijvoorbeeld.
Ik vind het ook vrij vreemd om die bij de vechthonden in te delen.  Ik heb toch nog nooit niets gemerkt van hond-aggressieve eigenschappen bij dit ras?
Het is wel een degelijke jachthond, serieuze sterke jachthond, maar verder?

Plaats reactie