eerste keer portioneren

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: eerste keer portioneren

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Hier gaat het ook veeel vlotter dan vroeger.
Was ik vroeger een hele dag bezig aan een kg of 50 (tja, de grootste portie's zijn 200gr...), doe ik dat nu op 2 uur en als het moet maal ik nog een deel ook...  ::)

Heb meer werk met de afwas achteraf, zeker als de molen eraan te pas gekomen is.  Gelukkig wil Cuzco altijd wel een handje helpen.  :biggrin2:

Ik wilde ook alles op de gram hebben (of toch op 10gr).  En met die kleine portie's was dat zo leuk!
Nu gaan karkassen in de helft of in zijn geheel, ik ga dat echt niet lopen afwegen, en spier heeft gewoon een minimum. Wat er over is gaat naar de volgende dag net als bij het bot.  Eendennekken vries ik gewoon los in. 
Alleen orgaan wordt nog afgewogen, maar daar moet ik dan weer bijna niet aan snijden en doen.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Ik doe een hele avond over ca. 7,5 kg. Ik heb maar 1 kat, dat is een zeiksnor met eten (lust veel niet), dus moet ik mijn barf zelf malen en dan mengen tot een aantal verschillende complete mixen en dan nog portioneren tot op de gram in porties van 70 gr. Omdat meneer "snackt" kan ik dus geen grotere dagporties van 140 gr. maken, omdat 1 portie anders de hele dag staat.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

;D Marije en ik maken voor de fun zakjes. Gewoon, omdat het leuk is en we daarna wijn mogen drinken. Maar goed, dat zijn bijna allemaal zakjes van een kilo. Dan geeft 30 kilo eigenlijk gewoon een onbevredigend gevoel.  ::)
MarkK
3-sterren
3-sterren

Bericht door MarkK »

Hier is het zeker niet op de gram af :P dan was ik nog langer bezig geweest. Dan een keer 250 en dan een keer 230 of 270 :P als hij volgroeid is krijgt hij een standaard gewicht dat maakt het ook vele malen makkelijker straks :)
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

MarkK schreef: Hier is het zeker niet op de gram af :P dan was ik nog langer bezig geweest. Dan een keer 250 en dan een keer 230 of 270 :P als hij volgroeid is krijgt hij een standaard gewicht dat maakt het ook vele malen makkelijker straks :)
Ik houd er ook altijd rekening mee dat je nadat je het ontdooid hebt, minder overhoud.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Met die van mij kan je prima blokken bevroren vlees zagen zolang het niet hoger is dan 9cm ;) en er zijn genoeg blokken van 10kg die geen 9cm hoog zijn..ook de befaamde geitjes hierzo liggen rap in handzamere maatjes in de vriezer. Rollen kvv etc etc etc.
Mocht deze ooit kapot gaan, heb hem al in 2003 gekocht voor 82 euro toen....dan wil ik er wel 1 die iets hoger kan maaaaaaar gevolg is vaak dat die op een onderstel staan en deze staat gewoon op de hondenvaatwasser bij mij thuis.
Verder verslijt ik zo'n 2 lintzagen per jaar a 16 euro pst.
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Cindy de Wolf schreef: Met die van mij kan je prima blokken bevroren vlees zagen zolang het niet hoger is dan 9cm ;) en er zijn genoeg blokken van 10kg die geen 9cm hoog zijn..ook de befaamde geitjes hierzo liggen rap in handzamere maatjes in de vriezer. Rollen kvv etc etc etc.
Mocht deze ooit kapot gaan, heb hem al in 2003 gekocht voor 82 euro toen....dan wil ik er wel 1 die iets hoger kan maaaaaaar gevolg is vaak dat die op een onderstel staan en deze staat gewoon op de hondenvaatwasser bij mij thuis.
Verder verslijt ik zo'n 2 lintzagen per jaar a 16 euro pst.
Een grote of een kleinere lintzaag, dat maakt niet zoveel uit. Het zijn ideale machines. Die van mij was (tweede hands, 3 jaar geleden) 200 euro. Ik heb er nog twee zaagbladen bij, maar die verslijt ik van mijn leven niet.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Wanneer ik weer terug ben in Duitsland ga ik ook maar zo'n ding aanschaffen. Ik portioneerde tot nu toe met bijl en hamer, maar met mijn rsi-gevoelige (en ouder wordende) armen heb ik daar dagen nadien vaak nog last van. Zo'n zaag lijkt me ideaal! #vroegkerstcadeautjevoor2015  :biggrin2:

Plaats reactie