Het zal je maar gebeuren.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het zal je maar gebeuren.

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Combineer het idee van Lizzy en van Esther. Educatie, folders, uitleg, hulp en dikke vette hoge boetes als je dan nog alles aan je laars lapt. En dan 1 keer een boete, twee keer een dubbele boete, drie keer hond in beslag. Door de hoge boetes kun je controleurs en educatie bekostigen. Mogelijk dat je dan nog een heel eind in de buurt van de dader betaald komt, in plaats van het eeuwige "de goeden lijden onder de kwaaien".
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

O0
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik teken. En dan ook nog iets van burgerwatch. Stront opruimen enzo mag ook meegenomen worden.

Van mij mag het houden van een hond minder toegankelijker worden.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nou, dan denk ik dat we de oplossing gevonden hebben :biggrin2:. Ik ben het ook eens met die hele hoge boetes. Waar dan weer de hondenwachters van betaald kunnen worden (hoewel ik vind dat er ook best wat van de hondenbelasting naar de hondenwachters mogen...).

En nu nog even uitrollen :biggrin2:
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Lizzy schreef: Zou het een idee zijn als een instituut als de Hondenbescherming een gedrags-code schrijft voor hondeneigenaren? Etiquette?
Die is er al: http://Www.hondenetiquette.nl
Nu nog zien dat meer hondeneigenaren hier kennis van nemen en er naar gaan handelen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Sonja schreef: Die is er al: http://Www.hondenetiquette.nl
Nu nog zien dat meer hondeneigenaren hier kennis van nemen en er naar gaan handelen.
Dat is mooi! Maar ja, wie zijn deze mensen? Met alle respect, het heeft (in mijn ogen) niet zoveel zin om dit (semi) particulier op te zetten als je een tent als de hondenbescherming niet achter je hebt. De PvdD niet achter je hebt. Want hoe zorg je dat dit verspreid wordt? Dat moet in mijn ogen dus echt via dierenartsen, dierenwinkels, fokkers, Raad van Beheer, fora, natuurbeschermingsorganisaties, overheid, etc. etc. Leuk om een website op te zetten maar de verspreiding van het materiaal is in mijn ogen belangrijker. Het moet gedragen worden.
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

dit artikel van Monique Bladder zou door iedere hondeneigenaar gelezen moeten worden
http://www.moniquebladder.nl/blog/2014/08/03/sociale-hond-hulp/

Helaas kan Scott af en toe ook uitvallen naar andere honden. Jammer genoeg hebben sommige baasjes zo'n plaat voor de kop dat je soms niet kan voorkomen dat hij toch uitvalt. Laatst lopen we 's avonds ons rondje en loopt achter ons een man met een collie. Dus wij steken de straat over en wachten daar af tot de hond gepasseerd is. Gaat helemaal prima. Als ze zijn gepaseerd lopen wij op ruime afstand achter ze aan. Vervolgens is die man blijkbaar aan het eind van z'n rondje en hij draait om. Prima. Wij zijn een stukje het fietspad opgelopen zodat hij op geruime afstand kan passeren. So far so good.
Verderop komen we een vriendinnetje van Scott tegen, hondjes snuffelen en draaien wat om elkaar heen. En ineens.. valt Scott uit. Wat blijkt.. die l*l met die collie loopt echt vlak achter ons langs. Die hond deed echt helemaal niets, maar blijkbaar was het die baas, na 2x uitgebreid en opzichtig ontwijken, niet duidelijk dat die van mij dat weleens kan gaan doen... :-[
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Lizzy schreef: Nou, ik durf het wel hardop te zeggen hoor. Van mij mag er per direct onmiddellijk een permanent verbod komen op dit soort honden. Op het fokken en het houden. Want het spijt me, maar sinds dat verbod is opgeheven, neemt het aantal van dit soort honden enorm toe. En in deze overvolle maatschappij horen ze in mijn ogen niet thuis. Te meer niet daar het type mens wat er gemiddeld mee loopt minder dan echt helemaal niks van honden weet en hier alleen mee loopt vanwege 'de uitstraling'. Echt. Weg ermee. Ja, ik generaliseer. En het zij zo. De mensen die zich niet aangesproken hoeven te voelen, voelen zich vast niet aangesproken. En als ze zich wel aangesproken voelen: als je de schoen niet past, moet je 'm niet aantrekken.
Ben het helemaal met je een,zie ze hier ook steeds meer lopen.
Vorig zomer waren er 2 ontsnapt uit de tuin,gelukkig zag ik ze op tijd lopen,kon ik heel snel een andere straat inlopen
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Lizzy schreef: Nou, ik durf het wel hardop te zeggen hoor. Van mij mag er per direct onmiddellijk een permanent verbod komen op dit soort honden. Op het fokken en het houden. Want het spijt me, maar sinds dat verbod is opgeheven, neemt het aantal van dit soort honden enorm toe. En in deze overvolle maatschappij horen ze in mijn ogen niet thuis. Te meer niet daar het type mens wat er gemiddeld mee loopt minder dan echt helemaal niks van honden weet en hier alleen mee loopt vanwege 'de uitstraling'. Echt. Weg ermee. Ja, ik generaliseer. En het zij zo. De mensen die zich niet aangesproken hoeven te voelen, voelen zich vast niet aangesproken. En als ze zich wel aangesproken voelen: als je de schoen niet past, moet je 'm niet aantrekken.
Ja, helemaal mee eens. Tijd om een grens te trekken. Is NL niet zo goed in...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Esther Q schreef: Ja, helemaal mee eens. Tijd om een grens te trekken. Is NL niet zo goed in...
Wij polderen nou eenmaal graag Esther :biggrin2:

Met als gevolg dat er vaak niks gebeurd......
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Inge en Bono schreef: Ik ben geen lid van de betreffende rasverenigingen, of welke rasvereniging dan ook, maar je zou toch ook verwachten dat er vanuit de PBCN en de ASTCH wel enige (re)actie zou komen/worden ondernomen. Ik heb daar niks over gehoord/gelezen. Maar dat kan ook zijn omdát ik er geen lid van ben.....

Ik ga jouw vraag eens op het staffordforum stellen, als jij dat goed vindt? Misschien wordt er wel degelijk iets ondernomen.... Al twijfel ik daar hard aan  :-\
Anne in Duitsland schreef: Ja hoor, stel maar! Graag zelfs, want ik ben daar echt benieuwd naar!
Gezien de reacties, en ook gezien het gebrek aan reacties, denk ik te kunnen concluderen dat er niks ondernomen is/gaat worden vanuit de rv's en ook niet vanuit de bezitters
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Vandaag moest ik nog even de stad in. Ik denk neem Kain even mee. Zo gezegd zo gedaan. Kwam 3 afzonderlijke koppels tegen die een mega big smile kregen van het zien van Kain. Dat doet ie dus altijd. Heb nog noooooit gehad dat iemand uitweek. Zowel met als zonder hond niet.
Allemaal moesten ze om hem lachen.
De kassière bij de kruitvat kreeg zelfs de slappe lach van hem. Een meneer samen met een 6(?) jarig meisje liet zijn dochter tot 2x toe vlak langs Kain lopen. Nu kan dat prima. Maar weet niet of ik dat zelf toe laat als Dwayne groter is.

Mijn schoonouders waren toevallig lunchen in de stad. Dus ging even buurten. Zat het tafeltje naast hun een groepje met 1 maltezer. Ik denk wat is Kain toch gek aan het doen. (Had het hondje niet gezien). Waren ze naar elkaar toe gekropen en aan het smoezen met elkaar.
Had er een filmpje van gemaakt. Wis ik deze per ongeluk :(
Had daarna nog een 2de gemaakt. Maar die was niet zo leuk.
Zal hem straks plaatsen.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Jantina schreef: Een Rhodesian Ridgeback is allesbehalve een vechthond, maar een jachthond. Rasgroep van de lopende honden. karakter lijkt ook erg veel op de bassets bijvoorbeeld.
Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik lees hier nu pas weer bij.
Klopt helemaal hoor, wat je zegt! Ik heb het ras ook nooit ervaren als vechthond. We hebben bij de keuze van de pup wel goed gekeken naar de ouders en gezocht naar lijnen waar weinig agressie in zat.
De lopende honden blijven favoriet bij mij, we hebben ook een Beagle gehad.  :)

En nu een nep-teckel.  ;)
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Lazy Garfield schreef: Dan zeg ik het maar gewoon:
Verbieden die rassen!
Vorige week bij Jinek zat martin Gaus naar aanleiding van een incident met een stafford die de neus van zijn eigen baas erasfgebeten had en nu dit weer:
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... -aan.dhtml
Wanneer worden we nu eens wakker en gaan we dit ras verbieden?
Van mij mag het!
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 08 jun 2015, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Met Pinksteren had Jacy een oververmoeide dag, 4/5 uur gewandeld en daarna de hele dag in de tuin bij VL zijn vader.. Aandacht, spelen, aandacht, spelen, niet willen eten, hyper-hyper-hyper.... Dat gebeurd wel eens, en dan leer je, volgende keer toch even 3 uurtjes aan de lijn leggen en negeren voor zijn eigen rust..
Dat had zijn uitwerking, ondanks dat ik me naadje train, ging het dus na Pinksteren weer mis.. Jacy valt uit naar een hond.. Moet mijn hond dan ook maar afgemaakt worden?

Ik en veel andere mensen weten dat hij 'vals' is naar honden, uitvalt en echt gewoon niet altijd lief is..
Bij zijn eerste aanval (die hij echt in mijn ogen zelf begon) heb ik meteen contact opgenomen met een GT. Mijn vriendje heeft een vriendin met een stafford (en een oud-duitserd). Stafford heeft 3 kansen gehad, mag van eigenaar NOOIT meer los. Dat wilde ik niet voor mijn hond.

Stafford van kennis is een geweldig beest, liefste kroelkont die je kent, moet die dan zomaar afgemaakt worden? Terwijl de eigenaars (zonder ooit contact te hebben gehad met politie o.i.d.) zelf deze keuze hebben gemaakt? Omdat ze weten welke vooroordelen er zijn?

Eigenlijk zou ik gewoon alle enkelbijtertjes zoals teckels willen verbieden, dat getrek en gepiep/geblaf aan een strakke lijn, daar zou toch elke hond agressief van worden  ??  :crazy2:

Plaats reactie