Angelique schreef:
Ik ga maar eens op zoek naar 500 meter hekwerk
Dat zijn nou weer de nadelen van zo'n landgoed
Wij hadden het geluk dat er om het hele perceel een solide hekwerk van zwaar ursus met aan de bovenkant een houten plank stond.
Om de moestuin hebben we een hek gezet met licht ursus wat we opgehangen hebben aan een spandraad.
Dat scheelt palen (die zijn idd erg aan de prijs) en het hek blijft mooi strak staan.
Op marktplaats zie ik in Eexterveensekanaal nieuwe kastanjehouten palen van 1.60m voor 2,50 staan.
Ik had ze gezien ja heb al een mailtje gestuurd wat ze per 250 kosten
Er staat deels een haag omheen, maar die vind ik niet waterdicht genoeg, dus daar gaat nog gaas langs. Had ook naar ursus gekeken, maar zag gister een aanbieding van dat groene gaas wat dan maar ietsje duurder is en met kleiner maasje, zodat het ook voor de kippen geschikt is.
Wij gaan oud&nieuw niet halen. In theorie zou het wel kunnen, maar dan zijn we nog echt niet klaar met de verhuis. Dan zouden we het bed en de bank daar moeten zetten en de rest niet. Dus het wordt denk ik een weekje later.
Ja, daarom gaan we dat niet halen. Ik wil met O&S en V pas over als dat makkelijk kan. Dus alles klaar met de vloeren en de muren. En zoveel mogelijk spullen ingepakt en daar bijvoorbeeld.
koekje schreef:
Ja, daarom gaan we dat niet halen. Ik wil met O&S en V pas over als dat makkelijk kan. Dus alles klaar met de vloeren en de muren. En zoveel mogelijk spullen ingepakt en daar bijvoorbeeld.
Groots gelijk. Als je niet in een bouwput hoeft te gaan zitten, moet je dat niet doen.
Ja, ik merk ook dat Vera best uit haar hum is en dat ze merkt dat er dingen gaan gebeuren. Klinkt heel zweverig, maar ik bedoel het praktisch. Ze ziet meneer eigenlijk alleen met het eten en 's nachts even als ze dan weer wakker is. En als ze geluk heeft, 's ochtends met het wakker worden. Voor de rest gewoon niet. Hij is daar bezig. Nu helpt het natuurlijk ook niet mee dat ze nog steeds snot heeft en het rare dagen waren wegens kerst, maar toch.
Er zijn al wel veel dingen gedaan. Het oude kapotte parket is eruit en maandag wordt er ander gehaald. Meneer is nu bezig met de muren in de woon- en grote slaapkamer. Alle gaatjes gedicht en oude pluggen eruit gepoerd en opnieuw gestuced (hoe schrijf je dat?). Vochtplekken behandeld en voorstrijk op de muren. Morgen hopelijk verven. Dan maandag parket halen en acclimatiseren. Dinsdag leggen. Maandag of dinsdag ook vinyl bestellen voor boven. Dan woensdag verhuizen omdat we perse daar oud en nieuw moeten vieren, gaat hem niet worden. Er ligt hier trouwens ook een aardig pak sneeuw.
Verhuizen met katten is niet zo handig, maar met een baby wordt het er ook niet makkelijker op.
Mijn katten heb ik in het oude huis gelaten, tijdens de verhuis in een (vrijwel) lege slaapkamer, en toen we daar klaar waren in het lege huis. Toen alles in het nieuwe huis op orde gemaakt en pas toen dat kant en klaar was de katten gehaald. De ene vond het gelijk geweldig en de autist heeft een dag in de trapkast gezeten
Wij hebben met het verhuizen ook de katten opgesloten in een slaapkamer in het oude huis. Die gingen mee toen we over waren en de deuren van het nieuwe huis dus niet om de haverklap open en dicht moesten.
Je merkt aan Vera dus dat kinderen ook aan hun ritme hechten, net als de katten en honden, die niet kunnen bevatten wat er allemaal gebeurd, alleen dat er heel veel anders is, de energie die wij uitstralen is ook anders, we zijn opgewonden, moe, blij met het nieuwe huis, spannend dat er toch altijd meer gedaan moet worden dan je eerst denkt.
En je plannen om moeten gooien is ook altijd weer even slikken.
En er komen nog heel veel oud en nieuwjaren in het nieuwe huis, geniet van Vera haar eerste in betrekkelijk comfort, is voor jullie allen veel beter.
Martine-Tom schreef:
Mijn katten heb ik in het oude huis gelaten, tijdens de verhuis in een (vrijwel) lege slaapkamer, en toen we daar klaar waren in het lege huis. Toen alles in het nieuwe huis op orde gemaakt en pas toen dat kant en klaar was de katten gehaald. De ene vond het gelijk geweldig en de autist heeft een dag in de trapkast gezeten