Freud/Brum is hier!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Freud is hier!

- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Aaahhh nee, er heeft er éen op m'n dochters bed gezeken  >:(
Ik heb de bak uit Freubel z'n kamer gehaald en op de overloop gezet...
Ik weet natuurlijk niet wie het gedaan heeft...ik verdenk Freubel of Pom.
Er liggen twee of drie plasjes in de bak, ik ga het morgen meteen schoonmaken, zou het te maken hebben met het feit dat er éen van de ouwe garde op 'zijn' bak gepiest heeft?

Pom loopt rustig de kamer van Freubel in en gaat in de vensterbank zitten...ik denk dat het goed gaat omdat er niet gemat wordt maar is dat wel zo?
Of moeten ze dit even uitzoeken ? Graag zonder gepies  :P
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Het is wel een teken, van territoriaal gedrag.
Alles even goed met biotex soppen en extra bakken neerzetten. Deze goed schoonhouden.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Er zijn geen andere bakken, het is de bedoeling dat de ouwe garde het gewoon buiten doet...
Freubel is nu weer in z'n kamer met de bak en de deur is dicht.
Het beddengoed wordt gewassen met Biotex en het plekje op haar matras is gedept met azijn. Het lijkt me dat de meur daarmee weg moet zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

Of baking soda over de plekjes op de matras ,laten drogen en dan de stofzuiger erover ,is de geur ook weg
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

boskat schreef: Of baking soda over de plekjes op de matras ,laten drogen en dan de stofzuiger erover ,is de geur ook weg
O ja, baking soda is handig voor veel dingen  :D :D :D
Tnx voor de tip :thumbup:
Kan natuurlijk ook baking soda erover strooien, bed opmaken, en later stofzuigen. Ze moest erin slapen maar het was gelukkig op het voeteneind  ;)
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou toch even een aantal bakken neerzetten. Hoeven geen kattenbakken te zijn, afwasteiltjes of opbergboxen kunnen ook dienen.  Ze springen er heus wel in.
Hoeveel katten heb je?
Ik zou even minstens zoveel bakken als je katten hebt, plus 1 neerzetten.
Het is niet onlogisch dat er kleine probleempjes komen bij een introductie. 
Waarschijnlijk kan je ze later gewoon weer weghalen (1 na 1), maar op dit moment ben je beter even safe.  Als je het laat aanslepen kan het een gewoonte worden en dat wil je liever niet. Dus nu beter een bakje te veel dan te weinig. En inderdaad elke dag minstens een keertje controleren en uitscheppen.

De interactie tussen de katten klinkt heel positief.  Ontzettend zelfs.
Negeren en plaats laten is prima.
Dat er een aantal blaasjes vallen, is heel normaal.  Dat kan dus wel een paar weekjes duren, is niets om je zorgen in te maken.
Beetje extra aandacht kan ze geruststellen, kan het proces iets versoepelen.  Kan ook helpen tegen het plassen (stressverlagend).
Zeker niemand aanspreken op blazen (of plassen als je ze zou betrappen).  Straffen van iets wat ze uit stress doen, heeft altijd enkel negatieve gevolgen.  Verhoogt de stress die de oorzaak is van het gedrag.
Maar maak je niet te veel zorgen. Zorg voor propere bakken, verspreid door het huis (op elke verdieping minstens eentje) en wat extra aandacht.  ;)

Komt helemaal goed!
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Daar sluit ik mij graag bij aan. Schoonhouden en eentje meer dan je katten hebt.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

De bak van zijn kamer heb ik op de overloop gezet, een bakje in zijn kamer en een teiltje in de gang...dat is op het moment alles wat ik heb wat als kattebak kan fungeren.
Er zijn nu totaal vier katten, waarvan er drie het normaal buiten doen maar ik begrijp dat het ook tussen de katten van de ouwe garde kan veranderen op het moment dat er een nieuwe bij komt  ::)

Hoe bedoel je 'plaats laten' pearlofpassion? ? ?

Ik ga er ook vanuit dat het goed komt hoor  :)
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Freud geeft ook de voorkeur aan buiten dus zodra hij gesetteld is en naar buiten kan kan je de bakken wel weer vaarwel zeggen denk ik :P
C@rine
5-sterren
5-sterren

Bericht door C@rine »

Ja maar als de vorst komt en er niet gegraven kan worden komen ze binnen.
Dus zorg altijd voor 1 of 2 katten bakken.
Martine-Tom

C@rine schreef: Ja maar als de vorst komt en er niet gegraven kan worden komen ze binnen.
Freud was een diehard, die ging zomer en winter altijd naar buiten. Behalve als het luik dicht zat dan moest ie wel...maar liever niet (hier staat ook een bak hoor...meer voor de sier als wat anders, alles doen ze in de tuin)
Lil

Bericht door Lil »

C@rine schreef: Ja maar als de vorst komt en er niet gegraven kan worden komen ze binnen.
echt niet! Ik heb 1 jaar geleden voor het laatst b iets uit de bak gehaald. Toen heb ik het luik moeten sluiten. Maar verder stromende regen, vorst en sneeuw, 50 graden en alles ertussen gaat mijn dame op haar zand plek in de tuin.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Lil schreef: echt niet! Ik heb 1 jaar geleden voor het laatst b iets uit de bak gehaald. Toen heb ik het luik moeten sluiten. Maar verder stromende regen, vorst en sneeuw, 50 graden en alles ertussen gaat mijn dame op haar zand plek in de tuin.
Toen ik nog in Nederland woonde, ging Pugsley zelfs naar buiten als hij ziek was, terwijl de kattenbak binnen klaar stond. Hij ging gewoon voor de deur zitten huilen, dus moest ik hem eruit laten. ik bleef in de deuropening wachten, als hij klaar was, kwam hij weer naar binnen.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Hier ook hoor, wat voor weer het is: storm, regen, kou, sneeuw...alles doen ze buiten  :D

De deuren bleven open vannacht, Freubel had weer bij m'n zoon gebivakkeerd, in z'n knieholte  :biggrin2:. Gelukkig geen gesodemieter onderling en plasjes (voorzover nu bekend) gewoon netjes op de bak  :)
Snoetje vond de catnip-sigaar en Kickeroo van Freubel ook érg aantrekkelijk  ;D en ze speelde weer met haar tunnel met belletjes waar ze hier beneden niet naar omkeek  ::) (ik had 'm bij Freubel op de kamer gezet, misschien vindt ie 'm leuk).
Erg leuk om dat spelen te zien ipv dat ze hier alleen maar liggen te snurken  ;D
Martine-Tom

Jaaa tunnels vind ie leuk  :biggrin2:

Zo fijn om te lezen dat het voorspoedig loopt allemaal  :-*

Plaats reactie