De poll / wie heeft het mooiste SinterKerstOud&Nieuw rijm 2014 geschreven?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: De poll / wie heeft het mooiste SinterKerstOud&Nieuw rijm 2014 geschreven?
Ik heb gestemd op de gedichten van Pallas. Voor vijf mensen aan de slag en dan voor iedereen een persoonlijk gedicht schrijven, dat vind ik top 
Ik vond het best lastig. Qua originaliteit sprong Nadia er bovenuit. Ontzettend leuk gedaan. En voor een noorderling ook nog redelijk verstaanbaar 
Maar aangezien ik toch wat heb met taal en me met groeiend ontzag en bewondering door het epistel van Anna heb heengewrot, is daar de stem toch heengegaan.
Maar aangezien ik toch wat heb met taal en me met groeiend ontzag en bewondering door het epistel van Anna heb heengewrot, is daar de stem toch heengegaan.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

O jee, ik word er helemaal verlegen van! 
Ik vond het uiteindelijk toch wel heel erg moeilijk om te moeten kiezen.
Nadia's veelbesproken inzending krijgt van mij zonder meer de originaliteitsprijs, ik heb genoten van de voordracht van Kain met de handjes. Maar helaas is die prijs niet te vergeven. Annemarie schreef voor mijzelf, en als ik op haar stem is daar dus misschien wel sprake van enige belangenverstrengeling. Maar haar gedicht vond en vind ik nog steeds echt super en ik ben er heel blij mee. Ook vond ik de gedichten van Inge58, Ruisje, Lia, Monster en Cheetah best goed. Echter, eerlijk is eerlijk, ik vond het gedicht van Anne in Duitsland er toch wel uitspringen, qua taal, qua inhoud, en als enigste heeft zij er ook nog eens voor gekozen om te rijmen in limerickvorm.
Sweden: 12 points
Nadia's veelbesproken inzending krijgt van mij zonder meer de originaliteitsprijs, ik heb genoten van de voordracht van Kain met de handjes. Maar helaas is die prijs niet te vergeven. Annemarie schreef voor mijzelf, en als ik op haar stem is daar dus misschien wel sprake van enige belangenverstrengeling. Maar haar gedicht vond en vind ik nog steeds echt super en ik ben er heel blij mee. Ook vond ik de gedichten van Inge58, Ruisje, Lia, Monster en Cheetah best goed. Echter, eerlijk is eerlijk, ik vond het gedicht van Anne in Duitsland er toch wel uitspringen, qua taal, qua inhoud, en als enigste heeft zij er ook nog eens voor gekozen om te rijmen in limerickvorm.
Sweden: 12 points
Ook hier is gekozen
Na alles na te hebben geplozen
Ging de keuze naar radja voor Mieke L
De combi met skik en Ramses dat beviel me wel
Nadia heeft mijn stem gekregen echt dubbel gelegen 
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Dat doet mij deugd, haar gedicht gaf ook mij heel veel vreugd!kira schreef: Ook hier is gekozen
Ik heb verschillende aspecten bekeken.
Wie heeft het beste gedicht gemaakt, wie het origineelste, wie het leukste, wie het persoonlijkste, hoeveel 'onderzoek' is er gedaan enz.
Uiteindelijk kwam ik toch weer bij Nadia uit. Het gedicht van Anne is naar mijn idee absoluut het beste. Het is als van een prof onder de amateurs. Het gedicht van Angelique met alle poppetjes vond ik ook leuk, en zo waren er meer gedichten die ik juist om de inhoud er goed vond. Maar Nadia was origineel en heeft me echt aan het lachten gemaakt. Ik heb lang getwijfeld omdat zij het gedicht voor mij gemaakt had en dat maakt het natuurlijk extra leuk, maar ik heb besloten, voor mij is Nadia nummer 1
Wie heeft het beste gedicht gemaakt, wie het origineelste, wie het leukste, wie het persoonlijkste, hoeveel 'onderzoek' is er gedaan enz.
Uiteindelijk kwam ik toch weer bij Nadia uit. Het gedicht van Anne is naar mijn idee absoluut het beste. Het is als van een prof onder de amateurs. Het gedicht van Angelique met alle poppetjes vond ik ook leuk, en zo waren er meer gedichten die ik juist om de inhoud er goed vond. Maar Nadia was origineel en heeft me echt aan het lachten gemaakt. Ik heb lang getwijfeld omdat zij het gedicht voor mij gemaakt had en dat maakt het natuurlijk extra leuk, maar ik heb besloten, voor mij is Nadia nummer 1
Laatst gewijzigd door Lida. S op zo 28 dec 2014, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaela schreef: Ik heb gestemd op de gedichten van Pallas. Voor vijf mensen aan de slag en dan voor iedereen een persoonlijk gedicht schrijven, dat vind ik top![]()
Lief van je
Allereerst wil ik HannaB bedanken voor het gedicht voor mij!
Het topic met de gedichten is op slot en zojuist las ik daar pas het gedicht voor mij.
Verder heb ik uiteraard gestemd. 8)
Verder heb ik uiteraard gestemd. 8)
kira schreef: Ook hier is gekozen
Ga er van blozen!Mieke L. schreef: Dat doet mij deugd, haar gedicht gaf ook mij heel veel vreugd!
- -Annemarie-
- 5-sterren

Kijk, dat scheelt weer tikken.Ronald schreef: Ik vond het best lastig. Qua originaliteit sprong Nadia er bovenuit. Ontzettend leuk gedaan. En voor een noorderling ook nog redelijk verstaanbaar
En hoewel er zeker nog meer pareltjes bijzitten gaat mijn stem ook naar Anne.
- pearlsofpassion
- Moderator
Die stond bij mij ook in de top 5.Nadia schreef: Oké! Ik heb op summerditches gestemd.
Ik vind hem prettig lezen. Fijn qua lengte. Leuke inhoud. Grapje her en der en met gevoel![]()
Samen met Anne, Mini's-3-tal en nog een paar. Ik kan me eigenlijk wel goed vinden in wat er gestemd is, maar ik vind het wel vreemd dat Eelke's gedicht voor Lizzie nog niet in de prijzen gevallen is.... ???
Mijn persoonlijke stem is naar Saskia (voor Maxi's-3-tal) gegaan. Doorslaggevend was dat ik daar toch echt helemaal plat van het lachen bij lag...
Oh nee.. Ja jij kunt dat zien he? Wat is er gestemd danpearlsofpassion schreef: Die stond bij mij ook in de top 5.
Samen met Anne, Mini's-3-tal en nog een paar. Ik kan me eigenlijk wel goed vinden in wat er gestemd is, maar ik vind het wel vreemd dat Eelke's gedicht voor Lizzie nog niet in de prijzen gevallen is.... ???
Mijn persoonlijke stem is naar Saskia (voor Maxi's-3-tal) gegaan. Doorslaggevend was dat ik daar toch echt helemaal plat van het lachen bij lag...![]()
pearlsofpassion schreef:
Mijn persoonlijke stem is naar Saskia (voor Maxi's-3-tal) gegaan. Doorslaggevend was dat ik daar toch echt helemaal plat van het lachen bij lag...![]()