Het eten van vleesbot en vuurwerk
Moderator: Lizzy
Het eten van vleesbot en vuurwerk
Ik wil deze tip toch even geven , zeker aan de mensen die nog maar net zijn begonnen met Barf .
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe en waar je woont
In buitengebieden zal mogelijk minder vuurwerk zijn dan in een doorsnee woonwijk
Juist in deze periode kan er op elk moment hevig vuurwerk worden afgestoken
Soms lijkt het wel oorlog
Bedenk je dan dat je hond hierop kan reageren . Ook honden die anders heel rustig eten en hun maaltijd goed verteren
Een dier wat stress heeft verteert (mogelijk ) anders /slechter
Een dier kan van schrik ook het vleesbot waarop hij bezig is doorslikken
Ikzelf geef om deze redenen mijn honden rondom deze dagen de zg beginners -vleesbotten
Dus zacht en goed bevleesd
Het bevalt mij op deze manier erg goed
Maar een ieder kent (als het goed is ) zijn eigen hond het beste
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe en waar je woont
In buitengebieden zal mogelijk minder vuurwerk zijn dan in een doorsnee woonwijk
Juist in deze periode kan er op elk moment hevig vuurwerk worden afgestoken
Soms lijkt het wel oorlog
Bedenk je dan dat je hond hierop kan reageren . Ook honden die anders heel rustig eten en hun maaltijd goed verteren
Een dier wat stress heeft verteert (mogelijk ) anders /slechter
Een dier kan van schrik ook het vleesbot waarop hij bezig is doorslikken
Ikzelf geef om deze redenen mijn honden rondom deze dagen de zg beginners -vleesbotten
Dus zacht en goed bevleesd
Het bevalt mij op deze manier erg goed
Maar een ieder kent (als het goed is ) zijn eigen hond het beste
Re: Het eten van vleesbot en vuurwerk
Dank je voor de tip.
- Nathalie van H
- 3-sterren

Een hele goeie tip!
Zeker een goede, hier krijgen ze oude jaarsdag Bandit.
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Goede tip. Hier op oudjaarsavond ook geen botwerk maar KVV! Zeker ook omdat ik juist die avond net voor 00.00 uur eten geef als afleiding.
hier krijgen ze , met name Loeka de 30e en 31e een licht verteerbaar hapje want als ik de 31e smorgens vroeg met loeka buiten kom en ze hoort al een knal dan wil ze niet meer naar buiten voor de ontlasting .
tot nu toe is het nog zeer goed gegaan ( afkloppen op hout) en heb verder alle voorbereidingen al klaar ...
tot nu toe is het nog zeer goed gegaan ( afkloppen op hout) en heb verder alle voorbereidingen al klaar ...
Ik geef en gaf ze altijd spiervlees op die dag...
- Inge en Bono
- 5-sterren

Ik heb er nooit bij nagedacht, nooit angstige honden gehad.
Maar dankzij jouw tip kregen ze idd kvv
En toen Lu na de laatste wandeling, om 2 uur 'smiddags, van de stress begon te spugen, was ik daar helemaal blij mee
Maar dankzij jouw tip kregen ze idd kvv
En toen Lu na de laatste wandeling, om 2 uur 'smiddags, van de stress begon te spugen, was ik daar helemaal blij mee
Weer even een schop omhoog 
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Goede tip!! Dank je wel...
Goede tip! Op zich schrikt Scott niet van het vuurwerk, maar ga voor de zekerheid toch maar kvv geven.
In het jaar dat Armagnac hevig gestresst was door vuurwerk ben ik het bot voor hem gaan malen, want hij kreeg dus echt verteringsproblemen door de stress. Ik denk niet dat een keertje schrikken kwaad doet, honden schrikken wel vaker ergens van. Maar doorlopend stress is een ander verhaal.
-
judith1967
- 5-sterren

Ondanks dat Dorian best in de stress zit op oudejaarsavond,werkt dat gelukkig niet op zijn darmen 
Zodra het hier weer rustig is(meestal is dat zo rond 1.00 s'nachts) is tie zijn stress ook kwijt
Ga tegen 24.00 zoekspelletjes met voertjes doen,dan is tie zo geconcentreerd bezig dat zijn vuurwerkangst opeens op een lager pitje staat.
Toch wel erg handig zo op voer gerichte hond

Weet eigenlijk niet wat ik hem vorig jaar heb gegeven,maar door jouw tip ga ik er opletten en geef hem spiervlees of anders mag hij voor een keertje binnen eten.
Zodra het hier weer rustig is(meestal is dat zo rond 1.00 s'nachts) is tie zijn stress ook kwijt
Ga tegen 24.00 zoekspelletjes met voertjes doen,dan is tie zo geconcentreerd bezig dat zijn vuurwerkangst opeens op een lager pitje staat.
Toch wel erg handig zo op voer gerichte hond
Weet eigenlijk niet wat ik hem vorig jaar heb gegeven,maar door jouw tip ga ik er opletten en geef hem spiervlees of anders mag hij voor een keertje binnen eten.
Het ging bij Armagnac dan ook niet om een avond, maar om weken en weken en weken. Zo lang stress gaat echt niet goed. Vuurwerk begint hier al in oktober en gaat in het nieuwe jaar ook nog weken doorjudith1967 schreef: Ondanks dat Dorian best in de stress zit op oudejaarsavond,werkt dat gelukkig niet op zijn darmen
Toch wel erg handig zo op voer gerichte hond![]()
Weet eigenlijk niet wat ik hem vorig jaar heb gegeven,maar door jouw tip ga ik er opletten en geef hem spiervlees of anders mag hij voor een keertje binnen eten.![]()
-
Suzanne
- 5-sterren

- Contacteer:
Hier had ik niet over nagedacht maar het klinkt enorm logisch.
Mooi... kvv voor 't ventje op oudjaarsdag ;-)
Suzanne
Mooi... kvv voor 't ventje op oudjaarsdag ;-)
Suzanne