Vertel, welk deeg, wat doe je er doorheen, enzo.Angelique schreef: Hier bak ik zelf. Geen geheim recept, maar wel (op vorig jaar na) erg lekker.
Het jaarlijkse oliebollentopic / wie bakt er zelf?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Het jaarlijkse oliebollentopic / wie bakt er zelf?
- Angelique
- 5-sterren

Gebruik je die koopmanszooi voor de appelflappen, daar kan toch niks aan kapotLizzy schreef: Stom zeg, ik heb alweer Koopmans gekocht terwijl ik wist dat ik naar de Lidl moest. OK, ga morgen daar nog even een pakje halen, denk ik.
-
judith1967
- 5-sterren

Hier bakken we oliebollen ook zelf,we doen er niks in(rozijntjes ofzo)zo vinden wij ze het lekkerst

- Angelique
- 5-sterren

Ja uh, gewoon. Standaard, bloem, gist, rozijn en wat er zoals meer ingaat. En oh ja, bier natuurlijkLizzy schreef: Vertel, welk deeg, wat doe je er doorheen, enzo.
Geen krenten, geen sucade, dat vind ik goor. En dan gaan ze gewoon in de wok de olie in.
Hier bakt moeders de oliebollen, en manlief de appelflappen ! (en ik mag fijn naar kantoor)
Manlief heeft inmiddels van 3 personen een bestelling liggen
De appelflappen zelf gemaakt zijn zoveel lekkerder dan van de kraam !! Gewoon een plak appel, door het deeg halen en dan bakken, niets geen dikke laag meel en/of spijs in mijn flap
Manlief heeft inmiddels van 3 personen een bestelling liggen
De appelflappen zelf gemaakt zijn zoveel lekkerder dan van de kraam !! Gewoon een plak appel, door het deeg halen en dan bakken, niets geen dikke laag meel en/of spijs in mijn flap
-
fransbulletje
Vanmorgen al een zak oliebollen gehaald bij mijn bakker 
Die zijn zo lekker, helemaal niet vet, knapperige korst en vol met krenten en appel.
Zelf bakken heb ik nog nooit gedaan en ga ik ook niet doen!
Die zijn zo lekker, helemaal niet vet, knapperige korst en vol met krenten en appel.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik ga ze weer zelf halen bij mijn papa. Die bakt ze ieder jaar. [emoji41]
- Angelique
- 5-sterren

Vroeger luste ik geen oliebollen, dus ik denk dat die bollen van mijn moeder om te kegelen warenLizzy schreef: Ja, de lekkerste oliebollen bakt mijn moeder. Maar helaas, ze voelt er niks meer voor, sinds een paar jaar..........
- Angelique
- 5-sterren

Dat had ik nou uitgerekend van jou niet verwacht.fransbulletje schreef: Vanmorgen al een zak oliebollen gehaald bij mijn bakker
-
fransbulletje
Kan me niet voorstellen dat ik ze zelf lekkerder kan bakken dan mijn bakker, behalve dat ik liever spelt zou gebruiken.Angelique schreef: Dat had ik nou uitgerekend van jou niet verwacht.![]()
Heb vanmiddag nog wel een lekkere kruidkoek gebakken met rozijnen en cranberry's
-
judith1967
- 5-sterren

Wij waren laatst bij de Ikea en daar stond ook een oliebollenkraam,daar lekker oliebolletjes meegenomen,getver wat een vieze vette oliebollen waren dat zeg,helemaal volgezogen.

Waar jullie het hebben over appelflappen, bedoelen jullie toch appelbeignets?
Appelflappen, van die driehoekige bladerdeegdingen, bak ik ook geregeld tussendoor zomaar.
Appelflappen, van die driehoekige bladerdeegdingen, bak ik ook geregeld tussendoor zomaar.
- Pauline
- 5-sterren

Lizzy schreef: Stom zeg, ik heb alweer Koopmans gekocht terwijl ik wist dat ik naar de Lidl moest. OK, ga morgen daar nog even een pakje halen, denk ik.
- Pauline
- 5-sterren

Hmmmm misschien dat ik nog wel ontgeurde kokosolie bij de Aldi ga kopen en dan toch wat oliebollen ga bakken. Als je die namelijk gebruikt kun je in huis zonder afzuigkap bakken en je ruikt nog niets!
Uuuhm, Liiiique... Heppie ook gewichten van bloem en gist en bier en zo voor deze oliebollen-dummy? Anders worden ze vast niet te vretenAngelique schreef: Ja uh, gewoon. Standaard, bloem, gist, rozijn en wat er zoals meer ingaat. En oh ja, bier natuurlijk
Geen krenten, geen sucade, dat vind ik goor. En dan gaan ze gewoon in de wok de olie in.