Het grote babytopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

beetje overprikkeld wellicht ook. Doordat ze zo veel wilt?

Hier is de tijd aangebroken van alles aan de kant moeten zetten. Dwayne sjeest echt met een hoog tempo door het huis en niets echt niets is veilig. Hij had zojuist het ziggo kastje zelf aan gezet. En de knop van de surround is ook gevonden.
Bij mijn moeder had hij laatst toen hij in de kinderstoel zat de la open getrokken en zoef een schilmes eruit gepakt :o
Dus wij zijn nu ijverig kastjes aan het afsluiten etc. Dwayne heeft de grootste lol.. Ook laat hij steeds zijn handjes los als hij staat. Ik ben benieuwd wanneer hij los staat.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Gaat snel hoor.
Loopt hij al goed langs meubels?
Hier was het eerst optrekken en rechtstaan, handje los. Langs meubels en muren lopen. Maar hoeken, daarvoor ging ze door de knietjes om 20cm te kruipen en vervolgens weer recht te staan. Echt langs de hoeken doet ze een week of 3/4 denk ik. Los staan deed ze al even maar secondenwerk. Sinds vorige week werd het langer en langer, en nu blijft ze staan ( als ze zin heeft)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ivonne schreef: niets speciaals... ik denk dat de tijd de truc was....
ik geloof dat ons kleintje een hoofd vol informatie had die ze niet kwijt kon (die informatie dus  :biggrin2:) en dat dat veel onrust gaf. Dit in combinatie met het gevoel van bescherming (hiermee bedoel ik dat zij altijd als een klein bolletje hoog in bed ligt zodat haar slaapplek verkleind is) en dat ze de aanwezigheid van een van ons daar ook bij nodig had. Tegenwoordig ligt ze bijna normaal in haar bedje (hoofdje nog wel tegen de bovenkant aan maar ach...ze ligt nu wel lang uit).

natuurlijk heb ik dingen geprobeerd maar ergens heb ik altijd wel het gevoel gehad zoals ik hierboven al schrijf.... ze wilde sneller dan haar ontwikkeling aan kon.
Heel herkenbaar! Toch wel fijn om te lezen dat tijd wonderen doet. Hoe oud is ze nu?
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Sieglinde schreef: Gaat snel hoor.
Loopt hij al goed langs meubels?
Hier was het eerst optrekken en rechtstaan, handje los. Langs meubels en muren lopen. Maar hoeken, daarvoor ging ze door de knietjes om 20cm te kruipen en vervolgens weer recht te staan. Echt langs de hoeken doet ze een week of 3/4 denk ik. Los staan deed ze al even maar secondenwerk. Sinds vorige week werd het langer en langer, en nu blijft ze staan ( als ze zin heeft)
Nee meer als 1 a 2 passen langs meubels doet hij nog niet. Hij pakt zich wel om langs een meubelstuk wat dichtbij staat.
En liep zojuist zijn eerste passen achter de rollator.
Blokken worden al op tafel gelegd. Om vervolgens mee te hameren.
Als iets valt lukt het hem hurkend op te rapen. Hij hoeft dus niet te gaan zitten.
Stappen aan de hand doen we ook al :)
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Dan zal die binnen een paar weken wel langs de meubels enz ook lopen
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Die kans is groot ja. Ik vind het heel leuk! Maar ook lastig dat alles ineens binnen bereik is.
Ofja lastig. Intensief.
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Hoi hoi,

Ik kom me ook weer even melden  :)
Al een hele tijd niet meer geschreven....
Leuk om alle ontwikkelingen te lezen vd bp-babydreumessen

@ Nadia,  wat een super leuke foto's in je andere topic.
Dwayne voeden  in zo' n hokje  :thumbup:
Leuk dat je nog zelf voed, Heb je enig idee hoe lang je dat vol wilt gaan houden?
Koek, jij ook nog zelf aan  het voeden?

Wat worden ze leuk he onze kindjes :smitten: :smitten:
Die van mij wordt hysterisch blij als je thuis komt, zit de hele tijd zelf  grapjes te verzinnen en giert dan van het lachen , sjouwt overal langs heen, kan los staan en aan 1 handje lopen en begint wat woordjes te zeggen. Boem is favoriet hi hi,  ze smijt ook echt alles op de grond.... Ze begint nu wat eenkennig te worden. Alles wat niet mag is leuk en op alle lades  en koelkast zitten slotjes. Ik vind het heerlijk zo'n kleintje in je huis brengt zoveel extra.... Nou ik zou stoppen met zwijmelen  ;)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ga maar door hoor :D
Dwayne heeft ook een eenkennige fase (gehad?) moeilijk. Maar wel een sprong in de ontwikkeling.
Ik ben van plan om pas te stoppen zelf te voeden wanneer Dwayne niet meer wilt.
Ik merk dat ik het ook super hard nodig heb. Het samen even opkrullen. Ons momentje. Wat niemand zo kan ervaren als hij en ik :smitten: als hij troost zoekt of niet kan slapen. Bij mij aan de borst is altijd goed. Als Dwayne een dag bij papa of oma is en ik zie hem na een paar uur weer dan kan ik niet wachten hem te voeden. Zo onwijs fijn vind ik het. Wil er nog geen moment van stoppen aan koppelen. Hoop toch nog wel minimaal 15 maanden te mogen voeden.

Wat voor grapjes haalt ze uit? Hoe oud is ze nu?
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Else! schreef: Hoi hoi,

Ik kom me ook weer even melden  :)
Al een hele tijd niet meer geschreven....
Leuk om alle ontwikkelingen te lezen vd bp-babydreumessen

@ Nadia,  wat een super leuke foto's in je andere topic.
Dwayne voeden  in zo' n hokje  :thumbup:
Leuk dat je nog zelf voed, Heb je enig idee hoe lang je dat vol wilt gaan houden?
Koek, jij ook nog zelf aan  het voeden?

Wat worden ze leuk he onze kindjes :smitten: :smitten:
Die van mij wordt hysterisch blij als je thuis komt, zit de hele tijd zelf  grapjes te verzinnen en giert dan van het lachen , sjouwt overal langs heen, kan los staan en aan 1 handje lopen en begint wat woordjes te zeggen. Boem is favoriet hi hi,  ze smijt ook echt alles op de grond.... Ze begint nu wat eenkennig te worden. Alles wat niet mag is leuk en op alle lades  en koelkast zitten slotjes. Ik vind het heerlijk zo'n kleintje in je huis brengt zoveel extra.... Nou ik zou stoppen met zwijmelen  ;)
Super zeg om je nog eens te lezen!
Fijn om nog eens van suze te horen want die is echt bijna even oud toch.
Ja slotjes :D. Als ik in de keuken bezig ben dan haalt ze altijd 1 kast helemaal leeg. Hier enkel slotjes op kasten waar dingen inzitten waar ze beter niet in kan.
Geen woordjes hier, wel grapjes. Daarnet was ze mee bij de HA en ze heeft echt de hele tijd zitten lachen :biggrin2:
Dan verstopt ze haar zelf achter haar handjes om dan plots te voorschijn te komen. Te schattig :D
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Wat fijn dat de voeding jullie zoveel plezier geeft. Ik zou denk ik  bij een tweede ooit ook langer willen  voeden. Kolf je ook nog op t werk?

Ze is nu 11 mnd. Ze verzint heel veel in haar ogen hilarische grappen. Steeds onder en boven de tafel kijken, pffff geluid tegen de douchedeur,  haar speen in de mond van iemand anders stoppen (incl de mond vd hond), heel hard aan mijn tepel trekken terwijl we samen in bad zitten (heus niet hilarisch ), etc.etc.

Ze is ook een dramaqueen, gaat soms plat op haar buik liggen huilen of met haar hoofd tegen de deur aan bonken als ik weg loop en de deur even achter me dicht doe  :uglystupid2:
Laatst gewijzigd door Else op di 30 dec 2014, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

@ sieglinde, volgens mij schelen onze dames 2 weken ofzo (Suze is van 1 feb ). Ik kan me nog heel goed herinneren hoe ik hoogzwanger en daarna pasbevallen de hele tijd bp in de gaten hield om te lezen of de rest al bevallen was.
Wat schattig dat ze de huisarts aan het entertainen is.
Wij hebben ook nog wel kasten zonder slotjes die structureel leeg gepakt worden. Ben m.n. blij met t slotje op de koelkast, anders gingen steeds de pakken yoghurt eruit en op de kop....

Echt veel woordjes zegt ze niet hoor: papa, mama, boem, oh oooh, en iets wat door moet gaan voor poes
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dwayne heeft zijn eigen speelgoedkast. Die moet altijd leeg. Liefst alle spullen van de hogere planken ;D

Bv heeft zo ook wel zijn nadelen (vind ik). Maar de voordelen hebben flink de overhand :)
Ik ben nu 'in between jobs' hoop snel wat nieuws te vinden. Hoe dan de bv gaat. We zullen zien :) ik hoop dat ik het gecombineerd krijg. Of dat Dwayne beter vast voedsel gaat eten. Zodat daar een voeding mee ondervangen kan worden.
Dingen proeven moeten wij ook. Vooral blokjes. en dat gaat niet al te subtiel ;D
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Leuk weer van je te horen Else :)

Ik geef ook nog steeds BV en Tess is nu 19 maanden. Kolf nog 1 keer op het werk, roep al maanden dat ik daarmee stop maar het lukt me niet :( :biggrin2:

Ik wil eigenlijk ook BV geven zolang Tess wil. Ben alleen 2 maanden geleden weer voor het eerst ongesteld geworden, dus moet nog even gaan bedenken hoe we dat doen. Want ik wil niet aan de pil, maar mag ook niet ongesteld worden (endometriose). En het ziekenhuis doet geen IUI zolang ik BV geef :( Het liefst zou ik willen tandemvoeden, maar dat zit er denk ik niet in.
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Hier ook nog een zelfvoedster (17 maand bijna), ook de droom om te tandemen...
Er wordt hier heel wat af gekletst... Pappa, mamma, opa, oma, boem, mauw (poes), eten, lopen, open, af, uit, beer, auto, bal, koekje, appel, toel (stoel), oppeop (opperdepop), satje (schatje), sape (slapen)

Afbeelding

Sent from my iPad using Tapatalk
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Wat een knapperd wenche!
En bijzonder en mooi dat er hier zoveel dames lang voeden.
Wel apart want in mijn omgeving ken ik niemand die dat doet en vonden ze mij al een langvoedster met 6 mnd ::)
We zijn  toch een bepaald soort mensen hier op BP denk ik :) :thumbsupup:

En esthertjuh, ben je met de eerste met IUI  zwanger geworden?  Lijkt me niet niks zo'n medisch traject.
Ik ben met clomid zwanger geworden maar das nog relatief simpel.
WAarom precies willen ze dat niet weer starten als je nog bv geeft?

Plaats reactie