Nou ja, omdat alle regelgeving ten spijt, het hier dus een dikke bende is aan het eind van het jaar. Een leeftijdsverbod, tijdsverboden enz, het helpt geen zak, want er wordt te weinig gehandhaafd. Waarom zou een leeftijdsverbod wel helpen, er mag tot 18.00 uur in het geheel geen vuurwerk afgestoken worden en het knalt bijna overal al dagen. Véél controle, fikse boetes, mentaliteitsverandering. Dat is er nodig. Maar dat kan NL niet, op de een of andere manier. En aangezien er een grote groep mensen is die heel erg veel last hebben van de overtreders, moet je toch iets verzinnen. Dan maar helemaal verbieden en de verkoop dus laten verdwijnen.Kaio schreef: Oo hier in belgie niks, hoor het wel van over de grens wat, hetzelfde als vandaag in duitsland, hoor het van over de grens in sittard
Snap het niet, vlgs mij mag je in beide andere landen vuurwerk hebben maar op een of andere manier wordt daar dan niet zo veelvuldig vantevoren afgestoken. Zal vast ook wel aan de wijk liggen ?
Ik zie niet in waarom er persee een vuurwerk verbod moet komen in NL, voor sommige mensen hoort het er nu ook eenmaal bij ( net als zwarte piet bij een ander feestje) maar handhaven van het huidige verbod om vroegtijdig af te steken zou wel op zijn plaats zijn.
Ik kom zelf rond die tijd zo min mogelijk in nl. Lijkt soms een compleet oorlogsgebied met de rook en knallen. En echt jonge snotapen
Wat mij betreft, mag er wel eeen leeftijdsverbod komen op vuurwerk, roken mag je niet onder de 18, drinken etc. Vuurwerk afsteken ook niet wat mij betreft.
Dus handhaven, rugtas met vuurwerk van de snotapen afpakken en in een emmer water pleuren. Taakstraf erop, en ouders een boete.
Na een paar jaar is het duidelijk dat het meneis is![]()
Vuurwerkoverlast
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Vuurwerkoverlast
Goed gedaan!Jantina schreef: Ik heb een prachtige grijs/bruine duitse herder van de weg geplukt. Beest was doodsbang. Ben ik precies met mn kleine auto...Hoedenplank losgerukt en hond erin getild, een jongen hielp gelukkig. Naar DA gereden. Mooi niet gechipt. Natuurlijk! Heb ik met de assistente de mevrouw gebeld die werkelijk leeft in het bosje en iedereen en elke hond kent hier. En die had een vermoeden maar ja, die mensen namen niet op. Dus ik er heen gereden met Fedde en jawel, man was zn hond aan het zoeken! Dus het teefje is gelukkig weer thuis!
Wodka heeft net heerlijk buiten tussen de knallen in staan eten. Daar waar ik nog dacht: "Oepsie", dacht zij: "Nomnomnom".
Gelukkig maar. Ouwe knallen-veteraan van me.
Of zou ze gewoon doof zijn inmiddels?
Wat goed van je Jantina! Het arme beestje zal heel blij zijn dat ze weer veilig thuis is!Jantina schreef: Ik heb een prachtige grijs/bruine duitse herder van de weg geplukt. Beest was doodsbang. Ben ik precies met mn kleine auto...Hoedenplank losgerukt en hond erin getild, een jongen hielp gelukkig. Naar DA gereden. Mooi niet gechipt. Natuurlijk! Heb ik met de assistente de mevrouw gebeld die werkelijk leeft in het bosje en iedereen en elke hond kent hier. En die had een vermoeden maar ja, die mensen namen niet op. Dus ik er heen gereden met Fedde en jawel, man was zn hond aan het zoeken! Dus het teefje is gelukkig weer thuis!
Trots op je Jantina! Leo heeft vandaag dienst. Zoetermeer. Ik heb hem nog geen 2 tellen gezien vandaag. Ik hoop zo (ook voor mezelf hoor, daar niet van), dat het vanavond en vannacht rustig blijft 
Waarom we een verbod willen? Dat je je dat afvraagt! Omdat je hier al weken lang iedere klipklap stijf in je nest ligt omdat het lijkt alsof de derde wereld oorlog uitbreekt. Omdat veel meer mensen er last van hebben dan dat mensen lol er van hebben. En ik ben dat gezeik gewoon zo zat. En als het niet meer verkocht mag worden, scheelt dat al een hoop (want heel veel jonge gastjes lopen met legaal vuurwerk). En met illegaal vuurwerk smijten? Oppakken en gewoon met 100 man in 1 cel pletteren en daar tot en met 1 januari laten zitten + een boete van 5000 euro. Moet jij eens kijken, is het met 2 jaar afgelopen.
Waarom we een verbod willen? Dat je je dat afvraagt! Omdat je hier al weken lang iedere klipklap stijf in je nest ligt omdat het lijkt alsof de derde wereld oorlog uitbreekt. Omdat veel meer mensen er last van hebben dan dat mensen lol er van hebben. En ik ben dat gezeik gewoon zo zat. En als het niet meer verkocht mag worden, scheelt dat al een hoop (want heel veel jonge gastjes lopen met legaal vuurwerk). En met illegaal vuurwerk smijten? Oppakken en gewoon met 100 man in 1 cel pletteren en daar tot en met 1 januari laten zitten + een boete van 5000 euro. Moet jij eens kijken, is het met 2 jaar afgelopen.
Dat bedoel ik dus ook, handhaven en tuurlijk kan dat in Nl ook, waarom zou het overal kunnen in in nl niet? Ik vind hettypisch nederlands, wehebben een probleeem maar we pakken niet het probleem aan we voeren iets anders in zodat het voor iedereen verpest is. Ergens begint het al met opvoeden,daarnaast omgeving die het gedoogd, en een stuk respect. ( bijv hier in belgie heb je niet zo'n grote waffel tegen depolitie)Kaela schreef: Nou ja, omdat alle regelgeving ten spijt, het hier dus een dikke bende is aan het eind van het jaar. Een leeftijdsverbod, tijdsverboden enz, het helpt geen zak, want er wordt te weinig gehandhaafd. Waarom zou een leeftijdsverbod wel helpen, er mag tot 18.00 uur in het geheel geen vuurwerk afgestoken worden en het knalt bijna overal al dagen. Véél controle, fikse boetes, mentaliteitsverandering. Dat is er nodig. Maar dat kan NL niet, op de een of andere manier. En aangezien er een grote groep mensen is die heel erg veel last hebben van de overtreders, moet je toch iets verzinnen. Dan maar helemaal verbieden en de verkoop dus laten verdwijnen.
Ik?Lizzy schreef: Trots op je Jantina! Leo heeft vandaag dienst. Zoetermeer. Ik heb hem nog geen 2 tellen gezien vandaag. Ik hoop zo (ook voor mezelf hoor, daar niet van), dat het vanavond en vannacht rustig blijft
Ja precies er is nu ook een verbod hoor,jemag gniks afsteken voor oud op nieuw, gewoon dat eenseen keertje handhaven dan! Dus helemaal eens met je laatste voorstel hoor.
Ikvind alleen niet dat een hele traditie zou moeten wijken ( ik vind vuurwerk ook niks,heb het nog nooit aangraakt ) omdat er wetten niet gehandhaafd worden, kinderen blijkbaar niet opgevoed, laat dezemensen dan boeten zoals het hoort!
Als mijn ouders ons betrapt zouden hebben op vuurwerk nou dan
Nou niets om trots te zijn toch? Ik mag hopen dat een ander het voor mijn hond ook zou doen! En ik moet zeggen, heb normaal wat argwaan naar herders maar dit was een schat. Als we de eigenaren niet zo snel hadden gevonden had ze mee gemogen. Die had ik niet naar het asiel laten gaan vannacht.
Maar er wordt niet gehandhaafd omdat het geen prioriteit heeft maar ook omdat regels in NL zo ongelofelijk irritant zijn. Wat al uit straalt "het mag wel niet maar we don't give a flying fuck". Je kunt gewoon vuurwerk kopen. Dus gut, waarom niet afsteken? En om 22:00 uur mag je het afsteken. Nou gut, dan om 21:30 ook wel, toch?
En dat halfzachte geneuzel, DAAR zit het probleem. Afschaffen, verbieden, alle verkooppunten dichtgooien en 2 jaar lang alles in zetten op handhaven.
Want in NL voeden de meeste ouders hun kinderen al 25 jaar niet meer op. Dus als we daar op moeten gaan zitten wachten, kunnen we wachten tot in de eeuwigheid. Voorbeeldje: ik loop hier vorig jaar met mijn aangelijnde hondje over de Voorweg. Staat er een moeder met een paar van haar kinderen buiten. Kind steekt rotje aan en flikkert dat zo naar mijn hond. Ik ben even een pittig gesprek gaan voeren met die mevrouw. En weet je wat ze tegen mij zei? Dat ik niet zo moest zeiken.
Kijk, en zo'n jongk staat over 2 jaar mortiergranatenvuurwerk in een losloopbos te gooien. Want zijn moeder vindt dat immers dood normaal.
En dat halfzachte geneuzel, DAAR zit het probleem. Afschaffen, verbieden, alle verkooppunten dichtgooien en 2 jaar lang alles in zetten op handhaven.
Want in NL voeden de meeste ouders hun kinderen al 25 jaar niet meer op. Dus als we daar op moeten gaan zitten wachten, kunnen we wachten tot in de eeuwigheid. Voorbeeldje: ik loop hier vorig jaar met mijn aangelijnde hondje over de Voorweg. Staat er een moeder met een paar van haar kinderen buiten. Kind steekt rotje aan en flikkert dat zo naar mijn hond. Ik ben even een pittig gesprek gaan voeren met die mevrouw. En weet je wat ze tegen mij zei? Dat ik niet zo moest zeiken.
Kijk, en zo'n jongk staat over 2 jaar mortiergranatenvuurwerk in een losloopbos te gooien. Want zijn moeder vindt dat immers dood normaal.
Wij hebben sinds vorig jaar nieuwe buren en de kinderen steken al vanaf 12 uur vanmiddag vuurwerk af. Pa doet het vanavond dan nog eens dunnetjes over om 12 uur. Als je er iets van durft te zeggen krijg je een grote mond. Het is zo'n aso volk, bah.
Fjurdy is helemaal over de rooie. Hij is zo ontzettend bang. Ik was al van plan om het watten in zijn oren te doen maar dat zal ook niet veel helpen.
Vorig jaar hebben ze de voortuin in de hens gestoken bij andere buren, en daar geven ze ook niets om.
Als het aan mij lag zaten we in een huisje op de veluwe nu.
Fjurdy is helemaal over de rooie. Hij is zo ontzettend bang. Ik was al van plan om het watten in zijn oren te doen maar dat zal ook niet veel helpen.
Vorig jaar hebben ze de voortuin in de hens gestoken bij andere buren, en daar geven ze ook niets om.
Als het aan mij lag zaten we in een huisje op de veluwe nu.
Maar jij verzint een nieuw regeltje als leeftijdsbeperking, terwijl er al een prima regel is. Dat heeft toch ook nul komma nul zin.Kaio schreef: Dat bedoel ik dus ook, handhaven en tuurlijk kan dat in Nl ook, waarom zou het overal kunnen in in nl niet? Ik vind hettypisch nederlands, wehebben een probleeem maar we pakken niet het probleem aan we voeren iets anders in zodat het voor iedereen verpest is. Ergens begint het al met opvoeden,daarnaast omgeving die het gedoogd, en een stuk respect. ( bijv hier in belgie heb je niet zo'n grote waffel tegen depolitie)
Ik vind handhaven prima. Ik zou dat persoonlijk verkiezen boven verbieden. Gewoon van 20.00 tot 2.00 toestaan en voor de rest keihard optreden. Geen pardon, gelijk goed straffen en de pakkans zo hoog mogelijk maken. Maar ja, ik kan er ook niets aan doen dat NL dat op de een of andere manier nooit doet. En dan ga je toch al snel aan verbieden denken, want als de grote groep het niet meer kopen kan, kan de grote groep het ook niet meer afsteken en dat werkt toch een stuk simpeler dan regeltje na regeltje verzinnen wat toch geen effect heeft.
Komen ze net over de grens afstekenLizzy schreef: Maar er wordt niet gehandhaafd omdat het geen prioriteit heeft maar ook omdat regels in NL zo ongelofelijk irritant zijn. Wat al uit straalt "het mag wel niet maar we don't give a flying fuck". Je kunt gewoon vuurwerk kopen. Dus gut, waarom niet afsteken? En om 22:00 uur mag je het afsteken. Nou gut, dan om 21:30 ook wel, toch?
Ik had het lastig geformuleert overigens, ik snap wel dat mensen een algeheel vuurwerkverbod willen als men in zulk oorlogsgebied woont en niet meer veilig op straat kan komen, maar eigenlijk zou het niet nodig zijn, als de regels eens gehandhaafd werden. Dus inderdaad hard optreden, ook de ouders aanpakken. Ik denk dat de emeeste het niet erg zouden vinden dat er op de jaarwisseling vuurwerk is maar de overlast is het erge en die zou er gewoonweg niet moeten zijn
Ja kloptKaela schreef: Maar jij verzint een nieuw regeltje als leeftijdsbeperking, terwijl er al een prima regel is. Dat heeft toch ook nul komma nul zin.
Ik vind handhaven prima. Ik zou dat persoonlijk verkiezen boven verbieden. Gewoon van 20.00 tot 2.00 toestaan en voor de rest keihard optreden. Geen pardon, gelijk goed straffen en de pakkans zo hoog mogelijk maken. Maar ja, ik kan er ook niets aan doen dat NL dat op de een of andere manier nooit doet. En dan ga je toch al snel aan verbieden denken, want als de grote groep het niet meer kopen kan, kan de grote groep het ook niet meer afsteken en dat werkt toch een stuk simpeler dan regeltje na regeltje verzinnen wat toch geen effect heeft.
Maar het klopt en ik snap het ook niet waarom het in nederland nou zo moeilijk is om die overlast te beperken. Ergens gaat er iets goed fout
jeetje
, is het al 12 uur ? ..... de knallen volgen zich al snel na elkaar op 
loeka heeft om 14.00 voor de laatste keer geplast en wilde niet meer naar buiten ...
ze neemt nog wel iets te eten aan ... ff afwachten hoe de situatie wordt met vroegtijdig afsteken van vuurwerk hier in de buurt , maar ben bang dat ik dr rond 21.00 haar al wat moet geven
loeka heeft om 14.00 voor de laatste keer geplast en wilde niet meer naar buiten ...
ze neemt nog wel iets te eten aan ... ff afwachten hoe de situatie wordt met vroegtijdig afsteken van vuurwerk hier in de buurt , maar ben bang dat ik dr rond 21.00 haar al wat moet geven
Het klinkt raar, maar ik ben zo blij dat Dribbel er nu niet meer is. Het gaat zo hard af en toe. Lodi loopt overal rustig doorheen en Monster lijkt zich aan Lodi te spiegelen. Vorig jaar was ze veel angstiger. ,
snel maar ff de kliko in t halletje gezet 
denk dat ik mn meissie alvast een kwart pilletje ga geven
denk dat ik mn meissie alvast een kwart pilletje ga geven
Hier spiegelt Balou zich op dit moment aan Fjurdy, hij is nooit bang geweest maar begint nu dus ook. De enige die redelijk rustig is is Chendo.