Vuurwerkoverlast

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Vuurwerkoverlast

Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Inge en Bono schreef: Gistermiddag, toen wij thuiskwamen, hoorden we een paar rotklappen; niet normaal  :-X  Wij zeiden direct tegen elkaar; godzijdank hoeft Lunaatje dát niet meer mee te maken. Ze vond het zo eng; wilde vanaf 14.00 's middags niet meer naar buiten, vorig jaar (binnen was ze heel relaxed, dank zij de herbal calm)
Het is hier erger dan de afgelopen 5 jaar, lijkt het wel. Na 18.00....? my ass! Het lijkt wel alsof het daardoor nog erger is geworden, bah, handhaven die zooi!  >:(
:-X :-X :-X :-X ben ik blij dat wij weer weg konden!!! Heb levendig beeld. Jessica is ook nog gevlucht met Jillz...
Lizetta
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lizetta »

Lazy Garfield schreef: Hoor net in het journaal van 8 uur, dat de regel om pas na zes uur vuurwerk af te steken redelijk is nageleefd!!
Het moet niet gekker worden, hier is het al vanaf 11 uur vanmorgen oorlog.
11 uur vanochtend? 11 uur vorige week. Alleen tussen 2.00 en 8.30 is het redelijk rustig, daarna begint het weer. En vorig jaar was het 10 januari nog volop aan de gang. Oud En Nieuw duurt hier blijkbaar 4 maanden[emoji17]

Hier zijn de volwassenen net zo erg... en ook bommen en granaten.
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Hier gaat t goed.  T is redelijk rustig en Danny doet t super met xanax.
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

Hebben jullie gezien hoeveel honden er vandaag ontsnapt zijn? Net zag ik nog dat er een hondje van 7 maanden gevlucht was. Er rent ook een Mechelaar door Doetinchem op het moment. Ik kan wel janken als ik bedank hoe die stakkers de komende uren door moeten komen.  :'(
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Sher schreef: Hebben jullie gezien hoeveel honden er vandaag ontsnapt zijn? Net zag ik nog dat er een hondje van 7 maanden gevlucht was. Er rent ook een Mechelaar door Doetinchem op het moment. Ik kan wel janken als ik bedank hoe die stakkers de komende uren door moeten komen.  :'(
Hoeveel zijn er ontsnapt dan en waar heb je dat gelezen?
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

Lazy Garfield schreef: Hoeveel zijn er ontsnapt dan en waar heb je dat gelezen?
https://www.facebook.com/WaarIsOnzeAngel
Hier alleen al staan vier honden gemeld.  :-\
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Oh Els, ik zou gaan kijken om te gaan verhuizen als we 5x per jaar vuurwerk zouden hebben waarvan ook nog eens 2 volle avonden.

Sher, waar kun je dan zien hoeveel honden er ontsnapt zijn? Kijk je dan op amevedi?

Xanax kan ik helaas niet meer krijgen, we doen het nu met Alprazolam. Werkt ook wel goed moet ik zeggen. Al zou ik Kyra het liefst helemaal van de wereld drogeren.

De afgelopen jaren knalde het al eerder met grote regelmaat en had ik het idee dat de honden aan dat geknal wel wende en dat ze die enkele knallen na verloop van tijd ook niet zo eng meer vonden. Behalve als de knallen met massa's komen of als ze zich snel opvolgen (zoals vanavond) dan vinden ze het doodeng, vooral Kyra.

Net een grote ronde in het buitengebied gemaakt. In Duitsland word zo goed als niet af gestoken. Daar is het echt maar een enkeling die wat vuurwerk afsteekt en dat zijn dan ook nog niet eens van die mega knallen. Daar durfde Kyra te plassen en zelfs te poepen!

Toen ik nog een grasveld moest oversteken voordat ik thuis was stak iemand bij ons om de hoek een flinke bom af (verbaas me dat zijn ramen nog heel zijn) maar stopte daarna terwijl ze wel nog buiten stonden. Of ze gewacht hebben omdat ik aan kwam lopen met de honden weet ik niet, maar het zou heel goed kunnen. Zij hebben dat fatsoen wel. :)

Aan het begin van onze straat was wat jeugd knallers aan het afsteken. Ik moest langs hun door en roep dus van een flinke afstand (terwijl ik nog op het gras loop) of ze wilde wachten met het vuurwerk. Ik kreeg geen reactie maar ze staken ook nog niks nieuws af. Eenmaal wat dichterbij nog eens gevraagd of ze alstublieft even wilde wachten met het vuurwerk en toen kreeg ik gelukkig een reactie dat ze zouden wachten. (braaf, koekje er in)
Ik was daar wel even blij mee, want ook hun knallers waren niet zacht. Gelukkig is er ook nog fatsoenlijk volk met dat rottige vuurwerk, zelf jeugd wat nog opvoeding gehad heeft en compassie heeft met de dieren die bang zijn.
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Alprozalam is de werkzame stof van xanax  ;). Danny reageert slecht als hij wankel word. Hij heeft Syringomyelia. Het doet hem pijn als hij de kracht in zijn voetjes kkwijtraakt en ze niet bewegen zoals hij wil. Drogeren is geen optie dus. Hij doet t super op een kleine dosis.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Cindy de Wolf schreef: :-X :-X :-X :-X ben ik blij dat wij weer weg konden!!! Heb levendig beeld. Jessica is ook nog gevlucht met Jillz...
Ja, bij jullie achter is het nog 2 keer erger(niet gecheckt, maar dat is inmiddels ervaring) Fijn dat jullie, en Jessica, met jullie boeven rustig(er) zitten! :-*
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

bloemetje schreef: Alprozalam is de werkzame stof van xanax  ;). Danny reageert slecht als hij wankel word. Hij heeft Syringomyelia. Het doet hem pijn als hij de kracht in zijn voetjes kkwijtraakt en ze niet bewegen zoals hij wil. Drogeren is geen optie dus. Hij doet t super op een kleine dosis.
Haha, weer wat bijgeleerd :)
Als een kleine dosis genoeg is, zou ik ook zeker niet meer geven.
Kyra is door de angst en stress onbereikbaar vanaf 23.55u tot ongeveer 1.00u. Veel of weinig kalmeringstabletten, vandaar dat ik haar het liefst helemaal van de wereld wil hebben. Helaas kon ik niks sterkers krijgen (ik vraag het ieder jaar weer en heb al diverse DA's gevraagd)

Voor nu gaat het gelukkig goed. De lange wandeling van net+de medicijnen werken goed voor zolang als dat het duurt.
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

We waren vandaag allebei aan het werk,ik heel de dag,Marko een paar uur.
Maar er is hier vanmiddag vuurwerk afgestoken,want Dorian heeft mijn schoenenboxen gesloopt,de leuning van de stoel en al mijn wc rollen uit de  verpakking getrokken.
Was een behoorlijke ravage met al die toiletrollen door de badkamer,kapotte schoenen boxen in de zijkamer,Marko zijn rugtas gesloopt :-[

Maar nu zijn we erbij en ik leid hem wel af met voertjes,maar totnuote gedraagt hij zich heel goed.
Zijn focus ligt nu op de voertjes ipv de knallen.
Ben bnwd als dadelijk het vuurwerk losbarst.

Nu geef ik ook homeopatisch middeltje
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ik ben even zo trots, mijn kleine man geeft er helemaal niks om, we gingen net ff plasrondje lopen en tijdens de meest harde klappen stond ie op zijn dooie akkertje grasjes te snuffelen  :)
Juist omdat ik weet dat dat ook heeeel anders kan ben ik zo blij dat ie er echt niks om geeft!
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Inge en Bono schreef: Ja, bij jullie achter is het nog 2 keer erger(niet gecheckt, maar dat is inmiddels ervaring) Fijn dat jullie, en Jessica, met jullie boeven rustig(er) zitten! :-*
Ja dat geloof ik meteen :-X :-X je zou toch zeggen dat die gasten ooooiiitttt volwassen worden...
Hier tot op heden echt nog 100% stil :D vermoedelijk dadelijk rond 0.00 even een uurtje maar dat zal echt niet te vergelijken zijn met thuis :-X
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Martine-Tom schreef: Ik ben even zo trots, mijn kleine man geeft er helemaal niks om, we gingen net ff plasrondje lopen en tijdens de meest harde klappen stond ie op zijn dooie akkertje grasjes te snuffelen  :)
Juist omdat ik weet dat dat ook heeeel anders kan ben ik zo blij dat ie er echt niks om geeft!
Ben er echt blij om! Het is niks als je hond zo ontzettend bang is :-\
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

**Jolanda** schreef: Haha, weer wat bijgeleerd :)
Als een kleine dosis genoeg is, zou ik ook zeker niet meer geven.
Kyra is door de angst en stress onbereikbaar vanaf 23.55u tot ongeveer 1.00u. Veel of weinig kalmeringstabletten, vandaar dat ik haar het liefst helemaal van de wereld wil hebben. Helaas kon ik niks sterkers krijgen (ik vraag het ieder jaar weer en heb al diverse DA's gevraagd)

Voor nu gaat het gelukkig goed. De lange wandeling van net+de medicijnen werken goed voor zolang als dat het duurt.
Balen... valium ofzo diazepam heb je dat al eens gehad?  Hielp bij danny niet omdat ik slecht getimed had. Maar helemaal weg lukt niet goed hoor... vroeger heb ik een hond meegemaakt die van voor tot achter onder de vetranquil zat.. ook die stond nog op hoor om twaalf uur..

Plaats reactie