5 enge heddurs

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: 5 enge heddurs

Romee
2-sterren
2-sterren

Bericht door Romee »

Vreselijk filmpje, ook zonder de wetenschap dat ze met stroomband getraind zijn, ziet het er heel naar uit.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Romee schreef: Vreselijk filmpje, ook zonder de wetenschap dat ze met stroomband getraind zijn, ziet het er heel naar uit.
Het ziet er ook onnatuurlijk uit, die honden zo op elkaar geplakt.

Maar ik snap je wel hoor TS, want als je niet heel veel verder kijkt zie je wel een echte eenheid. Of die eenheid voor de hond nou positief is of niet, een eenheid is het, en dat maakt indruk.
de Meiden
5-sterren
5-sterren

Bericht door de Meiden »

Ik heb dit filmpje al eerder gezien, en ook ik vind het een trieste vertoning..... de meneer in kwestie is geen prettige baas....
Gehoorzaam moet een hond zijn, maar niet op deze manier, wat mij als eerste opviel is het slechte gangwerk/achterhand van enkele van zn honden...
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Wat een naar filmpje. Als dit de basis is waarop je met je honden omgaat.  :-X

Hier in de buurt loopt ook zo een meneer. Heeft een herder van nu een half jaar.
Zo ik er naar kijk heeft hij nog geen vijf minuten plezier gehad in zijn leven. Elke keer als de man de hond naar zich
roept wordt het dier op zijn rug gelegd, en gaat hij er met 1 knie op leunen.  >:(
Wat de zin hiervan is?
Terwijl een jongen van 10 jaar met zijn opa ook een herder van een half jaar heeft. Die hond doet alles voor die jongen.
Vriendschap, vertrouwen een berg werklust en onvoorwaardelijke liefde.

U mag mij een watje noemen.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Semmetje schreef: Ah, een stroomband dus... die had ik even gemist...  >:(

Ik dacht toen ik dat filmpje zag:

Dit is een bewuste training, niet opgenomen door een spontane voorbijganger, maar door iemand die erbij hoort.
Met 5 rustige honden die af en toe een aai over de bol krijgen....
Laten zien dat ze braaf bij de leider blijven in een drukke straat (dus geen dagelijks ritueel, echt een oefening)

Maar nu jullie zeggen dat er stroombanden gebruikt worden, kijk ik meteen anders tegen dit filmpje aan....
En nu is mijn reactie over het filmpje ook: Gátver.

Sorry dat ik het geplaatst heb. Zo'n trainingsmethode verdient geen aandacht....
Klopt!

En je mag plaatsen wat je wil, anderen geven commentaar zoals ze willen.. Voel je absoluut niet beledigd en blijf posten!! (liefst foto's van je eigen mooiers natuurlijk  :P ) Ieder heeft een eigen mening.
Zo kreeg ik ooit foto's van een hobbyfotografe die mijn hond 'in actie' had gefotografeerd.. Ik vond het verschrikkelijke foto's, want je zag de stress en de frustratie in zijn ogen en houding (was aangelijnd bij de schapen). Terwijl anderen die mijn hond in werkhouding fotograferen juist wel die controle/rust kunnen pakken. Maakt het geen slechte foto's, gewoon niet mijn smaak. En mijn smaak is ook een kwispelend hondje achter een eigenaar  ;)

Bij honden zijn dat motivatie en gedrag 2 verschillende dingen. Gedrag is wat wij zien, een man met 5 keurig luisterende honden naast zich. Dat vind ik ook mooi, lijkt me geweldig als mijn hond dit zo lang zonder beloning vol kon houden (hij kan het wel, hij moet er alleen elke 15-20 sec aan herinnerd worden of beloond).
De motivatie van de honden om dit zo te doen, zien de meeste mensen niet, dat neemt niemand je hier kwalijk.
De meeste mensen die honden zo goed kunnen lezen, kunnen dat omdat het nodig is (of omdat het hun werk is). Ik zou ook nooit zo goed hondentaal kunnen lezen als ik het niet moest kunnen om mijn reactieve hond te kunnen sturen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Fenixjuh schreef: Klopt!

En je mag plaatsen wat je wil, anderen geven commentaar zoals ze willen.. Voel je absoluut niet beledigd en blijf posten!! (liefst foto's van je eigen mooiers natuurlijk  :P ) Ieder heeft een eigen mening.
Zo kreeg ik ooit foto's van een hobbyfotografe die mijn hond 'in actie' had gefotografeerd.. Ik vond het verschrikkelijke foto's, want je zag de stress en de frustratie in zijn ogen en houding (was aangelijnd bij de schapen). Terwijl anderen die mijn hond in werkhouding fotograferen juist wel die controle/rust kunnen pakken. Maakt het geen slechte foto's, gewoon niet mijn smaak. En mijn smaak is ook een kwispelend hondje achter een eigenaar  ;)

Bij honden zijn dat motivatie en gedrag 2 verschillende dingen. Gedrag is wat wij zien, een man met 5 keurig luisterende honden naast zich. Dat vind ik ook mooi, lijkt me geweldig als mijn hond dit zo lang zonder beloning vol kon houden (hij kan het wel, hij moet er alleen elke 15-20 sec aan herinnerd worden of beloond).
De motivatie van de honden om dit zo te doen, zien de meeste mensen niet, dat neemt niemand je hier kwalijk.
De meeste mensen die honden zo goed kunnen lezen, kunnen dat omdat het nodig is (of omdat het hun werk is). Ik zou ook nooit zo goed hondentaal kunnen lezen als ik het niet moest kunnen om mijn reactieve hond te kunnen sturen.
Zeker!

Want door dit soort filmpjes en het commentaar daarop leren we ook weer veel over trainingsmethoden en lichaamstaal van honden!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Neally schreef: Wat een naar filmpje. Als dit de basis is waarop je met je honden omgaat.  :-X

Hier in de buurt loopt ook zo een meneer. Heeft een herder van nu een half jaar.
Zo ik er naar kijk heeft hij nog geen vijf minuten plezier gehad in zijn leven. Elke keer als de man de hond naar zich
roept wordt het dier op zijn rug gelegd, en gaat hij er met 1 knie op leunen.  >:(
:o >:(
Ulrike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ulrike »

Ik vind het er ook alles behalve ontspannen uit zien  :'(. Ze lopen allemaal wat ineengedoken lijkt het, met de kop toch iets laag. En inderdaad onnatuurlijk dicht tegen elkaar aan. Op mij maken ze geen vrolijke, ontspannen indruk.

Plaats reactie