Bpwr: Aardappel(puree) invriezen
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Bpwr: Aardappel(puree) invriezen
Hier geen weerstand tegen aardappelen voor geschild kopen. Ik proef geen verschil. Wij vriezen graag stampotten en aardappelpuree in, Lekker makkelijk voor een snelle hap.
-
Lil
Appie heeft de luie aardappelen voor een klein prijsje nu. Net een paar zakken gekocht voor mijzelf en voor Boris.
Ja, dat smaakt wel zo prettig in de stamppot...-Annemarie- schreef: Yep! Makkelijk en snel, wel even oppassen op het balkon.
http://www.zozitdat.nl/2014/07/19/aarda ... -schillen/
Moet het nog zelf proberen, maar meneer -A- heeft van Sinterklaas hiervoor speciaal een nieuwe wc borstel gekregen.
- -Annemarie-
- 5-sterren

K&D schreef: Ja, dat smaakt wel zo prettig in de stamppot...![]()
Gelukkig ben ik niet zo van de stamppotten.
Ik koop altijd bio aardappelen omdat ik een hekel heb aan schillen. Deze gaan gewoon hop met schil en al de pan in.
-
lianneke
- 5-sterren

Heb dat ook een paar keer gedaan maar vond de piepers naar grond smaken.marina schreef: Ik koop altijd bio aardappelen omdat ik een hekel heb aan schillen. Deze gaan gewoon hop met schil en al de pan in.
-
Lil
Ik houd niet zo van schil helaas. Smaken die bioaardappels dan anders dan gewone aardpiepers die je met schil eet?marina schreef: Ik koop altijd bio aardappelen omdat ik een hekel heb aan schillen. Deze gaan gewoon hop met schil en al de pan in.
-
Martine-Tom
Ja ik vind van wel, hou zelf ook niet zo van schil maar van bioaardappels vind ik het prima eten!Lil schreef: Ik houd niet zo van schil helaas. Smaken die bioaardappels dan anders dan gewone aardpiepers die je met schil eet?
-
Lil
Ok, ga ik gewoon een keer proberen.Martine-Tom schreef: Ja ik vind van wel, hou zelf ook niet zo van schil maar van bioaardappels vind ik het prima eten!
Ik heb altijd het idee dat voorgeschilde aardappelen bewerkt zijn om ze na het schillen houdbaar te maken.Kaela schreef: Hier geen weerstand tegen aardappelen voor geschild kopen. Ik proef geen verschil. Wij vriezen graag stampotten en aardappelpuree in, Lekker makkelijk voor een snelle hap.
Ik proef wel verschil. Maar nu ben ik ook wel kieskeurig met welk ras ik lekker vind.
Aardappelen in de schil doe ik ook vaak. Vooral uit de oven.
Oh dat zal ook hoor Nadia. Wij eten ze ook alleen in de stampot, nooit zo als gewoon gekookte aardappelen.
Ik vries ook de stamppotten in, maar vraag mij af kan de overgebleven rookworst er ook bij?
Enne mijn complimenten dat je dat s'morgens vries al kan op brengen
En dan nog warm eten ook s'morgens , ik ben al blij dat ik een glas ochtend drink op krijg, moet er niet aan denken warm eten zo vroeg
En dan nog warm eten ook s'morgens , ik ben al blij dat ik een glas ochtend drink op krijg, moet er niet aan denken warm eten zo vroeg
Tis ff wennen gewoon. Ik ben vaak pas heel laat thuis, dus dan moet je iets als je niet om middernacht een keer warm wil eten ;-)kiara schreef: Ik vries ook de stamppotten in, maar vraag mij af kan de overgebleven rookworst er ook bij?
-
Leonike
- 3-sterren

Gekookte aardappels invriezen om vervolgens als losse aardappels weer te eten (aardappel/vlees/groente) vind ik niet lekker.
Om er stamppot of gebakken aardappels van te maken is wel prima.
Stamppot is inderdaad prima in te vriezen. Met rookworst (en een kuiltje jus
), gewoon allemaal in de vriezer.
Zuurkoolovenschotel (lekker met zoete aardappel) laat zich prima met ovenschaal en al invriezen voor het afbakken.
Ontdooien en in de oven zetten, lekker makkelijk.
Om er stamppot of gebakken aardappels van te maken is wel prima.
Stamppot is inderdaad prima in te vriezen. Met rookworst (en een kuiltje jus
Zuurkoolovenschotel (lekker met zoete aardappel) laat zich prima met ovenschaal en al invriezen voor het afbakken.
Ontdooien en in de oven zetten, lekker makkelijk.